Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:21

Zeker als het een groot bedrijf is redden ze het echt wel zonder jou TS, laat je leidinggevende maar een oplossing zoeken in plaats van op jou te blijven leunen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:36

Wellicht dat alleen besluiten om thuis te blijven, je niet de rust gaat geven waar je op hoopt. Niet iedereen heeft daar baat bij.
Er zit een groot verschil tussen thuis blijven of je ziek melden. En dat laatste is wel nodig als je wilt werken aan verandering.
Er zijn nogal wat werkgevers die roepen: Je bent alleen ziek wanneer je de hele dag in bed ligt. Dat klopt dus niet. Met zulke werkgevers is het lastig overleggen. Maar solliciteren als je niet goed in je vel zit, is ook moeilijk.
Het lijkt mij goed om met een vertrouwd iemand te overleggen wat jij nodig hebt om weer op de rit te komen. Wat kun je wel/niet aan? Hoe zorg je dat je het gesprek met de werkgever goed kunt voeren? Een afspraak met bedrijfsarts kan helpen. Je kunt samen met hem afstemmen wat nodig is, zodat je werkgever jou volop ruimte geeft voor werken aan herstel. Daar heb je (helaas) wel een goede bedrijfsarts nodig. Dat is niet altijd het geval, dan liever naar je huisarts.
Sterkte.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:17

De meest wijze les wat mijn vorige werkgever mij heeft gegeven voor hij mij op de ziektewet heeft laten zetten door de arbeids arts van het bedrijf:
“Elke werknemer is vervangbaar voor een bedrijf. Maar het leven en gezondheid van een werknemer is niet vervangbaar”

En bij terug komst hing er in mijn vrachtwagen aan de bovenkant van de boordcomputer een sticker
“Not my circus, not my monkeys”
En aan de onderkant
“Not my monkeys, not my problems”

M.a.w.
als jij morgen dood neervalt met een hartaanval moeten ze je ook vervangen. Maar dan moeten ze je permanent vervangen.
Als jij morgen uitvalt met een burn-out (waar ik tegen op zat te hikken en eigenlijk al met 2 benen instond), moeten ze je voor weken, maanden, mischien jaren vervangen.
Terwijl als jij nu aan jezelf denkt, komt het het bedrijf, maar vooral jou, op lange termijn zelf veel beter ten goede.
Nu is het, hoe moeilijk en zwaar ook, tijd dat jij aan jou denkt. Iets wat je verdient

Blij dat de medicatie op bijwerkingen na wel werkt. Nu aan al de rest werken, op jou tempo wanneer jij er klaar voor bent

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:41

Goed gedaan hoor ts.
Mijn vader werd ook moeilijk over gedaan.
Je enige onvervangbare personeelslid, waar gillend tekort aan is is ook waardeloos.
Echter mochten wij blij zijn dat het geen uitvaart was geworden gezien de ernst.
Routine wat altijd goed gaat werd dus een levensbedreigende situatie intensive care.

Desondanks bleven ze pushen.
De bedrijfsarts heeft hierin enorm geholpen.
Hij zei ze mogen blij zijn dat ze mochten weten wat uw reden van ziekmelding is.
Dat bent u niet verplicht en ook geen updates.
Tot wij zeggen dat u mag werken en hoeveel zegt u vanaf nu niets meer over uw situatie.
Het gaat ons aan niet hen.

Heel eenvoudig, daar ben ik als bedrijfsarts voor, en de kans is zeer aanwezig dat u niet terug kunt keren.
En ik zou gezien het gedrag bij uzelf ten rade gaan of u nog naar deze werkgever terug wíl.
U toont enorm veel inzet, voldoet aan wat wij vragen van u, en alsnog is het gedrag onacceptabel te noemen.
Ik zou er rustig over nadenken om een andere werkgever te zoeken: u bent de vierde momenteel van deze werkgever.
En allemaal hetzelfde gedrag tov loyale werknemers.

Wij voelden ons zeer gesteund als gezin.
En wij zijn enorm blij geweest met zijn hulp.
Vraag of ze een bedrijfsarts inzetten zou ik bijna zeggen, want ineens voelden wij ons niet meer alleen in de strijd.

Er werd zelfs gelogen waardoor hij met de nek aangekeken werd.
Een kwaadaardige tumor werd een poliepje!
En door dat poliepje kwam hij niet dis oncollegiaal!
Zelfs zijn koffie na starten werd weggegooid zomaar, uit nijd.

Later na ontslag heeft hij contact gehad met een collega die met bovenstaande onzin kwam.
En die schrok zich rot en schaamde zich kapot.

Soms is iets anders zoeken blijkt beter hier ging het om 15 jaar+ dienst, met veel uren opvangen voor collega’s met zieke kinderen.
Of vakanties van de kids.
Mijn vader nam dan buiten de kindervakanties vakantie omdat hij dat netjes vond.
En toen wij klein waren deed men dat elders voor hem, dus hij zei zo gaat de curve.
Met kleine kinderen doet men het voor jou en later jij voor hen.
Net als zieke kinderen te ziek om naar school te kunnen en noodzakelijk afwezig.
Omdat er gewoon twee salarissen nodig zijn vaak om van te leven tegenwoordig.
En een kind wordt niet gepland ziek. :(:)

Dus het doet er niet toe wat je ooit gedaan hebt.
Dat je dat goed onthoudt, dat merk je nu.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:44

trysteffy schreef:
Voor nu ik zit nu aan de medicatie wat wel helpt met het slapen heb mijn nacht rust weer terug alleen wel flinke bijwerkingen er van.. ik ben nu nog wel aan het werk maar heb aangegeven aan mijn leidinggevende dat ik de rest van de week niet komt allemaal goed komt er een ander ja maar ik hoop dat je er wel weer vrijdag en zaterdag er ben want we zitten echt krap…

Ja jammer, ik zou dat ook hopen als ik hem was.
Is alleen niet jouw probleem.
Heel Nederland zit krap in het personeel. Iedereen is er onderhand wel aan gewend dat alles wat langer duurt. Het werkt komt echt wel af en als het bedrijf omvalt omdat jij er niet bent zat er al iets niet zo goed in het management.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:59

komt er een ander ja maar ik hoop dat je er wel weer vrijdag en zaterdag er ben want we zitten echt krap… Van hun probleem daar moet je niet jouw probleem van maken en je ook niks van laten aanpraten. Zoek begeleiding, dan hebben ze op termijn een goede investering gedaan om je nu met rust te laten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:30

Hoe gaat het met je?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 21:40

Eerlijk antwoord slecht…

Mijn emoties gaan alle kanten op dan naar blij.
Maar slapen gaat wel gelukkig stuk beter behalve maandag avond dat ik en mijn vriend ruzie hadden dat die ‘s nachts niet thuis was gekomen..
ze hebben mij hier ook voor gewaarschuwd dat de eerste 2 weken niks ga merken aan de pillen ja dat het lontje korter is en de duizeligheid er bij kan komen dat heb ik nu..
Ik moet morgen ochtend weer naar de huisarts voor controle hoe het gaat dan ga ik ook het allemaal vertellen. Ik meld mij ieder geval voor de vrijdag en zaterdag ook ziek. Ik merk gewoon mijn leef en geest is gewoon op op om te vechten met me zelf en groot te houden ik moet gewoon toe kennen dat ik ziek ben om zo te zeggen.. en ik heb het echt enorm te voortduren met mijn vriend dat hij voornamelijk nu de pispaal is… en zeg ook regelmatig sorry daarvoor…

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:42

trysteffy schreef:
Eerlijk antwoord slecht…

Mijn emoties gaan alle kanten op dan naar blij.
Maar slapen gaat wel gelukkig stuk beter behalve maandag avond dat ik en mijn vriend ruzie hadden dat die ‘s nachts niet thuis was gekomen..
ze hebben mij hier ook voor gewaarschuwd dat de eerste 2 weken niks ga merken aan de pillen ja dat het lontje korter is en de duizeligheid er bij kan komen dat heb ik nu..
Ik moet morgen ochtend weer naar de huisarts voor controle hoe het gaat dan ga ik ook het allemaal vertellen. Ik meld mij ieder geval voor de vrijdag en zaterdag ook ziek. Ik merk gewoon mijn leef en geest is gewoon op op om te vechten met me zelf en groot te houden ik moet gewoon toe kennen dat ik ziek ben om zo te zeggen.. en ik heb het echt enorm te voortduren met mijn vriend dat hij voornamelijk nu de pispaal is… en zeg ook regelmatig sorry daarvoor…

Wat rot dat je je nog steeds zo rot voelt! Misschien een gekke vraag, maar heb je je vriend meegenomen in wat er speelt? Zou het helpend zijn hem dit topic te laten lezen?
Verwoorden in het topic doe je als je rustig bent en dan weet hij ook hoe de vork in de steel zit

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:45

Niet fijn dat je je zo voelt.
Maar wat goed dat je het nu wel zelf erkend dat het niet goed met je gaat en je ziek meldt. Voor jou een hele grote stap. Knap hoor!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:40

Helemaal eens met DP.
Echt super knap van je, dat je nu voor jezelf opkomt, je eigen belang voorop zet.

En nee, je zo rot voelen is echt helemaal niet fijn. En eraan werken is echt moeilijk. Des te knapper dat je die stap nu gezet hebt.

Heel veel sterkte hierbij, je bent goed bezig door weer contact te zoeken met je huisarts om aan te geven dat het nog niet goed gaat.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:08

Ik wilde net zo reactie typen als DP.

Vervelend dat het nog niet goed gaat. Maar echt zo goed bezig TS. Erkennen dat het niet goed gaat en waar je last van hebt is de eerste stap. En dat je er mee aan de gang gaat de tweede. Het zal niet makkelijk zijn maar voor lange termijn echt zoveel beter. Echt goed bezig!

Onthoud: het gaat echt ooit beter.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:03

Trots op je dat je aan jezelf denkt
Hopelijk kan de huisarts je helpen met de bijwerkingen :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:35

Ik ga mee in de woorden van DP.

Knap dat je de allerbelangrijkste stap gaat nemen: kiezen voor jezelf. Zolang jij jezelf (nog) niet op 1 kunt zetten, zullen anderen (zoals je lg) zorgen dat jij hen op 1 zet en daarmee maak je jezelf dus telkens weer wat kapot.

Petje af, echt, dat je nu (voor het eerst??) voor jezelf gaat kiezen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 16:14

Hoi meiden,

Dacht ik geef jullie even weer een update…
Het gaat gewoon nog steeds achteruit met mij mijn lijf zit continu strak spanning en shake door mijn helle lijf.
Vriend die bijna tot niet thuis is waardoor het tussen ons ook niet goed gaat... gepraat met de psycholoog werk die eigenlijk dat ik thuis ziek was door zeurde van wanneer kom ik weer ect. En dan nu meer pauzes moet houden van de bedrijfsarts maar toch die werk druk voelt omdat we met te kort man staan…
Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest en die geeft aan je dosering moet verhoogt worden en je ga halve dagen werken want dit gaat niet werken met meer pauzes je blijft die werkdruk houden ondanks dat de leidinggevende zeggen moet je schijt aan hebben.. ik heb zelf de bedrijfsarts ook weer benaderd of ze me wilt bellen dat doet ze morgen.
Maar eigenlijk door dit allemaal ben ik wel bang dat ik mijn vaste contract in mei gaat mislopen aangezien ze al van heel veel er uit hebben gegooid die regelmatig verzuim hadden…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:21

Je werk is nu wel je laatste zorg.
Als die deur sluit, opent er ook weer ergens een. Zeker in de huidige arbeidsmarkt, je kan overal werken.

Je gezondheid is je eerste prioriteit, weer lekker in je vel komen zitten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:23

Nu snap ik wel dat ze mensen te kort komen..
Als ze mensen die wel willen maar tijdelijk niet kunnen buiten donderen...

Denk aan jezelf. En zeker niet aan een bedrijf met dergelijke instelling.

Maar wat naar dat je je alleen maar slechter voelt. Ook in je relatie :knuffel:

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:36

TS, laat je werk los. Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar op basis van wat je schrijft denk ik dat daar je grootste knelpunt zit. Hopelijk kan de bedrijfsarts je hierbij helpen :knuffel:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:43

TS, wat maakt dat jij gehoor blijft geven aan de klaagzang van jouw werkgever?
Wat is de reden dat jij je werk belangrijker vindt dan jou zelf?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:04

Ze mogen je niet ontslaan als je ziek bent (of is dat inmiddels veranderd in de ontslag regeltjes?)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:12

cissy schreef:
Ze mogen je niet ontslaan als je ziek bent (of is dat inmiddels veranderd in de ontslag regeltjes?)

Maar je contract mag wel aflopen.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:17

trysteffy schreef:
Hoi meiden,

Het gaat gewoon nog steeds achteruit met mij mijn lijf zit continu strak spanning en shake door mijn helle lijf.
Vriend die bijna tot niet thuis is waardoor het tussen ons ook niet goed gaat... gepraat met de psycholoog werk die eigenlijk dat ik thuis ziek was door zeurde van wanneer kom ik weer ect. En dan nu meer pauzes moet houden van de bedrijfsarts maar toch die werk druk voelt omdat we met te kort man staan…
Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest en die geeft aan je dosering moet verhoogt worden en je ga halve dagen werken want dit gaat niet werken met meer pauzes je blijft die werkdruk houden ondanks dat de leidinggevende zeggen moet je schijt aan hebben.. ik heb zelf de bedrijfsarts ook weer benaderd of ze me wilt bellen dat doet ze morgen.
Maar eigenlijk door dit allemaal ben ik wel bang dat ik mijn vaste contract in mei gaat mislopen aangezien ze al van heel veel er uit hebben gegooid die regelmatig verzuim hadden…

Ik weet natuurlijk niet wat voor medicatie je slikt, maar als dit antidepressiva betreft zoals eerder vermeld vind ik het een bijzondere zet van je huisarts. AD staat er namelijk om bekend als 1 vd bijwerkingen verergering van klachten te veroorzaken voor het echt goed gaat werken. Bizar hoor dat je HA je zomaar zoiets voorschrijft en je vervolgens nauwelijks lijkt te begeleiden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:23

Dropveter101 schreef:
trysteffy schreef:
Hoi meiden,

Ik weet natuurlijk niet wat voor medicatie je slikt, maar als dit antidepressiva betreft zoals eerder vermeld vind ik het een bijzondere zet van je huisarts. AD staat er namelijk om bekend als 1 vd bijwerkingen verergering van klachten te veroorzaken voor het echt goed gaat werken. Bizar hoor dat je HA je zomaar zoiets voorschrijft en je vervolgens nauwelijks lijkt te begeleiden.

Wie zegt dat ze niet begeleid wordt of uitleg heeft gekregen. Wat moet die huisarts doen. De hele dag haar hand vasthouden? TS. Is een volwassen vrouw. Die kan uitleg aanhoren, een bijsluiter lezen en keuzes maken. De huisarts heeft ze contact mee.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:25

Therapie lijkt me de juiste oplossing nu om alles op een rijtje te krijgen. Kan het me voorstellen als je het bij de ggz te zakelijk vind, maar via je huisarts kan je misschien aan andere adressen komen. Voor de lange termijn heb je hier meer baat bij dan een ophoging

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:41

Blue_flower schreef:
cissy schreef:

Maar je contract mag wel aflopen.

Maar dan ga je ziek uit dienst en komt niet in de Ww terecht.