Discussie over badmatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Discussie over badmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:14

Ben ik de enige die zich afdroogt in de doucheruimte zelf en die dus niet druipend de douche/het bad uitstap?

Ik heb wel een badmat liggen, puur omdat ik niet met blote voeten op koude tegels wil staan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:19

Als ik onder de douche heb gestaan doe ik dat ook en maak ook gelijk de douche droog, muren, kraan en de vloer. Maar daarna nog steeds op een droge handdoek even dat is zo'n gewoonte bij mij.

Als ik in bad ben geweest laat ik het water weg lopen en sta dan op en stap dan op de handdoek. Ga mij niet in het bad al afdrogen. Het bad Spoel ik ook nog schoon maar maak het niet droog, enkel de kraan.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:57

Goof schreef:
Ben ik de enige die zich afdroogt in de doucheruimte zelf en die dus niet druipend de douche/het bad uitstap?

Ik heb wel een badmat liggen, puur omdat ik niet met blote voeten op koude tegels wil staan.

Nee ik ook!
Wij krijgen straks vloerverwarming in de badkamer. Maar een badmat vind ik ook gewoon gezellig staan. Dus ik ga toch weer kijken naar een badmat.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:47

Goof schreef:

Nee hoor, zo doe ik het ook. En als ik dan de douche uit stap, dan is dat op een schoon handdoekje. :)

Geeft ook niet heel veel was extra trouwens, het zijn groot uitgevallen gastendoekjes, ongeveer de helft van een kleine handdoek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:56

zonnebloem18 schreef:
Team B, 1 badmat voor de wasbak/douchecabine. Gaat regelmatig in de was en komt al bijna droog uit de wasmachine.

Geen matjes voor de toiletten, dat vind ik echt heel vies.

Voor de mensen die een handdoek gebruiken, pakt elke huisgenoot dan een andere handdoek, als in 2 handdoeken per douchebeurt?

Bij ons hangt het er vanaf wie wanneer gaat douchen. Als er twee achter elkaar gaan, dan gebruiken ze samen één 'grond handdoek' om op te staan. Maar het komt voor dat de een 's morgens onder de douche gaat en de ander 's avonds en dan blijft de eerste handdoek niet liggen, maar wordt de handdoek die de rest van de dag als handen-was-handdoek wordt gebruikt op de grond gelegd.
Bij ons worden alle handdoeken sowieso maar één keer gebruikt en gaan daarna de was in. Het idee dat je jezelf twee (of meer) keer met één handdoek afdroogt... nee, niet mijn ding. Dan kan ik voor mijn gevoel net zo goed niet douchen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:13

Optie D-
Droog me af in de douche en loop er dan uit. Vloer is verwarmd dus prima te doen :+

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:26

Goof schreef:

Wij doen dit ook hier thuis. Eerst zelf afdrogen, dan de douche uitdrogen en dan pas de douche uit de badmat op. Badmat word wel elke week gewassen gewoon voor de frisheid. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:29

Ik heb echt niet genoeg ruimte in de douchecabine om mezelf daar af te drogen. Ik heb graag genoeg ruimte om de buigen draaien enz. En ik heb niet het evenwicht om mijn onderbenen en voeten zo af te drogen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:55

ik droog eerst de muren met een doek en trek de vloer droog, dan droog ik mezelf af in de douchecabine en dan stap ik eruit in mijn slippers die klaar staan op een plastic badmat met noppen (kan niet schuiven, mijn man is valgevaarlijk). Dan ga ik op de rand van het bad zitten (op een badmatje :') dat wekelijks gewassen wordt) en droog mijn voeten af. Als mijn man ook gedoucht is, leg ik de plastic badmat omgekeerd op de rand van het bad om te drogen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:16

In mijn hoofd ontstaat nu wel een volgende vraag. Ik lees best veel mensen die hun handdoek dan op de grond leggen en in de was doen. Maar gebruik je dan voor iedere keer douchen een schone handdoek? Ik hang em netjes te drogen en dan kan ie nog wel een paar keer mee. Ik ben tenslotte schoon als ik onder de douche vandaan kom.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:23

Team c, vind het zo goor zo'n badmat bij de wc. Gelukkig heb ik vloerverwarming dus in de winter geen koude voeten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:28

Mijn badmat ligt dan ook niet bij de wc, maar tussen de douche en de wastafels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:29

Wij hebben t toilet niet op de badkamer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:31

jeetje77 schreef:
In mijn hoofd ontstaat nu wel een volgende vraag. Ik lees best veel mensen die hun handdoek dan op de grond leggen en in de was doen. Maar gebruik je dan voor iedere keer douchen een schone handdoek? Ik hang em netjes te drogen en dan kan ie nog wel een paar keer mee. Ik ben tenslotte schoon als ik onder de douche vandaan kom.

Ja zeker, als ik me heb afgedroogd, dan gaat de handdoek in de was. Die gebruik ik geen twee keer. Maar ik heb me dan dus afgedroogd, mijn lange haar ook en ik heb erop gestaan. Dan magtie ook in de was en is hij ook wel nat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:34

Ik heb een aparte handdoek voor mijn haar. En eentje voor mijn lichaam. Beide gebruik ik 2x en dan gaan ze de was in.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:43

jeetje77 schreef:

Ja ik gebruik handdoeken maar 1x en dan gaan ze de was in. Ook al kom ik schoon onder de douche vandaan, ik vind het niet fris om die handdoek dan nog een keer te gebruiken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:02

Ik gebruik een handdoek ook maar 1 keer. Mijn haar was ik niet elke dag, als ik het wel was wikkel ik de handdoek van de dag ervoor er omheen. Maar voor mijn lichaam wil ik elke dag een schone.

Overigens is mijn badkamer vrij ruim, het is best een eindje van de douche naar de wc. Ik heb een zwevend toilet dus die matjes met een uitsparing eruit staat al heel debiel. Plus dat ik het niet nodig heb, want warme vloer. Maar in elk geval ligt mijn handdoekmatje op de grond een aardig eindje bij de wc vandaan. Staat bij voorbeeld nog een wasrek, wasmand enz tussenin.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:12

Wij hebben badlakens van die grote
1ste dag gebruik.ik hem met aparte handdoek voor de onderkant zeg maar
Die ik dan gelijk gebruik om.op te staan
2de dag droog ik mij helemaal af met badlaken en dan hoppa de was in..
Man heeft dezelfde training gehad..
Dus ik droog mij nooit van onder met dezelfde handdoek als mijn gezicht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:16

jeetje77 schreef:

Hier 1 x in de week schone handdoek. Die handdoek leg ik over de badmat heen en daar sta ik dus op als ik uit de douche kom. De handdoek hang ik te drogen na het douchen en 1 x in de week wordt deze vervangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:26

Brainless schreef:
Handoeken gaan na 1x douchen in de was.
Degene met lang haar gebruiken 2 handdoeken per keer.

Serieus??
Je hebt jezelf toch overal schoon gewassen onder de douche!? Waarom dan gelijk de was machine in?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:30

jeetje77 schreef:

Nee huidschilfers enzo :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:31

c_alsemgeest schreef:
jeetje77 schreef:

Nee huidschilfers enzo :P

Vervang je dan ook iedere dag je beddengoed?

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:33

jeetje77 schreef:

Ik vraag me ook al heel het topic hetzelfde af. Wij gebruiken handdoeken ook meerdere keren. Je komt namelijk proper de douche uit (op een optie B badmat :Y) ), afdrogen, handdoek uithangen en klaar is ie om nog een paar x te gebruiken :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:33

Mijn brein kan niet verwerken dat je je gezicht afdroogt met een handdoek waar je ook je onderkant mee afdroogt...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:36

Echwel schreef:
Mijn brein kan niet verwerken dat je je gezicht afdroogt met een handdoek waar je ook je onderkant mee afdroogt...

Nou dit dus. Ik ben inderdaad schoon als ik onder de douche vandaan kom. Maar de handdoek van de vorige dag niet. Die voelt niet schoon.