Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Omdat ik dacht dat de politie niets zou gaan doen ben ik sherlock holmes gaan spelen. Met streetview heb ik gekeken of ik camera's zag hangen. Bij de Lidl op de hoek leken er camera's te hangen. Maar probeer die maar eens te bellen. Je kunt enkel het hoofdkantoor bereiken. Nou die waren behulpzaam, not. Dus toen heb ik de politie benadert of zij de beelden wilden vorderen. De agent zei wel van bel ze even dat ze alvast de beelden veilig stellen zodat ze niet overschreven worden. Dus ik weer het hoofdkantoor bellen, maar medewerking 0. Een direct telefoonnummer wilde ze niet geven, een mailadres ook niet. Mn vraag doorzetten was ook teveel werk. Dus m'n plan was om morgen langs te gaan om het face to face te regelen en nog eens goed rond te kijken of er nog andere camera's en ringdoorbells hangen en zoja aan te bellen of een brief door de brievenbus te doen.
Uiteindelijk werd ik terug gebeld door de agente die met haar collega de aangifte heeft afgenomen. Ze hadden even daarvoor buurtonderzoek gedaan en ook de ronde gemaakt die ik morgen zelf wilde gaan doen. Helaas zijn er geen camera's die gericht stonden richting de plaats delict, de meeste woningen daar zijn flatjes. Ze ging vandaag nog wel de beelden vorderen bij de lidl en de snackbar. Ik verwacht er niks van, maar ik vond het heel fijn dat ze toch onderzoek hebben gedaan. Anders zou ik altijd blijven denken wat als de daders wel op beeld hadden gestaan. Voor m'n gevoel kan ik nu niet veel meer doen.
Ze bood ook haar excuses aan dat ze het idee hadden gewekt dat ze er niks mee zouden gaan doen. Maar m'n maatje en ik kunnen het ook door de stress van het moment verkeerd begrepen hebben. Al met al was het een prettig gesprek en ik ben blij dat ze me even gebeld heeft.