Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sky_As schreef:Jullie vergeten ook ouderschapsverlof....dat alleen is al bijna een maand.....
Anomien schreef:Sky_As schreef:Jullie vergeten ook ouderschapsverlof....dat alleen is al bijna een maand.....
Negen weken bij een fulltime baan.
Zwangerschapsverlof behoud je je opbouw vakantiedagen. Bij ouderschapsverlof UWV is de opbouw vakantiedagen in die periode niet bij elke werkgever hetzelfde. Daarin mag de werkgever zijn eigen richtlijn aanhouden, dat is vaak het geval met de bovenwettelijke vakantiedagen.
Anomien schreef:Electra63 schreef:
Alles kan.
Maar ze heeft een tijdelijk contract, dus kan geen verlof van jaren hebben staan.
Wettelijke verlofuren vervallen 6 mnd na het kalenderjaar dat deze zijn opgebouwd en mogen alleen uitbetaald worden bij uitdiensttreding.
Dus ze heeft wat bovenwettelijke uren misschien over en eventueel overuren, maar ze was ziek en zwanger.
Het is gewoon niet aannemelijk dat zij heel veel verlof had staan, behalve de uren van 2024 en misschien een paar uurtjes van 2023 ?
We weten het niet, er zijn geen details bekend.
Maar ik kan me niet voorstellen, dat zij ontzettend veel uren heeft staan.
Mensen vergissen zich vaak in het saldo, is mijn ervaring.
Maar als werkgever zou ik blij zijn om haar kwijt te zijn, denk ik.
Niet? Je kunt nog steeds iets van 3x een tijdelijk contract krijgen. Bovendien had ik in 6 maand al erg veel uren opgebouwd.
Nu ben ik alweer 7 maand bij mijn nieuwe werkgever en had ook al veel meer dan 100 uur opgebouwd. En dan heb ik me nog ingehouden. Omdat ze toch op 31 dec komen te vervallen. In mijn geval bij deze werkgever dan. Maar ik heb dan ook geen afschrijving van vakantieuren gehad.
In 2025 mag ik weer los. En de eerste uren staan al weer geregistreerd. Ik heb namelijk gewerkt in de kerstvakantie (op basis van overuren) en mag die extra uren in 2025 schrijven. Dit is natuurlijk in overleg gedaan. Omdat ze anders kwamen te vervallen.
Mijn werkgever maar ook de werknemers hebben veel werk, dus als je wil is er zooveeel werk en uren te maken wanneer je maar wil. Maar je moet er wel over communiceren.
Enige waar ik op moet letten is hoe lang alles geldig blijft. Of ik ‘koop’ er iets voor.
Dus ik blijf erbij, dat veel nog niet bewezen fout blijkt te zijn. Alles kan nog.
Dat mensen zich vaak vergissen ben ik ook wel weer met je eens. Dat herken ik wel.
Daarom had ik ook het advies gegeven om in overleg te gaan.
Maar ze zal zich toch geen 40 uren hebben vergist?
Roodvos schreef:Even offtopic.
Een waarschuwing voor iedereen hier die aangeeft veel uren te hebben staan bij de werkgever.
Ik had ook veel vakantie uren staan bij mijn vorige werkgever.
Nu heb ik een claim (een bedrag van 5 cijfers) bij de curator liggen.
En het is maar de vraag of ik er nog iets van terug ga zien.
Ik ga mijn uren nu zoveel mogelijk opmaken. En ik adviseer iedereen dat ook te doen.
gomir schreef:Als het bij de curator ligt is de werkgever mogelijk failliet verklaard.
Dan is er weinig meer op te nemen en horen de vakantiedagen ed uitbetaald te worden bij een eindafrekening, maar dat kan een lastig verhaal zijn als er meerdere schuldeisers zijn.
Anomien schreef:Roodvos schreef:Even offtopic.
Een waarschuwing voor iedereen hier die aangeeft veel uren te hebben staan bij de werkgever.
Ik had ook veel vakantie uren staan bij mijn vorige werkgever.
Nu heb ik een claim (een bedrag van 5 cijfers) bij de curator liggen.
En het is maar de vraag of ik er nog iets van terug ga zien.
Ik ga mijn uren nu zoveel mogelijk opmaken. En ik adviseer iedereen dat ook te doen.
Ohw leg eens wat meer uit?
Je mag ze toch gewoon opnemen? Of bedoel je dat je een tijdje twee banen had en wel beide loonbelasting?
vilheide schreef:Kennis heeft begin van de week een gesprek met haar manager gehad.
Deze gaf aan niet blij te zijn dat ze overal al liep te roepen dat ze deze week voor het laatst was. En dat ze het konden bekijken.
Dat was volgens de manager niet de normale gang van zaken, normaal gesproken wacht je eerst even het gesprek met de manager af en dan ga je kijken of je er samen uit kan komen wbt de mogelijkheid tot opnemen van vakantie-uren en waren ze er vast ook wel op een goede manier uitgekomen. Wellicht had ze hooguit nog een weekje langer hebben moeten werken maar dan hadden ze even iets meer tijd gehad om het rooster weer op orde te krijgen. Dit was behoorlijk oncollegiaal naar het team. Uiteindelijk was gisteren haar laatste werkdag.
Ze had overigens nog ruim 116 uur aan vakantie-uren staan en werkte zelf 24 uur per week.