Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mir schreef:Ten eerste gecondoleerd.
Er zijn vast mensen op bokt die je kunnen helpen in het proces lijkt me?
Goed dat je dit goed. Veel succes, volg graag mee.
Dapper schreef:Bij mijn schoonmoeder zijn zoveel fouten gemaakt dat ze ook is overleden echter ze waren gelijk haar dossier kwijt .
BigOne schreef:Ik vind je een dapper mens en ga deze zaak met interesse volgen. Het scheelde een half uurtje anders had ik waarschijnlijk in dezelfde situatie gezeten. Mijn partner heeft het overleefd maar zelfs dan heb je als partner al het gevoel dat je niet genoeg stampij getrapt hebt bij de heren en dames medici.
pmarena schreef:De ellende is denk ik ook dat je op het moment suprème in een hele lastige situatie zit.
Er speelt een gezondheids-issue waar je je handen en hoofd vol mee hebt.
Plus je zit in een enorme afhankelijkheids positie en wilt de "hulpverleners" niet tegen je in het harnas jagen want je voelt dat je ze heel hard nodig hebt / gaat krijgen
Wat moet je doen dan....? Om je huisarts heen gaan? Om je behandelend arts heen gaan? Hoe doe je dat?
Naar wie of wat ga je dan toe en zal de consequentie dan niet zijn dat je linea recta teruggestuurd wordt naar je huisarts / behandelaar en/of gezien wordt als lastige patiënt waardoor de situatie alleen maar vervelender wordt...?
Ik denk dat er best veel mensen zijn die zich in de zorg niet gehoord / gezien voelen. Die het gevoel hebben dat er over ze heen gedenderd werd en ze op een trein zaten waar ze niet af konden. Maar die ook gewoon niet weten wat ze anders hadden moeten / kunnen doen omdat "stampij trappen" niet echt als een optie voelde![]()
Zeker als behandelaars dan achteraf volhouden dat ze alles goed gedaan hebben en er nog steeds geen menselijke verontschuldiging vanaf kan, ga je nog (bijna) aan jezelf twijfelen ook.....
secricible schreef:Sterker nog, ik denk dat er veel tuchtzakrn ontstaan uit "niet gehoord worden".
secricible schreef:_Mir schreef:Ten eerste gecondoleerd.
Er zijn vast mensen op bokt die je kunnen helpen in het proces lijkt me?
Goed dat je dit goed. Veel succes, volg graag mee.
Ik heb zeker goede tips gehad al!Dapper schreef:Bij mijn schoonmoeder zijn zoveel fouten gemaakt dat ze ook is overleden echter ze waren gelijk haar dossier kwijt .
Puur nieuwsgierig: wat maakt dat Jr daar geen actie op hebt ondernomen? Gezien de plicht tot het bewaren van het .
secricible schreef:Heel veel sterkte en succes gewenst! Wat betreft je pleitnota, je zegt dat je deze al klaar hebt, persoonlijk zou ik deze laten lezen aan iemand die er geheel buiten staat, die kijkt er heel anders naar, die haalt eventuele onduidelijkheden er beter uit.Aan het einde krijg ik nog max 10 minuten om mijn argumenten nogmaals uiteen te zetten (een pleitnota).Die heb ik afgelopen week geschreven en zal ik hoogstens nog wat bijschaven.
secricible schreef:Petpa schreef:Het niet kunnen aantonen van een dossier is al een tuchtklacht. Zorgverlener voldoet in dat geval niet aan de dossierplicht.
Dat bedoelde ik inderdaad
Mocht je het willen delen brn ik wel nieuwsgierig
Arabiansp schreef:Maar als buitenstaander krijg je het medisch dossier(van mijn overleden echtgenoot) niet te zien is mijn ervaring. Daar liep ik tegenaan, wet op de privacy en dan sta je schaakmat.
Arabiansp schreef:secricible schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad
Mocht je het willen delen brn ik wel nieuwsgierig
Maar als buitenstaander krijg je het medisch dossier(van mijn overleden echtgenoot) niet te zien is mijn ervaring. Daar liep ik tegenaan, wet op de privacy en dan sta je schaakmat.
Petpa schreef:Het niet kunnen aantonen van een dossier is al een tuchtklacht. Zorgverlener voldoet in dat geval niet aan de dossierplicht.
ivy_power89 schreef:Ah duidelijk!
Je gaat dus eigenlijk voor die tunnelvisie. En dat is iets wat gewoon vaak gebeurd.... ik heb afgelopen 3.5 jaar 25 ziekenhuis opnames gehad met altijd daarvoor een seh bezoek. En ook daar merkte ik die tunnelvisie, dat ik wel eens gezegd heb, kijk nou eens verder dan wat je voorgangers hebben bedacht