Cambionn schreef:Als ik kijk hoeveel mensen er "vroeger" met een normale fiets fietsde en hoe ver die gingen, en hoe mensen daar gemiddeld gezien nu mee om gaan, dan krijg ik het gevoel dat ik uitsprak. Daar zijn natuurlijk altijd wat uitzonderingen op, meer dan ik zo kan noemen. Ik wil ook niemand persoonlijk aanvallen. Maar als ik met mensen spreek (want ik baseer het ook daar op en niet enkel op wat ik zie) hoor ik vooral gemakzucht als reden, en opeens alles heel ver of heel veel moeite vinden (en dan hebben we het idd over dingen als 15 min fietsen). En daar zijn mensen heel open over, want het is zo normaal. Iig hier in het westen waar ik woon.
Maar wat is er eigenlijk mis met een beetje gemakzucht dat het je zo enorm dwars zit?
Ben je ook elke dag bezig met je vloer schoonvegen en alle vloerkleden uitkloppen of heb je een stofzuiger? Was je je kleding in de tobbe of toch maar wasmachine? Weet je hoeveel gezonde beweging er nou verloren gaat aan dergelijke gemakzucht
Veel mensen die elektrisch fietsen doen het trouwens juist in situaties waarin ze vroeger een auto zouden hebben gepakt, tot zover beweging die verloren gaat
Bijvoorbeeld langere afstanden, slecht weer of onderweg naar kantoor (omdat je dan strak in je mantelpakje wil verschijnen i.p.v. bezweet na een half uurtje tegen de wind in fietsen). Of gewoon omdat ze anders hekel hadden aan fietsen en het simpelweg niet deden
Maar goed dat is eigenlijk off topic 
Urbanus schreef:Sure_lee schreef:De fatbike is naar een neefje van 15 gegaan.
Maar dit model zou ik dus wel aan mijn kinderen geven als ik ze zou hebben. Toch net even wat stoerder dan de standaard elektrische fiets.
Volgens mij mis je het punt van dit topic.

Gratis aan bejaarden weggeven die dingen, zijn ze meteen niet meer stoer