Zelesta dekbed.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BoktVerlaten

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 00:01

Toevallig net vandaag bij Happybed 2 besteld voor ons bed (220-240) maar daar hadden ze geen leuke voor mijn zoon in 160-220 dus die heb ik bij Zelesta besteld. Ik hoop ze deze week wel binnen te krijgen, dan kan ik ook de kwaliteit vergelijken….review volgt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:38

hahahatsjoe schreef:
Tsja ik heb een nieuwe wasmachine. Dacht dezelfde als ik had maar het dekbed past er niet in, dus maar weer een dekbedhoes gepakt.

Ik heb ze trouwens van HappyBed maar die pillen. Was ik niet blij mee, dan voelt de stof minder lekker. Weet niet of dat ook zo is met Zelesta ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:10

hahahatsjoe schreef:
hahahatsjoe schreef:
Tsja ik heb een nieuwe wasmachine. Dacht dezelfde als ik had maar het dekbed past er niet in, dus maar weer een dekbedhoes gepakt.

Ik heb ze trouwens van HappyBed maar die pillen. Was ik niet blij mee, dan voelt de stof minder lekker. Weet niet of dat ook zo is met Zelesta ?

De Royalbed van Zelests pilt ook hier, de gewone niet. Die kunnen alleen niet tegen kattennagels, zitten allemaal gaatjes in.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:19

Hier 2 besteld (140X220) en beide draden niet normaal… Mail gestuurd kreeg weer nieuwe, zelfde verhaal, toen gedeeltelijk geld terug gehad en de deken professionele laten maken ( veel duurder) maar ze zijn mega fijn!

Wij hebben overigens de 4 seizoenen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:07

Ik heb het wonderbed. De mijne zijn gelukkig goed. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:41

Ik heb ooit een gewone vier seizoenen dekbedset gekocht waarvan de naden knapten zodra er wat spanning op kwam, lekker handig als je je omdraait en net op een stukje dekbed ligt of als je hondje erop ligt en je je dekbed iets omhoog trekt. :roll:
Was in de prijsklasse vd Action, wel een ander merk en die vd Action zijn van veel betere kwaliteit.

Met de lazy dekbedden heb ik dit probleem nog niet gehad ondanks dat ik vrij goedkope/niet-merk heb.
Er is er één waar geen banen/vakken in gestikt zijn, daarvan kruipt/bolt de vulling op een paar plaatsen op, nog voordat die de wasmachine in ging dus je kunt je voorstellen hoe dat was na het wassen. :+
Die gebruik ik voor op de bank en zal wanneer ik genoeg spreien heb naar de honden gaan voor in de bench of onder mijn bed.
Is ook meteen iets waar ik nu veel strakker op let:
Geen gestikte vakken of niet (goed) zichtbaar op foto's?
Dan bestel ik ze bij voorbaat al niet.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:12

Oeffff ik zie door de dekbedden het bed niet meer.
Kan iemand me helpen?

Ik zoek een dekbed zonder hoes van ca 160x 210 in zomerkwaliteit.
Materiaal boven én onderzijde gevoel van katoen. Dus niet van dat gladde spul. En dat is heel lastig bepalen aan de hand van een plaatje.
Op dit moment lijkt de action niets te hebben. Is er een winkel of bv bol waar zoiets makkelijk gekocht of besteld kan worden en geretourneerd als het niet bevalt.

Ik kom er even niet meer wijs uit. Lijkt alsof de zonder overtrek - dekbed -hype overgewaaid is?

Overigens, het mag ook gewoon een dekenslaapzak zijn. Als iemand daar een goede tip voor heeft.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 06-10-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 20:21

Ik denk persoonlijk dat alles van gladde stof is, het moet natuurlijk wel van materiaal gemaakt worden wat snel droog is.

Ik ben in elk geval nog steeds blij met mijn deken, maar die voelt dus wel 'glad' aan. Maar goed dat deed mijn overtrek van Satijn ook en ik denk zelfs dat Satijn gladder is dan mijn deken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:59

Taucha schreef:
Oeffff ik zie door de dekbedden het bed niet meer.
Kan iemand me helpen?

Ik zoek een dekbed zonder hoes van ca 160x 210 in zomerkwaliteit.
Materiaal boven én onderzijde gevoel van katoen. Dus niet van dat gladde spul. En dat is heel lastig bepalen aan de hand van een plaatje.
Op dit moment lijkt de action niets te hebben. Is er een winkel of bv bol waar zoiets makkelijk gekocht of besteld kan worden en geretourneerd als het niet bevalt.

Ik kom er even niet meer wijs uit. Lijkt alsof de zonder overtrek - dekbed -hype overgewaaid is?

Overigens, het mag ook gewoon een dekenslaapzak zijn. Als iemand daar een goede tip voor heeft.

Ik heb er twee van eazy (NIET Zelesta EasyBed trouwens want van Zelesta heb ik er ook één, het royalbed maar deze voelt dus wel glad) via bol.com en die voelen niet glad en niet synthetisch. Ze voelen echt als stof en als je ze een paar keer op hoge temperatuur wast, zelfs wat ruwere stof qua gevoel.

En ondanks dat zijn ze ook zo droog, halve dag op het wasrek in de winter en in de zomer zelfs maar een uur of twee en ze zijn droog.

Voordeel bij bol is dat je ze ook zo kan retourneren als je het toch niet fijn vindt voelen.

Edit: deze dus:
https://www.bol.com/nl/p/eazy-dekbed-ta ... androidapp

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:06

Wij hebben nomad blazer slaapzakken, voor in de zomer in de tent. Ze zijn van binnen en van buiten van katoen. Heerlijk warm! Passen in de wasmachine, en blijven tot nu toe als nieuw! Ze zijn er in meerdere kleuren, en ook wel eens in de aanbieding!

Misschien is dat iets Taucha? Wel warmer dan een zomerdekbed, wellicht kun je een dunnere variant vinden?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:36

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:20

Heeft iemand ervaring met bovenstaande?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:57

Ik heb verleden jaar er wel 2 gehaald in de winkel. Geen idee of dat dezelfde zijn, maar die bevallen prima.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:05

Bij een wasserette past hij er wel in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:30

marleen_usar schreef:

Ja maar de kosten van een wasserette zijn bijna even hoog als het kopen van een nieuw dekbed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:40

marleen_usar schreef:

Als je een 200*200cm of 200*230cm pakt met een gewicht van 300gr/m² dan past het makkelijk in een wasmachine van 7kg laadvermogen. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 20:30

Even een vraagje, ik wil graag een nieuw dekbed kopen maar ik heb een wasmachine die 7kg aan kan. Nu gaat dat met mijn Zelesta zomer dekbed prima. Maar nu kwam ik deze tegen met een super mooi verkoop praatje, of zou het toch realiteit zijn? https://www.dekbed-discounter.nl/lazy-d ... -hoes.html

Iemand die daar ervaring mee heeft? Indien het klopt koop ik hem direct. :+