Auto schoon voor apk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Re: Auto schoon voor apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:05

Ja zeker schoonmaken voor die tijd, ik wil zelf ook niet op een ranzige werkplek werken vol bacteriën, rommel en andere viezigheid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:52

Nou ja niet alleen voor een ander, je wil zelf toch ook geen smerige auto om in te rijden? Kijk dat er zand en hooi in komt als je paarden hebt begrijp ik, maar verpakkingen van eten enzo neem je toch gewoon mee als je uitstapt om het in de vuilnisbak te gooien, dat laat je er toch niet in liggen? Net als parkeerbonnetjes, die gooi je toch gelijk weg in plaats van in je auto te verzamelen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:05

Mijn auto is vanbinnen eigenlijk altijd wel oke, maar heb 2 kindjes die lekker kruimelen achterin, dus meestal ga ik toch even lekker door de wasstraat en zorg dat ie gezogen is. Maar mocht dat een keer niet lukken dan is er ook geen man over boord, het is nooit echt een pestzooi in mijn autootje. In die van mijn man daarentegen... Dát is verdorie een rijdend vuilnisbelt := Snap ook echt niet dat hij afval niet meeneemt naar binnen en meteen weggooit. Die moet echt met een vuilniszak richting de auto als dat ding naar de garage moet := Doet ie wel netjes, dat dan weer wel. Maar het is zo'n kleine moeite om gewoon meteen te doen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:32

Ibbel schreef:
Voor de 'met de hand wassers want een wasstraat maakt krassen': er is wel eens onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid krassen bij wassen met de hand en wasstraten, en wassen met de hand levert de meeste krassen, en bovendien onregelmatige en diepe krassen op vergeleken met wasstraten.
Nylonborstel wasstraten geven kleinere, minder diepe krassen en daarnaast ook een regelmatig krassenpatroon, en doekenstraten geven de minste en meest ondiepe krassen.

Verkijk je vooral niet op hoeveel zand en vuil er in je spons blijft zitten, ook al gebruik je 10 emmers schoon water.

Hier haak ik even op in. Als professioneel handwasser :D
Hoe je wast en met wat voor producten, maakt het verschil. Je hebt het over een spons… ja, die moet je echt nooit gebruiken wil je geen waskrassen hebben. Een speciale washmitt wel, met 2 emmers met daarin een dirt trap zodat het vuil onderin de emmer blijft. En natuurlijk een goede sterke voorwas/foam zodat je het meeste vuil er eerst al gemakkelijk af kunt spuiten met de hogedruk.
De auto krasvrij maken is 1, zo houden is 2 :D dat is het lastigste. Maar zeker niet onmogelijk :o

Dan krijg je in plaats van zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ieder het zijne natuurlijk, want voor de mensen die hun auto alleen als een transport zien, maakt het geen bal uit 8-)

Tja, als liefhebber zijnde, weet ik wel wat ik mooier vind :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:58

prompter schreef:
Nou ja niet alleen voor een ander, je wil zelf toch ook geen smerige auto om in te rijden? Kijk dat er zand en hooi in komt als je paarden hebt begrijp ik, maar verpakkingen van eten enzo neem je toch gewoon mee als je uitstapt om het in de vuilnisbak te gooien, dat laat je er toch niet in liggen? Net als parkeerbonnetjes, die gooi je toch gelijk weg in plaats van in je auto te verzamelen?

Parkeerbonnetjes is wel het minst erge dat ik op dit moment in mijn auto heb liggen. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:04

Ibbel schreef:
Altijd binnen en buiten schoon naar de garage. Waarom zouden de monteurs tussen jouw troep moeten zitten/werken?

Precies dit. Die van ons gaat ook altijd keurig naar de garage.
Ik poets mijn tanden ook voor ik bij de tandarts mijn mond open doe :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:56

Eretria schreef:
Hoe je wast en met wat voor producten, maakt het verschil. Je hebt het over een spons… ja, die moet je echt nooit gebruiken wil je geen waskrassen hebben. Een speciale washmitt wel, met 2 emmers met daarin een dirt trap zodat het vuil onderin de emmer blijft. En natuurlijk een goede sterke voorwas/foam zodat je het meeste vuil er eerst al gemakkelijk af kunt spuiten met de hogedruk.
De auto krasvrij maken is 1, zo houden is 2 :D dat is het lastigste. Maar zeker niet onmogelijk :o

Dan krijg je in plaats van *foto's even geknipt*

Ieder het zijne natuurlijk, want voor de mensen die hun auto alleen als een transport zien, maakt het geen bal uit 8-)

Jeetje, dat blinkt!
Professioneel zeg je, voor jezelf of bij een bedrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:19

Eretria schreef:
Ibbel schreef:
Voor de 'met de hand wassers want een wasstraat maakt krassen': er is wel eens onderzoek gedaan naar de soort en hoeveelheid krassen bij wassen met de hand en wasstraten, en wassen met de hand levert de meeste krassen, en bovendien onregelmatige en diepe krassen op vergeleken met wasstraten.
Nylonborstel wasstraten geven kleinere, minder diepe krassen en daarnaast ook een regelmatig krassenpatroon, en doekenstraten geven de minste en meest ondiepe krassen.

Verkijk je vooral niet op hoeveel zand en vuil er in je spons blijft zitten, ook al gebruik je 10 emmers schoon water.

Dan krijg je in plaats van zoiets:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dus zoiets:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Yessss hier word ik blij van <3 Ik ben niet vies van kleien, polijsten en waxen :):)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:13

Als het tijd is voor de APK is het bij ook altijd tijd voor een grote schoonmaak. Ik zuig hem even uit en haal al mijn paardenspullen eruit! Ik schaam mij anders rot en vind het niet zo netjes :+ Ik doe zelfs m’n luchtverfrisser erin zodat het niet teveel meurt naar paard hahaha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:22

Nee. Maar mijn auto is altijd wel netjes schoon vanbinnen. Vanbuiten daarintegen... :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:25

Gini schreef:
prompter schreef:

Parkeerbonnetjes is wel het minst erge dat ik op dit moment in mijn auto heb liggen. :o

Parkeerbonnetjes leven in mijn auto :') ongeveer iedere 2 / 3 maanden dien ik ze in. Zie het altijd als kleine bonus van het werk :') verder valt het mee wat er altijd in ligt. Ja jassen en extra reserve kleding en een paar schoenen. Maar idd al het andere afval er meteen uit
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 13-12-24 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 23:26

En betreft handwassen.
Niet een zijkant van boven tot onder en dan de volgende zijkant.
De onderkant is altijd viezer dan boven.
Dus je moet rond. En dan overal gelijkmatig naar beneden.

Scheelt ook al veel betreft zand en vieze Spons