ikke schreef:NoTwixLeft schreef:Niet de omgekeerde wereld. Er wordt ook van je verwacht als bestuurder dat je fouten van anderen op vangt. Die ACC is bedoelt om kleine snelheidsverschillen op te vangen, niet de volledige remming over te nemen omdat de bestuurder te lui is om auto te blijven rijden.
Ik heb genoeg lesgegeven met ACC, dat ik het een gevaarlijk uitvinding vind. Mensen stoppen met zelf nadenken en dus ook geen fouten van anderen meer zelf gaan opvangen. Jij bent ook voor iedereen achter jou geen betrouwbare en voorspelbare bestuurder.
DAT is dus de grote keerzijde van al die "intelligentie" in de auto. Die auto doet te veel voor je waardoor de meeste chauffeurs nog luier worden als ze al waren want de auto lost het wel op.....
Zo had ik eens een Focus gehuurd die ook allerlei onzin aan boord had, zoals waarschuwen als er iets te dicht bij de auto kwam. Dat systeem ging helemaal over de jank van mijn rijgedrag want ik durf gerust op 10cm van zo'n brits muurtje of rotswand te sturen. Ik zit namelijk aan die kantSysteem maakte overuren... dat het piepertje dat overleeft heeft, verbaast me nog steeds.
Ik test ook alle systemen zoveel mogelijk als ik in een nieuwere auto stap