Suzanne F. schreef:Wintu schreef:Een vriend van me is ook polyamoureus, die heeft drie vriendinnen, hij vindt het echter niet erg prettig als zij er ook nog een andere partner op na houden. Hij vindt dat de groep dan oncontroleerbaar wordt, want heeft de vriend van die vriendin dan ook nog een andere vriendin en gebeurt dan alles nog veilig. Die prefereert een vaste groep die dan is met elkaar.
Dit vind ik erg oneerlijk klinken en inderdaad neigen naar een harem. De vrouwen mogen alleen maar met die man maar ze mogen zelf geen ander ernaast hebben. Maar het wel accepteren dat de man het met 3 vrouwen doet. Controle in die vorm lijkt mij ongezond. Maar goed, als ze gelukkig zijn allemaal, prima hoor.
Mooie post Present! Fijn dat het zo goed werkt voor jou.
Wat ik zeg, ik snap dat het zo klinkt als je het verhaal er achter niet kent. Het is een onderlinge afspraak en iedereen is daarmee akkoord gegaan, de dames zijn bisexueel, dus echt de man en zijn harem is het niet, de vrouwen spreken onderling ook af, zijn ook gehuwd trouwens, de vriend in kwestie is meer bonus dan haremleider

Maar dat gaat misschien allemaal wat offtopic.
Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar polyamorie is niet altijd zo fantastisch zoals de toon in dit topic erover is. Heb te veel oliebol en gekwetste mensen daarin gezien. Het werkt alleen als alle neuzen dezelfde kant uit staan, want een greintje jaloezie en het kaartenhuis stort in elkaar. Voor velen is het een probeersel om erachter te komen dat het het niet is. Voor de hand vol mensen die echt onzelfzuchtig de liefde kunnen voelen en het ook met anderen delen en de ander het gunnen, zonder jaloerse gevoelens te hebben, kan polyamorie iets heel moois zijn. Voor velen werkt het echter uiteindelijk niet.