Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Voor de 'met de hand wassers want een wasstraat maakt krassen': er is wel eens onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid krassen bij wassen met de hand en wasstraten, en wassen met de hand levert de meeste krassen, en bovendien onregelmatige en diepe krassen op vergeleken met wasstraten.
Nylonborstel wasstraten geven kleinere, minder diepe krassen en daarnaast ook een regelmatig krassenpatroon, en doekenstraten geven de minste en meest ondiepe krassen.
Verkijk je vooral niet op hoeveel zand en vuil er in je spons blijft zitten, ook al gebruik je 10 emmers schoon water.
prompter schreef:Nou ja niet alleen voor een ander, je wil zelf toch ook geen smerige auto om in te rijden? Kijk dat er zand en hooi in komt als je paarden hebt begrijp ik, maar verpakkingen van eten enzo neem je toch gewoon mee als je uitstapt om het in de vuilnisbak te gooien, dat laat je er toch niet in liggen? Net als parkeerbonnetjes, die gooi je toch gelijk weg in plaats van in je auto te verzamelen?
Eretria schreef:Hier haak ik even op in. Als professioneel handwasser![]()
Hoe je wast en met wat voor producten, maakt het verschil. Je hebt het over een spons… ja, die moet je echt nooit gebruiken wil je geen waskrassen hebben. Een speciale washmitt wel, met 2 emmers met daarin een dirt trap zodat het vuil onderin de emmer blijft. En natuurlijk een goede sterke voorwas/foam zodat je het meeste vuil er eerst al gemakkelijk af kunt spuiten met de hogedruk.
De auto krasvrij maken is 1, zo houden is 2dat is het lastigste. Maar zeker niet onmogelijk
![]()
Dan krijg je in plaats van *foto's even geknipt*
Ieder het zijne natuurlijk, want voor de mensen die hun auto alleen als een transport zien, maakt het geen bal uit![]()
Tja, als liefhebber zijnde, weet ik wel wat ik mooier vind
Eretria schreef:Ibbel schreef:Voor de 'met de hand wassers want een wasstraat maakt krassen': er is wel eens onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid krassen bij wassen met de hand en wasstraten, en wassen met de hand levert de meeste krassen, en bovendien onregelmatige en diepe krassen op vergeleken met wasstraten.
Nylonborstel wasstraten geven kleinere, minder diepe krassen en daarnaast ook een regelmatig krassenpatroon, en doekenstraten geven de minste en meest ondiepe krassen.
Verkijk je vooral niet op hoeveel zand en vuil er in je spons blijft zitten, ook al gebruik je 10 emmers schoon water.
Hier haak ik even op in. Als professioneel handwasser![]()
Hoe je wast en met wat voor producten, maakt het verschil. Je hebt het over een spons… ja, die moet je echt nooit gebruiken wil je geen waskrassen hebben. Een speciale washmitt wel, met 2 emmers met daarin een dirt trap zodat het vuil onderin de emmer blijft. En natuurlijk een goede sterke voorwas/foam zodat je het meeste vuil er eerst al gemakkelijk af kunt spuiten met de hogedruk.
De auto krasvrij maken is 1, zo houden is 2dat is het lastigste. Maar zeker niet onmogelijk
![]()
Dan krijg je in plaats van zoiets:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dus zoiets:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ieder het zijne natuurlijk, want voor de mensen die hun auto alleen als een transport zien, maakt het geen bal uit![]()
Tja, als liefhebber zijnde, weet ik wel wat ik mooier vind
Gini schreef:prompter schreef:Nou ja niet alleen voor een ander, je wil zelf toch ook geen smerige auto om in te rijden? Kijk dat er zand en hooi in komt als je paarden hebt begrijp ik, maar verpakkingen van eten enzo neem je toch gewoon mee als je uitstapt om het in de vuilnisbak te gooien, dat laat je er toch niet in liggen? Net als parkeerbonnetjes, die gooi je toch gelijk weg in plaats van in je auto te verzamelen?
Parkeerbonnetjes is wel het minst erge dat ik op dit moment in mijn auto heb liggen.