Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:50

Ik vrees dat je die kinderen er wel bij gaat krijgen als het toch fout loopt..
al zall het niet de hele week zijn, maar waarschijnlijk wel in het weekend..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:53

Dubio schreef:
Pervinco: we hebben geen relatie maar vriendschap die meer wil worden maar tegenhouden.

Ik wil ten alle tijden voorkomen dat hijvoor mij weggaat. Mocht het zo gaan zal ik zeker voorkomen dat de kids mij zien voordat het over is. Dat is van hem en niet van mij. Nogmaals ik heb het niet op kids,


Nogmaals: Haal die plaat voor je hoofd weg.

Zoals ik al zei: ik vind het weinig verschil of dat je een relatie hebt of dat je vriendschappelijk omgaat met elkaar, maar dat jullie je in feite in moeten houden om niet de koffer in te duiden. En jij zorgt er WEL voor dat hij voor jou bij zijn vrouw en kinderen weggaat. Alleen al door hem te zien, en door dit alles in de hand te werken. Dat die kids je pas naderhand zien (je wilt niet dat ie voor jou weggaat, maar je hebt het wel al over een toekomst met hem...), geloof maar niet dat zij er na verloop van tijd niet achter komen dat jij 1 van de redenen was. Daarbij zul jij NOOIT mamma zijn, ze zullen jou altijd scheef aan blijven kijken. Waarom blijf je trouwens uberhaupt bij hem? Je hebt het niet op kids. Je krijgt er dadelijk 2!!! stuks bij, die gedwongen worden met jou om te gaan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:56

Je hebt het niet op kids zeg je... als je het mij vraagt ben je gewoon bang. Bang dat je ziet wat je aanricht, ervoor weglopen lost niks op hoor.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 15:58

Plaat is echt wel weg hoor. Soms klink ik wat dubbel want mijn gevoel is ook wel dubbel. Heb nooit beseft dat het zo kan zijn vooral omdat ik het altijd heb veroordeelt.

Euh nee hoor zijn niet mijn kids maar de zijne ik zal er nooit een moeder voor zijn. Hij weet dat hij wil ook geen kinderen meer als hij daar weggaat gaat hij alleen wonen en zeker niet bij mij. Zoals ik al eerder schreef is samenwonen en kids niets voor mij. En trouwens ivm werk zal het toch al stil moeten blijven. Maakt het dus erg makkelijk om deze levens gescheiden te houden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:01

Hij wilt ook geen kinderen meer als ie weggaat? Scheve mond So. Allereerst een fijne opmerking naar ZIJN kinderen toe, en daarbij zijn het nog steeds ZIJN kinderen als ie weggaat. Je kunt zo hoog en laag springen als je wilt, maar als hij weggaat bij zijn vrouw, krijg jij die kids er gratis en voor niets bij!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:03

Zelfs al ga je niet samenwonen, de kinderen zullen ALTIJD in zijn leven zijn (en daarmee ook in dat van jou) Het is simpelweg geen optie om er niets mee te maken te hebben. Zij zullen altijd een rol spelen in alles wat hij doet en laat. Dat heb je nu al en wanneer zijn huwelijk stukloopt en hij ervoor kiest met jou verder te gaan nog veel meer.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:05

Idd, ik vind het ook behoorlijk egoistisch klinken.. het zijn zijn kinderen dus ik heb er niks mee te maken.. jawel dat heb je wel, of je nou wil of niet..

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:08

Euh geen NIEUWE kinderen meer tuurlijk wel wat hij heeft (goed lezen Haha!). Dan zal ik hem alleen zien als zijn kids er niet zijn Haha! hij zal ze toch niet krijgen ivm drukke baan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:09

Aan de andere kant.. denk je dat zijn kinderen wat met haar te maken willen hebben?

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:11

Flair zo zwart moet je het niet zien. Als de kids weten dat we pas ruim na de scheiding wat kregen is het ook niet erg. Ik en ook hij willen daar wel moeite voor doen.

Heb al een iemand gehad met 2 kids en al langer gescheiden ging heel leuk maar het was niets voor mij. Kwam erna alleen als ze er niet waren.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:13

Dubio schreef:
Euh geen NIEUWE kinderen meer tuurlijk wel wat hij heeft (goed lezen Haha!). Dan zal ik hem alleen zien als zijn kids er niet zijn Haha! hij zal ze toch niet krijgen ivm drukke baan.


Dat kun je wel mooi bedenken maar zal in de praktijk niet zo zijn. Wanneer er iets met de moeder is, zal hij voor ze moeten zorgen. En zelfs al zijn ze niet in huis, ze spelen wel continue een rol in zijn leven, zullen problemen en leuke dingen hebben die hem bezighouden (en waar jij je dan indirect ook mee bezig moet houden) Al is het maar omdat hij met jou wil praten over wat hem bezighoudt (en dat zijn zijn kinderen)

(Ben ervaringsdeskundige, mijn vader heeft een vroeger relatie gehad met een vriendin die niets met ons wilde, dat ging dus mis want bleek onmogelijk, wij woonden daar niet (ik en zusje , toen 13 en 11)

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:18

Praten is geen probleem hebben we pasgeleden ook gedaan. Het zijn zijn oogappels en ik hoor dan op de 2de plaats heel terecht. Hij moet er ook zijn voor ze dag en nacht. Ik zal daar ook zeker achterstaan.

Van mij hoeft het geen vaste/samenwoon relatie te worden puur omdat dat voor mij en voor ons werk niet gaat werken. Ik heb me iedeen en die weet hij hoe het zal uit werken weet je toch niet.

Maar zover zijn we nog lang niet.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:20

Jij hebt volgens mij echt jullie complete toekomst al uitgestippeld...

Zodra hij je het bed in heeft gekregen is het leuke ervanaf en kan ie zich weer lekker in zijn huwelijk storten...

Kleine edit:

Over 20 jaar heb jij een leuke man en 2 keileuke kids. Huisje boompje beestje, lekker leventje heb je. Er beginnen echter geruchten de rondte te doen dat de man waar jij zo gek op bent zich ophoudt met een jonger grietje.

Maar ja, wat maakt het uit? Zolang HIJ maar gelukkig is, toch?
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 12-03-04 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:21

Dubio schreef:
Flair zo zwart moet je het niet zien. Als de kids weten dat we pas ruim na de scheiding wat kregen is het ook niet erg. Ik en ook hij willen daar wel moeite voor doen.

Heb al een iemand gehad met 2 kids en al langer gescheiden ging heel leuk maar het was niets voor mij. Kwam erna alleen als ze er niet waren.


Dat betekent dus dat jij en hij die kinderen voor moeten liegen OK dan! Top hoor... Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:25

Ach, ze liegen zijn vrouw en kids nu ook al voor, dus who cares...


Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:29

Ben benieuwd hoe jullie je zouden voelen in zo'n sitautie zeg niet dat het je niet zou ovekomen want dat gilde ik ook al jaren Huilen .

Ik sla me ook 20x per dag tegen me kop het is zo moeilijk. Daarom ben ik zo in dubio alle voors en tegens pfffff.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:38

Ik zeg wel dat het me niet zal overkomen... Ik heb het zelf nl ook meegemaakt. Alleen dan vanuit de man zijn kant uit, ik zocht ook "rust en liefde". Alleen heb ik WEL het lef gehad om op tijd te stoppen... De enige keer dat ik dat niet had, heb ik meteen tegen mijn vriend gezegt verliefd te zijn op iemand anders...

Sall

Berichten: 6788
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:41

Gevoelens zijn niet te sturen, belangrijk is: Wat doe je ermee...
Laatst een heel gesprek met manlief gehad (ja, ik heb een (leuke!) man Haha! en twee kids, man heeft een goede, verantwoordelijke baan en ook leuke vrouwlijke collega's..
Natuurlijk kan het voor komen, dat je iemand treft, waar het 'meer' mee klikt dan anders, je kan ook nog wel vlinders in je buik krijgen van iemand anders.. maar nogmaals wat doe je ermee..
Zeg nooit, nooit.. want dat is totaal niet realistisch, maar ik zou me toch nog een een paar (honderd?) keer achter mijn oor krabben om te besluiten je 'vriendschap' met deze man uittebreiden.

Mocht deze man, niet happy zijn en een heleboel geluk thuis 'mislopen', laat hem die problemen dan eerst oplossen voor je wat met hem begint.
Dat mensen niet meer van elkaar houden en niet meer bijelkaar willen zijn, dat moeten zij zelf beslissen, ga daar niet tussen zitten.
Het lijkt me een drama voor de partner, pas iets merken als het al 'te laat' is, geen kans krijgen om dan ook maar iets te kunnen doen.. gewoon voor een voldongen feit komen te staan.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 16:59

Lijkt me sterk als de partner het niet weet. Iedere dag ruzie dat ontken je niet ?. Hij komt vaak laat thuis van werk (echt van werk). Denk alleen dat de stap nemen moeilijk is je denkt. En ook ivm de kids.

Voor de rest Sall klopt helemaal wat je zegt. Tijd zal het leren en tijd zal de wonden helen.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:59

Dubio schreef:
Zoals ik al eerder schreef is samenwonen en kids niets voor mij. En trouwens ivm werk zal het toch al stil moeten blijven. Maakt het dus erg makkelijk om deze levens gescheiden te houden.


Ik ben benieuwd hoelang jullie dat vol houden, het stil houden op het werk, dus gemakkelijk je levens gescheiden te houden!
Als ik al jou reacties lees op de opmerkingen/adviesen van andere bokkers heb ik het idee dat je niet meer zo in Dubio bent.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:00

In het begin van dit topic lees ik nog dat het je niet uitmaakt of jullie wel of geen relatie krijgen, nu is dat opeens al heel anders. Je gaat er al helemaal van uit dat jullie een relatie krijgen en dat hij gaat scheiden.

In de tussentijd blijf je beweren dat jij geen invloed zal hebben op zijn beslissing, keep on dreaming.

En die kinderen, daar krijg jij straks alle verhalen over, ze komen regelmatig bij hem en als hij echt van zijn kinderen houdt zal hij ze in zijn hele leven willen betrekken dus ook in dat stuk leven wat hij met jou heeft.

Als je helemaal niets met kinderen hebt moet je ook geen relatie beginnen met een man die wel kinderen heeft want dat gaat vroeg of laat wringen. Hoe denk je dat het voor die kinderen zou zijn als papa zegt dat zijn nieuwe vriendin ze niet wil ontmoeten??? Lijkt me nogal pijnlijk.

Als mijn vriend tegen mij had gezegd dat hij mij wel wilde maar mijn kinderen niet hoefde te zien hadden we geen relatie gehad. Voor mijn ex-man is dat precies hetzelfde. Als zijn vriendin de kinderen niet had willen accepteren was hij er ook niet mee doorgegaan want je kan scheiden maar je kinderen blijven altijd je kinderen. Die komen, zeer terecht, met stip op nr. 1 en zo hoort het ook.

Sall

Berichten: 6788
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:09

Dubio"]
Lijkt me sterk als de partner het niet weet. Iedere dag ruzie dat ontken je niet ?.
[/quote]

Je vertelde eerder dat je zijn vrouw niet kent, dus ik ga ervan uit, dat je afgaat op verhalen, van hem... kan vaak gekleurd zijn.. ook moet je realistisch zijn (ook hij) welke relatie is altijd rozegeur en maneschijn... en natuurlijk als je kinderen heb en al een tijd samen, kan het wel eens naar je strot vliegen (daar spreekt de ervaring Knipoog ) maar als volwassen mensen moet je ook verantwoordig dragen voor de keuzes die je (heb) gemaakt.

[quote="Dubio schreef:
Hij komt vaak laat thuis van werk (echt van werk). Denk alleen dat de stap nemen moeilijk is je denkt. En ook ivm de kids.

Voor de rest Sall klopt helemaal wat je zegt. Tijd zal het leren en tijd zal de wonden helen.


Laat thuis komen van je werk, wil niet altijd wat zeggen over de kwaliteit van je relatie..
Verder, weet ik wel het een en ander van het nemen van moeilijke beslissingen.. helemáál ivm kinderen.. ook weet ik (helaas) uit mijn naaste omgeving, dat het uitelkaar gaan van mensen met kinderen, het voor de man toch vaak iets makkelijker is om een 'nieuw' leven op te bouwen...
Ook een hele goede vriendin aan de andere kant, een relatie met een gescheide man, met kinderen, tja.. zij heeft wel elke twee weken (en meestal vaker) de kinderen over de vloer, pappa kan moeilijk 'nee' zeggen (toch een schuldgevoel t.o.v. de kinderen, waar zij héél handig gebruik van maken Haha! )
"Vreemde' kinderen die in je bed kruipen, want ze willen lekker bij pappa liggen..
Het gaat nu allemaal ok, maar het is zeker niet makkelijk!

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:19

Dus omdat ze elke dag ruzie hebben zou zij moeten weten dat hij dan wel eens vreemd zou kunnen gaan? Dat is toch wel een hele aparte beredenering Verward En die ruzies zijn zeker ook allemaal de schuld van zijn vrouw? Schijnheilig

Het is eigenlijk heel simpel, of hij doet een poging om verder met zijn vrouw te kunnen of hij stopt ermee, vreemdgaan is wel een hele goedkope oplossing.

Als hij al die tijd die hij nu in die gesprekken met jou steekt eens in gesprekken met zijn vrouw zou steken zouden ze misschien eens tot een oplossing kunnen komen, dat lijkt me zinvoller.

Ik ben gescheiden, we hadden elke dag ruzie maar het is toch echt nooit in me opgekomen om daarom vreemd te gaan. Pas toen mijn relatie definitief voorbij was stond ik, min of meer, open voor een nieuwe relatie.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:24

Citaat:
Ja klopt is ook zo. Maar we komen elkaar toch al veel tegen via het werk dus blijft lastig. Als hij al binnenkomt weten we al geen houding aan te nemen. We zijn allebei even fout dat maakt het zo moeilijk.
Je wilt weg maar het laat je niet los.


Lees nu eens wat je schrijft!
En ook wat je schrijft dat je niets met die kinderen te maken wil hebben. Je wil niet samenwonen. Eigenlijk wil je niets behalve de broodnodige aandacht die iedereen nodig heeft.

Mischien val je daarom wel op een getrouwde man! Bovenstaand quote maakt duidelijk dat je de spanning wel erg prettig vind en hij verwacht niet al het bovenstaande van je omdat hij toch getrouwd is.

Jij hebt het idee dat je iemand hebt en er dus niet alleen voor staat maar je hoeft ook niet bang te zijn om je compleet te moeten binden.

Mischien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je allemaal wel en niet wil (en ik weet zeker dat het antwoord voor jezelf heel duidelijk is, durf het alleen ook toe te geven) dan is de situatie helemaal niet meer zo ingewikkeld.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:42

Sall"]
[quote="Dubio"]Lijkt me sterk als de partner het niet weet. Iedere dag ruzie dat ontken je niet ?.
[/quote]

Je vertelde eerder dat je zijn vrouw niet kent, dus ik ga ervan uit, dat je afgaat op verhalen, van hem... kan vaak gekleurd zijn.. (...) maar als volwassen mensen moet je ook verantwoordig dragen voor de keuzes die je (heb) gemaakt.

[quote="Dubio schreef:
Hij komt vaak laat thuis van werk (echt van werk). Denk alleen dat de stap nemen moeilijk is je denkt. En ook ivm de kids.


Laat thuis komen van je werk, wil niet altijd wat zeggen over de kwaliteit van je relatie..
[/quote]

Helemaal mee eens... Mijn god, dan ga ik wel heel vaak vreemd Bloos! En mijn vriend al helemaal, die gaat 's ochtends om half 9 weg, en die komt *buiten het eten om 5 uur) om half 12/12 uur ('s avonds) thuis.

Ik vind je niet erg volwassen overkomen eerlijk gezegt. Ik ben er op mijn 16 al heel pijnlijk achter gekomen hoe een verhaal van 1 kant uitpakt. Met 2 verhalen is het totaalplaatje vaak compleet anders... Jij kunt NIET oordelen of zij altijd ruzie hebben, dat kun je gewoonweg niet...