Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 09:52

denice schreef:
Kansloos dat zoiets gebeurd, maar...

...uit onderzoek is gebleken dat Nederland juist toleranter is dan ooit. Je ziet nu 1 figuur raar doen, maar er zijn er miljoenen die dit niet doen. Homohaat is lager dan ooit, check maar eens de artikelen van de correspondent.

Even eruit geknipt:

[ [url=m/e33pZd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat je ziet zijn alleen de schreeuwers, niet de meerderheid. Deze mensen zijn zwaar in de minderheid en het worden er steeds minder.

Ik geloof dat niet zo eigenlijk. Waar baseren ze dat op? Want het is ook een feit dat een hoop haat acties niet (correct) geregistreerd worden. Of dat er überhaupt geen meldingen van worden gemaakt.

Zo werd onze aangifte door de politie afgedaan als een simpele tuin diefstal. Daarop heeft mijn zus een mail naar roze in blauw gestuurd. Een afdeling van de politie die zich bezig houd met geweld/intimidatie richting de lhbti groep. Niet dat ze er actief mee aan de gang gaan of zo, maar wel zodat het in de cijfers correct meegenomen wordt. Maar dat moet je ook maar net weten dat dat kan. (Nog geen reactie op gehad trouwens).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:53

Ik snap het wel hoor DP, op allerlei vlakken kan je ergens iets van vinden zonder dat het meteen heel fel je leven beheerst ofzo. Ik vind sommige mensen ook een beetje rare snuiters, of bij sommige dingen heb ik wel een bepaald gevoel, net als iedereen wel eens heeft. Maar tegelijkertijd vind ik het ook prima en gun ik iedereen zijn keuzes (zolang het een beetje sociaal is := ) dus keur dingen niet snel hartgrondig af ofzo.

Er zitten nu eenmaal vaak meerdere kanten en dus ook meerdere gevoelens aan bepaalde onderwerpen vast, dus volgens mij is het heel normaal dat je iets zowel schreeuwerig kan vinden als dat het je niet enorm stoort :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-06-23 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:54

DuoPenotti schreef:
Leven en laten leven gaat niet 1 kant op.
En soms lijkt de verdraagzaamheid van sommige mensen die zich willen uitspreken voor zo verdraagzaam te zijn dat het minste tonen....

Ik weet niet waarom je jezelf quote maar geeft niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:58

pmarena schreef:
Ik snap het wel hoor DP, op allerlei vlakken kan je ergens iets van vinden zonder dat het meteen heel fel je leven beheerst ofzo. Ik vind sommige mensen ook een beetje rare snuiters, of bij sommige dingen heb ik wel een bepaald gevoel, net als iedereen wel eens heeft. Maar tegelijkertijd vind ik het ook prima en gun ik iedereen zijn keuzes (zolang het een beetje sociaal is := ) dus keur dingen niet snel hartgrondig af ofzo.

Er zitten nu eenmaal vaak meerdere kanten en dus ook meerdere gevoelens aan bepaalde onderwerpen vast, dus volgens mij is het heel normaal dat je iets zowel schreeuwerig kan vinden als dat het je niet enorm stoort :)

Precies dat :j

Dank je wel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 09:58

Poekkie schreef:
Maar moesten zij die vlaggen beginnen uithangen maken ze wel een statement waarbij ik mezelf absoluut niet meer comfortabel zou voelen in die buurt.

Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen. Mijn huis mijn vlag.

In feite zeg je hier dat je je comfortabel voelt zolang je het maar niet weet. Maar als je het wel weet is het oncomfortabel. Dat is toch jezelf voor de gek houden? Want het zijn dezelfde mensen die er wonen.

En dat is precies waarom die vlaggen gehangen worden. Ze gaan zich niet meer verstoppen en verschuilen omdat een ander daar oncomfortabel bij is. Jammer voor je. Je moet kunnen zijn wie je bent en daar mag je ook gewoon trots op zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:00

Shiloh schreef:
Poekkie schreef:
Maar moesten zij die vlaggen beginnen uithangen maken ze wel een statement waarbij ik mezelf absoluut niet meer comfortabel zou voelen in die buurt.

In feite zeg je hier dat je je comfortabel voelt zolang je het maar niet weet. Maar als je het wel weet is het oncomfortabel. Dat is toch jezelf voor de gek houden? Want het zijn dezelfde mensen die er wonen.

En dat is precies waarom die vlaggen gehangen worden. Ze gaan zich niet meer verstoppen en verschuilen omdat een ander daar oncomfortabel bij is. Jammer voor je. Je moet kunnen zijn wie je bent en daar mag je ook gewoon trots op zijn.

En ik vind het ook een gebaar naar anderen toe die in in een positie zitten waarin ze zich misschien moeilijker uit kunnen spreken. Zichtbaarheid is belangrijk, representatie is belangrijk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:00

Dat die vlag er af getrokken is vind ik een waardeloze actie.
Maar de qlhtalfabet wil dat iedereen normaal gevonden wordt dus geen hokjes of uitzonderingen over welke seksuele geaardheid dan ook. Maar waarom dan een vlag ophangen om daarmee kenbaar te maken dat je een andere (dan hetero) seksuele geaardheid hebt. Die logica ontgaat mij.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 10:01

Urbanus, helemaal mee eens.

pillow schreef:
Maar de qlhtalfabet wil dat iedereen normaal gevonden wordt dus geen hokjes of uitzonderingen over welke seksuele geaardheid dan ook. Maar waarom dan een vlag ophangen om daarmee kenbaar te maken dat je een andere (dan hetero) seksuele geaardheid hebt. Die logica ontgaat mij.

Dan heb je het doel en de betekenis van die vlag echt totaal verkeerd begrepen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:21

Shiloh schreef:
Urbanus, helemaal mee eens.

pillow schreef:

Dan heb je het doel en de betekenis van die vlag echt totaal verkeerd begrepen.

Deze was bedoeld voor aandacht van een evenement, maar dat komt op hetzelfde neer. Worden er voor andere evenementen vlaggen opgehangen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:22

Volgens mij staat de vlag meer voor vrijheid en trots.
Niet voor een hokje.

Edit. Inderdaad ook een evenement

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:29

8nnemiek schreef:
Je kan een vlag die staat voor liefde en gelijkheid toch niet vergelijken met een vlag die staat voor oorlog voeren en massamoorden? :=
Verder zie ik niet in waarom iemand problemen zou hebben met het ophangen van vlaggen van je eigen voetbalclub/gemeente/land enz..

Ik heb bewust gekozen voor vlaggen die niet staan voor oorlog voeren en massamoorden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:31

pillow schreef:
Deze was bedoeld voor aandacht van een evenement, maar dat komt op hetzelfde neer. Worden er voor andere evenementen vlaggen opgehangen?

Zo'n vlag hangt hier omdat ik solidair ben met mensen die zich associëren met de community. Niet voor een evenement.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:33

Poekkie schreef:
8nnemiek schreef:
Je kan een vlag die staat voor liefde en gelijkheid toch niet vergelijken met een vlag die staat voor oorlog voeren en massamoorden? :=
Verder zie ik niet in waarom iemand problemen zou hebben met het ophangen van vlaggen van je eigen voetbalclub/gemeente/land enz..

Ik heb bewust gekozen voor vlaggen die niet staan voor oorlog voeren en massamoorden

Maar je kiest bewust wel voor vlaggen van landen die geassocieerd worden met oorlog en overlast.

Maar is een Russische vlag voor jou anders dan een Engelse?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:33

Poekkie schreef:
8nnemiek schreef:

Dan lijkt het me ook volledig aan jou te liggen als jij je oncomfortabel voelt bij een Marokkaanse vlag of een 'islamvlag' (wat dat ook moge zijn).

Tot nader orde zijn mensen van deze landen of dit geloof nog steeds welkom in België en Nederland, dus lijkt me ook dat ze een vlag mogen ophangen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:36

pillow schreef:

Als de logica je ontgaat, mag een ander nog steeds een vlag ophangen. :D
En ja, voor heeeeel veel evenementen worden vlaggen opgehangen. Aandacht en reclame genereren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:38

DuoPenotti schreef:
Ja urbanus, ik vind het schreeuwend overkomen, maar heb er ook geen last van. Dat kan ook.
Ik vind de boerenprotestvlaggen ook schreeuwend overkomen, toch heb ik er geen last van.

Moeilijk hè....

Hier kan ik me zeker in vinden want genuanceerd! Top.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:39

Shiloh schreef:
Poekkie schreef:

Nee dat zeg ik niet. Ik vind het prima om te weten dat iemand lhbti+ of whatever is. Maar vind dat ze niet zo hard moeten schreeuwen. Je komt geradicaliseerd over.

Ik vind het ook prima dat enkele buren marokkaans zijn maar als ik overal Marokkaanse vlaggen in mijn straat zou zien zou ik me niet meer veilig voelen. Ik gok dat dat omgekeerd met de regenboogvlaggen voor sommigen ook wel ‘in your face’ voelt. Ergens vind ik het dus ook niet heel verwonderlijk dat hier en daar mensen daar op reageren. (En nee ik keur het niet goed!)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:40

Heb totaal geen probleem met een ander zijn geaardheid. Een vriendin van mij is ook lesbisch.
Maar het feit is wel dat het zo opgedrongen word. Waarom moet er een bankje in regenboog kleuren en een zebrapad. Zelfs de Tom pouce van de Hema. Overdrijven is ook een vak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:41

Poekkie, een gewetensvraag. Ik woon in Zuid Holland. Mijn man vlagt altijd met de Friese vlag (hij is een Fries). Is dat ook schreeuwerig, komt dat In Your Face over? Of niet, omdat het Fries is en niet Turks, Marokkaans, on-Nederlands.
Want ja, de Friese vlag is ook niet de Nederlandse vlag.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:42

Naar aanleiding van dit topic ga ik toch maar wat regenboogdingen kopen. :j Hoewel blijkbaar mijn bestaan al 'expliciet' is. ( :') )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:42

OleJon schreef:
Heb totaal geen probleem met een ander zijn geaardheid. Een vriendin van mij is ook lesbisch.
Maar het feit is wel dat het zo opgedrongen word. Waarom moet er een bankje in regenboog kleuren en een zebrapad. Zelfs de Tom pouce van de Hema. Overdrijven is ook een vak.

Wat wordt er opgedrongen dan? Dat jij lesbisch moet worden? Of is het gewoon even een punt van aandacht. Net als dat er in Rotterdam Vlaggen voor het CHIO hangen. Of bushokjes posters van het CHIO.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:44

Hiraeth schreef:
Naar aanleiding van dit topic ga ik toch maar wat regenboogdingen kopen. :j Hoewel blijkbaar mijn bestaan al 'expliciet' is. ( :') )

Off topic, maar wel het vermelden waard. Ik ging vorig jaar met een vriendin op vakantie. 2 vrouwen met kort haar, waarvan één vrouw met tatoeages, samen op vakantie. Vraagt ons camping-buurmeisje "is dat jouw vrouw?" Dan ben ik trots op Nederland, dat een kind van een jaar of 8 dat zo kan, mag en durft te vragen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:45

rien10 schreef:
Off topic, maar wel het vermelden waard. Ik ging vorig jaar met een vriendin op vakantie. 2 vrouwen met kort haar, waarvan één vrouw met tatoeages, samen op vakantie. Vraagt ons camping-buurmeisje "is dat jouw vrouw?" Dan ben ik trots op Nederland, dat een kind van een jaar of 8 dat zo kan, mag en durft te vragen.

Ach gosh. <3

rien10

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:46

Buren waren in shock toen we vertelden dat we wel allebei getrouwd waren, maar dan wel met een man. Dat paste even niet in het beeld ha ha ha.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:46

wat triest :(. Ik zou het filmpe op fb zetten met de mededeling: we snappen dat je deze vlag erg mooi vond en heb ws boven je bed hebt hangen nu. Maar zou je hem terug willen brengen, want deze was speciaal. Je krijgt dan een andere van ons met dezelfde mooie kleuren.

Verder snap ik ook Poekkie? haar opmerking niet zo. Wat maakt het uit wat iemand voor vlag ophangt?Dat zegt toch niks over wie ze zijn? Het maakt je angstig vanwege een vooroordeel. Ik had iets heel moois afgelopen weekend.

In een ander topic heb ik geschreven hoe moslims mijn honden niks vonden en tv gemold hebben, nul respect voor mij. Nog in dat weekend boekte er weer een moslim voor afgelopen weekend. Alles in me zei: weigeren. Maar tegelijk dacht ik: nee, dat is niet fair. Je rekent een totale groep af op het gedrag van 1. Heb hem geaccepteerd met mededeling over de honden etc. Nou, echt!! Het waren fantastische gasten! Hij knuffelde de hond, was toch later terug dan 23 uur (hij had verlovingsfeest), maar heeft me gemaild en geprobeerd te bellen. Ik heb hem niet terug horen komen. Er kwamen nog wat mensen deze kant op, maar heel rustig allemaal en respectvol. Zijn ene tante was bang voor de hond zag ik (Echt bang), hij praatte op haar in. Ik vroeg: Bent u bang? Ja...nou, dan doe ik ze even weg, dan kunt u erlangs. Ik heb hem verteld van mijn ervaring, en hij gaf aan: ja, het probleem is dat sommigen eruit halen wat ze past. Als jij hier honden hebt, is dat jouw ding. En ik ben te gast, dus heb daar respect voor. We moeten iedereen in zijn waarde laten, en sommigen doen dat inderdaad niet. Zijn oma stond te genieten van de schapen, vroeg nog of ik het echt leuk vond om zo hard te werken, echt onwijs lieve mensen. En ze waren toch echt moslim...de groep mensen die ik een week eerder allemaal wel kon schieten.

Wat ik hiermee wil zeggen is: veroordeel niet op grond van het geloof wat iemand aanhangt, de vlag die iemand buiten hangt, de levensstijl. Er zijn slechts 2 groepen mensen: goede en slechte. En zelfs dat nog niet, want niemand is 100% van het ene. Als iedereen op zou houden met veroordelen, en we elkaar puur zouden beoordelen op het gedrag wat we jegens elkaar tentoonspreiden, zou dat een heleboel haat schelen. Niemand heeft last van een vlag. Niet vd pride vlag, maar ook niet van een moslim vlag. Als er 10 buiten hangen en dat geeft je een onveilig gevoel, moet je het bij jezelf zoeken, niet bij de ander.