Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:52

Oei oei, die vriend van jou kan wel een schop onder zn kont gebruiken :=
Nog losstaand van het feit dat hij het er op aan heeft laten komen (ondanks dat je je er ruim op tijd over hebt uitgesproken!) en je voor het blok heeft gezet vind ik het het voor het kind echt super banketstaaf.
Lekker weekendje bij papa, laat ie je gewoon bij zn 'kersverse' vriendin achter. Ik vind het netjes van je dat je je best hebt gedaan om wat leuks te doen, kudo's!
Maar ik zou toch even een stevig gesprek met hem aan gaan. Het is voor een 11 jarige al lastig genoeg om ouders te hebben die uit elkaar zijn, en dan te moeten dealen met de nieuwe partners van je ouders.
Hij had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, het eventueel nog met je (en dochter!) moeten overleggen, en anders gewoon thuis moeten blijven.
Aan het hebben van kinderen zitten nou eenmaal consequenties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:55

Relaxed schreef:
Kimbers schreef:
Als mijn ex een hele dag naar een festival gaat terwijl hij ze alleen maar om het weekend ziet dan vind ik daar zeker wat van. Als hij ze dan ook nog achterlaat bij een prille relatie dan heeft hij een probleem. Vind dat soort mannen geen knip voor de vinger waard.

Hij gaat 1x per jaar 1 dag naar een festival, lijkt mij dat dat prima kan :j

Maar een jaar de tijd en geen oplossing bedenken, gezien je antwoord merk ik dat je het nog door de roze bril bekijkt, geen probleem maar door dit voorval ben je in ieder geval gewaarschuwd wat voor vlees je in de kuip hebt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:27

Tovaita schreef:
Ik snap TS wel, je bent gek op je vriend en als je zorgzaam bent dan wil je hem best tegemoet komen en een dagje op zijn kind passen. Het is alleen de lakse houding van de papa dat hij én niets verzint om de dames te helpen een leuke dag te hebben samen én er vanuit gaat dat dit maar gewoon normaal is en als er al een probleem is, het een probleem van Relaxed is.

Want het is NIET normaal dat je als kersverse partner ook direct de gratis oppas bent!

Heeft helemaal niets te maken met de kinderen van een partner wel of niet accepteren/omarmen. Zo ga je gewoon niet met elkaar om. Als je nieuwe partner op je kid(s) wil passen, mag je daar best behoorlijk dankbaar voor zijn in dit stadium.

Dit idd, dan gaat het op z’n minst in goed overleg. Of in dit geval van man uit, Joh heb kaarten voor het weekend dat toevallig dochter hier is. Wil jij zondag met haar doorbrengen dan verzinnen we samen iets leuks om te gaan doen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:29

Ik denk dat ik dit ook niet zo kon waarderen. Niet zo zonder overleg.

Mijn ex doet dit volgens mij ook op deze manier bij zijn nieuwe vriendin. Ik bemoei mij er verder niet mee. Maar vind het wel apart.

Ik vind overleggen wel belangerijk. En jij hebt zeer zeker het recht nee te zeggen. Het is niet jou kind. Al moet je wel beetje nadenken over hoe je het in de toekomst ziet. Maar wel alles in overleg. Dit is voor het blok zetten, vind ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:32

Relaxed schreef:
Kimbers schreef:
Als mijn ex een hele dag naar een festival gaat terwijl hij ze alleen maar om het weekend ziet dan vind ik daar zeker wat van. Als hij ze dan ook nog achterlaat bij een prille relatie dan heeft hij een probleem. Vind dat soort mannen geen knip voor de vinger waard.

Hij gaat 1x per jaar 1 dag naar een festival, lijkt mij dat dat prima kan :j

Er is niks mis met 1x per jaar naar een festival gaan. (Ook niet met ieder weekend dat dochterlief er niet is gaan als hij zich daar fatsoenlijk gedraagt wat mij betreft).
Wat wel mis is is dat hij jou als nieuwe relatie ongevraagd inzet als babysit ipv een vertrouwde oppas of een weekend ruilt met moeder.

Mars

Re: Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:06

1x per jaar naar festival is prima maar niet als hij die dag al verantwoordelijkheid voor zijn dochter heeft. Ipv het jouw probleem te maken hoort hij dan te ruilen mwt moeder of een andere x naar festival.
Dat jij hem wekenlang moet bestoken om iets te gaan regelen vind ik ook al zo’n veeg teken. Hij is toch de vader en een volwassen vent?

Alleen al naar dochter toe is dit super sneu. Ze komt voor dr vader en die peert hem. Belachelijk natuurlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:11

TS in de OP schreef:
Wat doen jullie met/voor de kinderen van je partner? In hoeverre voelen jullie je er verantwoordelijk voor? Waar ligt jullie grens?

Vooral benieuwd naar ervaringen dus, tips niet nodig, want dit gaat niet weer gebeuren zo :')

Geen ervaringen hier, want geen kinderen en ook geen bonuskinderen, maar ik verbaas me weer zeer over hoe slecht er gelezen wordt...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:21

Hier stiefloeder van een 14 jarige, inmiddels 6 jaar samen met haar vader. Hier is het een andere situatie want ze hebben co-ouderschap, dus kind is ene week bij ons en de andere bij moeder. Als haar vader (mijn man) een dag weg is, doen wij gewoon lekker ons eigen ding. We bepalen samen wat we eten en door de dag heen doen we net wat ons uitkomt. We plannen zelden echt niets. Overigens kunnen we het echt heel goed vinden samen (gelukkig) dus dat loopt wel los.

Ik vind wel dat, zeker in een prille relatie, je dat wel in samenspraak moet doen en vader er niet klakkeloos vanuit moet gaan dat jij wel voor oppas speelt.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:27

De kinderen van mijn man waren 9, 13 en 15 toen ik ze (jaren geleden) leerde kennen. Ik heb zelf geen kinderen (en ook nooit die wens) maar vind het leuke meiden en ik zie ze graag.

We hebben wel vanaf het begin afgesproken dat ik de vriendin van hun papa ben, en niet hun stiefmoeder. Ze mogen me alles vragen, ik wil best bijspringen maar opvoeden en dingen regelen is niet aan mij. Hij is verantwoordelijk. Hij spreekt ze aan wanneer nodig. We gaan wel eens samen dingen doen en dat is gezellig. En zeker in het begin was ik er ook regelmatig niet als zij er wel waren, want de vriendin van papa hoeft er niet altijd bij te zijn, ze moeten ook tijd met alleen vader en dochters hebben. (Vinden wij beiden, overigens)
Op die manier ging het heel goed eigenlijk. Ik heb nooit het “jij bent niet mijn moeder” naar mijn hoofd gehad, want dat ik dat niet was dat was voor iedereen duidelijk.

En als ze als pubers bij mij aankondigden dat ze tot 4 uur snachts uit gingen dan zei ik vooral “leuk meid, als je ouders dat een goed plan vinden dan wens ik je veel plezier” . Heerlijk dat ik daar niks mee hoefde en ze het lekker met hun ouders moesten uitvechten :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:30

Ik kan me voorstellen dat jouw zondag er anders uit zag dan je zelf bedacht had. Maar in dit hele verhaal vind ik vooral de dochter de pineut. Wat een zak hooi van een vader heeft ze… 4,5 maand een nieuwe vriendin, die er ook ineens is als zij de weekenden naar haar vader gaat. Ik vind het best bijzonder dat jullie elkaar überhaupt al ontmoet hebben. Laat staan dat jij telkens daar bent als het haar weekend is. En dan zo’n festival verhaal er nog bij… Ik vraag me af of papa haar belangen voorop zet. Klinkt alsof hij vooral met zichzelf bezig is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:31

Ben ik de enige die het probleem niet zozeer ziet?
Waar hebben we het over; een dagje samen met een dochter van je partner.
Is het slim hoe de partner het aanpakt? Nee. Maar zoals ik het lees heeft hij ts niet letterlijk gevraagd op te passen, blijkbaar is dat toch gebeurt. Dat zegt meer over TS dan over haar partner welke hier door 101 so called feministen wordt verguisd al was hij satan himself.

Ts, volgens mij heb je duidelijk gemaakt dat je geen oppas wilt spelen naar je nieuwe vriend.
Lijkt me case closed en lekker genieten met zijn tweeën en met zijn drietjes als het papa weekend is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:43

Wildgirl schreef:
Is het slim hoe de partner het aanpakt? Nee. Maar zoals ik het lees heeft hij ts niet letterlijk gevraagd op te passen, blijkbaar is dat toch gebeurt. Dat zegt meer over TS dan over haar partner welke hier door 101 so called feministen wordt verguisd al was hij satan himself.

Ts, volgens mij heb je duidelijk gemaakt dat je geen oppas wilt spelen naar je nieuwe vriend.
Lijkt me case closed en lekker genieten met zijn tweeën en met zijn drietjes als het papa weekend is.

Zo, overdrijven is ook een vak. Volgens mij is de tendens dat de vader laks is geweest, niet dat hij evil itself is. En dat heeft toch ook helemaal niks met feminisme te maken, waarom komt dat er nou ineens weer bij? :?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:56

@vuurvleugels: Zak hooi, lapzwans, neemt geen verantwoordelijkheid, geen knip voor de neus waard zo'n kerel, reden om de relatie te beëindigen, realiseer je wat voor vlees je in de kuip hebt ts.... zomaar wat willekeurige berichten van de afgelopen 2 pagina's.

Goed lezen, ik schrijf 'so called feministen'. Dat heeft dus niets met feminisme te maken, wel met vrouwen die gelijk bovenop de kast zitten en hier een dramatisch verhaal van maken incl een dramatische vent.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:12

Wildgirl schreef:
@vuurvleugels: Zak hooi, lapzwans, neemt geen verantwoordelijkheid, geen knip voor de neus waard zo'n kerel, reden om de relatie te beëindigen, realiseer je wat voor vlees je in de kuip hebt ts.... zomaar wat willekeurige berichten van de afgelopen 2 pagina's.

Goed lezen, ik schrijf 'so called feministen'. Dat heeft dus niets met feminisme te maken, wel met vrouwen die gelijk bovenop de kast zitten en hier een dramatisch verhaal van maken incl een dramatische vent.

Tja, hard verwoord misschien, maar is het echt volledig onterecht en overtrokken? Als een vrouw haar kind zonder overleg bij een ander achterlaat wordt het een heksenjacht van wat een loedermoeder het wel niet is. Natuurlijk moet die vent naar een festival kunnen als hij dat wilt, maar zoals anderen ook al zeiden: ruil dat weekend dan of regel een oppas. In alle berichten van TS is te lezen dat hij het onderbrengen van zijn dochter als weinig hoge prioriteit had staan. Dat vind ik, en duidelijk met mij vele anderen, een kwalijke zaak.

Ik weet van mijn eigen ervaring met stiefkinderen hoe ongelooflijk slopend het kan zijn om ze in handen gedrukt te krijgen, zéker als je niet intrinsiek van kinderen houdt. Ik heb een keer één uur opgepast, volledig in overleg, en ik heb geen seconde kunnen ontspannen dat uur. Terwijl ze gewoon lief een film zaten te kijken! Continu opletten, paraat staan, vragen beantwoorden, het gevoel hebben ze te moeten vermaken. Dat heeft echt wel impact op je dag hoor. Vandaar mijn scherpe reactie.

En ja dat mag je dramatisch vinden, maar je kunt ook even verder denken dan de eerste ingeving.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:23

Leuk dat het meteen gender gerelateerd is volgens jou Wildgirl. Moet je eens zien hoe enthousiast alleenstaande vaders worden van een moeder die haar kind bij een nieuw vriendje achterlaat :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:47

Wildgirl schreef:

Hij heeft haar idd eigenlijk geen keus gegeven. Ik zou het ook niet bepaald zien zitten om dan maar een 11 jarige alleen achter te laten uit een soort -niet mijn probleem- principe. Eveneens zou ik het ook niet zien zitten een dag te spenderen met een 11-jarige.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:59

Doubtless schreef:
Leuk dat het meteen gender gerelateerd is volgens jou Wildgirl. Moet je eens zien hoe enthousiast alleenstaande vaders worden van een moeder die haar kind bij een nieuw vriendje achterlaat :')

Inderdaad. Draai het eens om en wat vind je er dan van?

Hij ziet zijn kind dus maar eens in de twee weken. Dan nog zo weinig verantwoordelijkheid pakken om even een oppas voor je eigen kind te regelen. Ik vind dat wel veelzeggend eigenlijk.

Relaxed, ik snap je zeker. Ik denk ook wel dat je dit voorval goed zal onthouden. Natuurlijk zegt het niet meteen dat het een eikel is, maar ik denk dat een stevig gesprek wel op zijn plaats is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:04

Hij heeft je in ieder geval een helder beeld afgegeven wie er bij hem op 1 staat en dat is hijzelf.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:17

Echt, ik ben heel nieuwsgierig hoe dat eigenlijk is gelopen dat je er dus aan vast zat. Sorry :P

Vooral aangezien je al weken vooraf dit zag aankomen blijkbaar. Het moment dat je hoorde dat hij gebeld had en die anderen niet konden, niet automatisch laten ontvallen van 'Nou schat, hoe ga je dat nu doen nu zijn niet kunnen. Straks kun je niet naar je festival" :Y) '

Zo snel nieuwe vriendin voorstellen aan dochter, nieuwe vriendin is er ook altijd al bij in zijn papa-weekenden, voor eigen plezier naar festival, vriendin in zo korte tijd voor het blok zetten als oppas. Komt mij over als iemand die vooral vanuit en vooral ook voor eigen belang gaat. Niets van dit klinkt ook maar in belang van iemand anders dan hijzelf. Helemaal als je hem hier al over hebt aangesproken en hij doet alsof hij het niet snapt en jou gevoel lijkt te geven dat je degene bent die moeilijk doet is niet heel erg oke als je mij vraagt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:27

Lisitano schreef:
Doubtless schreef:

Inderdaad. Draai het eens om en wat vind je er dan van?

Hij ziet zijn kind dus maar eens in de twee weken. Dan nog zo weinig verantwoordelijkheid pakken om even een oppas voor je eigen kind te regelen. Ik vind dat wel veelzeggend eigenlijk.

Relaxed, ik snap je zeker. Ik denk ook wel dat je dit voorval goed zal onthouden. Natuurlijk zegt het niet meteen dat het een eikel is, maar ik denk dat een stevig gesprek wel op zijn plaats is.

Het is mij om het even of het een moeder, vader of olifant is bij wijze die dit gedrag vertoond.
Ik snap ook niet waarom mijn opmerking iets met genderschap te maken moet hebben.
Zou ik het zelf anders doen mocht ik kinderen hebben en gescheiden zijn? Zeker.
Maar dat is niet het punt.

Waar het mij om gaat is de heftigheid waarmee er hier gereageerd wordt. Je hoort 1 kant van het verhaal, je kent TS niet in het echt, je hebt geen idee hoe die relatie daadwerkelijk in elkaar steekt en hoe de vader normaal gesproken met zijn vaderschap omgaat. Om dan direct zo fel en furieus TS haar vriend af te branden en haar aan te raden "voor zichzelf te kiezen" of de relatie te beëindigen getuigt imo van weinig klasse en beschaving.
Maargoed wat dat betreft staat Bokt al jaren zij aan zij(hoe treffend :D) met het Viva forum.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:35

Wildgirl schreef:
Ik snap ook niet waarom mijn opmerking iets met genderschap te maken moet hebben..

Omdat jij begint over so called feministen. Of had je dat ook gezegd als mannen dezelfde reactie hadden gegeven?

En het slaat natuurlijk nergens op dat jij posters in het algemeen hier de les gaat lezen over klasse en beschaving. Hou op hoor.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:40

Ja Doubtless, als 99% van de reacties van mannen afkomstig waren geweest dan had ik dat ook gezegd inderdaad. Ik maak hierin namelijk geen onderscheid.

Het spijt me voor je dat er door mijn eerdere topic over het doorslaan binnen genderschap in NL, wat echt geen drol te maken heeft met dit topic, er zoveel oud zeer bij jou naar boven komt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:44

Sterk verhaal dat je mannen ook so called feministen zou noemen, maar dat voordeel van de twijfel krijg je dan.

Ik heb verder werkelijk waar geen idee waar je het over hebt/naar verwijst. Noch het topic noch het oud zeer… is dit een stokpaardje van jou op dit forum?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:46

Geen ervaringen, evenmin tips. Ben zelf gelukkig getrouwd en met mijn vrouw een zoontje en een 2e kindje onderweg.

Ik geef je overigens groot gelijk dat jij niet een hele dag verantwoordelijk wil zijn voor zijn dochter, een uurtje sportschool ofzo zou wellicht wat anders zijn.

Maar ik heb een vraag aan jou. Ben je in het dagelijks leven assertief?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:54

Wildgirl schreef:

Je maakt zelf drama met de ‘satan himself’ uitspraak. En leest ook vrij selectief want de meeste empathie gaat uit naar de dochter en dat lijkt me zeer terecht. Als zij dat weekend komt voor haar vader en die peert m doodleuk naar een festival lijkt me dat op zijn zachtst gezegd nogal pijnlijk voor een meisje van 11.

TS had veel assertiever kunnen zijn wbt haar grenzen aangeven. Maar zo’n kind heeft niks te willen en dat vind ik wel schrijnend en niet okee van haar vader.