Tweedehands spullen, koop jij ze?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Tweedehands spullen, koop jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:26

Ik ben bij kringloopwinkels ook bijna nooit succesvol. Veel echt oud, vies spul wat dan ook nog voor belachelijke prijzen wordt verkocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:36

Soms koop ik ook bij de kringloop om het door te verkopen.

Zo kocht ik vorige week een oude puzzel. 1,95 voor betaald ( ja, ik weet het, dat is redelijk aan de prijs voor oud en kringloop ) Maar goed, ik heb de puzzel gelegd, hij is compleet en gisteren op vinted verkocht voor 15 euro.

Maar dat doe ik eigenlijk alleen met puzzels. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:05

Ja hoor, meubels, auto, kleding, zadels.
Maar niet alles. Ondergoed niet, bh’s moeten passen en onderbroeken koop ik al goedkoop.
Ook dekens voor de paarden niet. Waterdichtheid vind ik daarbij een issue.
En het moet wel echt schelen in prijs.
Dekjes zijn nieuw in de aanbieding vaak goedkoper dan via fb of mp.
Ariat schoenen in goede staat zijn op vinted ook niet gunstiger.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:23

JudithGigi schreef:
Ik ben bij kringloopwinkels ook bijna nooit succesvol. Veel echt oud, vies spul wat dan ook nog voor belachelijke prijzen wordt verkocht.

Ik denk dat dat ook voor een groot deel bijdraagt aan de afkeer die velen (inclusief ik) hebben tegen tweedehands bij zo'n winkel. De gemiddelde kringloopwinkel is gewoon niet fris en dat geeft geen beter gevoel aan het eventuele aanschaffen.

Ik woon momenteel in Tokyo en hier struikel je over de tweedehandswinkels, maar daar is alles zo extreem goed schoongemaakt en uitgezocht dat je echt enkel zo goed als nieuwe producten tegen komt. Hier durf ik het wel aan, want ze zijn zo extreem zorgvuldig met hun spullen en aanvullend geven winkels eventuele gebreken altijd tot het extreme aan. Je weet precies wat je koopt, zonder verborgen gebreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:24

DuoPenotti schreef:
oh echt, zitten er hier 2 in de buurt en ben beide eens binnen geweest en snel weer buiten.
Snuffel wel lekker op mp als ik iets nodig heb. :)

Stinkt ook minder :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:20

JudithGigi schreef:

DAt vind ik dus ook. Ik kom er wel voor boeken, maar de rest sla ik over.

Ik wil overigens geen tweedehands bed of matras of schoenen. Die koop ik nieuw. En als iemand een miskoop heeft gedaan met schoenen en het is mijn maat, dan wil ik ze nog wel dragen, maar dan zijn ze feitelijk nieuw. Zo doe ik mijn schoenen ook wel weer eens weg, want mijn voeten vinden in de winkel soms wat prettig en na 2 uur dragen niet.

Kleding die ik krijg prima, maar in een kringloop kijk ik niet bij kleding.

Mijn meubels zijn nu grotendeels nieuw, en van mindere kwaliteit dan de afdankertjes die ik eerst had, maar ik vind dat ik nu na 12-15 jaar mijn krijgertjes wel af en toe mag vervangen door wat nieuws. En dat is dan niet het duurste spul, maar wel mijn smaak. Ik had een massief eiken salontafel, dat ding moest gelakt worden, maar was er zat van. Voor 140 euro een gefineerde salontafel gekocht in de aanbieding en ook al slijt die na 2 jaar al behoorlijk waar ik altijd mijn laptop neerleg op die tafel, ik vind hem 1000 keer beter dan dat eiken ding. Dan kun je zeggen slecht voor het milieu, had dat eiken ding gelakt, maar het was nooit geworden wat ik voor ogen had en dat is deze tafel wel.
De eiken tafel kon i kgebruiken als krukje om mijn plafond te stoffen, nu kan ik niet op de tafel staan, maar allemaal prima zeg maar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 08:05

Toch even schopje omhoog,

Kopen jullie ook wel eens tweedehands dekjes, hoofdstellen etc?

Op marktplaats ofzo? En waar letten jullie dan op? En loopt het met verkopen dan ook een beetje?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:38

Goedemorgen.

Nog nooit gedaan Janinevv, maar ik neig ook steeds meer naar hergebruiken. En ik zou een hoofdstel overwegen als ik er een nodig zou hebben. Dekjes tweedehands loop ik persoonlijk niet zo warm voor, net als met kleding overigens. Investeren in goede kwaliteit (nieuw dus) gaat jaren mee als je er behoedzaam mee omgaat en dan is er minder snel iets nieuws nodig. Waar ik wel blij van word is bijvoorbeeld tweedehands meubelen en kunst.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:46

Er zijn ook mensen die na bijna niet/ geen gebruik hun spullen al weer verkopen. Vraag altijd naar foto's van binnen en buitenkant van de spullen zodat je goed kunt zien hoe ze zijn. Koop wel vaak tweedehands.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:26

Ik heb best veel paardenspullen in goede kwaliteit te koop, vraag er niet veel voor, maar niemand lijkt het te willen kopen.

Heb ook een westernzadel te koop, duur echt Amerikaans merk, maar zelfs 350 euro vinden mensen nog te veel. En voor minder gaat het niet weg, dan gooi ik het liever zelf in de container.
Voor 150 euro ben ik het zo kwijt, klopt, maar de waarde is meer dan die 350 euro, maar puur omdat er hier in de buurt geen westernruiters zijn verkoopt het lastig. Maar nee, ik geef het niet weg. Ik heb er zelf 500 voor betaald, dus ben echt niet duur dan.

Kijk, tweedehands mag maximaal de helft van de nieuwprijs kosten, ook al is het eigenlijk niet gebruikt. Maar ik vind wel dat het nog wel iets mag kosten. En wil men dat niet betalen, dan gaat het als ik er zat van ben gewoon in de kliko. Daar zijn wel eens vaker goede hoofdstellen in beland. Dan snij ik ze echt kapot zodat er absoluut niemand meer van kan profiteren. Dan had je me die 5 of 10 euro ook kunnen betalen denk ik dan.
De enige keer dat ik paardenspullen gratis weggeef is als ik het persoonlijk weggeef in een ontwikkelingsland. Hier heb je geld om een paard te houden of om paard te rijden, dan kun je ook dat beetje wel betalen. Dan moet je niet aan komen zetten met hele zielige verhalen.

Ik denk dat er straks nog een keer een handelsdoos met paardenspullen op marktplaats komt van mij, maar wel met een vaste prijs en zodanig dat je er echt nog wel winst op kunt maken, maar als het zelfs dan niet lukt voor dat geld, dan gaat het dus gewoon echt de kliko in.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:28

Ik koop de laatste tijd graag tweedehands! Vooral dekjes op marktplaats, maar deze week hebben we ook een salontafel voor de helft van de prijs via marktplaats opgehaald. In de buurt zit een Rataplan waar ik ook weleens wat heb gekocht zoals een tafel, spiegel, glazen en boeken :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:33

Vinted is qua paardenspullen ook best in opmars, ik hoor er betere verhalen over dan via mp

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:41

Ik koop juist het liefste tweedehands.
Hoofdstellen en dekjes, ja graag!

Caps en schoenen dat niet.
Schoenen omdat ik geen zin heb in de zweetpoten van een ander, of ze moeten duidelijk nieuw zijn met kaartje.
Caps niet omdat ze gevallen kunnen zijn.

Maar (paardrij)kleding graag.

Er zijn echt zoveel nette spullen te koop.
En 70 euro voor een dekje zie ik niet zitten.

oh waterdichte dekens niet, maar fleece of vliegendekens weer wel.

En inderdaad Vinted fijn nu

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:08

Ik koop graag op Vinted of Marktplaats, mits het maar wasbare / schoon te maken spullen zijn. Niet-wasbare spullen of schoenen of zo zou ik niet zo snel doen.
In de kringloopwinkel kijk ik wel graag, maar kan ik maar zelden iets naar mijn zin vinden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 10:18

Zouden jullie ook handiger vinden als er een site of app zou zijn die speciaal voor paarden spullen tweedehands zou zijn?

Marktplaats lijkt soms daarin wat minder verkocht te worden. Maar vinted geen idee

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:23

Het allerliefste koop ik het nieuw, omdat dat toch vaak betrouwbaarder is. Vooral elektronica. Maar, we hebben hier wel een tweedehands PC en een tweedehands Playstation 5 staan.
Dekjes voor de paarden koop ik ook zeker tweedehands. Ik wilde alles opeens van LeMieux. Al mijn andere dekjes verkocht en "dezelfde" kleuren teruggekocht in LeMieux variant. Was wel spannend want was via Marktplaats en Facebook Marketplace, dus ja.. ik had geld kunnen kwijt zijn.

Schoenen zou ik niet doen. Cap ook niet. Kleren wel, maar geen paardrijkleding want die pas ik vaak niet. Maar ik vind het wel fijn om dingen die niet meer beschikbaar zijn online, tweedehands te kopen. Ik heb zo een 3 tal jaar geleden nieuwe nanoleafs gekocht. Die dingen kosten 250 euro. Ik heb 100 euro betaald. De doos was nog gesealed. Dat vond ik dan heel erg leuk *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:25

Janinevv schreef:
Zouden jullie ook handiger vinden als er een site of app zou zijn die speciaal voor paarden spullen tweedehands zou zijn?

Marktplaats lijkt soms daarin wat minder verkocht te worden. Maar vinted geen idee

Die site, ruiterplein, bestaat al en loopt voor geen meter.
Dus blijkbaar niet echt veel behoefte aan

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:29

ik vind het echt een sport om low budget, mooie (merk)items te scoren.
Zowel voor mijzelf, het huis en voor mijn beesten.
En of dat dan tweedehands is of in de Sale dat maakt mij niet uit.

Sommige items wil ik wel nieuw als bijv. een Cap maar dan vooral omdat ik zeker wil weten dat er niet mee gevallen is.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:20

Ik heb nog geen paard, hoop er binnenkort wel een te kopen, maar heb ondertussen wel al dingen tweedehands gekocht :') compleet hoofdstel, pad, beenbeschermers. Alles in maat full omdat ik vrij zeker weet dat ik niet een cobmaat paard ga kopen. Mocht dit wel zo zijn dan is alles goedkoop gekocht en ben ik geen gigantisch bedrag kwijt := Dekens, zadel enzo koop ik nog niet, daarvoor wil ik wel zeker zijn dat dit het paard past, dus dat komt pas na aankoop.
Enige wat ik niet tweedehands heb gekocht is mijn regenjas, poetsspullen (die waren in de aanbieding) en cap, ook omdat ik zeker wil zijn dat er niet mee is gevallen en omdat ik niet andermans voorhoofdzweet hoef aan te raken _O-
Edit: ook mijn westernlaarzen heb ik nieuw gekocht, omdat ik niet zeker wist hoe deze zouden vallen. Maar die worden inmiddels ook gebruikt in de lessen dus niet persé voor het paard gekocht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:05

De kringloop kom ik bijna nooit. Ik probeer vooral te ontspullen, dus op MP verkoop ik vooral.

Paardenspullen heb ik nog nooit op MP kunnen kopen:
- verkopers reageren niet (meer) of
- verkopers vragen haast de nieuwprijs (maar zonder het bonnetje mee te leveren voor de garantie)

Ik geef niet om merken of modekleuren, en doe gerust 5 jaar met een rijbroek en tot 10 jaar met een zadeldekje. Als ik wat nodig heb koop ik nieuw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:20

Ik koop wel 2e hands hoor, loop de kringloop wel eens in voor kaarsenhouders bijvoorbeeld. Kastjes of tafeltjes om op te knappen koop ik via MP/FB. Ik heb nieuwe meubels staan maar dus ook 2e hands. Past prima bij elkaar.

Zelf verkoop ik bijna nooit wat. :+ Kleding die ik niet meer draag gaat in de kledingcontainers.

Kleding koop ik bijna altijd nieuw, beddengoed ook.

Paardenspullen heb ik wel verkocht trouwens maar ook niet veel, ik droeg het tot het stukging en dan ging het in de kliko. Schoenen/laarzen koop ik wel nieuw.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:31

Roodvos schreef:
De kringloop kom ik bijna nooit. Ik probeer vooral te ontspullen, dus op MP verkoop ik vooral.

Paardenspullen heb ik nog nooit op MP kunnen kopen:
- verkopers reageren niet (meer) of
- verkopers vragen haast de nieuwprijs (maar zonder het bonnetje mee te leveren voor de garantie)

Ik geef niet om merken of modekleuren, en doe gerust 5 jaar met een rijbroek en tot 10 jaar met een zadeldekje. Als ik wat nodig heb koop ik nieuw.

Sommige items zijn wat mij betreft ook tijdloos en kun je dragen (kleding) tot ze echt af zijn inderdaad. De kunst is om items te kiezen van goede kwaliteit, fijne materialen en daar betaal je dan in eerste instantie voor, maar het betaalt zich ook weer uit op de lange(re) termijn.

En het 'ontspullen' dat jij noemt Roodvos, is iets waar ik me de laatste jaren ook mee bezig houd: mij brengt het heel veel rust als ik minder spullen om me heen heb. En dat geldt ook voor kleding en paardenspullen. Waar ik voorheen nog weleens over stag ging en iets trendgevoeligs kocht, vind ik dat nu een enorme verspilling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:39

Paardenstallen, en zeker dingen als drukke, koop ik heel graag tweedehands. Dekjes zijn zo enorm duur geworden en na 1x gebruiken zijn ze toch vies.
Ook dekens heb ik wel via MP gekocht, en hoofdstellen... en dan blijven ze bij mij tot ze total loss zijn :))

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:42

Sheran schreef:
Paardenstallen, en zeker dingen als drukke, koop ik heel graag tweedehands. Dekjes zijn zo enorm duur geworden en na 1x gebruiken zijn ze toch vies.
Ook dekens heb ik wel via MP gekocht, en hoofdstellen... en dan blijven ze bij mij tot ze total loss zijn :))

Neem aan dat je paardenspullen bedoelt ipv paardenstallen. :)
Dekjes zijn inderdaad absurd duur geworden, dus ik geef je groot gelijk.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:39

Oh ik hou van tweedehands! Ik koop en verkoop veel van mijn kleding via Vinted, mooie merken voor gewoon wat minder geld.
Eén van de serres bij mijn partner zijn woning ben ik ook aan het herinrichten als plekje voor mezelf, op de tv na alles via Marktplaats gescoord. Een mooie donkergroene velvet bank, moest alleen samen opgehaald worden met twee ouderwetse relaxstoelen voor €100,-. Alles flink schoongemaakt, stoelen weer verkocht voor €50 dus voor weinig geld hebben we echt een hele nette en leuke bank.
TV meubel via Marktplaats gescoord, hartstikke leuk industrieel ding. Idem met de salontafel.
De kast die nog in de hoek stond van de vorige bewoners heb ik afgelopen weekend een nieuw kleurtje gegeven. Voor weinig geld nu een prima basis om verder aan te kleden.

Ik zou ook wel eens een fantastisch koopje bij een kringloop willen scoren, maar ik kom er amper want als ik er kom zie ik alleen maar (te dure) rommel. :=