Zulke momenten zijn hoe dan ook altijd leerzaam.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Alleen perfectionisten zien perfectionisme als een goede eigenschap.
De rest van de wereld ziet ze doorgaans als erg starre en stugge mensen waarmee het vrij slecht samenwerken is.
Pareltjes schreef:Dat is inderdaad waar. Indien je zegt ik ben een perfectionist, is dat op zichzelf prima. Problemen beginnen als men hun eigen perfectionistische standaard “ oplegt“ aan een ander. Dan komen er conflicten en frustraties aan beide kanten. De een kan nooit voldoen aan de hoge perfectionistische standaard en de ander ergert zich dat men niet meegaat in hun hoge standaard. Deze worden dan snel als lui, onwillig of dom gezien..
De waarheid ligt hier niet bij één van beide, maar bij allebei. Ieder vanuit zijn/haar beleving.
Sizzle schreef:Elisa2 schreef:Voor de rest wil ik even zeggen dat ik het een heel leerzaam topic vind wbt perfectionisme en hoe mensen hier tegen aankijken vanuit verschillende invalshoeken.
Ja, dat woord durf ik vanaf nu nooit meer te gebruiken![]()
Heb me niet gerealiseerd dat dit voor sommigen bijna gelijk staat aan een psychische stoornis.
Ik vind die links die gegeven zijn trouwens ook super.