Op welke leeftijd ging je uit huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:09

Op mijn 23e, toen kon ik een huis van een kennis huren in één van de meest gewilde wijken van Rotterdam (Kralingen), een benedenhuis met een tuintje :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:29

Op mn 22e samen gaan wonen in zijn koopappartement, vorig jaar ons huis gekocht (ik was toen 26 jaar). Veel geluk gehad met overwaarde op zijn appartement, anders hadden we daar nog gewoond

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:29

Ik was twintig toen ik mijn eigen huis kocht. Ik studeerde nog wel en werkte veel erbij. Dat is wel al even terug.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:32

verootjoo schreef:
Is er vaak wel als je voldoende spaart vanaf jonge leeftijd :)
Dat werd er bij ons met de paplepel ingegoten, sparen voor je huis.

Dat was tig jaar geleden zo. Tegenwoordig niet meer, zéker niet als starter. Andere markt, andere tijden. Alleen de echt rijken die een berg geld zo neertellen kunnen een huis kopen. De gemiddelde starter vers uit studie (met studieschuld) kan zo weinig lenen dat er geen huizen in die prijsklasse te vinden zijn. Wil je iets verbouwen dan wordt t helemaal lastig

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:40

Op mijn 22e met 2 huisgenoten een appartementje kunnen huren. Was heel prima!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:52

Ik ging met 19 jaar het huis uit.
Ik ging de zorg in, en heb eerst 3 jaar intern in de zusterflat gewoond.
Dat was een reuze gezellige tijd, een leuke manier wel om het huis uit te
gaan :)

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:56

Toevallig is gister mijn bod op een huis geaccepteerd!
Dus nog niet definitief het huis uit natuurlijk, eerst alles rond zien te krijgen :')

Maar als het idd allemaal zo door gaat dan op mijn 24/25e ligt aan hoe snel het gaat met verbouwen!
Als starter is het lastig ik heb ook zeker eisen: geen appartement en een garage in de omgeving van mijn ouders/werk (ZW nederland).
Nu heb ik een goede baan en verdien ik niet slecht, maar een garage maakt het een stuk duurder.

Het huis heeft een garage maar het huis zelf moet compleet verbouwt worden van top tot teen dus ik hoop dat alles een beetje voorspoedig gaat...

Edit,

Ik koop alleen :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:00

Ik was 20 toen ik de eerste keer ging samenwonen. Daarna nog wel even thuis gewoond omdat ik de relatie beëindigde. Maar al gauw weer wat particulier kunnen huren. Later bij mijn nieuwe vriend gaan wonen. We hebben nu 12 jaar geleden het huis gekocht waar we nu wonen en waar we ook niet meer weg gaan *\%/*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:10

Ik ben 23 en ik woon nog thuis. Particuliere huur is er weinig en kost veel. Ik sta vanaf mijn 18e ingeschreven bij de woningbouwstichting, maar voor een beetje fatsoenlijk huis met een tuintje sta ik daar nog niet op nummer 1. Of in de buurt van 1. Dus dat zit er nog niet in.

Echt het grootste gros van mijn vrienden die nooit op kamers zijn gegaan, woont ook nog thuis. Ik vind het geen punt. Ik ga lekker sparen en volgend jaar of het jaar daarop wel een huisje huren. Voor een koopwoning had ik wat harder moeten sparen :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:12

Op mijn 18e/19e ben ik bij mijn schoonfamilie van destijds gaan wonen. Ongeveer een jaar. Daarna kocht mijn partner een totaal gestript huis (enkel steens muren, enkel glas, geen vloeren, geen verwarming etc.) in een Zeeuws dorp. We hadden geen geld om het op te knappen en hebben dus al die tijd 'gekampeerd'. Toen na 7 jaar onze relatie voorbij was ben ik in het huis van mijn vader gaan wonen een huurwoning was er niet voor me. Uiteindelijk met mijn huidige partner samen in een huurwoning getrokken en van daaruit na een paar jaar de gok gewaagd en bouwgrond gekocht. (Hoe dat gaat lees je in het topic in mijn onderschrift. O:) Kamperen is inmiddels weer een paar jaar onderdeel van mijn leven... _O- )

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:15

Ik ben met 27 jaar uit huis gegaan. Ik studeerde dichtbij huis dus had geen behoefte aan op kamers gaan. Mijn toenmalige vriend was 3 jaar jonger en zat nog op school. Pas toen hij klaar was met school zijn we gaan samenwonen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:43

Met net 19 op kamers gegaan in deventer. Na ruzie met ouders.
2e kamer waar ik reageerde geworden en ruim 6 jaar in dat huis gewoond. In de laatste 3 jaar wel af en toe naar huizen gekeken maar toen ik echt weg wou had ik binnen paar maand en huurhuis via site van een verhuur makelaar. Studio van 34m2 wat prima is voor alleen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 02:50

verootjoo schreef:
Is er vaak wel als je voldoende spaart vanaf jonge leeftijd :)
Dat werd er bij ons met de paplepel ingegoten, sparen voor je huis.

Maar dan ga je 1. pas op je 25e uit huis en 2. pas als je een relatie hebt.

Ik vind juist het alleen wonen zo waardevol en pas op m'n 25e eruit een beetje laat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 03:54

Ja maar huren heeft ook z'n voordelen! Ik heb inmiddels gekocht, maar vond het wel fijn om de eerste jaren van m'n werkende leven niet meteen aan een woonplaats en huis vast te zitten. En meteen kopen met een partner zou ik ook echt nooit doen. Dure grap als je vervolgens uit elkaar gaat omdat samenwonen toch tegenvalt ;)
Je weet daarnaast met huren ook dat je niet voor (onvoorziene) hoge onderhoudskosten komt te staan.

Ken enkele mensen die er niet slechter op zijn geworden. Die zijn uit gekocht en hebben toch een mooie cent eraan over gehouden.

Ik vind het ook wel een beetje arrogant klinken 'is nooit mijn ding geweest en zit niet in de familie'.[/quote]

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 05:07

Op mijn 19e ben ik als au pair gaan werken, tijdje in parijs, later in londen. In Londen uiteindelijk gestopt met au pair zijn. En gewoon gaan werken en op kamers gaan wonen. Totaal anderhalf jaar in londen gewoond.

Daarna heel even weer bij mn ouders tot ik op kamers ging voor studie on tilburg, na studentenwoning ook tijdje in een studio gewoond.

Daarna kreeg ik de mogelijkheid om parriculier een leuke bungalow te huren samen met mijn vriendin in mijn "thuisdorp". Enkele jaren met heel veel plezier gewoond en 3 jaar geleden de mogelijkheid gekregen om mijn ouderlijk huis te kopen. En diezelfde vriendin is al meerdere jaren mijn vrouw en moeder van onze 2 kindjes <3

Van 19 naar nu in maart 34 :) ik heb nooit problemen gehad met uit huis kunnen gaan, maar de tijden zijn wel anderd nu.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 05:46

18, maar mn vader noemde mij weleens een boemerang :+
Met 18 op kamers gegaan, toen ik 23 was voor een jaar thuis omdat mn moeder toen ziek was. Daarna een jaar buitenland en toen ik daarvan terugkwam, weer een jaartje thuis.
Op m’n 26ste een huis gekocht, waar ik bijna 10 jaar gewoond heb, laatste paar jaar samen met mn man.
Toen ik 35 was, zijn mn man en ik geëmigreerd en voor we weggingen, hebben we een paar maanden bij mn ouders ingewoond zodat we vast dingen konden regelen etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:02

Met 25 jaar, maar ik was binnen een half jaar weer terug. Daarna begin 30 een huis gekocht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:18

20, anti kraak. Relatie uit, weer naar huis. Kamers gehuurd bij een oude dame voor een paar maanden ofzo geloof ik, op mijn 23e eerste huis gekocht.

Na nog een verhuizing en weer relatie uit, nog eens 10 maanden antikraak gewoond. Verder nog in een loft en een vakantiewoning gewoond voor korte periodes.

Ik vind antikraak een prima oplossing als je wat flexibel bent en een achtervang hebt, lekker goedkoop. En als je mazzel hebt, kun je jaren op prachtige plekken wonen. Maar je kunt ook pech hebben en naar korte tijd ergens kunnen wonen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:29

Toen ik 25 was verhuisde ik naar mijn eerste huurhuisje. Was een hele kleine benedenwoning. Op mijn 27e verjaardag kreeg ik te horen dat de koop van mijn eerste koopwoning rond was en daar woon ik nu inmiddels bijna 2 jaar. Dat is gewoon een eengezinswoning.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:18

Ik was 21 toen ik ging samenwonen en 24 toen ik weer terug thuis kwam door gestrande relatie. Ik heb toen een jaartje thuis gewoond voor ik een eigen huurwoning had gevonden. Daar heb ik 2 jaar gewoond, tot ik introk bij mijn vriend met wie ik toen 1,5 jaar samen was. Die 2 jaar alleen wonen heb ik als super waardevol ervaren. Wij hebben uiteindelijk een jaar gehuurd en hebben in 2016 ons huidige huis gekocht.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:24

Ik was 18 en ging studeren. Had een eengezinswoning gehuurd en vervolgens verhuurde ik hier een kamer in. Hierdoor kon ik het geheel betalen. Mijn ouders betaalde mijn studie.

Heb er 4,5 jaar gewoond om daarna zelf een woning te kopen. Was toen nog vrij jong en had niet altijd het idee dat ik serieus genomen werd. Na 15 jaar hebben we de koop woning verkocht en iets anders gekocht. Inmiddels staan de paarden aan huis <3

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:25

Afgelopen zomer ben ik, een paar dagen na mijn 25e verjaardag, bij mijn vriend ingetrokken. Hij heeft een koopappartement.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:39

Op mijn 15e. Maar dat was in 1978. Schooldropper, en voor de instructeursopleiding Deurne stage lopen op maneges en daar intern zijn. Op mijn 18e noodgedwongen weer even thuis en op mijn 19e een koophuisje (met lening) dat was toentertijd heel goedkoop hoor. Omgerekend 40.000 euro.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:47

Op m'n 23e in een huurhuis :) Op mijn 26e weer verhuist naar een ander huurhuis. Ik zal waarschijnlijk nooit de mogelijkheid hebben om te kopen maar dat vind ik niet erg, ik heb het naar m'n zin in dit huis :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:48

Wij zijn gaan samenwonen toen we 20 waren in een huur appartement uit 1800. Super leuke plek om samen te beginnen waar je echt herinneringen aan hebt.

Na twee jaar verhuisd naar een nieuwbouwwoning (huur) op een hoek. We zijn verhuisd omdat we graag een tuin wilde hebben. Ondertussen 27