Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 02:14

Schrijf koning willem alexander een brief en vraag om de mogelijkheid de nederlandse nationaliteit te krijgen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:41

Hutcherson schreef:
Schrijf koning willem alexander een brief en vraag om de mogelijkheid de nederlandse nationaliteit te krijgen.

Heb jij iets mee gelezen in dit topic?
TS heeft toch al de NL nationaliteit, heeft zelfs een NL paspoort wat niet verlopen is, alleen kwijtgeraakt.

_Nadia_ schreef:
Toen je naar een huur appartment ging is de wijkagent toen niet langs gekomen (of doen ze dat niet meer, toen wij in BE woonden kregen we een wijkagent aan de deur om te checken of we er woonden) en zo ja, kun je daar geen bevestiging van krijgen?

Dat is in BE inderdaad gebruikelijk, maar wij hebben daar indertijd ook niet nog een aparte bevestiging van gehad. Enkel de formele brief van de gemeente (na die controle) dat we ingeschreven stonden op dat en dat adres. Misschien te proberen in betreffende gemeente of men daar geen kopie van kan of wil uitdraaien?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:53

Hoe is het nu? Heb je iets kunnen regelen? Heb je wel op een of andere manier een dak boven je hoofd?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 07:56

Ik heb mijn adreswijziging bij mijn laatste verhuizing een paar keer doorgegeven, maar werd iedere keer afgewezen vanwege mijn paspoort, die ik niet kon voorleggen en het ontbreken van de verblijfsstatus. Mijn kopie was geen wettelijke identiteitsbewijs aangezien je daar met Photoshop een boel aan zou kunnen veranderen. Erger nog, volgens het bevolkingsregister woont mijn 13 jarige zoon alleen op dat adres...

Verder nog geen nieuws qua werk of onderdak helaas. Ook nog geen reacties gehad op de nieuwe stappen die ondernomen zijn. Dat wordt vanmiddag dus spullen pakken en zien wat we doen.

Artimes

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:01

Jeetje wat een verrotte situatie zeg, wat moet jij je ellendig voelen! Ik heb helaas geen tips maar wil je wel veel sterkte wensen!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:18

poetser schreef:
Ik heb mijn adreswijziging bij mijn laatste verhuizing een paar keer doorgegeven, maar werd iedere keer afgewezen vanwege mijn paspoort, die ik niet kon voorleggen en het ontbreken van de verblijfsstatus. Mijn kopie was geen wettelijke identiteitsbewijs aangezien je daar met Photoshop een boel aan zou kunnen veranderen. Erger nog, volgens het bevolkingsregister woont mijn 13 jarige zoon alleen op dat adres...

Verder nog geen nieuws qua werk of onderdak helaas. Ook nog geen reacties gehad op de nieuwe stappen die ondernomen zijn. Dat wordt vanmiddag dus spullen pakken en zien wat we doen.

Is het een papieren copie of ook digitaal?
Als je zoon geregistreerd op dat adres staat mogen ze je dan buiten zetten?
Kun je niet blijven zitten en het aan laten komen opeen conflict met de politie en zorgen dat je daarmee de publiciteit haalt? Heb je een privé verhuurder?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 08:21

Ik zit nu al een maand bij mijn ex schoonmoeder hè. Ben wettelijk uit mijn appartement gezet, met vonnis en al.

Het is een digitale kopie, maar ook op papier is het niet wettelijk. Ze moeten echt het fysieke paspoort hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:22

Heb je al aangifte gedaan van de vermissing van je paspoort? Daarmee zou je een nieuwe aan kunnen vragen toch?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:23

@Pareltjes, zat TS niet bij de (ex)schoonmoeder in huis, en als ze per vandaag een betaalde job had zou ze daar toch evt iets langer kunnen blijven?
Maar met die job is blijkbaar niet gelukt in het gestelde tijdsbestek. Ga er dus vanuit dat TS nu zelf niet veel van financiele middelen heeft voor een eigen huurwoning.
Maar misschien heb ik het ook verkeerd begrepen.

@TS, wát een rotsituatie, ik druk de duimen dat er heel snel een goede oplossing is voor je :(:)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:25

poetser schreef:
Ik zit nu al een maand bij mijn ex schoonmoeder hè. Ben wettelijk uit mijn appartement gezet, met vonnis en al.

Het is een digitale kopie, maar ook op papier is het niet wettelijk. Ze moeten echt het fysieke paspoort hebben.

Ok digitaal is heel goed! Laat dit “ onderzoeken” bij een digitaal expertise buro op echtheid. Dat er niet mee gerommeld is. Digitaal aangepast zeg maar. Als dat blijkt zou je naar de rechter kunnen en laten afdwingen dat je een nieuw pp krijgt.

Ok dus hebt een dak boven je hoofd. Gelukkig!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:29

Burocratie pur sang.

Vraag officieel asiel aan in één van beide landen.
Als zovele "vluchtelingen"

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:30

Dat kan niet. Ze accepteren haar niet als asielzoeker.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 08:34

Asiel aanvragen gaat helaas niet, ik mag in beide landen legaal verblijven en werken. Alleen zonder rechten te hebben.

@Pareltjes, vandaag verliezen we het dak boven ons hoofd helaas. Zonder mijn statuut helpen ze ons in België niet. Dat ik niet ver van de Nederlandse grens woon helpt daar natuurlijk ook niet aan mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:35

poetser schreef:
Dank je! Juist omdat ik op het punt stond om het op te geven, heb ik dit topic geopend. Heb al een aantal nuttige tips gekregen, ook via pb. Zelf zag ik geen mogelijkheden meer.

De tip van Blue_flower heb ik gevolgd, de Belgische ombudsman heb ik benaderd, Den Haag heb ik een mail gestuurd evenals Brussel en het Nederlands consulaat in Brussel, ben nu aan het nadenken hoe ik het beste beide koningen kan aanschrijven.
Ik heb weer even goede moed en vechtlust gekregen door dit topic. Ook heb ik morgen een sollicitatie. Indien die baan doorgaat dan kunnen we hier iets langer blijven, tot ik een ander onderkomen gevonden heb.

Wil even zeggen dat je top bezig bent! +:)+

De bureacratie gaat traag dus antwoorden zullen wel even op zich laten wachten maar ik hoop dat er wat nuttigs uit komt. En ik hoop dat je snel een baan zult vinden en een ander onderkomen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:35

Pareltjes schreef:
poetser schreef:

Ok digitaal is heel goed! Laat dit “ onderzoeken” bij een digitaal expertise buro op echtheid. Dat er niet mee gerommeld is. Digitaal aangepast zeg maar. Als dat blijkt zou je naar de rechter kunnen en laten afdwingen dat je een nieuw pp krijgt.

Ok dus hebt een dak boven je hoofd. Gelukkig!

Per vandaag/vanavond dus niet meer. Omdat het niet gelukt was met een job tot vandaag...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:00

Net telefoon gehad dat ik om 10.30 mijn contract mag komen tekenen en maandag beginnen! Saaie maar goed betaalde baan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:03

TOP!! Gefeliciteerd!!!!

Na al deze commotie lijkt me saai heerlijk. Genoeg opwinding gehad toch?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:04

poetser schreef:
Net telefoon gehad dat ik om 10.30 mijn contract mag komen tekenen en maandag beginnen! Saaie maar goed betaalde baan.

*\o/* *\o/* *\o/*
Op de valreep gered dus...gefeliciteerd!
En saai? Wat maakt dat nu uit als het zorgt voor een dak boven je hoofd en eten op tafel?
Kun je van daaruit toch verder kijken.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:05

poetser schreef:
Asiel aanvragen gaat helaas niet, ik mag in beide landen legaal verblijven en werken. Alleen zonder rechten te hebben.

Kun je me dit eens uitleggen? Je mag wel werken en verblijven maar geen rechten hebben?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:10

Ik hoop dat je vandaag de ruimte vindt om op het politiebureau langs te gaan en aangifte/melding doet van verloren identiteitdocumenten.

Daar zit het begin van de knoop op dit moment.

-met bewijs ban verlies document kun je bij de Nederlandse ambassade of in een grensgemeente een nieuw paspoort aanvragen.

Dat paspoort heb je nodig voor de verdere ontrafeling in België.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:12

Pareltjes schreef:
poetser schreef:

Kun je me dit eens uitleggen? Je mag wel werken en verblijven maar geen rechten hebben?

Denk dat TS bedoelt dat ze er wel mag wonen en werken (net zoals elke EU burger) maar niet meteen recht heeft op extra hulp (uitkering, woning etc) zolang haar verblijfsstatus in de afgelopen jaren onduidelijk blijft voor de instanties?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:28

Zo is het inderdaad Fly_high.

Aangifte is al gedaan, maar voor mijn paspoort heb ik een geldige verblijfsplaats nodig in België en een Belgische id, die ik dus niet krijg zonder mijn paspoort. Maar met de financiële ademruimte die ik nu krijg, is er misschien al meer mogelijk. Al is het maar dat ik een advocaat ga kunnen betalen om mij te helpen.

Saai werk is meer dan welkom. Ik heb dit al eerder gedaan en het is geen droombaan, maar ik vond het destijds wel leuk om te doen en het geld is nu een extra motivatie natuurlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:32

Kun je wel werken zonder paspoort?
In Nederland moet je een geldige legitimatie hebben zodra het een van start.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:07

poetser schreef:
Zo is het inderdaad Fly_high.

Aangifte is al gedaan, maar voor mijn paspoort heb ik een geldige verblijfsplaats nodig in België en een Belgische id, die ik dus niet krijg zonder mijn paspoort. Maar met de financiële ademruimte die ik nu krijg, is er misschien al meer mogelijk. Al is het maar dat ik een advocaat ga kunnen betalen om mij te helpen.

Saai werk is meer dan welkom. Ik heb dit al eerder gedaan en het is geen droombaan, maar ik vond het destijds wel leuk om te doen en het geld is nu een extra motivatie natuurlijk.

Voor zover ik weet moet je aangifte doen van je verloren paspoort en kun je met het proces verbaal bij de Nederlandse ambassade een paspoort krijgen.

Dat is o.a. waar een ambassade voor is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:10

jeetje ts, wat een ellende.

fijn dat je werk hebt gevonden. even advocaat van de duivel, mag dat wel zonder paspoort?

hopelijk kun je nu een huisje vinden en je ergens inschrijven en weer een paspoort krijgen