meggiemeg schreef:Dit klopt niet helemaal. De werkgever van mijn neef had ook besloten dat 2 buitenlandse werknemers goedkoper waren dan mijn neef alleen. Deze 2 waren op zijn pad gekomen omdat mijn neef een bedrijfsongeval had gehad geheel buiten zijn schuld om, was nalatigheid van de voorschriften waardoor de veiligheid ver te zoeken was. Mijn neef heeft er in totaal 19 jaar gewerkt. Baas heeft hem beschuldigd van een aantal dingen die hij niet hard kon maken ( o.a. dat hij langer pauze zou pakken dan de rest van de medewerkers, mijn neef was de enigste binnen het bedrijf met die functie waar ook speciale kleding bij nodig was, het aan- en uittrekken kost alleen al bijna 10 minuten per keer, dan ben je inderdaad langer bezig voordat je weer aan de gang bent maar is niet doordat hij langer pauze hield zeg maar). De sfeer was zo verziekt maar ondanks dat is mijn neef netjes op zijn werk gekomen en zich voor meer dan 100% ingezet. Is op een rechtszaak uitgedraaid en de rechtbank heeft besloten dat er geen recht is op een vergoeding richting mijn neef.
Beetje off topic, maar wow wat een ellendig verhaal is dit.. Enorm zuur zeg