Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Absolem schreef:oh en even een honkknuppel naast je deur neerzetten . mocht meneer "verhaal" willen komen halen met zijn familie en bij je naar binnen willen proberen te dringen .
dan heb je wat om jezelf te verdedigen just in case.
Nee!
Want tenzij TS op honkbal zit en regelmatig gaat sporten heeft een honkbalknuppel gewoonlijk niets te zoeken in de omgeving van de kapstok.
Als het dan wel escaleert en er loopt iemand fysieke schade op dan is het het stukje zelfverdediging veel lastiger en wordt het met voorbedachte rade.
Je verdedigen met een voorwerp dat heel gebruikelijk is bij een Nederlandse kapstok wat je greep omdat je bedreigd werd is een ander verhaal.
Een paraplu bijvoorbeeld.
En hou rekening met het risico dat je ontwapend wordt en vervolgens belaagd met je eigen paraplu....
Dus alles met elkaar: slecht plan.
Sabri schreef:Ik heb nu wel een soort van buikpijn als ik de trap op en afloop. Zeker als ik op dat stuk trap loop waar hij me hard tegen de muur duwde zie ik dat weer voor me.
Vannacht heeft deze buurman me weer uit mijn slaap gehouden ook. Ging om 24.00 uur weg en dan trekt hij de voordeur zo hard dicht dat ik er wakker van schrik. (Ik ben een half jaar terug ook al een keer boos mijn huis uitgekomen en gevraagd of hij voortaan de voordeur niet al smijtend hard wil dichtgooien).
Om 2.00 uur kwam hij weer al stampend de trap op en opnieuw de deur met een smak dicht en hoop kabaal. Als anderen hier snachts thuiskomen houden ze rekening mee niet zoveel kabaal te maken..Maar deze man ho maar! Gaat gewoon zijn eigen gang en doet alsof hij hier alleen woont.
Soms vraag ik mij af wat deze man snachts doet, alsof hij op boevenpad gaat ofzo.
Ik ken niks van de moskee of imam hier in de buurt. In deze buurt zitten ook geen moskeeën vlakbij.
Ik ga denk ik vandaag de politie bellen, ben nu wat rustiger erover, en vragen of aangifte zin heeft en hoe ik dat kan doen.
Praten met hun zie ik niet zitten. Er is veel voorgevallen. Bv mijn ventilator jatten, die zag ik ineens achter hun voordeur staan toen ik door het bovenluik keek. Dan de vele nachtelijke uren met gesleep van vuilniszakken door portiek. De brandweer snachts na een lekkage vanwege kluswerkzaamheden in dat huis aan de leidingen..
Steeds vreemden met een sleutel die snachts kwamen en sochtends weer weggaan. Daar is toen uiteraard ook politie bijgehaald, met meer mensen hier in portiek die het niet vertrouwde. Ook team ondermijnen is beziggeweest(mbt of er drug in spel is). Maar konden niks bewijzen. Tot de buurman hemzelf er is gaan wonen.
In de eerste jaren had ik geen idee wie er woonden. (Steeds anderen die ook geen Nederlands praatte).
Maartje1990 schreef:Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames
KikiCelinevs schreef:Ik zou je toch aanraden om wel aangifte te doen bij de politie en het ook te melden bij de woningcorporatie. Hij heeft je fysiek aangeraakt en geïntimideerd. Ook al kunnen ze er misschien nu nog niets mee. Hopelijk escaleert het niet, maar dan heb je in ieder geval wat achter de hand mocht er wel weer wat gebeuren. Die andere situaties mbt de schoenen en geluidsoverlast zijn ook heel vervelend maar met deze actie is hij over de grens gegaan.
Sabri schreef:Maartje1990 schreef:Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames
Dat vraag ik mij af. Ik ben daar niet zeker van. Ik dacht eerder namelijk dat een man die moslim is en getrouwd is, GEEN andere vrouwen mag aanraken. Daarom was ik juist zo verbaasd waarom hij zo lichamelijk was en mij dus vol tegen de muur drukte met zijn lijf waarbij hij(misschien niet bewust) wel ook mijn borsten aanraakte met zijn armen.
Maar dat islamitische mannen geen andere vrouw mogen aanraken, blijkt dus ook niet zo te zijn. En toen hoorde ik dat deze mannen vrouwen die geen hoofddoek dragen zien als onbeschoft/niet respectvol. Maar ik weet niet of dit klopt hoor.
Het is zowiezo onbeschoft zijn gedrag. Ongeacht welk geloof die ook heeft!
Sabri schreef:Maartje1990 schreef:Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames
Dat vraag ik mij af. Ik ben daar niet zeker van. Ik dacht eerder namelijk dat een man die moslim is en getrouwd is, GEEN andere vrouwen mag aanraken. Daarom was ik juist zo verbaasd waarom hij zo lichamelijk was en mij dus vol tegen de muur drukte met zijn lijf waarbij hij(misschien niet bewust) wel ook mijn borsten aanraakte met zijn armen.
Maar dat islamitische mannen geen andere vrouw mogen aanraken, blijkt dus ook niet zo te zijn. En toen hoorde ik dat deze mannen vrouwen die geen hoofddoek dragen zien als onbeschoft/niet respectvol. Maar ik weet niet of dit klopt hoor.
Het is zowiezo onbeschoft zijn gedrag. Ongeacht welk geloof die ook heeft!
Sabri schreef:nee je draait het om. Ik ging uit van huh hoe kan dit? De man is moslim en onlangs getrouwd, mag hij me dan überhaupt wel aanraken? Immers, anders houden de buren als ik ze tegenkom hun handen voor hun gezicht en draaien ze hun lichamen van mij weg als ik ze tegenkomt.
.