Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:56

Bellatrix schreef:
Niet verplicht maar hij was ook niet verplicht om het wit op te leveren. Maar ik wilde dat lelijke behang niet dus ik heb het wit geschilderd.

O maar dan was het jouw eigen keuze dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:01

Zoolgangster schreef:
Wordt een smerig/uitgeleefd huis niet opgeknapt door de woningbouw, voor ze het weer verhuren, vraag ik me af. Bij een kettingrokende overbuur was dat wel het geval, al was dat "het hogere segment".

Hier wordt het wel gestript, niet opnieuw opgeknapt. Dus ik kreeg alles als kaal beton.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:06

anjali schreef:
Bellatrix schreef:
Niet verplicht maar hij was ook niet verplicht om het wit op te leveren. Maar ik wilde dat lelijke behang niet dus ik heb het wit geschilderd.

O maar dan was het jouw eigen keuze dus.

Klopt maar nu moet het dus wel. Als ik de muren gelaten had zoals ik ze toen kreeg had ik ze nu wel over moeten schilderen.

Maar geloof me, ieder normaal mens had het over geschilderd. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 20:11

Het voordeel hiervan is dat je niet in een woning met groene :r muren hoeft te wonen. Het nadeel (even heel concreet over de woning waar ik het topic over opende, en die sinds september leeg staat) is dat je dus een vloer mag gaan aanschaffen.

Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:13

Ik heb nu een paar groene muren. :')

De vloer heb ik er toendertijd ook uit laten halen door de vorige bewoner. Het was echt mijn smaak niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:17

Ik zou anders niet graag willen wonen in een woning die ik niet naar eigen smaak kan inrichten..... Dus persoonlijk vind ik de rest van de wereld raar :+.

Hier was alles zo geel van het roken, dat de beheerder op de vrijdag voor oplevering (op maandag) ineens besloot dat het zo niet opgeleverd kon worden. Wbv heeft alle plafonds gewit voor ik er in kwam *\o/* rest was nog een bak werk, maar plafonds zijn echt ellendig.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:37

Bij mij lag de vloer er pas 1.5 jaar, dus die heb ik overgenomen. Tip: ga nog eens goed kijken voordat je besluit de vloer over te nemen. Hier al zoveel schade op de vloer, dat het het bedrag wat ik ervoor betaald heb eigenlijk niet waard was...
Houd ook vooral je ogen open bij de sleuteloverdracht, ik had hier een paar bobytraps...deurklink die er los op zat, handdoekrek dat kapot was maar weer los aan de muur gehangen... Kwam dus naar beneden vallen toen er tegenaan getikt werd :') Mijn huis werd ook niet echt schoon opgeleverd, werd bij de inspectie de vorige huurder ook op aangesproken. Maar als ik haar zelf had laten schoonmaken, had ik weer moeten wachten op de sleutel. En mijn hulptroepen voor verhuizing stonden al klaar.

Hier zit trouwens een fietsenschuurtje bij, wat niet op de plattegrond stond. Ik wist het, omdat ik ben gaan kijken na inschrijving op dit huis. Inschrijving kan je hier ook weer met een klik van de computermuis terug trekken (en als je wilt gewoon nog een x inschrijven), dus ik schreef in, ging kijken als ik in de top 5 stond, en heb zo ook 2 x terug getrokken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:57

Hier moet je het huis opleveren in de staat waarin je hem betrokken hebt. Wij konden alles zelf schilderen en er zat een keuken van een jaar oud in die door de vorige bewoner vakkundig vernield was. Keuken was nog niet afgeschreven dus ik kreeg geen nieuwe. Nu waterschade door een lekke afvoer en nog geen vervanging.

Als ik eruit ga hebben we nog wel werk met een tegelvloer uit de keuken slopen en een verwarming en deur terugplaatsen, die heb ik op zolder liggen.

Sommige huizen worden wel opgeknapt, vooral als bewoners renovatie geweigerd hebben, dat wordt dan allemaal in één keer ingehaald. Mijn buuf van 95 woont nog in een origineel huis, na de bouw ‘71 nooit wat aan gedaan, zelfs geen dubbel glas.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:35

Koper schreef:
Het is toch eigenlijk best raar dat dat moet in Nederland. In bijna de hele rest van de wereld is dat niet.

In Duitsland zit er geen keuken in een huurwoning, die moet jezelf aanschaffen (of overnemen) maar neem je over kan het alsnog zijn dat je hem eruit moet halen als je weer vertrekt..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 22:42

Lalidan schreef:
Ik zou anders niet graag willen wonen in een woning die ik niet naar eigen smaak kan inrichten..... Dus persoonlijk vind ik de rest van de wereld raar :+.

Nou ja, iets van een neutraal laminaat lijkt me nou niet heel erg om op te leven. En een stuk handiger als zoiets er al ligt.

Tiwi wat erg van die nieuwe keuken! Dus nu heb jij al die tijd al een vernielde keuken die te nieuw was om er wat aan te doen?

En zo te lezen is het maar goed dat ik niet in Duitsland wil wonen := Een hele keuken zeg, goeiemorgen.

Juut dank je wel voor de tips! +:)+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:55

Klopt, mijn vader heeft hem zo goed als het ging opgeknapt, nieuwe achterkant ingezet, plint vastgemaakt, nieuwe scharnieren etc. Hij is wel bruikbaar gelukkig. Aannemer is nog wel met de woningbouw in overleg omdat de fineer nu loslaat door water.
Ik had natuurlijk het huis kunnen weigeren maar het huis was zo dringend nodig dat ik die luxe niet had.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:12

Brainless schreef:
Koper schreef:

In Duitsland zit er geen keuken in een huurwoning, die moet jezelf aanschaffen (of overnemen) maar neem je over kan het alsnog zijn dat je hem eruit moet halen als je weer vertrekt..

In koopwoningen ook niet altijd. Het is daar gewoon gebruikelijk je keuken mee te verhuizen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:44

Helaas snap ik bij "mijn woning" de afwijzingen wel. De locatie is echt top, eigen oprit, enorme tuin, alleen er is zeer fanatiek in gerookt, dus alle deurposten etc zijn heerlijk nicotinegeel. Daarnaast is hij echt slecht opgeleverd. Behang (in slechte staat en drukke print) hing er nog, woonkamer was rood en de gang roze... 3 deuren waren zelfs grijs geverfd. Badkamer enorm verouderd, keuken krakkemikkig, toilet ziet er echt niet meer uit. Bij het terugbrengen van de sleutel heb ik gevraagd of er nog renovatieplannen waren. Kon de dame achter de balie me niet vertellen en diegene die dat wel kan is er pas woensdag weer. Ze heeft mijn bedenktermijn dus verlengd met twee dagen. In de staat waarin het huis nu is, is het me de tijd, moeite en het geld echt niet waard. Het is voor mij een overbrugging naar een koophuis, dus niet een plek waar ik mezelf nog 20 jaar zie wonen.

Hopelijk is het huis waar jij op hebt gereageerd netter, Koper!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 17:48

Jeetje dat klinkt wel bedenkelijk ja. Niet echt dingen waar je gemakkelijk doorheen kijkt, en ook zo veel bij elkaar. Laat je woensdag weten hoe het is afgelopen?

Heb geen mail gekregen, wat ik eigenlijk ook niet verwacht had. Wel zie ik de twee andere direct te huur woningen die er van vrijdag tot gisteravond op stonden er nu weer opnieuw op staan. Dus mogelijk dat dat dan de werkwijze is als er geen of geen geschikte kandidaten zijn. Ik zal in elk geval elke ochtend kijken bij het aanbod.

Vanmiddag deed ik ook de ontdekking dat er niet alleen om acht uur maar ook rond half vier ineens direct te huur woningen verschijnen. Weliswaar niet wat ik zoek maar ik heb het er wel voor over om twee keer per dag even een kijkje te nemen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:21

Ik werk voor woningbouwverenigingen als monteur. En kan vertellen dat de staat waarin woningen worden opgeleverd enorm kan verschillen. Zelfs in dezelfde portiek. Het is voorgekomen dat de linkerwoning compleet woonklaar opgeleverd wordt, nieuwe keuken, badkamer en toilet en muren netjes gestuct en echt behangklaar, en de woning ernaast, zelfde verdieping, voor dezelfde prijs de verhuur in gaat terwijl de huurder daar een oude badkamer, aftandse keuken en gore toilet krijgt met knalroze behang op de muur en waar de nicotineaanslag tot in de douche zit. Die dus eerst nog enorme kosten moet maken om het leefbaar te maken. Allebei sociale huur, zelfde complex, zelfde portiek.

Er is in de omgeving waar ik werk geen peil te trekken op hoe een woning uiteindelijk de verhuur in gaat. In elk geval wel dat de bewoners daarvoor geen indicatie zijn. Een woning waar keurige mensen hebben gewoond kan compleet gestript opgeleverd worden en een uitgewoonde woning kan of compleet opgeknapt zijn, of in erbarmelijke staat de verhuur weer in gaan.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 08:39

Wat vreemd. Die willekeur. Je zou verwachten dat dat toch ergens een reden heeft.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:23

Koper schreef:
Het voordeel hiervan is dat je niet in een woning met groene :r muren hoeft te wonen. Het nadeel (even heel concreet over de woning waar ik het topic over opende, en die sinds september leeg staat) is dat je dus een vloer mag gaan aanschaffen.

Dit blijf ik ook echt vreemd vinden. Wat dan als je tegels legt? Moet je die dan echt gaan uitbreken als de volgende ze niet wilt?
In België krijg je huurwoningen/appartementen gewoon inclusief vloer (meestal tegels in nieuwbouw, vierkant of keramisch parket), keuken en badkamer. Zou het me niet anders kunnen inbeelden. :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:31

PhaedraW schreef:
Koper schreef:

Dit blijf ik ook echt vreemd vinden. Wat dan als je tegels legt? Moet je die dan echt gaan uitbreken als de volgende ze niet wilt?
In België krijg je huurwoningen/appartementen gewoon inclusief vloer (meestal tegels in nieuwbouw, vierkant of keramisch parket), keuken en badkamer. Zou het me niet anders kunnen inbeelden. :D

Het is dus inderdaad niet handig om tegels te leggen in een huurwoning :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:03

MayoNeighs schreef:
Koper schreef:

Ja, die moet je uitbreken. En de vloer eronder ook weer maken zoals hij was (dus geen lijmresten van je tegels enzo). Dus bijna niemand legt een tegelvloer in een huurwoning waar ze niet jaren en jaren willen blijven wonen.

Mijn moeder heeft een grindvloer in haar woning laten maken. Wel in overleg met de woningbouw, maar ook die moet eruit als ze er ooit uit gaat. De dakramen dan bijv. weer niet, want die zijn waardevermeerderend, niet smaakgevoelig en een wijziging aan de constructie ofzoiets.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:09

In veel huurwoningen mag je geen tegels leggen, bij voorbaat niet.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:11

In mijn huurwoning is de badkamer gerenoveerd door de vorige bewoner dus incl nieuwe tegels. Begreep dat hij wel toestemming had van de woningbouw en dat er altijd reserve tegels achtergelaten moeten worden oid.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:35

Tink89 schreef:
Wel in overleg met de woningbouw, (...). De dakramen dan bijv. weer niet, want die zijn waardevermeerderend, niet smaakgevoelig en een wijziging aan de constructie ofzoiets.

M1994 schreef:
In mijn huurwoning is de badkamer gerenoveerd door de vorige bewoner dus incl nieuwe tegels. Begreep dat hij wel toestemming had van de woningbouw en dat er altijd reserve tegels achtergelaten moeten worden oid.

Voor dat soort "verbeteringen" krijg je inderdaad veelal toestemming van de woningbouw om die op eigen kosten uit te voeren en die hoeven dan ook niet in oorspronkelijke staat hersteld te worden wanneer je de woning verlaat.

Ik heb een paar jaar terug mijn schoonzus geholpen toen ze een huurwoning kreeg toegewezen die ze aan het renoveren waren. Doordat de renovatie nog niet klaar was kon ze uit een aantal opties kiezen die tegen een hogere huurprijs voor haar uitgevoerd konden worden, zoals het doorbreken van de muur tussen de keuken en de kamer of een wc op de badkamer op de bovenverdieping, maar ze had er ook voor kunnen kiezen deze zaken zelf uit te voeren op eigen kosten. Dan betaal je eenmalig hiervoor ipv een maandelijkse opslag op de huur.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:48

Mijn tegels zullen er wel uit moeten, tenzij een nieuwe huurder ze graag wil. Zit er netjes in maar eentje is beschadigd. reserve tegels zijn er meer dan genoeg. Mijn vader is wel zuinig geweest met de lijm, dus redelijk eenvoudig te verwijderen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:53

Ook ik vind het wel bijzonder te lezen dat in NL huurders vloer leggen, de badkamer vernieuwen enz... In België zijn dat kosten voor de verhuurder en niet voor de huurder. Als verhuurder zou ik het bovendien niet waarderen als huurders een andere vloer leggen omdat ze de huidige vloer "niet in hun interieur vinden passen" bijvoorbeeld.
Je kan als verhuurder natuurlijk wel inspraak geven aan de huurder als je gaat renoveren, maar ook dat is eigenlijk niet verplicht.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:00

In NL kiest een huurder zijn eigen vloer, heb je niks met de smaak van een ander van doen. Die vloeren worden los gelegd zodat ze er makkelijk weer uit kunnen. Meestal is het wel mogelijk om je vloer te verkopen aan een volgende huurder. Ook zonwering etc kan je vaak over doen.

Badkamers en keukens zijn wel ingericht maar vrij standaard en als bewoners luxer willen dan mag dat vaak wel, daar kan je afspraken over maken met de verhuurder of de voorzieningen mogen blijven of dat het terug moet naar origineel.