Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coentjuh schreef:Haha ja das waar. Maar ik dacht, daar is een groter publiek en meer ervaringen.
Lees dat jij ook een jurkenprobleem hebt. Ik zal eerlijk zeggen, dat ik nog niet bij een winkel ben geweest (alles zit hier heel ver vandaan).
Ik krijg het nu al benauwd omdat er haast overal staat dat je een afspraak moet maken en helemaal zo'n officieel gedoe met bubbels of dat mannen niet welkom zijn. En ik wil gewoon even kijken. Ik wil ook eigenlijk geen dure jurk, 2ehands voldoet vast prima of een goedkoop merk, je draagt dat ding verdorie maar 1 dag in je leven en daarna komt tie op zolder te hangen, want verkopen wil je natuurlijk ook niet als het 'jouw jurk' is. In 2013/2014 ooit in een bruidstijdschrift van collega meegekeken, voor de lol een kopie gemaakt van een jurk die mij wel aansprak (in geval van misschien ooit....
), maar die jurk kan ik nergens niet meer vinden natuurlijk. Zit dagen te Google'n of ik iets moois of vergelijkbaars tegenkom, maar dat lukt niet zo goed.
Assepoester concept (dus zonder afspraak, zelf in de rekken kijken) lijkt me wel super, alleen beginnen de prijzen daar ook pas bij 899 las ik ergens.
boerinnetje schreef:Coentjuh, zo herkenbaar! Vind het gewoon zonde om zo veel geld uit te geven aan een jurk die je maar 1 dag aan hebt. OK het is een speciale dag, maar dan nog. Normaal vind ik 100 euro voor een jurk al duur.
Ben bij Assepoester geweest, maar ik vond het niet heel geweldig. Jurken die ik mooi vond waren nog rond de 1500 euro, heb er wel jurken gepast hoor. Maar vond ze niet wauw, 1 scheen zelf erg door, zegt die verkoopster 'daar kan je wel een extra laag bij in laten zetten'. Ik dacht alleen maar 'voor dat geld moet het gewoon goed zijn'.
Ben ook bij Wed2Be geweest, dat vond ik al beter. Jurk die ik daar aan had vond ik echt wel mooi vond. Die was 700 euro, maar moest wel iets uitgelegd worden.
Ben nu maar een beetje aan het kijken voor een 2de hands via Vinted of MP, maar dat vind ik dan ook wel weer heel lastig. We hebben ook nog wel even, maar toch. En zeker als je een beeld in je hoofd hebt, das lastig loslaten dan he? Misschien toch ergens iets gaan passen. Kan heel goed zijn dat wat je in je hoofd hebt, eenmaal aan echt niet is waar je je prettig in voelt.
boerinnetje schreef:Welkom Weslyjune en Bloementje, gefeliciteerd!!
Wesleyjune, lastig he een leuke locatie vinden. Wij wonen iets zuidelijker dus kan je niet helpen, maar komt vast goed. Gewoon veel locaties bekijken.
Amy, bedankt! Had laatst al een keertje gekeken op About you. Zag daar idd wel wat leuks tussen. Ga ik zeker even onthouden.
Bloementje, wat een mooie plek voor een aanzoek. Had je het aanzien komen, of was het een complete verrassing?
weslyjune schreef:De kruimel in Gasselte zijn we toevallig geweest!
Een hele mooie lokatie maar all in all net niet wat we zoeken.
Nessie schreef:Ik had zelf niet echt een budget en mijn luxe jurk gehaald bij Wedding World in Duitsland. Maar in mijn zoektocht naar extra witte jurken voor de avond (wij trouwen in oktober in Las Vegas en geven in Nederland nog een feest, dus naast mijn trouwjurk wilde ik nog 2 andere jurken) kwam ik nog wel o.a. deze site tegen. Ik heb ervaring met het merk en het is van prima kwaliteitHier staat nog weleens wat leuks tussen als je een reguliere confectiemaat hebt.
https://clubllondon.com/collections/bridal-dresses
Angelaa2 schreef:Ik ben onlangs getrouwd en ben naar een winkel gegaan die jurken tot 1.000 euro hadden. Dat duidelijk aangegeven en alleen jurken onder die prijzen gepast. Uiteindelijk ook geslaagd voor die prijs alleen kwam het vermaken er nog bij.
Zag op Facebook ook bijv. Hartenvrouw Bruidsmode of de bruidsmarkt in Zaandam. Die laatste heeft jurken vanaf 300.
Zo zijn er meerdere zaken te vinden. Of Anastasia maakt volgens mij jurken helemaal zelf adhv je eigen wensen tot 1.000
Heb er zelf geen ervaring mee maar kom deze regelmatig tegen in de Facebookgroep
Succes nog met alle voorbereidingen en als iemand vragen heeft oid dan mag je altijd pben
fohadie schreef:Angelaa2 schreef:Ik ben onlangs getrouwd en ben naar een winkel gegaan die jurken tot 1.000 euro hadden. Dat duidelijk aangegeven en alleen jurken onder die prijzen gepast. Uiteindelijk ook geslaagd voor die prijs alleen kwam het vermaken er nog bij.
Zag op Facebook ook bijv. Hartenvrouw Bruidsmode of de bruidsmarkt in Zaandam. Die laatste heeft jurken vanaf 300.
Zo zijn er meerdere zaken te vinden. Of Anastasia maakt volgens mij jurken helemaal zelf adhv je eigen wensen tot 1.000
Heb er zelf geen ervaring mee maar kom deze regelmatig tegen in de Facebookgroep
Succes nog met alle voorbereidingen en als iemand vragen heeft oid dan mag je altijd pben
Het blijft lastig om een mooie jurk voor een beperk budget te vinden, of je moet genoegen nemen met Ali, Temu, Shein of dat soort zaken. Ik pik deze post er even uit omdat hier Anastasia wordt genoemd. Ik dacht ook: maximaal €1000 kwijt voor een jurk op maat, precies naar mijn wensen. Maar houd er rekening mee dat die €1000 alleen voor de jurk geldt. Dus wil je een jurk met een hoepel, betaal je extra voor een hoepel. Zelfde voor sluier, corset, enz.
En zelfs €1000 voor een jurk is eigenlijk nog niet veel,maar je moet het wel hebben en het er voor over hebben, dus ik snap heel goed dat mensen het niet willen uitgeven voor die ene keer dat je de jurk draagt.
Er was hier ook iemand die vragen had over een DJ. Dat vonden wij ook heel lastig. We wisten iig heel goed wat we niet wilden. Toevallig een jaar voor onze bruiloft ging mijn neef trouwen en die hadden een vader en zoon die er een fantastisch feest van maakten. Die hebben we meteen vast kunnen leggen voor onze bruiloft en nog voor een goedkope prijs ook! Maarja, die mazzel moet je net hebben. En zo te lezen heb jij die mazzel (nog) niet.
Geen idee of ze het nog doen (is alweer zes jaar geleden) en geen idee wat de kosten nu zijn. Was iig in NoordHolland.