Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Is het echt een slimme investering? Het lijkt me iets waar ik van wakker zou liggen. Troep die je ook ergens anders goedkoop kan kopen. Want komen er ooit kwalitatieve dingen van deze dropshippers?
@Keell94 maar als iets te mooi om waar te zijn is dan is het dat ook. Ik heb ook wel eens van die nep accounts in mijn berichten verzoeken maar denk maar niet dat ik daar ooit van gedacht had dat het echt was.
friezenfan2 schreef:Is het echt een slimme investering? Het lijkt me iets waar ik van wakker zou liggen. Troep die je ook ergens anders goedkoop kan kopen. Want komen er ooit kwalitatieve dingen van deze dropshippers?
@Keell94 maar als iets te mooi om waar te zijn is dan is het dat ook. Ik heb ook wel eens van die nep accounts in mijn berichten verzoeken maar denk maar niet dat ik daar ooit van gedacht had dat het echt was.
Cambionn schreef:Lees net dit: SIDN haalt nepwebwinkels 'onmiddellijk' offline na melding politie. Mooie ontwikkeling. Abuse melding is vaak alsnog sneller, maar wel mooi initiatief voor wanneer een hoster schijt heeft of men niet weet hoe dat moet.MerleSimone schreef:Bij de hostende partij als abuse. Hosters zijn hier niet blij mee, geeft hun IP-ranges een slechte reputatie waardoor die als spam gemarkeerd worden of zelfs geblokeerd, en hebben vaak ook zero-tolerance policies hiervoor om die reden. Hostende partij kun je vinden met een zogenaamde WHOIS, als je even online zoekt kun je vinden hoe je dat doet. Maar het blijft dwijlen met de kraan open helaas.WauwZe gebruiken letterlijk het logo van het merk Horze, en hun prijzen zijn zó laag dat ik toch hoop dat iedereen snapt dat dit niet kan
Ik kreeg ook een pop-up met 'aanbiedint' dus ze zijn niet super secuur geweest haha. Kan je dit ergens melden?
Wel ff opletten dat het echt om een scam webshops gaat, of spam mails, of wat voor andere sketchy dingen dan ook. Hoewel een beetje nette hoster zelf ook even onderzoek doet, dus in die zin is een melding bij een vermoeden mogelijk ook nuttig.
Mocht je er gekocht hebben, kun je ook bij de politie aangifte doen van oplichting natuurlijk. Ze zullen (ivm capaciteitsproblemen) weinig doen met 1 melding, zeker als het om een relatief laag bedrag gaat, maar als er een hoop meldingen over 1 partij komen wordt dat anders. En die komen er enkel als men meld.
Overigens zijn scam webshops een enorm groot probleem. De politie heeft zelfs een nepwebshop gemaakt om awareness te verspreiden, want het is wel echt een dingetje.
Cambionn schreef:MerleSimone schreef:Bij de hostende partij als abuse. Hosters zijn hier niet blij mee, geeft hun IP-ranges een slechte reputatie waardoor die als spam gemarkeerd worden of zelfs geblokeerd, en hebben vaak ook zero-tolerance policies hiervoor om die reden. Hostende partij kun je vinden met een zogenaamde WHOIS, als je even online zoekt kun je vinden hoe je dat doet. Maar het blijft dwijlen met de kraan open helaas.WauwZe gebruiken letterlijk het logo van het merk Horze, en hun prijzen zijn zó laag dat ik toch hoop dat iedereen snapt dat dit niet kan
Ik kreeg ook een pop-up met 'aanbiedint' dus ze zijn niet super secuur geweest haha. Kan je dit ergens melden?
Wel ff opletten dat het echt om een scam webshops gaat, of spam mails, of wat voor andere sketchy dingen dan ook. Hoewel een beetje nette hoster zelf ook even onderzoek doet, dus in die zin is een melding bij een vermoeden mogelijk ook nuttig.
Mocht je er gekocht hebben, kun je ook bij de politie aangifte doen van oplichting natuurlijk. Ze zullen (ivm capaciteitsproblemen) weinig doen met 1 melding, zeker als het om een relatief laag bedrag gaat, maar als er een hoop meldingen over 1 partij komen wordt dat anders. En die komen er enkel als men meld.
Overigens zijn scam webshops een enorm groot probleem. De politie heeft zelfs een nepwebshop gemaakt om awareness te verspreiden, want het is wel echt een dingetje.