Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:21

ista schreef:
Lizenlotte schreef:
Mag je met 14 al achter de kassa ja bij de appie en zit je dan al in de 4e van het vwo? Lijkt me sterk.

Klopt, sterk ben ik ook.

Dit gaat om 30 jaar geleden, dus ja. Toen mocht je met 14 achter de kassa. En ja, ik zat toen ik 14 was in 4VWO. Misschien heb ik een gevoelige snaar geraakt bij je. }:0

Ook 30 jaar geleden ging je niet met 10 jaar naar de Middellbare school. En achter de kassa mocht vanaf 15 jaar officieel ;)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:22

CrazyCat schreef:
ista schreef:

Klopt, sterk ben ik ook.

Dit gaat om 30 jaar geleden, dus ja. Toen mocht je met 14 achter de kassa. En ja, ik zat toen ik 14 was in 4VWO. Misschien heb ik een gevoelige snaar geraakt bij je. }:0

Ook 30 jaar geleden ging je niet met 10 jaar naar de Middellbare school. En achter de kassa mocht vanaf 15 jaar officieel ;)

Niet iedereen volgt de 'standaard' scholenroute..

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:24

CrazyCat schreef:

Ik ging ook niet op mijn 10e naar de middelbare school -O- Is het echt zo moeilijk te geloven?

Ik was 11 in de 1e, 12 in de 2e, 13 in de 3e en 14 in de 4e.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:38

Ik werk al heel lang in de zorg, als verpleegkundige.
Toen ik met jongeren met NAH werkte, moesten we tijdelijk wegens verbouwing in een ander pand vertoeven, toen mijn haflinger nog leefde nam ik hem mee naar mijn werk daar.
Bedden werden naar buiten gereden, zo bijzonder (mensen met ernstige spierziekten maar wel een paardenpassie) zag je spontaan ontspannen.

Deze mensen leven niet meer, deze groep collega's is niet meer samen en ik werk inmiddels ook elders.
Ook mijn lieve haf is er niet meer, maar de foto's roepen nog altijd dat bijzonder gevoel op, dat zal ik nooit vergeten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:53

Wat mooi je paard mee naar je werk, dat is heel bijzonder dat vergeet je niet snel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:04

Na een aantal jaar als leidinggevende bij verschillende pakketvervoerders heb ik meerdere dingen die me voor altijd wel bij zullen blijven staan maar een bezorger onder invloed van ghb staat toch wel bovenaan het lijstje. >;)

En een bezorger die tijdens de bietenoogst de sloot in reed omdat er 30 cm aan modder op de weg lag. Toen de politie vroeg hoe hard hij had gereden gaf hij als antwoord; "Volgens de bordjes mag ik hier 60 dus ik rijd hier 60."
|o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:24

Dan hebben ze bij de Jumbo waar ik heb gewerkt dus illegaal te jonge mensen laten werken achter de kassa. Niet dat me dat iets verbaasd. De eigenaar is al eens opgepakt geweest voor statiegeld fraude. Er werkte ook een teamleider die handelde in babymelkpoeder. Die is op een gegeven moment ook gepakt. Die twee extra containers melkpoeder in het magazijn viel natuurlijk ook niemand op :')

Wij hebben vroeger een melkwagen gehad. Je weet wel, zo'n winkel op wielen net als in de Flodders. En hadden naast dat en de buurtsuper ook een broodroute. Er werkte toen een jonge gast bij ons die in het weekend mijn vader mee hielp. Vreselijk slimme jongen, zoon van mijn lerares van de basisschool, jongste (volgens mij) van drie, en ook de enige van die jongens die nog sociaal te vormen was. De andere twee hadden zo'n hoog IQ dat daar heel lastig mee te communiceren was.

Afijn, op een gegeven moment was mijn moeder het brood aan het afbakken. Er stond in het midden van wat later onze catering keuken werd, voor wat voor reden dan ook, een gereedschapskist op de grond. Mijn moeder draait om, loopt naar de oven en haalt zo haar been open aan die gereedschapskist. Die jongen helemaal in paniek. "Moet je niet even gaan zitten. Je moet wel gelijk naar de dokter." etc. Maar mijn moeder zou mijn moeder niet zijn als ze niet eerst haar werk af zou maken, dus hup. Verband erom en gaan. Tegelijk de dokter gebeld. "Ja, ik kom straks even 14 hechtingen halen." Ze had precies gelijk met dat aantal. Zowel mijn ouders als die jongen, die ondertussen een volwassen vent is, vergeten dat verhaal nooit meer.

Ze vergeten ook nooit meer dat hij een keer bijna de gevel uit de garage van de melkwagen heeft gereden :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:35

Ik was met de vrachtwagen op een landweggetje in Groningen beland, erg smal en ik zie een kleine auto mij tegemoet rijden en verderop nog een melkauto (ook een vrachtwagen). Maar ik kon niet aan de kant/de berm in, want dan zak je weg. Dus uitgestapt en naar die auto toegelopen met de vraag of ze achteruit in een dammetje wilde gaan staan. Helaas was de melkauto niet zo handig bezig en reed door tot waar ik stond.

In de auto zaten 2 dametjes op leeftijd. Super schattig. Beide een pafke in de auto en ze waren aan het toeren. Maar ze durfde de auto niet weg te rijden. Oké, dan doe ik dat even. Zo gezegd zo gedaan. De melkwagen gevraagd om in de bredere bocht achter hem te gaan staan zodat ik weer om hem heen kon manoeuvreren...

Daarna weer naar de oudere dames gelopen om de auto weer op de weg te rijden.

Die dametjes waren op leeftijd maar het leken net een stel pubers. En maar paffen.

Maar dit was voor hun een hele belevenis zo natuurlijk en ik heb genoten van hoe zij dit beleefden.

Ik was blij dat ik weer op de grote weg was maar echt die dametjes zo op stap vergeet ik niet weer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:04

Ik werk in de IT en kom binnen een bedrijf meestal bijna overal wel. Dan loop je ook wel eens ergens binnen waar mensen je niet verwachten, die zich dan bezig houden met dingen die je niet op je werk hoort te doen, zeker niet als je een partner thuis heb zitten.
Ik ben echt meermaals tegen een paar harige billen aangelopen als ik ergens binnen kwam.

carineken

Re: Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 16:50

Ik ben postbode en af en toe kom ik al eens bekende mensen tegen, het bijzonderste/grappigste was toch wel volgende situatie:
Ik bel aan met een aangetekend schrijven. Er komt een man opendoen en mijn eerste gedachte was ik ken die van ergens. Ik vraag identiteitskaart, man gaat die halen, komt terug en ik vraag/zeg: Ik ken u van ergens maar ik zou niet weten van waar.
En toen reageerde de beste man met: Nou ja dat zou best kennen dat u mij kent van mijn muziek, van Novastar. Bleek dus om Joost Zwegers te gaan.
ik heb er achteraf zo mee gelachen.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:18

Op zaterdag pakjes aan het leveren en GPS stuurt me een of ander bos in ik dacht
oke misschien komt dit uit op een straat
Dat was was Nogal een smal zandweggetje en Grote auto.
Nou het Kwam uit op die weg ja maar ik kon er niet door met mijn werk auto want er stonden paaltjes... (ook nergens aangegeven Dat het doodliep maarja Wie rijd er nu ook een bos in)
even te voet pakje gaan leveren en Dan maar achteruit met een auto die voor elk takje denkt Dat het een muur is en als een halve gek gaat piepen (parkeersensoren) zon 300m bospad af...
Vanaf toen nooit meer Google maps voor mij

Benfan

Re: Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:43

Een vrouw die haar hond wou laten kennismaken met en Cavia. Dus ze pakte bij ons een uit de bak, en zet hem zo voor de hond op de grond.

Cavia leeft nog gelukkkig. De hond wou wel kennismaken! knuffels geven met zijn tandjes.