Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:53

Moderatoropmerking:
bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:59

Coentjuh schreef:
Haha ja das waar. Maar ik dacht, daar is een groter publiek en meer ervaringen.

Lees dat jij ook een jurkenprobleem hebt :D. Ik zal eerlijk zeggen, dat ik nog niet bij een winkel ben geweest (alles zit hier heel ver vandaan).

Ik krijg het nu al benauwd omdat er haast overal staat dat je een afspraak moet maken en helemaal zo'n officieel gedoe met bubbels of dat mannen niet welkom zijn. En ik wil gewoon even kijken. Ik wil ook eigenlijk geen dure jurk, 2ehands voldoet vast prima of een goedkoop merk, je draagt dat ding verdorie maar 1 dag in je leven en daarna komt tie op zolder te hangen, want verkopen wil je natuurlijk ook niet als het 'jouw jurk' is <3 . In 2013/2014 ooit in een bruidstijdschrift van collega meegekeken, voor de lol een kopie gemaakt van een jurk die mij wel aansprak (in geval van misschien ooit.... :P), maar die jurk kan ik nergens niet meer vinden natuurlijk. Zit dagen te Google'n of ik iets moois of vergelijkbaars tegenkom, maar dat lukt niet zo goed.

Assepoester concept (dus zonder afspraak, zelf in de rekken kijken) lijkt me wel super, alleen beginnen de prijzen daar ook pas bij 899 las ik ergens.

Ik val even lekker binnen, hier ook gepland voor in 2025, en ik heb er nog totaal niks voor gedaan.

We willen het kleinschalig houden (maar tikken toch al de 80 man uit dat we willen vragen.) Wss kunnen we een leuk zaaltje huren en doen we gewoon walking dinner met een cateraar en daarna een leuk dansfeestje.

Ik wil wel een echte trouwjurk, maar ook geen 100'den/1000den euro's eraan uitgeven. Tweedehands, outlet is meer dan prima. Hier ook allemaal zaken op afspraak etc, maar ik wil ook gewoon eerst even gaan kijken en prijzen bekijken etc. Moeilijk hoor!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:21

Ik kom zo te zien op het juiste moment binnenvallen :D

Ik ben afgelopen week op vakantie door mijn vriend ten huwelijk gevraagd <3 Wij zijn inmiddels dik 10 jaar samen dus ik vind het erg leuk dat ik nu voor het echt kan nadenken over trouwen.

Wij hebben nog niet over heel veel dingen nagedacht en weten ook niet zeker of we in 2025 of 2026 willen trouwen. Waar we het wel echt over eens zijn is dat we het low budget willen doen, of in ieder geval geen 10.000 euro of meer er aan uit willen geven. Dat voelt voor ons gewoon niet goed. Dus de jurk moet ook het liefst onder/rond de 1000 euro blijven.

Ik lees en praat graag mee in dit topic en ben heel benieuwd naar alle andere ervaringen :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:37

Gefeliciteerd Birgit!

En ben ik de enige die echt een hekel heeft aan het woord bruidje/bruidjes? :')
Vind het zo denigrerend klinken := Je spreekt iemand in de winkel toch ook niet aan met "mevrouwtje" :+

ijslandfan

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:13

.... sorry ...

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:41

Gefeliciteerd Birgit! Leuk, vooral genieten van alles en de voorpret.

Esmee, zeker niet. Vind het ook heel denigrerend klinken. Net zoals vrouwtje |o .

Coentjuh, zo herkenbaar! Vind het gewoon zonde om zo veel geld uit te geven aan een jurk die je maar 1 dag aan hebt. OK het is een speciale dag, maar dan nog. Normaal vind ik 100 euro voor een jurk al duur := .
Ben bij Assepoester geweest, maar ik vond het niet heel geweldig. Jurken die ik mooi vond waren nog rond de 1500 euro, heb er wel jurken gepast hoor. Maar vond ze niet wauw, 1 scheen zelf erg door, zegt die verkoopster 'daar kan je wel een extra laag bij in laten zetten'. Ik dacht alleen maar 'voor dat geld moet het gewoon goed zijn'.
Ben ook bij Wed2Be geweest, dat vond ik al beter. Jurk die ik daar aan had vond ik echt wel mooi vond. Die was 700 euro, maar moest wel iets uitgelegd worden.
Ben nu maar een beetje aan het kijken voor een 2de hands via Vinted of MP, maar dat vind ik dan ook wel weer heel lastig. We hebben ook nog wel even, maar toch. En zeker als je een beeld in je hoofd hebt, das lastig loslaten dan he? Misschien toch ergens iets gaan passen. Kan heel goed zijn dat wat je in je hoofd hebt, eenmaal aan echt niet is waar je je prettig in voelt.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:41

Voor een fotoshoot heb ik wel eens wat jurken besteld op AboutYou. Is even zoeken en ze zijn kwalitatief niet allemaal mooi (slechte afwerking, goedkoop, trashy kant). Maar er zaten echt hele mooie tussen. Ik heb er een losse hoepel onderrok bij besteld, dat was bij a-lijn jurken een mooie toevoeging.

Deze zijn allemaal van about you en waren maximaal 300 euro

Afbeelding
Afbeelding

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:37

Hoi, ik stap dit topic ook graag binnen.

Onze gewenste datum ligt in maart 2025 maar we hebben nog niks geregeld :')
Dus mogelijk verschuiven we de datum. We zijn beiden vrij ontspannen als iets goed is is het goed dus allereerst houden we deze datum aan.

Ik zag al iets over trouwlokaties staan, zijn er misschien ook mensen hier die tips hebben voor Drenthe-Groningen? We hebben een voorkeur voor 1 lokatie, maar dat hoeft niet perse.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:26

De kruimel in Gasselte is erg leuk!

Wat betreft forums; bruiden zitten tegenwoordig meer in facebook groepen, daar bestaan er heel veel van!

Trouwjurken zijn inderdaad duur, hoe meer bling of kant hoe duurder, want dat wordt allemaal met de hand opgenaaid. Er zitten dus enorm veel manuren in en de materialen zijn ook duur.
Dat maakt het dus lastig om een mooie goedkopere jurk te vinden.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:55

Hoi allemaal, ik meld mij hier ook. Ik ben maandag ten huwelijk gevraagd voor het Disney kasteel <3. Onze planning is om in januari 2026 te trouwen. Een cozy winter wedding. Wij kunnen allebij niet goed tegen de warmte dus de zomer was al meteen uitgesloten.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:22

De kruimel in Gasselte zijn we toevallig geweest!

Een hele mooie lokatie maar all in all net niet wat we zoeken.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:01

Welkom Weslyjune en Bloementje, gefeliciteerd!!

Wesleyjune, lastig he een leuke locatie vinden. Wij wonen iets zuidelijker dus kan je niet helpen, maar komt vast goed. Gewoon veel locaties bekijken.

Amy, bedankt! Had laatst al een keertje gekeken op About you. Zag daar idd wel wat leuks tussen. Ga ik zeker even onthouden.

Bloementje, wat een mooie plek voor een aanzoek <3 . Had je het aanzien komen, of was het een complete verrassing?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:25

Ahhh wat romantisch voor het Disney kasteel, gefeliciteerd!

boerinnetje schreef:
Coentjuh, zo herkenbaar! Vind het gewoon zonde om zo veel geld uit te geven aan een jurk die je maar 1 dag aan hebt. OK het is een speciale dag, maar dan nog. Normaal vind ik 100 euro voor een jurk al duur := .
Ben bij Assepoester geweest, maar ik vond het niet heel geweldig. Jurken die ik mooi vond waren nog rond de 1500 euro, heb er wel jurken gepast hoor. Maar vond ze niet wauw, 1 scheen zelf erg door, zegt die verkoopster 'daar kan je wel een extra laag bij in laten zetten'. Ik dacht alleen maar 'voor dat geld moet het gewoon goed zijn'.
Ben ook bij Wed2Be geweest, dat vond ik al beter. Jurk die ik daar aan had vond ik echt wel mooi vond. Die was 700 euro, maar moest wel iets uitgelegd worden.
Ben nu maar een beetje aan het kijken voor een 2de hands via Vinted of MP, maar dat vind ik dan ook wel weer heel lastig. We hebben ook nog wel even, maar toch. En zeker als je een beeld in je hoofd hebt, das lastig loslaten dan he? Misschien toch ergens iets gaan passen. Kan heel goed zijn dat wat je in je hoofd hebt, eenmaal aan echt niet is waar je je prettig in voelt.

Blijft moeilijk he. In een winkel is het al lastig, laat staan dat je tweedehands JOUW jurk tegenkomt. Wed2Be even bekeken, qua prijs idd 'oké'. Er zijn zoveel winkels, moet ik ze dan gewoon allemaal maar af gaan voor DE jurk? Het moet de ware zijn, dus ik vind dat best wel een spannende zoektocht.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:18

Ik ben onlangs getrouwd en ben naar een winkel gegaan die jurken tot 1.000 euro hadden. Dat duidelijk aangegeven en alleen jurken onder die prijzen gepast. Uiteindelijk ook geslaagd voor die prijs alleen kwam het vermaken er nog bij.

Zag op Facebook ook bijv. Hartenvrouw Bruidsmode of de bruidsmarkt in Zaandam. Die laatste heeft jurken vanaf 300.
Zo zijn er meerdere zaken te vinden. Of Anastasia maakt volgens mij jurken helemaal zelf adhv je eigen wensen tot 1.000
Heb er zelf geen ervaring mee maar kom deze regelmatig tegen in de Facebookgroep :D
Succes nog met alle voorbereidingen en als iemand vragen heeft oid dan mag je altijd pben :)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:09

Ik had een ruim budget, maar heb een winkel uitgekozen op basis van wat voor type jurken ze op hun website hadden staan. Ik wilde een winkel met een groot assortiment van wat conservatievere jurken zodat de kans groter was dat ik de perfecte jurk zou vinden. Deze heb ik gevonden, maar wordt alsnog vermaakt om precies te worden wat ik zocht :)

Ik zou je dus aanraden om veel op de website te kijken van de winkel zelf, dan krijg je een goed beeld van de jurken die ze hebben en of je zult slagen daar!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:16

boerinnetje schreef:
Welkom Weslyjune en Bloementje, gefeliciteerd!!

Wesleyjune, lastig he een leuke locatie vinden. Wij wonen iets zuidelijker dus kan je niet helpen, maar komt vast goed. Gewoon veel locaties bekijken.

Amy, bedankt! Had laatst al een keertje gekeken op About you. Zag daar idd wel wat leuks tussen. Ga ik zeker even onthouden.

Bloementje, wat een mooie plek voor een aanzoek <3 . Had je het aanzien komen, of was het een complete verrassing?

Het was voor mij een complete verrassing. Had het niet aanzien komen. Hij zei altijd als je maar niet denkt dat we gaan trouwen. Ik dacht ook echt dat hij zijn veters ging strikken :') . Maar het was prachtig! En de ring is zooo mooi!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:42

weslyjune schreef:
De kruimel in Gasselte zijn we toevallig geweest!

Een hele mooie lokatie maar all in all net niet wat we zoeken.

De Amshoff in Kiel-Windeweer? Wij zijn daar getrouwd. Ook bij de Kruimel wezen kijken maar ik vond het teveel trouwfabriek en binnen wat te klein.
*duikt weer onder meeleessteen*

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:56

Ik had zelf niet echt een budget en mijn luxe jurk gehaald bij Wedding World in Duitsland. Maar in mijn zoektocht naar extra witte jurken voor de avond (wij trouwen in oktober in Las Vegas en geven in Nederland nog een feest, dus naast mijn trouwjurk wilde ik nog 2 andere jurken) kwam ik nog wel o.a. deze site tegen. Ik heb ervaring met het merk en het is van prima kwaliteit :j Hier staat nog weleens wat leuks tussen als je een reguliere confectiemaat hebt.

https://clubllondon.com/collections/bridal-dresses

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:12

Nessie schreef:
Ik had zelf niet echt een budget en mijn luxe jurk gehaald bij Wedding World in Duitsland. Maar in mijn zoektocht naar extra witte jurken voor de avond (wij trouwen in oktober in Las Vegas en geven in Nederland nog een feest, dus naast mijn trouwjurk wilde ik nog 2 andere jurken) kwam ik nog wel o.a. deze site tegen. Ik heb ervaring met het merk en het is van prima kwaliteit :j Hier staat nog weleens wat leuks tussen als je een reguliere confectiemaat hebt.

https://clubllondon.com/collections/bridal-dresses

Ik ben mega vroeg maar ik hou van plannen en alles ruim van te voren klaar hebben. En ik zit even op de site van wedding world Duitsland te kijken. Valt me op dat de jurken die ik mooi vind daar veel goedkoper zijn dan in Nederland!! Wilde eerst naar koonings maar ga dit zeker overwegen. Heb ook niet echt een strikt budget maar als het goedkoper kan is het altijd beter. Heb zelfs aan een tweedehands jurk zitten denken, maar als ik wat rondkijken zie ik toch voornamelijk oudbollige dingen, en ik wil toch wel echt voor prinses gaan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:40

Ik heb mijn Enzoani jurk met 1500 euro korting gekocht t.o.v. de Nederlandse aanbieders, wat dat betreft was het zeker een aanrader. Daarin merk ik wel echt dat het een luxe jurk is, de kwaliteit ervan t.o.v. de voordeligere jurken voor de avond die ik heb. Alsnog een aardig bedrag uitgegeven hoor, maar ik ben er erg blij mee :j Enzoani was sowieso al mijn favoriete designer en Wedding World heeft echt een ruim aanbod. Ik vond de reviews bij Koonings destijds wat afschrikken, dat na de verkoop van de jurk je echt een nummertje werd en de service vaker wat achter bleef.

Ik kan hem nog een tweede keer aan op ons trouwfeest in Nederland en wil daarna wellicht de jurk inlijsten. Maar dat weet ik nog niet zeker, vermaken of verkopen is ook nog een optie.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:39

Angelaa2 schreef:
Ik ben onlangs getrouwd en ben naar een winkel gegaan die jurken tot 1.000 euro hadden. Dat duidelijk aangegeven en alleen jurken onder die prijzen gepast. Uiteindelijk ook geslaagd voor die prijs alleen kwam het vermaken er nog bij.

Zag op Facebook ook bijv. Hartenvrouw Bruidsmode of de bruidsmarkt in Zaandam. Die laatste heeft jurken vanaf 300.
Zo zijn er meerdere zaken te vinden. Of Anastasia maakt volgens mij jurken helemaal zelf adhv je eigen wensen tot 1.000
Heb er zelf geen ervaring mee maar kom deze regelmatig tegen in de Facebookgroep :D
Succes nog met alle voorbereidingen en als iemand vragen heeft oid dan mag je altijd pben :)

Het blijft lastig om een mooie jurk voor een beperk budget te vinden, of je moet genoegen nemen met Ali, Temu, Shein of dat soort zaken. Ik pik deze post er even uit omdat hier Anastasia wordt genoemd. Ik dacht ook: maximaal €1000 kwijt voor een jurk op maat, precies naar mijn wensen. Maar houd er rekening mee dat die €1000 alleen voor de jurk geldt. Dus wil je een jurk met een hoepel, betaal je extra voor een hoepel. Zelfde voor sluier, corset, enz.

En zelfs €1000 voor een jurk is eigenlijk nog niet veel,maar je moet het wel hebben en het er voor over hebben, dus ik snap heel goed dat mensen het niet willen uitgeven voor die ene keer dat je de jurk draagt.

Er was hier ook iemand die vragen had over een DJ. Dat vonden wij ook heel lastig. We wisten iig heel goed wat we niet wilden. Toevallig een jaar voor onze bruiloft ging mijn neef trouwen en die hadden een vader en zoon die er een fantastisch feest van maakten. Die hebben we meteen vast kunnen leggen voor onze bruiloft en nog voor een goedkope prijs ook! Maarja, die mazzel moet je net hebben. En zo te lezen heb jij die mazzel (nog) niet.

Geen idee of ze het nog doen (is alweer zes jaar geleden) en geen idee wat de kosten nu zijn. Was iig in NoordHolland.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:03

Ik wil me ook melden! Mijn vriend en ik hebben ons in december 2023 verloofd en mij daarna gemeld in het Trouwen in 2024 topic maar omdat we er ons zo niet druk om hebben gemaakt, waren er geen beschikbare data meer voor 2024. _O-

Anyway, wij trouwen 24 februari 2025 op maandag in een vergaderzaal van het gemeentehuis (dus geen balie huwelijk, maar wel simpel) en ons idee was daarna lunchen met de families. En daarna korte huwelijksreis naar Rome. :) We willen allebei niet teveel geld uitgeven aan een bruiloft, omdat we nog genoeg rondom huis willen doen waar we dat geld ook goed voor kunnen gebruiken.

Nou, het vinden van een gepaste outfit daarvoor breekt mijn hoofd. :+ 8)7 Ik ben heel erg fan van het merk Rixo ( https://rixolondon.com/en-eu/collection ... ridal?pg=1 ) Maar het nadeel is dat je dan toch weer niet kan passen hier in Nederland. -O-

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:12

Bedankt voor de tip! (De Amshoff in Kiel-Windeweer)

Mooie lokatie

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 23:06

fohadie schreef:
Angelaa2 schreef:

Het blijft lastig om een mooie jurk voor een beperk budget te vinden, of je moet genoegen nemen met Ali, Temu, Shein of dat soort zaken. Ik pik deze post er even uit omdat hier Anastasia wordt genoemd. Ik dacht ook: maximaal €1000 kwijt voor een jurk op maat, precies naar mijn wensen. Maar houd er rekening mee dat die €1000 alleen voor de jurk geldt. Dus wil je een jurk met een hoepel, betaal je extra voor een hoepel. Zelfde voor sluier, corset, enz.

En zelfs €1000 voor een jurk is eigenlijk nog niet veel,maar je moet het wel hebben en het er voor over hebben, dus ik snap heel goed dat mensen het niet willen uitgeven voor die ene keer dat je de jurk draagt.

Er was hier ook iemand die vragen had over een DJ. Dat vonden wij ook heel lastig. We wisten iig heel goed wat we niet wilden. Toevallig een jaar voor onze bruiloft ging mijn neef trouwen en die hadden een vader en zoon die er een fantastisch feest van maakten. Die hebben we meteen vast kunnen leggen voor onze bruiloft en nog voor een goedkope prijs ook! Maarja, die mazzel moet je net hebben. En zo te lezen heb jij die mazzel (nog) niet.

Geen idee of ze het nog doen (is alweer zes jaar geleden) en geen idee wat de kosten nu zijn. Was iig in NoordHolland.

Oh echt? Las vaker dat de prijs ook echt de prijs was, maar niet dus..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 23:23

Helaas, dat dacht ik ook. Op de site stond de jurk voor €950 maar ik heb in totaal iets van €1300 betaald.

Maar als je echt alleen voor een jurk gaat zonder hoepel of andere extra dingen, dan klopt de prijs wel. Het is ook echt op maat gemaakt en niets is haar te gek.