Wij zijn ook net met onze tuin bezig ( zo ongeveer 4000 M²

Daarbij komen er borders met bloemen/grassen.
Wij proberen ook rekening te houden met inheemse soorten, al staat er ook al een hoop oude inheemse bomen en struiken.
O.a. hazelnoten , veel seringen, taxus , Hulst ,kardinaalsmutsen , vingerhoedskruid , gelderse roos , oude eikenbomen , berkenbomen en beukenbomen ,meidoorn struiken en hagen maar ook bollen als boshyacinten.
We hebben ook een hoop "grote muur" staan

Kardinaalsmuts

een eekhoorntje in een dennen boom ( uitheems soort) maar wel met de woekerende sering op de achtergrond.

Helaas ook last van amerikaanse vogelkers

black_kelpie schreef:Erg leuk zo met die boom Zolala![]()
Ik loop zo af en toe een rondje door de tuin maar het is een treurige boel op het moment![]()
Van wat ik vorig jaar heb aangeplant houdt vooral dat het kruipend zenegroen zich heel mooi in de winter, ik denk dat ik daar wat meer van ga neerzetten dit jaar. Heel benieuwd wat er allemaal terugkomt in het voorjaar, en hoe het er dan uitziet!
Echt hé , het word tijd dat het voorjaar word en alles weer groen gaat kleuren.
Zolala schreef:Even dit topic een schopje - over niet al te lange tijd wordt het weer wat levendiger in de tuin!
Op mijn nieuwe vogelbalkon is er nog verrassend veel groen op het moment, met hier en daar al een dapper sneeuwklokje. Ik kijk erg naar het voorjaar uit, om te zien wat er goed is aangeslagen.
Een paar dagen geleden hebben gemeentewerkers de stadsbomen rond het winkelplein wat verderop een rigoreuze verjongingssnoeibeurt gegeven. De gesnoeide takken lagen in stapels op het trottoir te wachten tot ze zouden worden opgehaald.. Niet lang over hoeven nadenken: heb een flinke, schone tak uitgezocht en meegezeuld naar huis
Ideaal zo'n tak voor op je balkon !
De natuur is inderdaad al vroeg, ik zag hier ook al de puntjes van bollen boven komen