Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:Ik heb al mijn 'toegang tot microfoon' uitstaan op mijn telefoon (apple)
Afgelopen week een workshop met allerlei collegae uit Europa, in Amsterdam, er had iemand het over stroopwafels, en een dag later een reclame op facebook hiervan...
Hoe dan?
Denken we niet te licht over onze privacy?
Wat zijn de gevolgen van het bedrijf wat ons nakijkt?
Jildau schreef:Nielojram schreef:Ik heb al mijn 'toegang tot microfoon' uitstaan op mijn telefoon (apple)
Afgelopen week een workshop met allerlei collegae uit Europa, in Amsterdam, er had iemand het over stroopwafels, en een dag later een reclame op facebook hiervan...
Hoe dan?
Denken we niet te licht over onze privacy?
Wat zijn de gevolgen van het bedrijf wat ons nakijkt?
Dat kan natuurlijk ook toevallig zijn he..
prompter schreef:Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.
simongek schreef:prompter schreef:Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.
Mag ik vragen hoe. Het wil me niet lukken.
Celebi schreef:9 van de 10 keer hebben mensen dan toch onbewust eerder al iets aangeklikt, opgezocht of iets langer naar gekeken op social media. Of je bent tijdens het winkelen langs een stroopwafelkraam gelopen en daar wat langer blijven staan. Maar omdat iemand het woord stroopwafel noemt tijdens een gesprek een stroopwafel advertentie krijgen is wel vergezocht. Vergeet ook niet dat als je in een nieuwe auto rijdt het je opeens opvalt hoeveel van dat type auto er rijden. Dingen waar je mee bezig bent vallen je op. Zonder dat gesprek had je die stroopwafel reclame waarschijnlijk überhaupt niet echt geregistreerd.
anjali schreef:Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).
anjali schreef:Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).
purny schreef:anjali schreef:Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).
De enige 2 keuzes die je hebt is of de gratis versie of de betaalde versie te kiezen.
DuoPenotti schreef:Bijna elke pagina kun je wel op vertalen zetten, dat maakt het al gemakkelijker
Maar even een optie die voor altijd werkt.
Via laptop, geen idee hoe het met gsm is:
Maar klik eens rechtsboven op je avatar.
Dan op het tandwieltje, de bovenste. Dat is in het Nederlands Instellingen en privacy.
dan op de 2e klikken met dat wereldbolletje, dat is taal.
Dan klikken op het wereldbolletje met het pennetje, daar kun je de taal wijzigen.
simongek schreef:prompter schreef:Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.
Mag ik vragen hoe. Het wil me niet lukken.