Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zorro schreef:Best een lastige dit, ik heb je vreemdgaan verhaal destijds ook gelezen en heb daar, net als over het drugsgebruik en liegen in dit topic, wel een duidelijke mening over.
Ik snap ergens ook dat je op het moment de gevolgen niet hebt overzien, dat je niet door hebt gehad hoeveel impact het zou kunnen hebben als het uit kwam. En dat je daar nu wel van onder de indruk bent. Dat is een harde les en dat kan ik ook wel weer sneu voor je vinden ja. Zeker als iedereen de kant van je man/ex-man kiest en jij dus geen steun meer hebt. Dat is heftig, absoluut.
Heb je al een plan voor de komende tijd? Inkomen, woonruimte, afhandeling scheiding, financiën uit elkaar..
Urbanus schreef:Ik vind het best wel pittig om te stellen dat ze een drugsprobleem heeft, we weten toch niet met welke frequentie ze gebruikt
Wintu schreef:Dit is nu typisch een verhaal waar je alle kanten moet kennen om een oordeel te vormen. TS had het jaren geleden al over drugs, dus is het een nieuw fenomeen? Welk motief had de vriendin om het toch aan de man te vertellen, was dat met goede of slechte intentie. Hoe lang gebruikt TS al af en toe harddrugs en hoelang liegt ze er al over. Waarom heeft TS geen contact met familie. Was de relatie al langer in zwaar weer en wat is de kant van de man zijn verhaal. We weten het allemaal niet, dus een oordeel vormen gaat niet. Het enige wat ik weet is waar meerdere zijn hebben meerdere schuld en ik heb nu het idee dat TS vooral met de vinger wijst wat anderen niet goed doen.
Dit soort dingen hebben bijna altijd een voorgeschiedenis en die kennen we niet. Dus misschien beter om het onderling uit te zoeken ipv mensen op bokt te vragen die maar de helft van de informatie krijgen.
Billy schreef:Je hebt een goede vriendin, ook al zie je het nu niet zo. Door haar kun je nu hulp zoeken voor je problemen ipv dat je afglijdt in je verslaving.
Artimes schreef:Billy schreef:Ze zegt ergens dat ze haar af zagen glijden… dat lijkt me niet van 1x harddrugs
Ze gebruikt af en toe op een feestje...
Lau schreef:Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.