Waarvoor ga jij naar IKEA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Waarvoor ga jij naar IKEA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 06:02

Als we bij mijn schoonouders zijn dan gaan we wel eens langs voor te neuzen en kleine ditjes en datjes. Ze hebben fijne lange afwasborstels voor baby flessen.

Voor grote dingen, kasten, bed, bank etc gaan we naar eindhoven is 40min vanuit ons. Nieuwe kamer van ons zoontje hebben we daar vandaan (nog in de dozen maargoed :+ )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:35

Koper schreef:
Tazzey schreef:
Ik ga alleen als het echt niet anders kan. Soms hebben ze handige dingen maar ik spaar dat op zodat ik op maandag ochtend zo vroeg mogelijk een commando actie kan doen. Erin en eruit binnen record tijd.

Mijn recordtijd is iets meer dan 4 minuten. Was een artikel wat in het magazijn lag, maar toch.

Lekker bezig. Ik doe er al 4 minuten over om daar überhaupt de trap op te komen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:37

Scharen, altijd scharen! Die setjes met 3. Ben altijd scharen kwijt dus die gaan altijd mee

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:04

als ik voor 1 dingetje ga of alleen om even inspiratie op te doen, heb ik toch vaak voor 50-60 euro aan diverse items ("oh, dat is handig/goedkoop/vul in") :+

die verplichte looproutes zijn irritant inderdaad, maar er zijn altijd wel een paar punten waar je tussendoor kunt (staat meestal ook wel aangegeven).

Ik erger me dan meer aan het tuincentrum bij mij in de buurt, ga ik voor kattengrit, dit is middenin de winkel, maar je bent verplicht de hele looproute in de winkel door te gaan, beetje zoals in de wachtrij bij de Efteling. En dan zijn er geen kortere opties.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:49

Ja, de Eurofleur bij ons heeft ook geen korte route, moet je iig gedeeltelijk door het kerstdeel, niet heel erg maar als ik voor één ding kom en daar niet hoef te zijn is het wel jammer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 16:54

Dat is juist in deze tijd wel erg. De kerstafdeling van de Eurofleur is één van mijn grotere angsten. Wat een totale overprikkeling aan flikkerende lampjes, prullaria en kerstriedeltjes :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:00

Oh ik vind het prachtig hoor maar op dat moment wilde ik er snel in en uit.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:03

BaileyMix schreef:
Ik kwam er vroeger in peak-depressie tijden :') Rondje lopen, plantjes en geurkaarsen kopen, taartje eten. Die Daim-taart uit het vriesvak, góddelijk.

Toen heb ik er 2 jaar gewerkt en nu ben ik getraumatiseerd en wil er noooooit meer naartoe |(

Is het zó erg om daar te werken? :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:07

Nee, ik vond het wel leuk. Heb ongeveer een jaar bij IKEA Utrecht gewerkt, bij het uitgangsgebied.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:54

Ik ga eigenlijk alleen als ik een specifiek meubel wil bekijken/hebben. Doodvermoeiend daar rond te lopen ookal shopt het op dat moment wel even leuk.
Scheelt dat het zeker een half uur met de auto is ook, ga je niet even snel langs

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:29

Wij komen er denk ik elke 6-8 weken. Afgelopen tijd wat minder want door verbouwingen die afgerond zijn hebben we ineens allemaal Eket's nodig. Dus voornamelijk voor opbergruimte, plastic bakken, en de ziplock zakjes en afwasborstels. En soms ook gewoon om er gewoon even uit te zijn en inspiratie op te doen. :)

Amersfoort heeft overigens ook een shortcut zonder dat je alle roltrappen op hoeft tot het restaurant. Na de parkeergarage kan je op de verdieping van de kassa's een schuifdeur door als je naar achterloopt en dan sta je bij de keukenspullen! :)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:20

Zoolgangster schreef:
BaileyMix schreef:
Ik kwam er vroeger in peak-depressie tijden :') Rondje lopen, plantjes en geurkaarsen kopen, taartje eten. Die Daim-taart uit het vriesvak, góddelijk.

Toen heb ik er 2 jaar gewerkt en nu ben ik getraumatiseerd en wil er noooooit meer naartoe |(

Nee hoor heb er inmiddels 18,5 jaar op zitten. Leuke collega's en gezellige klanten. Helaas de laatste tijd geen uitdaging meer in het werk. Dus ga per 1 december de overstap maken naar het werken net mensen met een verstandelijke, visuele en gehoor beperking. Al jaren licht daar wel een beetje mijn hart. Heb heel lang naast werk bij IKEA ook les mogen geven aan mensen net een verstandelijke beperking

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:23

Zoolgangster schreef:

Ik vond het echt verschrikkelijk ja :)) Vond alleen Smalland met die kindertjes leuk om te werken :') Verder veel tokkie-klanten met een groot muil en van die vervelende collega's van 50+ die eigenlijk niks kunnen maar denken dat ze koningin van de meubelmakerij zijn.

Ook Ikea Utrecht trouwens Koper, misschien waren we wel concullega's *D

Edit; Oh, en natuurlijk het aller-ergste; gele blouse en lelijke schoenen |(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:35

Hier deze week een kallax gehaald voor ons zoontje en ziplockzakjes en wat geurkaarsjes. :+ Het is bijna een uur rijden voor ons, maar alsnog goedkoper dan laten bezorgen :j Half Nederland had dit alleen bedacht geloof ik met het druilerige weer. Wel nog broodjes hotdog gescoord, niet fantastisch, maar ook niet duur, en m'n zoontje helemaal blij. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:38

Ik woon er vijf minuten vanaf, maar kom er maar zeer zelden. Vreselijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 15:45

BaileyMix schreef:
Ook Ikea Utrecht trouwens Koper, misschien waren we wel concullega's *D

Ik heb er gewerkt tot 2000 of 2001, weet niet hoe lang je je baan al hebt? :D

Soms vraag ik mij af of mensen wel snappen dat Småland de naam is van de provincie waar de oprichter vandaan komt, en dat het letterlijk vertaald ook "kleintjesland" betekent. Ik vind het zo'n goede naam voor die kinderspeelbak :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:49

Koper schreef:
Ik heb er gewerkt tot 2000 of 2001, weet niet hoe lang je je baan al hebt? :D

Soms vraag ik mij af of mensen wel snappen dat Småland de naam van de provincie is waar de oprichter vandaan komt, en dat het letterlijk vertaald kleintjesland betekent. Ik vind het zo'n goede naam voor die kinderspeelbak :))

Haha oh nee, ik heb er tussendoor even gewerkt 4 á 5 jaar terug. En hoe krijg je dat rondje op je o :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 15:51

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:53

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:13

Supervixen schreef:
Ik woon er vijf minuten vanaf, maar kom er maar zeer zelden. Vreselijk.

Ik ook, ik neem de bezorgkosten echt voor lief als ik iets nodig heb en geen zin kan opbrengen om die drie minuten te rijden. :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:18

Vanalles en nog wat :D
Heerlijk om door heen te lopen en inspiratie op te doen. Weet altijd wel weer wat in huis te veranderen.

Natuurlijk ook altijd een hotdog halen :j

En wat ik tegenwoordig erg fijn vind is het alvast scannen met de app en dan bij die Speciale kassa's daarvoor afrekenen. Bijna niemand doet dat dus wij lopen altijd langs iedereen op om af te rekenen _O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:39

Ik kom niet zo vaak bij de IKEA, is toch ruim een uur rijden. De laatste keer is alweer een paar jaar geleden denk ik. We hebben wat kasten van ikea. Borden en glazen koop ik er graag. Maar wat we altijd meenemen na een bezoek: die potjes zure haring in verschillende smaken. Heerlijk haha.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:16

De augurkjes!
Kledingrollers
Afwasborstel
Opbergkratten voor supplementen en voor dekens
Beddegoed/kussen e.d.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:21

Mijn laatste IKEA aanwinst.

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:02

Ikea is fijn voor de kleinere beurs. Na de scheiding, het mocht natuurlijk niets kosten, veel in tweede hands winkels gekocht maar leuk bankje en tafeltje bij de Ikea.
Ook leuke bedden voor de kinderen en ander meubilair.

Voor mijn moeder ooit grote tafel gekocht en zoon heeft die in elkaar gezet.
Vorig jaar voor de buitenkeuken ,(zelf gemaakt en mocht natuurlijk ook niets kosten hahaha) allerlei leuke bakjes er in maken zodat we veel opbergsystemen hebben waar we glazen aan hangen in de zomer, en allerlei zaken in kunnen opbergen zoals bestek mooi afgeschermd etc.
Ik vind Ikea leuk, personeel is altijd super aardig en informatief, ze hebben veel van hout en eenvoudige lijnen, dus leuk.
In de gîte ook tafel van Ikea gehad en wat opbergsystemen. Inmiddels nu we er zelf wonen weggegeven aan iemand die in de situatie zat waar wij ooit zaten (geen geld, kleine kinderen etc).
Ik ben fan van Ikea. Ik kwam er regelmatig nu nooit meer want de dichtsbijzijnde is 3 uur verderop.