[volg] Paardensport studeren in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 05:55

Heel gaaf om te lezen. En lekker van de zomer even naar Nederland.

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 11:18

Hoi allemaal,

Al een hele tijd niet geupdate hier. Leven heeft me echt even 'in de weg' gezeten (niet altijd in een negatieve manier, maar toch).

Inmiddels zitten we in week 6 van het jaar. Op het moment heb ik de volgende vakken:

Intro to Equine Biomechanics
- Hoe werkt het paard als geheel? We doen hier veel met kreupelheidsonderzoeken. Op het moment hebben we gewerkt met '2D videography' en een 3D 'Equigait' systeem dat werkt met IMUs.

Afbeelding

Afbeelding

Research Methods for Equine Science
- Hier leren we over het lezen van nuttig onderzoek, het schrijven van onderzoek, verschillende soorten onderzoek, etc. Voor een van de toetsen voor dit vak moeten we een proposal schrijven voor onze dissertatie.

Intro to Equine Performance Analysis
- Als je een plan maakt voor de revalidatie of training van een paard wil je in de gaten houden of dit echt verschil maakt. Op welke wijze kun je de prestatie van een paard meten?

Equine Exercise Physiology
- Hoe reageert het paardenlijf op revalidatie/training? We kijken naar de spieren, botten, het hart en de longen.

Introduction to Hydrotherapy
- Dit vak gaat over alles wat te maken heeft met water, zowel voor paarden als honden. Zwemmen en verschillende aquatrainers komen aan bod. Op welke wijze kan dit revalidatie en training ondersteunen?

Afbeelding

Equine Performance and Rehabilitation
- We bouwen door op het longeren van vorig jaar, en gaan aan de gang met grondwerk en de dubbele longe.

Professional Placement
- We moeten dit jaar 150 uur stage lopen. Ik doe dit bij Hartpury's therapiecentrum, waar ik vorig jaar al vrijwilligerswerk deed.

Afbeelding

Ondertussen is mijn paard, Kiwi, vorige maand naar Engeland toe gekomen (hele goeie kijkers herkennen haar misschien op de aquatrainer foto)
De reis is supervoorspoedig verlopen, en na een paar weken rustig aan doen staat ze nu weer in training. Superfijn om haar hier te hebben!

Afbeelding

Ik hoop dat er nog mensen zijn die dit leuk vinden om te lezen :D
En ik zal m'n best doen om week regelmatig een update te geven :o

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:37

Ik vind je verslag erg interessant om te lezen. Ik zou zeggen blijf vooral updates geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:12

Ja, gelukkig, daar ben je weer!!

Boeiend om te lezen en te zien waar je mee bezig bent en wat er allemaal bij komt kijken.
Fijn dat je paard er nu is, dat lijkt me echt een toevoeging voor je.

Hopelijk heb je ergens wat tijd om nog iets te vertellen over wat je in de afgelopen periode gedaan en geleerd hebt? Als dat niet lukt is dat erg jammer maar soms is dat gewoon zo.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:11

Lekker posten, leuk om te lezen.
Ik lees weer mee

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:46

Wat een boeiende update weer, interessante vakken! En heerlijk dat je paard nu ook daar is!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:32

Ook ik ben blij met je update!
Zo leuk om te lezen over je opleiding daar. Ziet er allemaal heel grondig/gedegen uit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:25

Even stipje, morgen bijlezen want klinkt interessant! :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:28

Klinkt als een boeiende studie en prachtige ervaring. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:37

Super gaaf! Ik was altijd al fan van Hartpury dus ik lees nu jaloers mee! :j

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 23:46

Leuk dat jullie allemaal weer meelezen!!

ikke schreef:
Ja, gelukkig, daar ben je weer!!

Boeiend om te lezen en te zien waar je mee bezig bent en wat er allemaal bij komt kijken.
Fijn dat je paard er nu is, dat lijkt me echt een toevoeging voor je.

Hopelijk heb je ergens wat tijd om nog iets te vertellen over wat je in de afgelopen periode gedaan en geleerd hebt? Als dat niet lukt is dat erg jammer maar soms is dat gewoon zo.

Hetgeen van de afgelopen weken wat ik het meest interessant vond om te leren is de onderzoeksmethoden voor biomechanica/performance analysis.

Elke woensdag hebben we een praktijksessie waarin we iets meten bij een paard. Op de donderdag gebruiken we deze gegevens om een tabel te maken en hier conclusies uit te trekken. Soms gaat dit makkelijker dan anders, haha.

Vandaag hebben we de TeleRein gebruikt, om teugeldruk te meten. Hier krijgen we de volgende gegevens van, in gram gemeten:

Afbeelding

Morgen zetten we deze om in Newton, en dan maken we tabellen zoals deze voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Zo leren we dus welke onderzoeksmethodes we kunnen gebruiken voor bepaalde doeleinden, ook met zicht op onze dissertaties.

Ik zal proberen in de komende dagen wat meer te delen over de andere vakken, hoe het met Kiwi gaat en wat ik buitenom de uni allemaal uithaal Ik vind het zelf ook leuk om te delen en over een paar jaar op terug te kunnen blikken!

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 01:44

Zo, even alles doorgelezen, super interessant wat je daar allemaal leert! Vind jouw manier van verslaglegging ook erg fijn om te lezen. Even een stipje gezet!

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 13:51

Het word koud in Engeland, dus mijn geschoren pony leeft in een pyjama :+ Hier is ze overduidelijk erg blij mee:

Afbeelding

Verder bewijst Engeland weer dat de mensen hier erg fijn zijn (ja dit is dus mayonaise op mijn auto)

Afbeelding

En met biomechanica kijken we naar Ground Reaction Force en drukplaten, en de grafieken die je hiervan kan krijgen.

Afbeelding

Ik ga m'n best doen de komende dagen wat meer foto's te maken. Volgende week ga ik een weekendje naar London, daar heb ik zin in! En in het laatste weekend van November komen mijn ouders naar Engeland, dus dat is leuk :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:17

Mayonaise op je auto ? Krijg je dan meer te maken let onvriendelijke reacties of zo?

Ja sorry, ik was even erg verbaasd. Verder heb ik nog maar weinig gereageerd maar erg boeiend wat je leert en fijn voor jou dat je paardje in de buurt is nu. Waar staat zij?

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 14:43

Lukasje schreef:
Mayonaise op je auto ? Krijg je dan meer te maken let onvriendelijke reacties of zo?

Ja sorry, ik was even erg verbaasd. Verder heb ik nog maar weinig gereageerd maar erg boeiend wat je leert en fijn voor jou dat je paardje in de buurt is nu. Waar staat zij?

Gewoon willekeurig vandalisme :') Auto stond aan de weg in Cheltenham en toen ik die avond terug wou rijden vond ik het zo -O-

Kiwi staat op een DIY pensionstal naast Hartpury, dus dat is ideaal :)

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 14:43

Hoi allemaal, tijd voor weer een update :D
Afgelopen weken had ik twee tentamens.

Voor Equine Performance Analysis kregen we een dataset/case study waar we vragen over moesten beantwoorden. De dataset moest je omzetten in Excel en je kreeg de resultaten van een EquiGait test, waar sensoren worden gebruikt om de symmetrie van een paard te bepalen.
Afbeelding
Afbeelding

En voor Professional Placement moesten we een infographic maken over onze sterke en zwakke kanten met zicht op een toekomstige baan.
Afbeelding

Verder keken we met Hydrotherapie ook eens naar een hond op de aquatrainer:
Afbeelding
{:) {:)
Gingen ik en een vriendin even reconnecten met de natuur na een drukke week :=
Afbeelding

En is het hier ook stervenskoud
Afbeelding

Bedankt voor het meelezen!