En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:43

Drugs maakt meer kapot dan je lief is, is niet voor niets een gezegde helaas.

Dat je drugs gebruikt is natuurlijk aan jezelf, er is een verschil met af en toe op een feestje of wekelijks/dagelijks. Ik ga daar verder niet over oordelen (want ik ben daarin zelf ook geen heilige, heb in me jongere jaren ook wel eens wat geprobeerd)

Maar je wist hoe je man erover dacht en je hebt dit ook nog eens voor hem verzwegen, met zoals je beschreef nog andere dingen die mee speelden. Dan snap ik je man wel, bij hem was zijn emmer waarschijnlijk vol.

En het feit dat je wist hoe hij erover dacht en dan toch voor de drugs en het liegen kiest, zegt voor hem waarschijnlijk dat de drugs belangrijker is dan hem.

Dit is voor nu heel pijnlijk TS en dat je vriendin je man de waarheid heeft verteld is ook helemaal kak maar je kunt in dit verhaal eigenlijk alleen jezelf iets verwijten.

Ik raad je aan om dit nu te zien als een leerschool en evt professionele hulp te zoeken om er met iemand over te kunnen praten en evt af te kicken van de drugs nu het nog niet uit de hand loopt (als je op regelmatige basis gebruikt)

Wintu

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:33

Dit is nu typisch een verhaal waar je alle kanten moet kennen om een oordeel te vormen. TS had het jaren geleden al over drugs, dus is het een nieuw fenomeen? Welk motief had de vriendin om het toch aan de man te vertellen, was dat met goede of slechte intentie. Hoe lang gebruikt TS al af en toe harddrugs en hoelang liegt ze er al over. Waarom heeft TS geen contact met familie. Was de relatie al langer in zwaar weer en wat is de kant van de man zijn verhaal. We weten het allemaal niet, dus een oordeel vormen gaat niet. Het enige wat ik weet is waar meerdere zijn hebben meerdere schuld en ik heb nu het idee dat TS vooral met de vinger wijst wat anderen niet goed doen.
Dit soort dingen hebben bijna altijd een voorgeschiedenis en die kennen we niet. Dus misschien beter om het onderling uit te zoeken ipv mensen op bokt te vragen die maar de helft van de informatie krijgen.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:23

Veel sterkte ts.

Ik lees hier wel een aantal vooroordelen die best jammer zijn. (Ik ken ts haar vorige topics niet.)
Zo wordt er geschreven als ts geen contact meer heeft met familie dan ligt het aan haar en moet ze eens bij zichzelf te rade gaan.

Ik ben zelf opgegroeid met ouders die nooit ouders hadden moeten worden. In elkaar getrapt worden omdat je niet snel genoeg hoi zei als je de deur open deed is slechts 1 voorbeeld. Andere familie werd vanuit mijn ouders niet echt mee omgegaan, dus heb ik ook nooit een band mee opgebouwd. Betekend dit dat ik ergens schuldig aan ben???

Mijn zusje was rond de 18 toen zij drugs begon te gebruiken om te kopen met de angst aanvallen en nachtmerries als cadeautje van mij ouders. Zij gebruikte op een duur meerdere keren per dag en is in het ziekenhuis beland. Dat was voor mij de grens en heb ik er ook mensen bij betrokken. Daar was mijn zusje heel boos over en heeft alles bij elkaar gelogen.

Wat de reden van die vriendin is kunnen wij alleen maar naar gokken. Misschien haar angst dat wanneer je zwanger bent verder gaat/ het misschien zelfs erger wordt om te coopen?? Of misschien dat je vaker gebruikt dan je zelf door hebt/toegeeft?? De enigste manier om daar achter te komen is eerlijk in gesprek gaan met haar.

Als kind uit een gezin met veel drama heb ik zoiets gelukkig ben je nog niet zwanger. Ik vind het het meest zorgelijk dat je graag tegen de mensen ingaat die van je houden. Dit baseer ik op de opmerking: omdat hij het verbood prikkelde het juist om te gebruiken.

Zelf zou ik drugs gebruik bij een partner niet verbieden, maar wel zeggen als je dat wilt prima, vertel het mij dan kan ik bij je weggaan.

Wat zou jij op dit moment het liefste willen in je leven? Wil je ergens graag nog meer hem verder of tijd voor jezelf? Wat zoek je op dit moment?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:36

Jeetje wat een rot situatie Lau, heel veel sterke, je komt er vast sterker uit!
Vind af en to drugsgebruik op een feestje nou niet echt bepaald schokkend moet ik zeggen, erover liegen ie niet handig, maar je hebt nou ook weer niet iemand vermoord.. ik wens je veel sterke, kop omhoog en bouw je eigen leven op!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:55

Best een lastige dit, ik heb je vreemdgaan verhaal destijds ook gelezen en heb daar, net als over het drugsgebruik en liegen in dit topic, wel een duidelijke mening over.

Ik snap ergens ook dat je op het moment de gevolgen niet hebt overzien, dat je niet door hebt gehad hoeveel impact het zou kunnen hebben als het uit kwam. En dat je daar nu wel van onder de indruk bent. Dat is een harde les en dat kan ik ook wel weer sneu voor je vinden ja. Zeker als iedereen de kant van je man/ex-man kiest en jij dus geen steun meer hebt. Dat is heftig, absoluut.

Heb je al een plan voor de komende tijd? Inkomen, woonruimte, afhandeling scheiding, financiën uit elkaar..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 21:21

zorro schreef:
Best een lastige dit, ik heb je vreemdgaan verhaal destijds ook gelezen en heb daar, net als over het drugsgebruik en liegen in dit topic, wel een duidelijke mening over.

Ik snap ergens ook dat je op het moment de gevolgen niet hebt overzien, dat je niet door hebt gehad hoeveel impact het zou kunnen hebben als het uit kwam. En dat je daar nu wel van onder de indruk bent. Dat is een harde les en dat kan ik ook wel weer sneu voor je vinden ja. Zeker als iedereen de kant van je man/ex-man kiest en jij dus geen steun meer hebt. Dat is heftig, absoluut.

Heb je al een plan voor de komende tijd? Inkomen, woonruimte, afhandeling scheiding, financiën uit elkaar..

Ik heb zeker een plan, ik heb gewoon inkomen want ik werk. Ik heb per 1 augustus een kamer in Arnhem voor mezelf. Qua scheiding moeten we nog even kijken hoe het loopt.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:22

Fijn dat je een kamer hebt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:24

Dat is fijn inderdaad! Dat neemt vast veel zorgen weg! Het zal zeker een stap terug zijn, maar je hebt in ieder geval plek en dan kun je van daaruit verder kijken! Fijn ook dat je voldoende inkomen hebt om alleen rond te komen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:37

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst de komende periode. Er staat nog een hoop oliebol te wachten gok ik (scheiden, woonruimte), dat is pittig om alleen te doen. Ik hoop dat de POH iets voor je kan betekenen zolang je nog op de wachtlijst staat.

Urbanus schreef:
Ik vind het best wel pittig om te stellen dat ze een drugsprobleem heeft, we weten toch niet met welke frequentie ze gebruikt

Los van verslaving ja/nee denk ik wel dat je van een probleem kunt praten als je tegen de wensen van je partner ingaat, stiekem gebruikt, er naderhand over liegt en ook van je omgeving verwacht dat zij er over liegen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:47

Jeetje wat heftig Lau! Dikke knuffel. :knuffel: Ik begrijp je man wel dat hij niet accepteert dat je hebt gelogen over drugsgebruik. Maar dat maakt het voor jou niet minder rot dat je er nu alleen voor staat. Als je een keer wilt praten, staat mijn inbox open.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:54

Ik kan niet veel toevoegen aan het hele verhaal maar wel iets wat betreft de psycholoog. Je kan opzoek naar een particuliere psycholoog, daar zijn de wachttijden vaak korter. Misschien kent de huisarts wat praktijken in de omgeving. De sessie ruimtes zijn vaak ook een stuk fijner ingericht dan die van het ggz

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:06

Heb je hier niet over nagedacht voordat je besloot definitief ja tegen hem te zeggen?
Ik vind het stilhouden van een 'geheim' voor je relatie echt een recept om je relatie te laten klappen. Het feit dat jij bedenkt om het weg te houden van hem omdat hij het niet leuk vind wat je doet en het niet goedkeurt maar jij het perse wel wilt doen, en dus maar je mond houdt om hem niet te kwetsen al getuigen van een mismatch tussen jullie. Hij keurt harddrugs niet goed, jij weet dat maar wil dat wel en je wilt ook bij hem zijn maar hij keurt je gedrag af. Tja je kunt niet beiden hebben.
Dan had je of afscheid van hem moeten nemen en iemand moeten zoeken die jouw hobby tolereert of afscheid moeten nemen van de harddrugs en je leven beter op orde moeten maken om ze niet nodig te hebben.

Onwijs balen van deze situatie en begrijp dat je je hulpeloos en alleen voelt. Maar probeer hiervan te leren en zo'n fout nooit meer te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:30

Wauw, die kamer heb je al snel geregeld!
Fijn dat die zorg in ieder geval al van tafel is.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:45

Wat vervelend zeg!
Iedereen maakt fouten,sommigen gaan sneller de fout in als anderen maar niemand is heilig. Of anderen je kunnen vergeven is aan hen en daar hoef ik niks van te vinden en ga ik dus ook niet wat op reageren.

Misschien hebb ik het gemist Maar waarom heeft je vriendin besloten dit aan je man te vertellen? En wie heeft besloten dat jullie vriendschap eindigde? Als je de vriendschap koestert en jij boos bent op haar zou ik toch even bedenken of je 'schuld kan en wil erkennen' voor behoud van de vriendschap.
Sterkte met de situatie. Ik hoop dat je er nog wat van kan herstellen of jezelf hierna kunt herpakken en slechte eigenschappen van je af kunt zetten

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 23:33

Pfoe wat een oordelen allemaal.

En dat is schrikken zeg Lau, en pittig, want het is dan opeens wel heel alleen.

Ik ga mee in de steunende berichten dat dit een mooi nieuw begin van de rest van je leven is waarbij je jezelf kunt ontdekken.

Je schrijft dat je werk hebt. Werk je ook samen met collega's? Daar zouden fijne contacten tussen kunnen zitten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 00:53

Wintu schreef:
Dit is nu typisch een verhaal waar je alle kanten moet kennen om een oordeel te vormen. TS had het jaren geleden al over drugs, dus is het een nieuw fenomeen? Welk motief had de vriendin om het toch aan de man te vertellen, was dat met goede of slechte intentie. Hoe lang gebruikt TS al af en toe harddrugs en hoelang liegt ze er al over. Waarom heeft TS geen contact met familie. Was de relatie al langer in zwaar weer en wat is de kant van de man zijn verhaal. We weten het allemaal niet, dus een oordeel vormen gaat niet. Het enige wat ik weet is waar meerdere zijn hebben meerdere schuld en ik heb nu het idee dat TS vooral met de vinger wijst wat anderen niet goed doen.
Dit soort dingen hebben bijna altijd een voorgeschiedenis en die kennen we niet. Dus misschien beter om het onderling uit te zoeken ipv mensen op bokt te vragen die maar de helft van de informatie krijgen.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Dit is echt de enige zinnige bijdrage in dit topic.
Hoe kun je nu oordelen aan de hand van een eenzijdig verhaal? Toch gebeurt het hier wel, Tita heeft geen goed woord over voor de vriendin terwijl zij dit doet op basis van een stukje tekst op internet. Dat begrijp ik niet zo heel goed.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:00

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet aan de regels voldoet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:08

Je hebt een goede vriendin, ook al zie je het nu niet zo. Door haar kun je nu hulp zoeken voor je problemen ipv dat je afglijdt in je verslaving. De scheiding is mi logisch… en dat je drugs gebruikt terwijl je bezig bent met een icsi behandeling vind ik onbegrijpelijk…dat zou voor mij alleen al een reden zijn om je op te geven….

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:18

Billy schreef:
Je hebt een goede vriendin, ook al zie je het nu niet zo. Door haar kun je nu hulp zoeken voor je problemen ipv dat je afglijdt in je verslaving.

Maar er is toch helemaal niet gezegd dat er sprake is van verslaving? :')

Als ik 4 glazen wijn per jaar drink is het veel, maar ik drink wel alcohol. Ben ik nu verslaafd?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:34

Ze zegt ergens dat ze haar af zagen glijden… dat lijkt me niet van 1x harddrugs

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:37

Billy schreef:

Ze gebruikt af en toe op een feestje...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:40

Artimes schreef:
Billy schreef:

Ze gebruikt af en toe op een feestje...

Lau schreef:
Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.

Dit klinkt niet als af en toe op een feestje.
Daarbij neemt ts nog steeds geen verantwoordelijkheid… het is zo gelopen.
Het is niet niet zo gelopen, je hebt willens en wetens foute keuzes gemaakt en dit is het gevolg
Laatst bijgewerkt door Billy op 19-07-24 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:47

Ik ben zelf helemaal niet tegen af en toe wat nemen. Ik heb zelf ook wel eens wat geprobeerd.

Maar als iemand in mijn omgeving zegt dat ze drugs gebruikt om aan de sleur te ontsnappen en eens positiefs een feestje te beleven. En er vervolgens over liegt dan zou ik me ook zorgen gaan maken. Nu hoeft het idd nog geen verslaving te zijn. Maar dit zijn wel ingrediënten waarmee het straks wel uit de hand kan lopen. Dus de zorgen van haar omgeving snap ik zeker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:04

Billy schreef:

Laat je sensatiezucht even varen.

Lau schreef:
Hahaha als er iets is wat ik niet ben is het verslaafd. Ik gebruik af en toe een keer op een feestje.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:07

Ik kan je zeggen dat het als partner ook niet makkelijk is… als er afspraken worden gemaakt en deze worden niet nageleefd en er wordt dan ook nog staalhard over gelogen, dat heeft een serieuze impact op het vertrouwen…

Ik heb de andere topics niet gelezen maar ik kan begrijpen dat, als je partner tegen drugs is, dit ook kenbaar heeft gemaakt, jij je voeten daaraan veegt want JIJ hebt dit even nodig… dat vind ik wat egoïstisch, soms ook te begrijpen maar er dan nog over liegen…

De eerste stap is hierover te praten, dan had je

A kunnen aangeven dat het niet goed gaat en dat je ‘nood’ hebt aan afleiding en erover denkt om even te ontsnappen aan de realiteit door eens los te gaan op een feestje en drugs te nemen…
B in samenspraak de stap te zetten naar al dan niet gebruik maar dan geef je de partner inspraak en ook de ruimte om hier al dan niet mee akkoord te gaan en dat geeft voor jou ook inzicht in hoe de partner er in staat en wat de eventuele gevolgen zijn als je iets doet…
C dan is het jou keuze wat je ermee doet maar elke keuze heeft een gevolg… en helaas kon je zijn keuze al weten voor je de drugs nam en er dan nog over beslist te liegen want ook dat is een beslissing die je zelf neemt…

En zo zie je dat er veel stappen zijn tot het effectieve gebruik…

je wist dat hij ertegen was (of het verboden had) en jij hebt hiermee ingestemd want jullie zijn de relatie samen aangegaan. Laten we dit zien als een contract, als jij dan de keuze maakt toch drugs te nemen, ga je tegen de regels in en verbreek je het contract en heeft hij ook het recht om uit het contract te stappen, ook al zou jij dat anders willen… als hierover gepraat werd dan zou het contract ‘verbogen’ kunnen worden voor 1 keer, alweer in samenspraak…

Ik snap dat sommige zeggen, fouten maken is menselijk en dat is zeer zeker het geval maar het is denk ik toch een opstapeling van verschillende dingen die verkeerd gelopen zijn zoals het ‘vreemd’ gaan, ook al hebben jullie een open relatie, het drugsgebruik en daarboven op nog het liegen… en de bijkomende stress van jullie traject

een relatie werkt niet met ‘elkaar alleen maar graag zien’ er moet ook vertrouwen zijn en je moet eerlijk kunnen zijn tegen elkaar, over wat dan ook…

Misschien kunnen jullie dit in een rustig gesprek met elkaar wel weer uitklaren en duidelijke afspraken maken ivm de open relatie en het drugsgebruik maar probeer je hier dan ook aan te houden want die ‘regels’ zorgen voor een houvast en stabiliteit in een relatie en ook vertrouwen… en zorg ook dat JIJ met die regels kan leven, als dat niet het geval is dan ‘werkt’ deze relatie niet want je moet nog wel altijd jezelf kunnen zijn! Regels aanvaarden waar je je niet in kan vinden maar toch maar doet om de andere partij gerust te stellen en de relatie te behouden, dat loopt vroeg of laat toch verkeerd…

Veel sterkte in deze rotsituatie, dit is voor beide partijen niet makkelijk, dikke knuffel!