Bellatrix schreef:Niet verplicht maar hij was ook niet verplicht om het wit op te leveren. Maar ik wilde dat lelijke behang niet dus ik heb het wit geschilderd.
O maar dan was het jouw eigen keuze dus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Wordt een smerig/uitgeleefd huis niet opgeknapt door de woningbouw, voor ze het weer verhuren, vraag ik me af. Bij een kettingrokende overbuur was dat wel het geval, al was dat "het hogere segment".
anjali schreef:Bellatrix schreef:Niet verplicht maar hij was ook niet verplicht om het wit op te leveren. Maar ik wilde dat lelijke behang niet dus ik heb het wit geschilderd.
O maar dan was het jouw eigen keuze dus.
Koper schreef:Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.
Lalidan schreef:Ik zou anders niet graag willen wonen in een woning die ik niet naar eigen smaak kan inrichten..... Dus persoonlijk vind ik de rest van de wereld raar.
Brainless schreef:Koper schreef:Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.
In Duitsland zit er geen keuken in een huurwoning, die moet jezelf aanschaffen (of overnemen) maar neem je over kan het alsnog zijn dat je hem eruit moet halen als je weer vertrekt..
Koper schreef:Het voordeel hiervan is dat je niet in een woning met groenemuren hoeft te wonen. Het nadeel (even heel concreet over de woning waar ik het topic over opende, en die sinds september leeg staat) is dat je dus een vloer mag gaan aanschaffen.
Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.
PhaedraW schreef:Koper schreef:Het voordeel hiervan is dat je niet in een woning met groenemuren hoeft te wonen. Het nadeel (even heel concreet over de woning waar ik het topic over opende, en die sinds september leeg staat) is dat je dus een vloer mag gaan aanschaffen.
Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.
Dit blijf ik ook echt vreemd vinden. Wat dan als je tegels legt? Moet je die dan echt gaan uitbreken als de volgende ze niet wilt?
In België krijg je huurwoningen/appartementen gewoon inclusief vloer (meestal tegels in nieuwbouw, vierkant of keramisch parket), keuken en badkamer. Zou het me niet anders kunnen inbeelden.
MayoNeighs schreef:Koper schreef:Het voordeel hiervan is dat je niet in een woning met groenemuren hoeft te wonen. Het nadeel (even heel concreet over de woning waar ik het topic over opende, en die sinds september leeg staat) is dat je dus een vloer mag gaan aanschaffen.
Dit blijf ik ook echt vreemd vinden. Wat dan als je tegels legt? Moet je die dan echt gaan uitbreken als de volgende ze niet wilt?
In België krijg je huurwoningen/appartementen gewoon inclusief vloer (meestal tegels in nieuwbouw, vierkant of keramisch parket), keuken en badkamer. Zou het me niet anders kunnen inbeelden.
Tink89 schreef:Wel in overleg met de woningbouw, (...). De dakramen dan bijv. weer niet, want die zijn waardevermeerderend, niet smaakgevoelig en een wijziging aan de constructie ofzoiets.
M1994 schreef:In mijn huurwoning is de badkamer gerenoveerd door de vorige bewoner dus incl nieuwe tegels. Begreep dat hij wel toestemming had van de woningbouw en dat er altijd reserve tegels achtergelaten moeten worden oid.