Tweedehands spullen, koop jij ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Tweedehands spullen, koop jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:26

Ik ben bij kringloopwinkels ook bijna nooit succesvol. Veel echt oud, vies spul wat dan ook nog voor belachelijke prijzen wordt verkocht.

Tallie1979

Re: Tweedehands spullen, koop jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:36

Soms koop ik ook bij de kringloop om het door te verkopen.

Zo kocht ik vorige week een oude puzzel. 1,95 voor betaald ( ja, ik weet het, dat is redelijk aan de prijs voor oud en kringloop ) Maar goed, ik heb de puzzel gelegd, hij is compleet en gisteren op vinted verkocht voor 15 euro.

Maar dat doe ik eigenlijk alleen met puzzels. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:05

Ja hoor, meubels, auto, kleding, zadels.
Maar niet alles. Ondergoed niet, bh’s moeten passen en onderbroeken koop ik al goedkoop.
Ook dekens voor de paarden niet. Waterdichtheid vind ik daarbij een issue.
En het moet wel echt schelen in prijs.
Dekjes zijn nieuw in de aanbieding vaak goedkoper dan via fb of mp.
Ariat schoenen in goede staat zijn op vinted ook niet gunstiger.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:23

JudithGigi schreef:
Ik ben bij kringloopwinkels ook bijna nooit succesvol. Veel echt oud, vies spul wat dan ook nog voor belachelijke prijzen wordt verkocht.

Ik denk dat dat ook voor een groot deel bijdraagt aan de afkeer die velen (inclusief ik) hebben tegen tweedehands bij zo'n winkel. De gemiddelde kringloopwinkel is gewoon niet fris en dat geeft geen beter gevoel aan het eventuele aanschaffen.

Ik woon momenteel in Tokyo en hier struikel je over de tweedehandswinkels, maar daar is alles zo extreem goed schoongemaakt en uitgezocht dat je echt enkel zo goed als nieuwe producten tegen komt. Hier durf ik het wel aan, want ze zijn zo extreem zorgvuldig met hun spullen en aanvullend geven winkels eventuele gebreken altijd tot het extreme aan. Je weet precies wat je koopt, zonder verborgen gebreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:24

DuoPenotti schreef:
oh echt, zitten er hier 2 in de buurt en ben beide eens binnen geweest en snel weer buiten.
Snuffel wel lekker op mp als ik iets nodig heb. :)

Stinkt ook minder :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:20

JudithGigi schreef:

DAt vind ik dus ook. Ik kom er wel voor boeken, maar de rest sla ik over.

Ik wil overigens geen tweedehands bed of matras of schoenen. Die koop ik nieuw. En als iemand een miskoop heeft gedaan met schoenen en het is mijn maat, dan wil ik ze nog wel dragen, maar dan zijn ze feitelijk nieuw. Zo doe ik mijn schoenen ook wel weer eens weg, want mijn voeten vinden in de winkel soms wat prettig en na 2 uur dragen niet.

Kleding die ik krijg prima, maar in een kringloop kijk ik niet bij kleding.

Mijn meubels zijn nu grotendeels nieuw, en van mindere kwaliteit dan de afdankertjes die ik eerst had, maar ik vind dat ik nu na 12-15 jaar mijn krijgertjes wel af en toe mag vervangen door wat nieuws. En dat is dan niet het duurste spul, maar wel mijn smaak. Ik had een massief eiken salontafel, dat ding moest gelakt worden, maar was er zat van. Voor 140 euro een gefineerde salontafel gekocht in de aanbieding en ook al slijt die na 2 jaar al behoorlijk waar ik altijd mijn laptop neerleg op die tafel, ik vind hem 1000 keer beter dan dat eiken ding. Dan kun je zeggen slecht voor het milieu, had dat eiken ding gelakt, maar het was nooit geworden wat ik voor ogen had en dat is deze tafel wel.
De eiken tafel kon i kgebruiken als krukje om mijn plafond te stoffen, nu kan ik niet op de tafel staan, maar allemaal prima zeg maar.