Een huur huis wachtlijsten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Een huur huis wachtlijsten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:38

Wellicht huurt ze dan met iemand samen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:46

Het is hier echt een drama.
Ik sta vanaf mijn 18e braaf ingeschreven, maar destijds vervielen al je woonjaren bij IEDERE verhuizing, ongeacht of het particulier of sociaal was.
Daardoor is mijn looptijd nu pas 11,5 jaar (vanaf mijn laatste verhuizing weer begonnen met opbouwen).
Ik zou onder de overgangsregeling vallen die de woningcorporatie hanteert en zou daardoor zo'n 4 jaar er bij krijgen.
Heb dit bij ze aangegeven, maar ze hebben het zo verdraaid dat ik er toch niet voor in aanmerking kom.
Erg frustrerend.
Je moet hier gemiddeld 14 tot 18 jaar looptijd hebben voor je aan de beurt komt...

En als mijn huidige woning nou prima was, geen probleem. Maar dat is het alles behalve, to say the least.
Ik wil sinds ik hier woon al weg, maar zit gevangen in dit huis en kan geen kant op.
Door de extreme omstandigheden zit ik nu in een traject voor urgentie (iets waarvoor je ook hemel en aarde dient te bewegen).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 11:00

Haar collega woont bij zijn ex en die ex gaat weg dus dan trekt ze voorlopig daar in. Ze blijft dan wel gewoon zoeken naar een huis.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:01

... dat verklaart toch verder niet hoe iemand met een wajong een huur van 1200 kan ophoesten?

Niet onze zaken natuurlijk, wie weet hoe zij nog eventueel centen bij elkaar schraapt. Doet er ook niet toe. Maar het maakt het verhaal wel behoorlijk onduidelijk, en zorgt natuurlijk voor twijfel of die 1200 wel echt haalbaar is (en mensen die een tip hebben dus misschien niet reageren).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 11:09

Als die ex niet uit het huis zou gaan zou ze met haar collega iets huren. Die kan 1200 euro op hoesten, en van daar uit zou ze dan zelf verder zoeken.

Petpa

Re: Een huur huis wachtlijsten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 11:11

Misschien handig om dan aan te geven wat het budget van je dochter is?
Dat maakt het meedenken eenvoudiger.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 11:12

Ongeveer 700 euro.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:02

marleen_usar schreef:
Ongeveer 700 euro.

Daar kan je bij MVGM ook prima mee wegkomen, dat is particuliere huur maar hebben ook onder de huur subsidie grens er wel woningen tussen zitten.(kijk niet in Amsterdam maar zeker wel in de wat minder kostbare gebieden)

Wij zelf huren ook via MVGM overigens, niets wachtlijsten oid. Wij hebben ons ingeschreven, zijn gaan reageren op de woningen die we wouden en 3 weken later hadden we het huurcontract getekend! Zitten wel in een andere prijsklasse, betalen zelf voor eensgezinswoning in nieuwbouw wijk €1200