Ik wordt altijd wel heel moe van mensen die er meteen weer een sticker op willen plakken, zoals ADHD of vluchtgerdrag. Nonsens, het is gewoon een onderdeel van wie je bent en de een heeft nou eenmaal meer behoefte aan continue verandering in het leven als de ander.
Maar TS, ga die behoefte aan verandering niet stoppen in onzinnige dingen als een nieuwe auto als je net een prima auto hebt. Doe iets constructiefs met dat gevoel. Ik ben bv in de detachering gaan werken, elk jaar/2 jaar, soms 3 jaar een andere opdracht bij een ander bedrijf. Iedere keer de uitdaging een organisatie te leren kennen, nieuw netwerk opbouwen, nieuwe problemen in de organisatie oplossen. Iedere keer totaal verschillende type projecten, van ICT projecten, tot fusies tot cultuurveranderingen. Van financiële instellingen, tot media bedrijven, tot overheid. Echt iedere keer totaal verschillend. Inmiddels ben ik verandermanager en loods organisaties door grote veranderingen heen, juist omdat verandering mijn expertise is.
Verder ben ik in het verleden ook vaak verhuisd, inmiddels wel een huis waar ik wil blijven, maar waar ik ik wel continue dingen aan het veranderen ben. Ik ben benieuwd wanneer het stucwerk van de muren afkomt, zoveel verschillende kleuren als alles al gehad heeft. En iedere keer als het net klaar is, denk ik, wow, dit vind ik zo gaaf, zo ga ik het houden....maar na een jaar gaat het kriebelen, wil ik weer andere kleuren, andere indeling. Zelfde met de tuin.
Verder stop het in hobbies. Met de paarden ben ik echt een lesdier. Heerlijk, veel lessen, veel leren, verschillende disciplines en steeds wat nieuws ontdekken. Maar ook hobbies als fotografie kan ik oneindig mijn ei in kwijt. Ik koop gewoon af en toe een nieuwe lens of een upgrade van de body en dan kan ik weer helemaal los in het ontdekken van de mogelijkheden.
Vooral creatieve hobby's kun je altijd nieuwe doelen stellen, nieuwe dingen ontdekken, nieuwe technieken, nieuwe projecten.
Ik ben dus juist blij met mijn veranderdrang en onrust als er niets te veranderen valt. Enige nadeel misschien, ha ha, een vaste relatie...das ook niet zo mijn ding geloof ik