Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Re: Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:21

Ik heb de laatste tijd wat vaker pakketjes aangenomen die niet werden opgehaald, buren hadden dan geen bericht gehad waar het was afgegeven. Dus als het wat langer duurt breng ik het zelf wel even langs.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:30

nick_en_ik schreef:
Tazzey schreef:
Zeker wel, ik had er van de week nog twee, een van PostNL en een van DHL. Ook de buren komen altijd met briefjes in de hand pakketjes halen.

Inderdaad, briefjes worden zeker nog gebruikt. Sterker nog, we moeten ze wel gebruiken. Doen we dit niet, krijgen we het op onze donder :))

Da's apart, ik heb van alle grotere bezorgers melding gehad dat er geen briefjes meer gebruikt worden. Iig van DHL, DPD en PostNL - die komen hier het vaakst.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:38

Hier gebruikt sowieso DHL nog altijd briefjes ja. PostNL doet dit dan al een hele tijd niet meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:30

Exitium schreef:
pmarena schreef:
Ik kan me de ergernis van de buurman in dat geval dan wel goed voorstellen, dat die denkt van joh blijf lekker van mijn pakjes af, ik zit er helemaal niet op te wachten dat een ander mijn pakket in ontvangst gaat nemen.

Dan nog kun je dat natuurlijk heel anders brengen. Pakket zelf ophalen en een "kun je mijn pakketjes in het vervolg weigeren? Ik haal ze liever zelf op bij het pakketpunt" is véél socialer en daar bereik je hetzelfde mee.

Uiteraard :j

Vandaar ook de eerste zin van dezelfde post:

pmarena schreef:
Ja kijk, zo in eerste instantie komt de openingspost natuurlijk over als "wat een ondankbare aso die buurman". Niet fijn als je al je best doet voor iemand en het dan nog niet "goed genoeg" is :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:33

Lomax123 schreef:
Ik haal het zelf op, voel me al bezwaard dat de buren zijn "lastiggevallen" door mijn kooplust. Steeds meer laat ik het bezorgen bij een pick-up point daardoor.

Precies. Vind het geen probleem om een pakketje aan te pakken en als ik weg rij en toevallig zie dat ze thuis zijn ook geen probleem om het even af te geven.
Maar ik ben geen postbezorger, ze kunnen het ook gewoon komen halen.
Meestal stuur ik gewoon een appje dat er een pakketje bezorgd is en dan komen ze het halen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:34

Ik wacht 1 dag tot ze het komen ophalen en anders breng ik het even.

Ik werk niet en ben veel thuis. Dus onze buuf laat haar pakketen (in overleg) bij ons bezorgen. En die haalt het altijd meteen op zodra ze van haar werk komt. Voor andere buren neem ik het ook aan.

Dhl weet dat en probeert soms alles van de hele straat bij mij te dumpen zonder aan te bellen bij de mensen. Dat weiger ik wel.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:48

Hangt er een beetje af... Zie ik de buurman bijvoorbeeld thuiskomen, trek ik meteen even de deur open... En anders... Zelf ga ik het ophalen als ik het zie dat het ergens is bezorgd.

Wat we wel ooit hebben gehad (nouja, mijn moeder) dat die man echt een opmerking maakte "ik ben al heel de middag thuis, waarom ben je het niet komen brengen, ik sta nu al voor de 2e keer aan de deur." (Nou, ik ben er net niet tussen gesprongen om de deur dicht te gooien en het weg te sturen. Heb wel een opmerking gemaakt dat die het de volgende keer een dag later ook wel bij het postkantoor op kon halen...)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:30

Ik haal het zelf altijd op. Als er hier iets in de gang staat en het komt zo uit geef ik het ook wel af. Met buren ben ik niet zo principieel, liever relationeel :+
Bij een boze buurman zou ik m'n schouders ophalen en voortaan geen pakketjes meer aannemen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:48

Wij hebben trouwens thuis een periode gehad dat mijn partner altijd thuis was en de buren van meerdere huizen zelden, maar wel volop bestelden.
En het dan niet direct kwamen halen. Lag soms de gang vol met pakketjes van meerdere dagen.
Daar hebben we toen even een gesprek over gehad met de afzonderlijke buren en sindsdien gaat het gelukkig goed.

Wij leven veel aan de achterkant van ons huis en liggen niet op de loer wanneer buren thuiskomen.
Daarnaast zijn wij zelf geen bezorgdienst en elke dag met meerdere pakketten gaan lopen leuren hadden we ook geen zin in.

Overigens gaat het hier juist beter sinds alles online aangekondigd en bevestigd wordt.
Sommige buren misten het briefje in de brievenbus kennelijk wel eens, omdat een oppas oma het ergens had neergelegd waar het niet opviel, of omdat de betreffende buren maar 1x per week in de brievenbus keken.
Nu met alles digitaal staat eigenlijk iedereen altijd al weer aan de deur om wat op te halen als wij nog amper konden weten dat ze alweer thuis waren.

En ook wel eens gehad dat de buurman iets besteld had dat hij na zijn vakantie nodig had, maar net niet meer geleverd kon worden voor de vakantie (stond in backorder bij leverancier). Toen is de buurman komen vragen of hij het aan ons mocht laten adresseren, zodat het ook echt aan zou komen en niet per ongeluk naar een pakketpunt zou gaan en na een week weer werd teruggestuurd. In goed overleg kan er altijd een heleboel hier.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:00

Ik bestel zelf zo dat alles naar een pakketpunt gaat.
Of ik zorg dat ik thuis ben.

Aannemen voor de buren doe ik ook niet meer snel, nadat het best uit de spuigaten liep, 5 dagen in de week en 3 a 4 pakketen voor dezelfde buurman (of beter gezegd van zijn zoon die een autogarage heeft en online vanalles bestelde, soms best zware dingen).
Nadat de laatste keer een opmerking kwam er moet toch echt nóg een pakket bij jullie liggen heb ik hem fijntjes gezegd, oh ja?
Bij mijn weten waren de 3 pakketten toch echt alles wat er vandaag voor jullie bij ons afgegeven is...deed ie nog geirriteerd ook. Tja, dan is het snel afgelopen.
Net zo'n ondankbare reactie als in het geval van TS.

Daarna heb ik via de deurbel eerst gekeken, weer DHL of andere bezorger en ik heb zelf niks besteld?
Jammer dan voor die bezorger, maar ik ben geen gratis pakketpunt.
Als ik thuiswerk hoor ik aan het werk te zijn en niet meermaals naar de deur te moeten en dan nog drie dagen met pakketten die in de weg liggen op de gang te zitten :')

Daar ben ik intussen wel klaar mee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:17

Qua pakketten aannemen voor de buren maakt het voor mij wel uit welke bezorgdienst het is. DPD, DHL, PostNL hebben allemaal minimaal één pakketpunt hier in het dorp. Maar als er dingen door GLS worden bezorgd... weet je hoe lastig het is om je spullen in handen te krijgen als GLS niemand aantreft? Die brengen je spullen gerust 12 kilometer verder naar een winkel ergens op een industrieterrein of een pakketautomaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:55

GLS heeft mijn pakket eens in Den Bosch op een afhaalpunt geleverd. Kleine 50 km verderop. :') Het ergste was dat we 4 dagen zagen dat de chauffeur het niet kon halen in het tijdvak, dus niet eens hier in de buurt geweest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 17:16

Onlangs werd er een pakketje voor mijn deur gezet toen ik niet thuis was. Ik had niks besteld.
Attente buren hebben het wel binnengehaald. Het bleek voor een heel ander adres te zijn.
Betreffende mevrouw was heel blij dat het buurmeisje het bij haar heeft afgeleverd.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 17:19

Ik stuur altijd een appje dat er iets bij ons bezorgd is. Vaak wordt het dezelfde dag of de dag erna opgehaald. Vind het zelf ook gewoon om het zelf op te halen, hoeft mijn buurman echt geen moeite voor te doen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:37

Ik neem geen pakketjes aan. Ik doe ook nooit open voor de postbezorgers. Ik werk onregelmatig en dat maakt het dan wel lastig.

Zelf laat ik alles bezorgen bij afhaalpunten of bij mijn ouders. Post NL staat in de app standaard leveren bij een afhaalpunt. Heel fijn deze optie zo weet je altijd waar je pakket is. :j

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:41

Afhankelijk van hoe druk wij het zelf hebben, wachten we eerst even of iemand het komt halen. Als het erg lang duurt, dan brengen we het even langs.

Omdat wij zelf best veel bestellen en onze brievenbus erg klein was (paste nog geen brievenbuspakketje door) hebben we een losse brievenbus met bak aangeschaft. Echt een handig ding, passen kleine pakketjes en brievenbuspakketjes in waardoor niet alles steeds bij de buren ligt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 07:50

Ik neem ze niet aan maar hier worden wel eens pakketjes “verkeerd bezorgd”. Die liggen dan ineens op de veranda terwijl ze voor een ander adres in de straat zijn. Die breng ik dan weg, omdat ik zelf geen zin heb aan mensen aan de deur.