Hoeveel appen jullie met partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:19

Niet, mijn partner heeft een telefoon zonder app dus als er iets is bellen we.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:44

Ik denk dat de meeste mensen gek zouden worden van onze relatie :')
6 jaar samen, samenwonend en getrouwd maar we appen en bellen zowat dagelijks :o

We werken beiden nogal ver van huis af, zeker als ik met de fiets naar het werk ging moest ik een appje sturen dat ik er was. Verder appen we dingen die we niet mogen vergeten of regelen, foto van de honden, speciale dingen op het werk, ... En vaak als ik vertrek naar huis, bel ik ivm reistijd/files te laten weten (om vervolgens te blijven babbelen tot ik op de oprit sta :') )

En we hebben ook de app "find my iPhone". Niet om elkaar te controleren (want ik kijk daar echt bijna nooit naar) maar soms is het wel handig om te kijken waar hij is zodat ik het avondeten kan inschatten. Voor hem was dat dan vooral belangrijk toen ik dus nog met de fiets ging werken (40km enkel). Ik ben een keer gevallen en pols gebroken, dus is meer ter geruststelling. Zo ook bij de paarden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:53

Appen doen we niet heel vaak.
Bellen meestal wel ff.
Hij is dan al op zijn werk en ik kom dan of van de paarden vandaan of rij naar mijn werk.
Maar is hooguit 10-15 minuten.
Als ik naar mijn werk rij vind hij het altijd fijn om te weten war er is om die avond te koken. Kan hij verder kiezen wat hij maakt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:54

Goof schreef:
Wat grappig dat zoveel mensen foto's van hun huisdieren appen <3

Wij doen dat ook on het mom 'kijk hoe lief'.
Verder is mijn man in het weekend urenlang met de racefiets op pad over de Veluwe en als hij wild spot appt hij ook altijd een foto of video om dat te delen. Superleuk vind ik dat.

Wij doen dat ook, vind dat zo leuk. Als hij boven zit en ik beneden en één van de katten ligt schattig of wat dan ook sturen we elkaar een foto.
Gisteren stuurde ik hem een spraakbericht van de kat die zo hard zat te miauwen dat ik hem een verdieping lager al hoorde in het trappenhuis. Hij meende dat ie dagen niet gegeten had. :(:) :')

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:58

Ik heb een collega die appd de godganse dag met zijn vriendin.

Persoonlijk zou ik daar echt moe van worden :o

Ik app alleen wanneer het nodig is.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:59

Wij appen dagelijks als we elkaar niet kunnen zien.
We wonen niet samen dus zien elkaar alleen in het weekend.
Mijn vriend is iets meer van het appen dan ik. Ik hoef geen hele uitgebreide gesprekken te hebben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:04

Wij appen bijna niet.

Meeste appjes zijn recepten voor het avondeten als hij moet koken, een keer mijn live locatie als ik in de avond nog door het bos/donker naar huis moet fietsen alleen of praktische zaken.

De 'ik denk aan je appjes' ed doen we niet aan haha. Zijn 11 jaar samen, maar hebben we nooit gedaan. Zelfs als 1 van ons voor werk of zo een paar dagen weg is wordt er sporadisch geappt.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:24

Wij appen alleen praktische dingen, zoals:
- Goedemorgen / ben je goed aangekomen?
- Foto’s en informatie kinders
- Boodschappen
- Belangrijke afspraken —> hoe is het gegaan / succes wensen
- Praktische info
- De ander laten weten als je (later) thuiskomt

We bellen eerder als we wat van elkaar willen weten en bij thuiskomst praten we uiteraard altijd altijd bij ( ipv over de app :D ).

Maar, appen met vriendinnen, moeder etc… Joh, ik kan er serieus een dagtaak aan hebben :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:36

Wij hebben eigenlijk de hele dag contact :o

Wonen (13jr) samen, vriend is vaak al voor ik wakker ben weg, dus ik word sowieso wakker met een appje over de beesten, of ik nog iets moet doen, ik reageer dan vaak over de kinderen enz

Als ik de kinderen naar school heb gebracht en doorrijd naar mn werk bellen we standaard, (zijn collega's weten van dit ritueel :Y) en hebben hier geen bezwaar tegen)
Overdag appen we ook regelmatig, kan van alles zijn, meestal wel in de pauze... zijn we allebei druk op het werk, appen we niet...

Als ik in mijn auto stap naar de kinderen, bellen we weer, als ik eenmaal thuis ben is het vaak wel wat rustiger op de app, dan is het toch even spitsuur met de kinderen... Hij stuurt altijd zn live locatie op het moment dat hij naar huis komt, en als ik dan even tijd heb, bellen we weer :')
Wanneer hij savonds buiten rondloopt om de beesten te doen, en ik kan niet helpen omdat ik binnen druk ben, appen we ook naar elkaar als we een vraag of hulp nodig hebben :')

Er zijn ook wel eens dagen bij, dat ik alleen thuis ben en hij alleen aan het werk, dat we een telefoongesprek hebben dat 3 uur duurt... Scheelt dat zijn werk dat toelaat...

wij zijn ons er bewust van dat we extreem veel contact met elkaar hebben, maar voelen ons er beide prettig bij. het is ook niet om te controleren, we zijn gewoon elkaars beste maatjes en willen alles altijd direct met elkaar delen... <3

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 09:44

Ik heb hem vanmorgen even een bedankje geappt.. Hij werd thuis opgehaald en vond het nodig om in de deuropening al Hoi te schreeuwen en klapte de deur achter zich dicht :') Ik sliep.. toen dus niet meer :+

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:47

K babbel veel met mn vriend als k of op werk of bij mama ben.
En wil wel graag weten als die veilig thuis is. Zeker in het begin moest die.langs het water. Hij heeft epilepsie dus stel er gebeurd wat. Daarom fijn als die even meldt van k ben thuis.

Is niet voor controle maar veiligheid

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:38

Met find my iPhone kan ik mijn man ook volgen. Hij heeft Parkinson en gaat wel eens alleen wandelen of fietsen en hij valt regelmatig. Dan weet ik waar ik de ambulance heen moet sturen. Die is er dan meestal eerder dan ik….

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:43

Ik heb een horloge met valdetectie.
En altijd mobiel mee. Val ook regelmatig en mijn man kan dan hulp sturen of zelf komen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:52

Chickyy schreef:
Mews, ja hoor dat wist ie wel.. Hij had ook geappt dat het goed kwam, maar ik had dus geen idee hoe of wat.. En het werd uiteindelijk gewoon laat en dan moeten haasten en vliegen heb ik gewoon een hekel aan en was nergens voor nodig.

Dan snap ik helemaal dat je het vervelend vindt. Dat heeft m.i. ook meer te maken met onvoldoende rekening met elkaar houden dan of je te veel appt. Het klinkt alsof je partner het gevoel heeft dat je hem niet vertrouwd, terwijl hij tegelijk zich zelf niet aan afspraken houdt (jij die de auto nodig had). Dan snap ik ook wel dat je hem niet helemaal vertrouwt en even appt om te checken dat hij er op tijd gaat zijn. Helemaal als hij zelfs dan nog aan de krappe kant is. :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:09

luuntje schreef:
Ik heb een horloge met valdetectie.
En altijd mobiel mee. Val ook regelmatig en mijn man kan dan hulp sturen of zelf komen.

Heeft hij ook maar hij dan zo in paniek dat hij niks meer kan

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:26

Chickyy schreef:
Ik heb hem vanmorgen even een bedankje geappt.. Hij werd thuis opgehaald en vond het nodig om in de deuropening al Hoi te schreeuwen en klapte de deur achter zich dicht :') Ik sliep.. toen dus niet meer :+

Ditvkun je toch beter vanavond zeggen als je hem ziet. Ik zou echt not amused zijn als ik zo'n berichtje zou ontvangen.

Ik app mijn vriend na 25 jaar enkel functioneel. Altijd al gedaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:53

30 jaar samen en ons app verkeer is gemiddeld tot vrij weinig denk ik. Veel samen thuis of eropuit.
Vooral lieve, ik mis je appjes en grappige appjes, foto's, grappige dingen van internet. Soms de vraag wat we zullen eten. Minder leuke dingen, gelukkig zelden, die kunnen wachten gaan nooit via de app. Kan dat niet wachten dan bellen we.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:01

8nnemiek schreef:
Onze app _O-
[ [url=m/gkma4v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik stuur wel eens een foto door als ik pauze heb op mijn werk en heel luxe eten voorgeschoteld krijg.. maar daar komt vaak niet eens reactie op :')

Nou precies zo dus…. :D

Ik kan me voorstellen dat het controlerend voelt. Heel de dag door appen….pffff

De mijne belt steevast onderweg naar huis, staat ie in de file en verveeld zich. Precies als ik stallen moet mesten, binnenhalen etc.. Krijg er het heen en weer van. Zie em een uur later toch weer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:24

Wij (23jr samen bijna 13jr getrouwd)
Appen ook vaak, vaak zelfs alleen grappige meme's of iets wat je bent tegen gekomen waar je een foto van maakt.

Soms over wat de planning is van de dag, of als er iets is.
Maar 80% is onzin wat er heen en weer gaat :+

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 12:25

Mama3 schreef:
Chickyy schreef:

Ditvkun je toch beter vanavond zeggen als je hem ziet. Ik zou echt not amused zijn als ik zo'n berichtje zou ontvangen.

Ik app mijn vriend na 25 jaar enkel functioneel. Altijd al gedaan.

En ik zou denken als ik het 's avonds nog eens moet zeggen, waar maak je je druk om de hele dag. Kreeg meteen een sorry terug en dan is het ook maar klaar en hoop ik dat ie er de volgende keer even rekening mee houdt ;)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:29

Wij appen redelijk veel. We wensen elkaar iedere ochtend een goedemorgen en iedere avond een fijne avond. Soms appen we ook gedurende de dag maar dan moeten we beiden vrij zijn en dat is zelden. We proberen ook wekelijks even een avondje te bellen maar dat lukt niet altijd, afgelopen winter lukte dat wel vaker (we werken beide in de agricultuur sector).

Maargoed, wij hebben een (hele) lange afstandsrelatie en zien elkaar soms een week. Over minder dan 6 weken niet meer, dan kom ik in de stad wonen waar hij ook woont :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:46

Chickyy schreef:
En ik zou denken als ik het 's avonds nog eens moet zeggen, waar maak je je druk om de hele dag. Kreeg meteen een sorry terug en dan is het ook maar klaar en hoop ik dat ie er de volgende keer even rekening mee houdt ;)

Hier hebben we gezegd 'maak je je hier over 72 uur nog druk over? Dan direct actie ondernemen. Is het over 72 uur geen issue meer? Dan lekker laten.'

Sowieso proberen wij geen narigheid en irritatie over de app te gooien. Dat doen we gewoon persoonlijk in een goed gesprek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:10

Wisselend hoevaak we appen.
Als ik in de auto zit en hij is thuis, bel ik even.
Als hij thuis is en niet weet of ik in de auto zit, apptie meestal en dan bel ik evt alsnog wanneer ik weer in de auto zit, of ik reageer even snel tussendoor op de app.

Maar we zijn elkaar niet de hele dag op de hoogte aan het houden van het wel en wee van de ander.

Maar goedemorgen wensen we elkaar normaal gezien niet per app, maar gewoon face to face, aangezien we samen wonen.

Wanneer ik eens in een hotel zit voor werk, dan bel ik liever voor het slapen gaan, of na het opstaan, dan dat ik app.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:44

Winged schreef:
Chickyy schreef:

Hier hebben we gezegd 'maak je je hier over 72 uur nog druk over? Dan direct actie ondernemen. Is het over 72 uur geen issue meer? Dan lekker laten.'

Sowieso proberen wij geen narigheid en irritatie over de app te gooien. Dat doen we gewoon persoonlijk in een goed gesprek.

Nee joh, zoiets kleins gewoon meteen even zeggen en klaar toch.. :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:57

We werken samen in ons bedrijf dus voor het werk wordt er best wel eens een korte boodschap door gegeven, daar buiten om is het heel wisselend. Meestal is het wel iets wat we dan echt even via een link door willen geven, is makkelijker dan iets helemaal uitleggen bij manlief, hij is niet echt visueel ingesteld als ik iets uitleg zeg maar... of zou het aan mijn uitleg liggen, kan ook nog....