Wij (ik en mijn vriend) hebben een recreatiewoning. Het bevalt ons super! We leven daar op ongeveer 60m2.
Voor de koop hebben wij alles op een rijtje gezet. Er zijn altijd voor- en nadelen. Maar we hebben nog geen moment spijt gehad! Het chalet staat bij ons wel op huurgrond. Op het park gaan de chalets nu voor ongeveer €120.000,- in de verkoop. De chalets zijn rond 1994 geplaatst en door de jaren heen steeds opgeknapt. Je betaald voornamelijk zoveel voor de locatie. De chalets los zullen veeeeeeel minder waard zijn.
Het park zit midden in de bossen en in totaal 24 chalets dus kleinschalig met veel grond en privacy. Ik zie toch veel parken waar alles dicht op elkaar staat en waar je bij wijze van spreken bij de buren op het terras zit als je even buiten zit

Je leeft veel meer met de seizoenen en het is snachts écht stil. Iets waar we eerst aan moesten wennen maar nu vooral heel erg waarderen. De isolatie kun je niet vergelijken met een huis. Voor de zomer hebben wij een airco en in de winter verwarmen we met de pelletkachel en wanneer nodig met de airco of CV.
Het klein wonen is knus en gezellig + je gaat echt nadenken over wat je wel en niet wil bewaren en/of aanschaffen. En geloof me: dat geeft heel veel rust! We waren onlangs een weekje in Spanje in een groter appartement en elkaar constant kwijt haha.
We staan op met de vogels en eekhoorntjes in de tuin. En af en toe komt de parkkat gezellig langs voor wat kroeltjes! Je merkt dat steeds meer mensen van onze leeftijd (30-35) investeren in een recreatiewoning. Het park is langzaam aan het verjongen.
Een deel van de chalets wordt verhuurd voor langere duur. Gelukkig is de parkbaas wel selectief en komt er geen “tuig” op het park. Door de ruime plekken en veel privacy heb je ook weinig van doen met de rest.
We hebben een flink stuk grond 380m2 rondom het chalet. Van het voorjaar gaan we dat opnieuw inrichten. Als je van de natuur en rust houd kan ik het alleen maar aanraden.
En wat je zegt in twee uurtjes is het hele chalet weer spik en span! En je word ook goed in opruimen want door het kleine wonen heb je geen kamer waar je alles “in kunt gooien” haha
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Dit tellen we ook bij onze achtertuin. Je loopt vanuit het park zo het bos in of richting de Kampina!
[
Afbeelding ]