Wat regelen na autobrand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shaddy82

Re: Wat regelen na autobrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:22

Wat lief van je ouders !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:09

Geweldige crowdfunding op een hele andere manier!!
Hoe lief is dit!!

Ga er maar van genieten!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:39

wat superlief van je ouders om een nieuwe auto voor je te regelen al.
Begrijpelijk dat je er emotioneel van bent.

Ik duim ook heel hard mee dat de daders te maken krijgen met een flinke portie karma.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:56

Wat lief zeg en super fijn voor jou! <3 Nu kun je inderdaad rustig verder kijken hoe en wat.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:07

Ahw wat lief en fijn dat je ouders deze verrassing voor je hadden!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 01:36

Wat fijn dat het zo opgelost is! Lieve ouders! De mijne zouden dit ook gedaan hebben denk ik.

Ik duim natuurlijk nog een beetje mee dat er nog gerechtigheid komt en de dader gepakt gaat worden. Tuig..

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:33

Nu.nl had een kleine item hierover. Ik dacht ik plak hem hier als hulpje. Maar hij zegt: met WA alleen krijg je niks. 8)7 https://www.nu.nl/slimmer-leven/6341044 ... brand.html Nou dt wisten we al.

Voelt inderdaad oneerlijk, maar ik heb ook bv geen verzekering op min trailer. Als-ie weg is is-ie weg. Dat is een bewust genomen risico, net als de keuze om niet (meer) all-risk te verzekeren.

Fijn dat je ouders hielpen!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:09

Laat ik vooropstellen dat ik het niet recent heb doorgespit. Maar enkele jaren geleden, en ik ga er niet vanuit dat het positief is veranderd in de tussentijd, was het volgens mij zo dat er ongeacht de verzekering niet meer wordt uitgekeerd dan de dagwaarde en die krijg je bij economisch total loss toch wel ongeacht de oorzaak. De eerste drie jaar vanaf aanschaf kan het nog de moeite zijn, omdat ze dan kijken naar de aanschafwaarde.
Dit is mij destijds door meerdere verzekeraars zo uitgelegd, toen ik glasschade had. Zelfs als ik meer dan WA had gehad met glasdekking, zouden ze het niet hebben vergoed, omdat een nieuwe ruit duurder dan de dagwaarde van mijn auto was (speelt ook mee dat ze dan naar bedrijven zoals carglass kijken die 4 keer zo veel voor een nieuwe ruit vragen dan nodig).

Dus mensen kunnen wel roepen dat je dan maar WA half of volledig casco verzekerd had moeten zijn, maar waarom zou je meer betalen voor een "betere" verzekering als je daar nooit wat van terug gaat zien. Het ligt natuurlijk wel aan de waarde van de auto, dus reken het voor jezelf goed door.

Fijn dat je zulke lieve ouders hebt, geniet van je nieuwe auto!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:35

Wat fijn dat je ouders je willen helpen! Lief van ze!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 19:05

Omdat ik dacht dat de politie niets zou gaan doen ben ik sherlock holmes gaan spelen. Met streetview heb ik gekeken of ik camera's zag hangen. Bij de Lidl op de hoek leken er camera's te hangen. Maar probeer die maar eens te bellen. Je kunt enkel het hoofdkantoor bereiken. Nou die waren behulpzaam, not. Dus toen heb ik de politie benadert of zij de beelden wilden vorderen. De agent zei wel van bel ze even dat ze alvast de beelden veilig stellen zodat ze niet overschreven worden. Dus ik weer het hoofdkantoor bellen, maar medewerking 0. Een direct telefoonnummer wilde ze niet geven, een mailadres ook niet. Mn vraag doorzetten was ook teveel werk. Dus m'n plan was om morgen langs te gaan om het face to face te regelen en nog eens goed rond te kijken of er nog andere camera's en ringdoorbells hangen en zoja aan te bellen of een brief door de brievenbus te doen.

Uiteindelijk werd ik terug gebeld door de agente die met haar collega de aangifte heeft afgenomen. Ze hadden even daarvoor buurtonderzoek gedaan en ook de ronde gemaakt die ik morgen zelf wilde gaan doen. Helaas zijn er geen camera's die gericht stonden richting de plaats delict, de meeste woningen daar zijn flatjes. Ze ging vandaag nog wel de beelden vorderen bij de lidl en de snackbar. Ik verwacht er niks van, maar ik vond het heel fijn dat ze toch onderzoek hebben gedaan. Anders zou ik altijd blijven denken wat als de daders wel op beeld hadden gestaan. Voor m'n gevoel kan ik nu niet veel meer doen.

Ze bood ook haar excuses aan dat ze het idee hadden gewekt dat ze er niks mee zouden gaan doen. Maar m'n maatje en ik kunnen het ook door de stress van het moment verkeerd begrepen hebben. Al met al was het een prettig gesprek en ik ben blij dat ze me even gebeld heeft.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:30

capopjekop schreef:
Omdat ik dacht dat de politie niets zou gaan doen ben ik sherlock holmes gaan spelen. Met streetview heb ik gekeken of ik camera's zag hangen. Bij de Lidl op de hoek leken er camera's te hangen. Maar probeer die maar eens te bellen. Je kunt enkel het hoofdkantoor bereiken. Nou die waren behulpzaam, not. Dus toen heb ik de politie benadert of zij de beelden wilden vorderen. De agent zei wel van bel ze even dat ze alvast de beelden veilig stellen zodat ze niet overschreven worden. Dus ik weer het hoofdkantoor bellen, maar medewerking 0. Een direct telefoonnummer wilde ze niet geven, een mailadres ook niet. Mn vraag doorzetten was ook teveel werk. Dus m'n plan was om morgen langs te gaan om het face to face te regelen en nog eens goed rond te kijken of er nog andere camera's en ringdoorbells hangen en zoja aan te bellen of een brief door de brievenbus te doen.

Uiteindelijk werd ik terug gebeld door de agente die met haar collega de aangifte heeft afgenomen. Ze hadden even daarvoor buurtonderzoek gedaan en ook de ronde gemaakt die ik morgen zelf wilde gaan doen. Helaas zijn er geen camera's die gericht stonden richting de plaats delict, de meeste woningen daar zijn flatjes. Ze ging vandaag nog wel de beelden vorderen bij de lidl en de snackbar. Ik verwacht er niks van, maar ik vond het heel fijn dat ze toch onderzoek hebben gedaan. Anders zou ik altijd blijven denken wat als de daders wel op beeld hadden gestaan. Voor m'n gevoel kan ik nu niet veel meer doen.

Ze bood ook haar excuses aan dat ze het idee hadden gewekt dat ze er niks mee zouden gaan doen. Maar m'n maatje en ik kunnen het ook door de stress van het moment verkeerd begrepen hebben. Al met al was het een prettig gesprek en ik ben blij dat ze me even gebeld heeft.

wie weet wat voor verrassingen er nog meer komen, als ze die beelden wel kunnen bekijken