Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liberia schreef:Dus ze hebben haar compleet buitengesloten, ze kan de rekening niet eens meer bekijken laat staan gebruiken, maar ze moet wel geld bijschrijven? Hoe danDank voor alle reacties.
Het is vandaag nog onduidelijker geworden. Met de post is een brief van ing gekomen, dat ze haar saldo moet aanvullen, omdat ze te lang rood staat. Telefonisch contact opgenomen. Het blijkt dus dat er meer is afgeschreven dan dat er op de rekening stond. Medewerker kon meer niet vertellen.
Voor nu is het plan de brief even af te wachten (paar dagen, anders gaan we bellen). Met die brief kunnen we volgens de site van ing vragen om terugbetalen van het geld. En we gaan bij het regio kantoor langs.
Veriye schreef:liberia schreef:Nee, de beller vroeg nergens naar, ze hoefde geen gegevens te geven. Ze kreeg alleen als boodschap dat ze haar rekening gingen blokkeren. Het was ook gewoon het ING nummer waar ze door gebeld werd.
Hier kun je helaas niet meer op gaan. Ik kreeg aantal weken geleden ook een belletje. Op mijn scherm stond ook gewoon Rabobank en toen ik het nummer tijdens het gesprek heb gegoogled, kwam ik ook gewoon bij de Rabo uit.
Maar het was echt een scam telefoontje. Ze zeiden, dat mijn rekening geblokkeerd zou worden en ik moest even bevestigen, of ik eigenaar van rekening xyz was.
Dat heb ik dus niet gedaan. ik heb ze vriendelijk bedankt en zei dat ik zelf de rabo wel ging bellen.
Dit wou de meneer voorkomen en vertelde, dat er echt heel veel spoed zou zijn, want anders ging een hoog bedrag overgeboekt worden blabla. Ik heb dan gewoon opgehangen.
Dus het klinkt wel een beetje als hetzelfde verhaal...wel gek, dat de ING niet met de Politie wil samen werken.
manzano schreef:Slachtofferhulp wordt volgens mij nooit ingeschakeld, zou ook niet weten waarom in dit geval. Ik zou heel snel alles zelf blokkeren en naar een kantoor gaan.
En dat het zo lang loopt is inderdaad enorm raar. Ik heb paar keer fraude gehad met mn pas en dan is de bank écht razendsnel met handelen en blokkeren.
secricible schreef:manzano schreef:Slachtofferhulp wordt volgens mij nooit ingeschakeld, zou ook niet weten waarom in dit geval. Ik zou heel snel alles zelf blokkeren en naar een kantoor gaan.
En dat het zo lang loopt is inderdaad enorm raar. Ik heb paar keer fraude gehad met mn pas en dan is de bank écht razendsnel met handelen en blokkeren.
Slachtofferhulp wordt ingeschakeld als je gebruikt bent als geldezel. Ik denk ook echt dat er in die hoek iets gebeurt is of dat ING dat iig vermoed.
Hieperdi schreef:Geldezel
Het feit dat de ING zegt ga maar naar een andere bank en slachtofferhulp inschakelen zegt toch al genoeg
Courses schreef:Om even in te springen op het hele 'een bank blokkeert niet zomaar een rekening': Ik heb, toen ik een bedrag moest overmaken naar iemand voor een duurdere tweedehands aankoop, destijds ook direct een belletje van mijn eigen bank gehad omdat het bedrag vrij hoog was en ze het niet vertrouwde. Ik kon toen met behulp van mijn geboortedatum en adresgegevens bevestigen dat ik de rekeninghouder was en dat de overboeking valide was, maar systemen scannen hier dus wel op. Zeker tegenwoordig met de vele fraude binnen online bankieren is hier wel een mogelijkheid voor en kan dit dus door de valide bank gedaan worden.
(En ja, het was echt de bank die belde)
liberia schreef:Evr registratie. Nieuwe bank heeft voor openen van de rekening gecontroleerd en gaven aan dat de bankrekening in dit register staat maar dat haar eigen naam er niet in staat.
Heb op de juridische Facebook pagina advies gevraagd en gekregen. Brief afwachten en daarmee naar regiokantoor gaan, zodat ze zich kan legitimeren.
manzano schreef:liberia schreef:Evr registratie. Nieuwe bank heeft voor openen van de rekening gecontroleerd en gaven aan dat de bankrekening in dit register staat maar dat haar eigen naam er niet in staat.
Heb op de juridische Facebook pagina advies gevraagd en gekregen. Brief afwachten en daarmee naar regiokantoor gaan, zodat ze zich kan legitimeren.
Legitimeren doe je met een paspoort of Id bewijs, niet met een brief.
liberia schreef:Evr registratie. Nieuwe bank heeft voor openen van de rekening gecontroleerd en gaven aan dat de bankrekening in dit register staat maar dat haar eigen naam er niet in staat.
liberia schreef:Maar jij of je dochter zijn dan ook in 4 maanden tijd nog niet een vestiging binnen gegaan om dit op te vragen?Rechtsbijstand wil, net als de politie, het rekeningnummer weten waar het grote bedrag naartoe is geboekt. Maar aan heiden geeft de bank dit niet ivm de privacy. Maar wijzelf krijgen het ook niet. Zonder dat nummer kan rechtsbijstand tot op heden weinig.