Huurwoning toegewezen gekregen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 19:42

SnuitjeLove schreef:
Wij hadden recent ook een woning met heel selcht behang. Wij hebben zelf het behang verwijderd, maar 1 muur was er zo slecht aan toe dat de woningbouw die gratis voor ons gestuct heeft. Rest van de woning hebben we zelf gedaan met gaatjes opvuller, we storen ons gelukkig niet aan kleine oneffenheden. Renovlies wilde ik niet aan beginnen. We hebben een dikke laag voorstrijk op de muren gedaan en daarna 2 lagen monodek latex van histor. Nu zijn onze muren weer mooi wit en netjes geverfd.

Het is maar de vraag voor hoe lang...

SnuitjeLove

Re: Huurwoning toegewezen gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 22:21

Hoe bedoel je voor hoelang. Zit er nu al voor een jaar netjes op, zou niet weten wat er mis aan kan gaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 15:47

Het kan zomaar gaan bladderen, blaasjes vormen, kraken of scheuren als je een muur niet deftig voorbehandeld.

Uitzonderlijk gaat het goed maar veel en vaker niet en zoals TS de muren beschrijft, zal het bij haar zeker niet op de manier die jullie toegepast hebben, lukken vrees ik

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:52

Je moet idd wel goed voorbehandelen met een voorstrijk of een primer

Aanoniemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-24 20:29

We gaan het behangen met glasvezel behang en dan verven

Aanoniemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 18:32

De keuken van de woning is al 18 jaar oud en best wel oud om te zien.
Wij hebben hierop gevraagd of dit nog veranderd wordt ivm de eerste keuken van de woning.

Weet iemand wat hier regels in zijn?
Corperatie zegt de keuken niet te vervangen maar een onderplaat gaan ze wel vervangen om te verstevigen.

Ook hangt er nog behang in de woning. Beneden hebben ze de scheuren gezien en het behang gaan ze verwijderen en overnieuw stucken.
Volgensmij gaan ze in de hal en boven ook alles verwijderen ..
Dat vind ik dan wel weer zonder want dit behang zit er zo goed in!..
Ik zal niet weten hoe je een trappengat die de hoogte in gaat moet behangen ..

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:59

Aanoniemm schreef:
Wij hebben hierop gevraagd of dit nog veranderd wordt ivm de eerste keuken van de woning.

Corperatie zegt de keuken niet te vervangen maar een onderplaat gaan ze wel vervangen om te verstevigen.
.

Kun je hierover niet iets vinden op de website van de woningbouwvereniging?
Wij krijgen toevallig binnenkort een nieuwe keuken, huidige is ook rond de 18 jaar oud. We hebben geluk, want onze woningbouw gaat binnenkort over naar een termijn voor keukens van 35 jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:00

Vaak worden keukens en andere dingen vervangen voor je de sleutel krijgt. In dit geval zal dit niet gebeuren.
Of alleen wanneer ze de boel gaan renoveren maar dat moet in het plan staan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:05

Aanoniemm schreef:

Heel en werkend. Oud om te zien is geen criterium om zo even een nieuwe keuken te geven. Je mag zelf een nieuwe keuken plaatsen op eigen kosten, dan moet je alleen wel de huidige keuken terugzetten als de volgende bewoners jullie keuken niet willen houden.

Citaat:
Ook hangt er nog behang in de woning. Beneden hebben ze de scheuren gezien en het behang gaan ze verwijderen en overnieuw stucken.
Volgensmij gaan ze in de hal en boven ook alles verwijderen ..
Dat vind ik dan wel weer zonder want dit behang zit er zo goed in!..

Ik zal niet weten hoe je een trappengat die de hoogte in gaat moet behangen ..

Heb je verzocht of ze het erop willen laten zitten? Dan moet je het er wel zelf afhalen als nieuwe bewoners het niet willen, maar hoef je dus niks te kopen en erop te plakken nu.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:04

Ja keuken gaan ze er niet uithalen vanwege dat het gedateerd is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:09

Volgens mij doe ze bij mijn woningbouw elke 20 jaar een nieuwe keuken erin. Ik heb in mijn vorige woning mijn keuken 15 jaar gehad. Ik heb de nieuwe bewoner gezegd dat hij een nieuwe keuken moest eisen. Dat heeft ie gedaan en gekregen. De keuken was echt aan vervanging toe.

Ik zit nu in een nieuwbouwwoning dus ik moet de komende 20 jaar met deze keuken doen. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:19

Ik heb wel een nieuwe keuken, maar mijn huis was wel volledig gerenoveerd toen ik de sleutels kreeg.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 06:40

Heb net 2 weken een nieuwe keuken andere was jaar of 12 a 13 oud zei de woningbouw en toe aan vervanging, zag er nog best redelijk uit, maar ik ben blij met de nieuwe. Zal wel per woningbouw verschillen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:27

Bij mijn vorige huis is de termijn 20 jaar. Mijn keuken was van 2008 en de nieuwe bewoners krijgen in 2028 een nieuwe keuken.
Als de keuken zelf kwalitatief nog goed is zou je kunnen overwegen om nieuwe frontjes te plaatsen, zelf te lakken of wrappen ( met goede kwaliteit, anders zit je binnenkort weer met nog meer ellende) . Soms maken alleen nieuwe greepjes en evt verlichting al een groot verschil.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:18

Urielle schreef:
Bij mijn vorige huis is de termijn 20 jaar. Mijn keuken was van 2008 en de nieuwe bewoners krijgen in 2028 een nieuwe keuken.
Als de keuken zelf kwalitatief nog goed is zou je kunnen overwegen om nieuwe frontjes te plaatsen, zelf te lakken of wrappen ( met goede kwaliteit, anders zit je binnenkort weer met nog meer ellende) . Soms maken alleen nieuwe greepjes en evt verlichting al een groot verschil.

Wrappen alleen in overleg doen.

Aanoniemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 14:34

Dit is de keuken nu op het moment.
Nog wel redelijk,sommige planken zijn wel aan vervanging toe en deuren aan de binnenkant.
Afbeelding
Gaat om een huur van circa 900,-.

De persoon van de corperatie zei dat
20 jaar hun termijn is.
Ik vroeg qua laminaat of een nieuwe keuken dezelfde formaat gaat zijn.
Waarop hij zei, gewoon onder de keuken leggen. De hele keuken kan je afbreken en opnieuw aanbouwen. Zodat onder ook gelegd kan worden.

Vind het wat lastig deze situatie. We laten de laminaat helemaal leggen door een bedrijf.
Verder wordt behang overal in huis weggehaald.
Hopelijk kunnen we de trappen gang verven ivm de hoogte ..

Ze gaan scheuren stucen en dicht plakken omdat beneden heel veel scheuren zitten.
De gang en boven zit behang er goed in, maar dit willen ze ook bekijken.
De muur beneden gaan ze niet stucen naar is vreselijk om te verven
Laatst bijgewerkt door Aanoniemm op 07-11-24 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:38

Je kunt ook een paar pak extra kopen.
Meestal kan de onderste plint bij een keuken makkelijk los gehaald worden.
Leg je het gedeeltelijk een stukje eronder.

Een eventuele nieuwe keuken zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde plek komen te staan.
Kan misschien net een paar cm verschillen maar niet veel.
Dan komt de eventuele nieuwe keuken ook tot over het laminaat.

Ik zou er zeker geen keuken voor afbreken.
Afbreken gaat prima, maar bij oud spul vaak niet zonder beschadigingen. Het komt vaak nooit meer zo als het was.
Dus dat zou ik zeker afraden.

(Edit: ik heb begin dit jaar mijn keuken gedemonteerd. En die was zeker degelijker dan die jij hebt. Ik kan je echt afraden omdat te gaan doen. Alles zit vast in de kit. En je keuken wordt er echt niet beter op. )
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 07-11-24 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:39

Overigens is klik laminaat heeeeeel makkelijk zelf te leggen.
Makkelijker dan een behangetje met print plakken.
En dat is iets waar je wel veel kosten op kunt besparen die je dan weer ergens anders voor kunt gebruiken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:39

Ik zie gewoon een keurige keuken eigenlijk... wat losse planken e.d. moeten ze wel even oplossen, maar ik vind deze niet 'gedateerd, oud, vies, onbruikbaar' roepen zegmaar.

En laminaat laten leggen? Zijn jullie niet ook maar een beetje handig? Het is echt niet moeilijk en laten leggen is zo ongelooflijk duur...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:42

Citaat:
De hele keuken kan je afbreken en opnieuw aanbouwen. Zodat onder ook gelegd kan worden.
Lekker makkelijk gezegd en hun zijn van het probleem af.
Je moet dan iig de wateraanvoer en afvoer loskoppelen en mogelijk zit de keuken langs de randen ook nog gekit. Bij dit soort keukens zit er waarschijnlijk ook geen losse toe-kick die je er even af kunt halen om het zeil een stuk onder de keuken door te leggen.
Wat je nog wel zo kunnen proberen is met 2 krikken de hele keuken aan de voorkant een paar mm op te krikken zodat je het zeil er onder kunt schuiven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:45

Ach ik had die foto nog niet gezien.
Dat is een prima keuken.
Het kan je smaak niet zijn, maar ik heb ze echt veel erger gezien in huurhuizen.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:07

Dat is inderdaad een prima keuken, onze keuken zit er echt veel ouder uut dan dat. Wij krijgen juist binnenkort zoiets als wat jij nu hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:42

Klik laminaat is super makkelijk om te leggen, gelijk ook een goede work out.

Die keuken ziet er echt nog goed uit. Dus ik kan me wel voorstellen dat hij niet is vernieuwd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:28

Is dat een kale betonvloer in de keuken??
Als die er mooi uitziet dan zou je er ook een betonsealer op kunnen smeren en dan hoeft er niets overheen. De grijze kleur past iig goed bij de keuken :)

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:04

ik zou echt de keuken niet afbreken om het laminaat eronder te kunnen leggen. Waarom zou je dat willen doen? Tenzij je verwacht dat in de periode dat jij er nog woont er een keer een nieuwe keuken in komt. Maar reken maar dat dat een vergelijkbaar keukenblok wordt.
Laminaat zou ik gewoon tot aan het keukenblok (laten) leggen.