Waterontharder, ja of nee? Nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 22:53

Gnome schreef:
Verdwijnen van oude kalk kan wel maar duurt echt wel lang. Tenminste dat zei onze installateur. Wij hebben 'm eerst geplaatst en daarna alles verbouwd dus heb het ook niet zien gebeuren.

Hier haar ook zoveel gezonder. Huid ook veel rustiger en zachter.

@germie je had een kleintje laten plaatsen dacht ik? Zo niet, dan lekker negeren :+

Ik heb een normale ontharder laten plaatsen, gewoon voor een gezin, ook al ben ik alleenstaand. Het enige wat niet kon was een grote zoutbak voor 25kg. Men kon niet onder de vloer door. Dus ik heb het zoutreservoir nu in de waterput, en daar kan dan 10kg per keer in. Voor een gezin heb je 1 zak per jaar nodig. Nou, dan zou ik dus zeg maar 2 keer per jaar moeten bijvullen, dat is ook te overzien. Enige nadeel is wel dat ik dus moet bukken nu en dat was niet de planning.

Overigens wel bijzonder dat ik 3 verkopers thuis gehad heb en allemaal zeiden ze dat ze dus de ontharder konden installeren door onder de vloer door te komen. Ik had al gezegd dat er echt maar max 50cm ruimte zou zijn. Nee, zou allemaal kunnen. Dat ging dus niet. Als ik dus een Amysoft had willen laten installeren, dan was dat dus niet gelukt omdat die niet in de waterput kan omdat die stroom nodig heeft.

Ik wilde liever geen ruimte kwijt zijn, dus de Hydrosoft kon in de waterput, en dan zou het zoutreservoir in de meterkast komen. Nu zit dus alles in de waterput.