December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:57

Boheme schreef:
Dat heel veel mensen stront ziek zijn, maar nog even door gaan want ja bijna vakantie. Nou ik niet en dat gehoest en geklaag over koorts. Blijf dan asjeblieft thuis. Zie het al helemaal gebeuren dat ik met kerst ziek ben.

Ja := ik zag laatst op TikTok een filmpje 'a day in the life' (waar vooral mensen laten zien hoe die verloopt op hun werkvloer dmv foto's). En zij startte haar filmpje al met dat ze zich echt hondsberoerd maar zij was nb kinderverpleegkundige :/ dus niet alleen in aanraking met veelal kwetsbare kindjes, maar ook in een werkveld waar je je schare collectie collega's ook niet moet willen aansteken....

Maargoed, dit is even een persoonlijke frustratie, jaarrond :+

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:43

paddington schreef:
nine1987 schreef:
Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Me to!

In week 50 en 51 mogen we 6 dagen werken waar ik eigenlijk totaal geen energie voor heb.

Dan gaan we van 3 vrachtwagens in de week naar 18 tot 25 vrachtwagens vol per week voor 1 klant.

En dan de rest van de klanten nog..

Ik lig met kerst met mijn joggingbroek op de bank net als andere jaren.

Ik vond het werken in de retail (werkte notabene bij het Kruidvat) echt heel leuk in deze tijd :+

Het lijkt in december altijd 5 keer zo druk als op een ander moment van het jaar.

petraaken

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:00

Ik kijk altijd vroeg voor de kerstcadeau's. Ik probeer ze ruim voor de echte kerstdrukte te al hebben.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:40

_Karlijn schreef:
Boheme schreef:
Dat heel veel mensen stront ziek zijn, maar nog even door gaan want ja bijna vakantie. Nou ik niet en dat gehoest en geklaag over koorts. Blijf dan asjeblieft thuis. Zie het al helemaal gebeuren dat ik met kerst ziek ben.

Ja := ik zag laatst op TikTok een filmpje 'a day in the life' (waar vooral mensen laten zien hoe die verloopt op hun werkvloer dmv foto's). En zij startte haar filmpje al met dat ze zich echt hondsberoerd maar zij was nb kinderverpleegkundige :/ dus niet alleen in aanraking met veelal kwetsbare kindjes, maar ook in een werkveld waar je je schare collectie collega's ook niet moet willen aansteken....

Maargoed, dit is even een persoonlijke frustratie, jaarrond :+

Wij (radiologie) hebben van de corona overgehouden dat als je werkt en je hoest en proest en snotterd er op los je met een mondkapje moet werken. Niet alleen voor de patiënten maar ook voor elkaar. Hoop dat veel ziekenhuizen en afdelingen dit hebben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:32

Heb je even? Opzich vind ik december een enorm gezellige maand maar veel te druk. Er zitten te veel feestdagen in 1 maand, kan dat niet wat meer verdeeld worden? :+ Al die drukte en ballen die ik hoog wil houden en dat sombere gevoel wat altijd spontaan komt zodra de dagen korter worden.

De drukte in de winkel, kan ineens niet meer boodschappen doen zonder enorm lang in de rij te staan en wordt steeds bijna ondersteboven gelopen door mensen met haast.

De knallen van vuurwerk die steeds harder worden en al vanaf oktober bezig zijn.

De wat gaan we met kerst doen, wetende dat minstens 1 iemand teleurgesteld gaat worden omdat ik ook voor mijzelf kies en me dan weer schuldig voelen.

Het eeuwige gezeik over vuurwerk en de eventuele afschaffing daarvan. Ik geniet samen met mijn katten enorm van siervuurwerk en wil dat op 31 december graag blijven doen. Nu beslissen anderen dat het verboden moet worden of er komt een saaie show voor in de plaatst die ik vanuit mijn woonkamer niet kan zien. Knalvuurwerk verbieden: heel graag, siervuurwerk vanaf een uur of 18 tot 2:00u ofzo. En alleen 31 december.

Het niet naar buiten durven op 31 december omdat rotjongeren met knalvuurwerk bezig zijn en ik die voor geen meter vertrouw.

Ik werk als verkoopster in een bakkerij. Gekkenhuis. Als bedankje krijgen we als we mazzel hebben en als het over is een kerststol mee naar huis.

Mensen die zeuren dat ze geen kerstpakket willen. Die wil ik juist wel!! Ruilen voor de kerststol?

De beste wensen.

Kerstkaarten schrijven. Maar ik krijg ze heel graag van anderen, dus toch maar weer geschreven dit jaar.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Gelukkig kan ik ook heel erg genieten van de mooie lichtjes en versiering. Maar van mij mag het wel weer lente worden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:52

Ik word nu alweer gestoord van de kerstmuziek op de radio en we moeten helaas nog 2 weken...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:33

Die kerstmuziek vind ik het enige leuke nog aan kerst. Ben wel van de cheesy meezing nummers. Plus het geeft aan dat het jaar bijna voorbij is en de langere dagen weer in aantocht zijn. Misschien heb ik daarom een goede associatie. :+

Dat van die zieke mensen vind ik ook ronduit poedersuiker. Echt blijf gewoon thuis. Ik snap dat het bij veel beroepen niet handig is om ziek te zijn, maar je collega's aansteken en je klanten of patiënten is ook echt niet handig en ronduit vervelend voor die mensen. Ook een ergernis die ik jaarrond heb maar ik merk het deze maand wel heel erg ja. Iedereen zit maar te hoesten en te snotteren en vaak een dag of drie later ben je zelf aan de beurt. |o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:03

Ik heb gelukkig nog geen een kerstnummer op de radio gehoord. Heb altijd Studio Brussel op staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:38

Dat zus heeft bedacht dat we cadeaus moeten kopen. Want het is zooo leuk om te geven. En ze had al cadeaus gekocht.
En ze had ook al 2 overtuigd dus ik wil niet de gierige zijn. Maar ik haat t nu al.
Sint én kerst. Inspiratie is op hoor!

Kerstkaarten schrijven. Ja ik vind het leuk. Maar de prijs van de postzegels is niet meer snoezig! Ik erger mij daar enorm aan

Sowieso deze maand, t is gewoon rot. Ik mis mijn vader gewoon enorm.

En al die mensen die jaren terug 9 maanden voor december hebben lopen krikken waardoor ik ook nog eens allemaal verjaardagen moet aflopen. Maart is niet romantisch mensen! Kap ermee :Y)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 02:02

Dikke knuffel voor jouw vuurneon. En iedereen hier die te maken heeft met mensen die ze verloren zijn of niet meer zien. Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken, van alle ergernissen waar we stiekem gewoon lekker even over willen zeiken is dit wel eentje die wat extra aandacht verdient in deze tijd.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 07:30

paddington schreef:
Ik word nu alweer gestoord van de kerstmuziek op de radio en we moeten helaas nog 2 weken...

Daar is spotify voor uitgevonden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:59

Dat dadelijk heel Nederland praat of dat iedereen twee werken vrij is.
Of op zijn minst tussen kerst en oud en nieuw.

Terwijl er veel mensen zijn die het dan extra druk op het werk hebben.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:15

Hoewel het elk jaar weer druk is met verjaardagen sinterklaas kerst en oud&nieuw, en alle bijbehorende stress zou ik het toch ook niet willen missen. Want sommige dingen zijn tradities die al meer dan 20 jaar gedaan/gevierd worden met familie bij ons.

Ik heb wel een bloedhekel aan het beste wensen gezeik vanaf 31 december tot 31 januari. Nee ik wil geen 3 zoenen van Jan en alleman donder op en respecteer mijn persoonlijke ruimte.
Maar schijnbaar mag je in alles je grenzen aangeven behalve bij de drie zoenen en de beste wensen... {:)-:(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:16

Dat laatste. :j
Ik vind heel december heerlijk maar elkaar de beste wensen geven hoeft toch niet gepaard met zoenen :?

Ook die 3 zoenen bij verjaardagen ofzo moeten ze afschaffen...ik doe het niet meer.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:18

Zijn die drie zoenen eigenlijk nog niet vervangen door de knuffel? Valt me op, vooral bij jonge mensen dat er niet meer 3 zoenen gegeven worden maar een ferme knuffel. Bij verjaardagen of als je elkaar lang niet gezien hebt.

Al ben ik er nog niet over uit wat ik erger vind, die drie zoenen of zo'n knuffel....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:33

Haha! Ik weiger ook, maar ik ben ook nog eens eind december jarig dus dan krijg je alles dubbel. Nee bedankt, dan inderdaad liever een knuffel maar dat snapt de oudere generatie vaak niet helemaal :Y) .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:54

Geef mij maar een vuistje. Ik wil ook geen knuffel van iedereen. Zo krijg je alsnog de ziektekiemen van de anderen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:16

petraaken schreef:
Geef mij maar een vuistje. Ik wil ook geen knuffel van iedereen. Zo krijg je alsnog de ziektekiemen van de anderen.

Ik zit in het basisonderwijs en word al de hele dag onder gehoest en geniest, dus zo'n knuffel kan er dan wel bij :+

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:23

´Met kerst moet niemand alleen zijn´
Uhm dat bepaal ik zelf wel! :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:26

Zoenen met nieuwjaar doe ik niet aan, ga weg joh. Vond ik als klein kind al smerig, nu nog steeds

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:39

Blackflag schreef:

Exact. _/-\o_
De rest vh jaar boeit het blijkbaar niet of je alleen bent, zolang je met de kerst maar niet alleen bent.
Ik vind het zelf helemaal niet erg om alleen te zijn met de kerst, maak er mijn eigen feestje van als ik daar zin in heb en zo niet zit ik ook niet te kniezen en mezelf snielugh te vinden ofzo. :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:55

Blackflag schreef:

_O- _/-\o_

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:17

Bloodymary schreef:
Ik heb gelukkig nog geen een kerstnummer op de radio gehoord. Heb altijd Studio Brussel op staan.

Oh, ik ook! Al sinds de jaren '90 <3
Vaste achtergrondmuziek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:59

Cinnepin schreef:
Zoenen met nieuwjaar doe ik niet aan, ga weg joh. Vond ik als klein kind al smerig, nu nog steeds

En helemaal de aangeschoten buren die de straat op stormen. Heerlijk die alcohol walm :')
Ik ben dol op mijn buren, knuffel ze met liefde. Maar liever als de alcohol verdampt is

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:49

Bloodymary schreef:
Zijn die drie zoenen eigenlijk nog niet vervangen door de knuffel? Valt me op, vooral bij jonge mensen dat er niet meer 3 zoenen gegeven worden maar een ferme knuffel. Bij verjaardagen of als je elkaar lang niet gezien hebt.

Al ben ik er nog niet over uit wat ik erger vind, die drie zoenen of zo'n knuffel....

Ja maar, ik wil ook geen knuffel geven of krijgen. :')

Ik ben gewoon erg gesteld op mijn persoonlijke ruimte en vind het echt niet fijn als mensen ongevraagd daarbinnen komen.