Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik stond vanochtend bij de olijfolie in de supermarkt.. wat is die duur geworden zeg!10 euro per liter
De laatste keer heb ik nog 6 euro betaald.. Ik heb em dus maar laten staan. Gelukkig had ik nog een grote fles maiskiemolie in de kelder staan. Dan maak ik die maar eerst op, en hopelijk komt de olijfolie nog eens in de aanbieding.
foxy80 schreef:Ik koop liefst bio, daar is de olijfolie 25 euro per liter
Zolala schreef:Ik kom ook graag hier meelezen, ben nu al blij met alle tips en voorbeelden die ik voorbij heb zien komen!
Een-persoons huishouden met 3 katten hier, weinig budget en helaas zo goed als geen kastruimte voor voorraad. Dat maakt slim inkopen dus geen overbodige luxe.
Eind december heb ik eindelijk een mini-vriezertje kunnen aanschaffen, wat heerlijk is als aanvulling op het vriesvak van mijn koelkast.
Ik heb het geluk op loopafstand van maar liefst 5 supermarkten te wonen: Albert Heijn, Aldi en Avantage (Turkse super) de ene kant op. Dirk en Lidl aan de andere kant. Ik spit dan ook graag reclamefolders uit voor goede aanbiedingen en bepaal zo mijn looproute![]()
Sinds vorige week heb ik in het kader van "wees voorbereid" het onderste, diepe deel van de buffetkast in de keuken leeggeruimd en als voorraadkast bestempeld.
Dat heeft 2 deurtjes, maar is gewoon 1 grote ruimte met een horizontale legplank in het midden. Rechts onderin bewaar ik kattengrit en zakken droge kattenbrokjes. De overige ruimte is voor droge pasta en rijst, blikken en potten groenten, en andere lang(er) houdbare spullen.
koffie en thee, droge pasta/saus mixen, suiker, crackers, e.d. bewaar ik in een kastje boven het aanrecht.
Sinds een jaar of 3 ben ik bewuster gaan eten, let o.a. op suiker en koolhydraten, en probeer over het algemeen wat gezonder en uitgebreider te koken. Een aantal dingen heb ik eigenlijk nooit in huis - frisdrank, flessenwater, melk, aardappelen, ontbijtgranen, koek of brood - dus dat scheelt al veel ruimte.
Vers vlees verdeel ik meteen in porties en vries ik in. Verse groenten blancheer ik even, en doe daarmee hetzelfde. Zo plat mogelijk in diepvrieszakken, dan kan ik fijn stapelen![]()
Mijn doel voor dit jaar is simpelweg een goede basisvoorraad op te bouwen, waar ik even mee vooruit kan in geval van ziekte of andere nood.
Ik ben dol op pastagerechten, ovenschotels en quiches - en het fijne daarvan is dat je meteen voor een paar dagen kunt koken èn er lekker allerlei restjes in kwijt kunt
opisop_shop schreef:Ik heb van de Hofer (Aldi) een paar herbruikbare zakjes gekocht maar ik kreeg ze toch nooit echt goed schoon, ook al kunnen ze tot 65 graden geloof ik en in de vaatwasser. Blijft toch niet helemaal schoon.
cursebreaker schreef:Ik wilde met de Ikea zakjes eigenlijk gewoon kijken dat ik zoveel mogelijk hergebruik/langer met dezelfde inhoud. Ik heb veel dezelfde soorten inhoud in de vriezer, qua losse ingredienten/producten (fruit, afbak croissants ed), en deze zouden dus prima keer op keer in dezelfde zakjes bijgevuld kunnen vanuit de originele verpakking.
Prairy schreef:Bij weinig ruimte kun je misschien wat creatiever proberen te zijn, bijv onder je bed?
cursebreaker schreef:Heb je een plank of ruimte voor planken of een vensterbank? Daar zou je bv potten met pasta’s kwijt kunnen- als je het niet erg vind om het in zicht te hebben staan. Ik heb zo een groot deel van de pasta’s staan maar ook bv bloem e.d. in luchtdichte potten.