Citaat:Omdat kinderen wel gewoon naar hun ouders hebben te luisteren en ik van mening ben dan een kind gewoon mee moet draaien in het gezin en niet op een voetstuk hoort te staan continue. Tuurlijk mag er echt verwent worden en zeker moet er veel aandacht zijn voor emotie en ontwikkeling. Maar in de grote boze mensenwereld krijg je zelden je zin. Daar moet een kind wel op een goede manier meer leren werken en leven. Vind ik.
Wellicht zal dat gelden voor jongere kinderen (ze hebben te luisteren) maar zodra ze rond de 13, 14, 15, 16 (beetje afhankelijk van het kind) zijn vind ik dit dus niet. Ze zijn zich door hun puberteit al wat aan het losmaken van het gezin en dan is een gezonde basis om op terug te kunnen vallen ontzettend belangrijk. Dus ook een basis om tegen te kunnen zeggen nu ff niet, maar dan weer ff wel.
Die van ons snapten en snappen heel goed dat je gewoon ook wat moet inschikken af en toe, tuurlijk, zo is het leven.
Wat ik veel tussen de regels door lees is dat het of A of B móet zijn. Maar zo is het wat mij betreft niet, want die kinderen zijn ook niet A of B, en elk kind is ook weer anders, elke situatie is anders. Dus het is wikken, wegen, beetje links, beetje rechts.
Moet eerlijk zeggen dat ik zo'n complex en ingewikkeld huwelijk heb gehad dat ik een ongelovelijke hekel heb gekregen aan gedoe en gezeur dus ik heb daar ook helemaal geen zin in. Ga daar zelf dus ook niet meer aan meewerken of het veroorzaken. Leven is daar te kort voor en er is al genoeg gez&%*(k geweest / in de wereld.