Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Plukje schreef:Ook aandacht voor de medewerkers staat bij ons erg hoog op de agenda. Door blijven werken als iemand niet fit is, is bij ons echt not done en er zijn legio oplossingsrichtingen om medewerkers die ergens last van hebben te ondersteunen.
Qua salaris is het bij ons niet anders dan bij andere zorgorganisaties, maar extra geld komt uiteindelijk toch echt onze eigen portemonnee. Het is niet zo dat VWS geld overhoudt aan het einde van het jaar.
Ik werk ook bij een ouderenzorgorganisatie als behandelaar.
Ik vind de arbeidsvoorwaarden idd goed.
Salaris vind ik dramatisch en vooral de mogelijkheid tot groei hierin. Ik ben masteropgeleid en krijg dan geen cent extra, terwijl ik echt veel extra doe.
Dat er geen geld is voor de zorg is echt onzin, er is genoeg geld. Als het VWS hun achterlijke afdeling zoals bv ‘ontregel de zorg’ opheft en al die mensen terug de zorg in brengt waar ze horen, en dit met al die onzinnige overhead functies gebeurt, hebben we minder problemen met personeel.
Er werken bv kwaliteitsmanagers, projectmanagers, technologiemanagers, die allemaal dingen verzinnen voor ons, wat totaal niet werkt omdat ze zo ver af staan van de werkelijkheid.
Als ik zie wat zij doen, weet ik zeker dat de behandelaren of verpleegkundigen het beter kunnen omdat je doordat je met beide benen op de werkvloer staat je beter weet wat er nodig is en wat er kan.
Bij ons in de organisatie hebben we dit aan de kaak gesteld; wij meer salaris voor meer uitdaging en elders functies schrappen.
Het is bizar ook dat reorganisaties altijd gevolgen heeft voor verpleging en behandeling en er tegelijk doodleuk vacatures staan voor functies die we zelf ook kunnen invullen
Wil je dat mensen niet weglopen uit de zorg moet je ze geld en uitdaging geven. Anders gaan ze werken aan de zorg en dat is nou net niet wat we nodig hebben.
Zo, my 2 cents![]()
Verder vind ik m’n werk prachtig