De loedermoeders!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1212
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:08

Olikea schreef:
Themba schreef:
Wel erg benieuwd nu naar die foto


Ik heb het al 10 jaar voor elkaar gekregen dat die niet op het internet komt. Die ga ik er echt niet opzetten.



of onherkenbaar maken :D

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:16

Olikea schreef:
Zo stond ik met mijn 4 maanden oude baby op parkpop. In de draagdoek ( wel met koptelefoon)

Ik probeer boven hem een bakje frietjes te eten. Laat ik een dikke klodder mayonaise op zijn hoofdje vallen.

Ik dacht.. dat lik ik er wel even af. En ja. Dat moment staat op de foto.

Loedermoeder ten top

Hahaha dit vind ik wel echt de allerbeste. :')

Ik heb ook nog een foto dat mijn zoontje toen hij nog newborn was op zijn buik bij mijn man op schoot ligt te slapen, met een bak salade op zijn rug.

Equipro
Berichten: 404
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:59

Geweldig topic dit!

Ik heb er ook wel een paar;
We hadden een nieuwe bank gekocht en de oude op MP gezet, dochter was nog niet bekend met dat fenomeen, en was een jaar of 4/5. Dus uitgelegd dat je daar je spulletjes kon verkopen die je niet meer nodig had. Een paar dagen later viel er iets voor (geen idee meer wat precies) waardoor ik voorstelde om haar ook op marktplaats te zetten, dat snoetje.....

Toen ze een jaar of 13 was, moest en zou ze een blikje Red Bull hebben van bij de benzinepomp waar ik ging tanken. Ik vond dat geen goed plan want we waren al bijna thuis, daar kon ze ook wat uit de koelkast pakken. Maar nee, ze had echt zoooooo'n dorst! Ik stelde juist een flesje voor, water, sap of van mijn part sinas..... }> Maar ze bleef drammen en dreinen. Oke kind voor deze ene keer dan....
Onze auto accelereert vrij goed, dus op het moment dat we wegreden en zij uit het blikje wilde drinken gaf ik flink gas ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:38

Hahaha wat een heerlijke acties.

@pmara dat van je een zeikerd voelen herken ik wel. Ik hoor ook regelmatig van mensen, ach laat lekker. Maar die nemen mijn kind niet mee naar huis denk ik dan maar. Die mogen zelf weten hoe ze het opvoeden.


De laatste paar dagen betrap ik mijzelf erop dat ik express mijn zoontje voorop laat lopen als er weer een grote spinnenweb aan de auto zit. :o

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:05

Olikea schreef:
Zo stond ik met mijn 4 maanden oude baby op parkpop. In de draagdoek ( wel met koptelefoon)

Ik probeer boven hem een bakje frietjes te eten. Laat ik een dikke klodder mayonaise op zijn hoofdje vallen.

Ik dacht.. dat lik ik er wel even af. En ja. Dat moment staat op de foto.

Loedermoeder ten top


Dit is fantastisch *\o/*

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:07

Wat een leuk topic

Ik ben mijn kinderen vanmorgen vergeten in te smeren met zonnebrand bij deze temperaturen.

Wanneer we een enkele keer iets van een vega burgerdoden iets hebben dit gewoon vlees noemen . Eerder ook met vis ( dat het vlees was) maar dat lustte ze nu meestal wel.Zijn 4 en bijna 7.

singa

Berichten: 743
Geregistreerd: 12-04-07

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:55

Loedermoeder meldt zich!

Mijn zoontje, 6 jaar, vindt het heel leuk om samen op de switch te spelen. Enig probleem: na gemiddeld 10 minuten worden mijn oogleden écht loodzwaar, ik moet mij er gewoon aan overgeven. Vaak krijg ik nog wel mee dat mijn zoontje mij nog probeert wakker te maken, maar ik doe gewoon alsof ik helemaal in slaap ben gevallen, dan speelt hij al sakkerend in z'n eentje verder.

Daarnaast heb ik ook nog een dochtertje van 4. Ik durf het bijna niet zeggen, maar ik kijk niet echt uit naar de vakantie. M'n man is gewoon gaan werken, en ik mag de hele dag "mamaaa, ik wil dit", "mamaaaaaa, ik heb kaka gedaan", "maaaaamaaaaaaa, ik heb honger ... ik heb NU honger", ... aanhoren. 's Avonds kan je me bij elkaar vegen. Ik ga hen dan ook gewoon af en toe een dagje naar de opvang laten gaan of uit logeren sturen, zodat ik toch ook een beetje vakantie heb O:)

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:12

singa schreef:
Ik ga hen dan ook gewoon af en toe een dagje naar de opvang laten gaan of uit logeren sturen, zodat ik toch ook een beetje vakantie heb O:)
Dit vind ik juist heel normaal hoor. Het zijn nou eenmaal tropenjaren en jouw welzijn is ook belangrijk! :j

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:17

Maar waar roepen ze dan voor?
Een kind van 4 kan toch zelf de billen afvegen en eten/drinken pakken :o

Ik ben voor zelfstandigheid. Ik ben als moeder niet de persoonlijke kontenafveger, serveerster of de huissloof.
Vanaf 4 jaar gaan ze naar de basisschool, en daar moeten ze ook alles zelf doen. Thuis dus ook.

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:20

Afbeelding

Mijn uk groeit op op een boerderij en doet de hele dag niets ander dan klimmen en klauteren. Een gewone glijbaan is dan al gauw saai dus dan bedenk je nieuwe uitdagingen. Ze trekt haar schoenen uit en gaat op avontuur. Nu is ze echt een ukkie dus als mensen dit zien dan vinden ze dat heel eng. Ook andere kinderen gaan het nadoen, dus dan zie je ouders om zich heen kijken: van wie is dat kind? Eigenlijk zou ik dus moeten zeggen dat dit niet mag toch? Maar ik doe altijd net of ik gek ben… :+

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:22

moest hieraan denken. :')

Afbeelding

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:26

verootjoo schreef:
Maar waar roepen ze dan voor?
Een kind van 4 kan toch zelf de billen afvegen en eten/drinken pakken :o

Ik ben voor zelfstandigheid. Ik ben als moeder niet de persoonlijke kontenafveger, serveerster of de huissloof.
Vanaf 4 jaar gaan ze naar de basisschool, en daar moeten ze ook alles zelf doen. Thuis dus ook.


Mijn 4-jarige krijgt onze hoge koelkast niet open, mag van mij écht niet zelf een mango snijden en de kraan is ook nog buiten bereik (ja ook met een krukje).

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:28

Caira: ik vind er an sich niks mis mee hoor. Als een op de glijbaan omhoog klimmend kind maar ophoepelt als er iemand naar beneden wil glijden, want daar is hij voor gemaakt. Dat heb ik altijd tegen onze omhoog klimmerd gezegd althans. Zullen ook wel weer mensen zijn die dat te streng vinden want waarom zou een glijder voorgaan op een klimmer. Maar ik vind dat goed fatsoen.

In de speeltuin vind ik het zelf wel een beetje vervelend als er van die waaghalzen zijn en die vervolgens helemaal piepend ergens aan hangen ofzo waar ze niet meer uit durven, en dat de ouders ze dan niet komen "redden". Dan voel je je als ouder die er vlakbij staat, zo voor het blok gezet vind ik :=

singa

Berichten: 743
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:34

Echt? Kunnen jullie 4-jarigen (op een schappelijke manier) zelf hun billen vegen? :o? Op school doet de juf dat ook gewoon bij haar (en haar klasgenoten).

Verder zelfde problemen als Tink: koelkast te hoog en kraan buiten bereik. Althans voor de jongste, de oudste is een topbroer die dat met alle liefde voor zijn zus doet.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:35

Tink89 schreef:
verootjoo schreef:
Maar waar roepen ze dan voor?
Een kind van 4 kan toch zelf de billen afvegen en eten/drinken pakken :o

Ik ben voor zelfstandigheid. Ik ben als moeder niet de persoonlijke kontenafveger, serveerster of de huissloof.
Vanaf 4 jaar gaan ze naar de basisschool, en daar moeten ze ook alles zelf doen. Thuis dus ook.


Mijn 4-jarige krijgt onze hoge koelkast niet open, mag van mij écht niet zelf een mango snijden en de kraan is ook nog buiten bereik (ja ook met een krukje).


Er zijn genoeg andere dingen om te eten. Appel, banaan, brood, rijstwafel, tomaten, komkommer. Dat pakken ze hier gewoon. Krijgen ze een andere keer weer mango of iets anders moeilijkers.
Water pakken ze ook zelf uit het kraantje in het toilet. Die is lager. Of ze pakken een pakje drinken. Of ik zet de tapkan neer met water of limonade, kunnen ze zelf tappen.
Een kleuter kan echt al veel zelf. Ik sta echt niet meer 24/7 in dienst van hun. Ik ben er altijd als ze me nodig hebben, maar wat ze zelf kunnen, doen ze zelf.

Ik zou het ook niet eens redden denk ik, als ze alles aan mij komen vragen :o ben ik in notime burn-out.

@singa; hier gaat de juf geen billen vegen. En ja, hij kan dat. Hij veegt net zo lang tot het papier wit blijft. En zie nooit viezigheid ofzo.
Deed ie op het KDV ook al.

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:39

Nou die van mij kon dat zeker niet hoor... nu zijn jongens sowieso vaak wel minder handig heb ik het idee maar de andere moeders met wie het ter sprake kwam veegden ook zeker nog wel na op die leeftijd :j

Misschien ben ik nu raar hoor, maar onze jongen van 8 die pakt zelfs nog zelden wat uit de koelkast?
Daar heeft hij niks in te zoeken ook, laat hem er lekker uit blijven := :+

Water kan hij gewoon pakken uit de kraan of uit de koelkastkraan.
En qua eten, dat krijgt hij gewoon als het etenstijd is. Wil hij tussendoor iets dan vraagt hij het gewoon, dan hou je er ook een beetje zicht op wat er naar binnen gaat :) Zoveel mogelijk zelf doen vind ik overigens wel goed natuurlijk :j

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:41

Wij hebben zo’n (montessori) leertoren voor bij de kraan om de handen te wassen en op de aanrecht ligt dan ook een gewassen fruit zoals aardbei, peer, appel of gewoon een banaan. Kan hij mooi zelf handen wassen en fruit pakken… hij is bijna 2,5 jaar oud en scheelt weer een hoop. En als hij honger heeft kan hij dan gewoon zelf fruit halen.

Onze auto start niet als de gordel niet om is, zo vreemd, maar is wel effectief haha!

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:42

Hier ook heel zelfstandige kinderen, die zelf eten en drinken pakken. In het weekeind pakken ze ook zelf ontbijt als ze uit bed komen. En billen vegen konden ze ook toen ze naar school gingen, want dat doen ze hier op school niet. Onze jongens zijn nu bijna 10, 8 en 6. Ze zijn heel creatief met klimmen als ze ergens niet goed bij kunnen :=

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:44

Vinden jullie het dan niet vervelend als ze de hele dag door eten pakken...?
Die van ons heeft (denken we) door te korte pauzes tussen de eetmomenten gaatjes in zijn tanden gekregen.

Overigens wat dat negeren betreft:

Ik doe 's nachts oordopjes in. Er is een moment dat het klaar moet zijn met dat geklep en gemuts hoor :oo Dan doe ik mijn doppen in en doe ik alsof ik hem niet meer hoor. Of als ik aan het stofzuigen ben ofzo, dan doe ik ook alsof ik hem niet hoor. Ben er echt wel klaar mee inmiddels om steeds mezelf in te spannen om te horen wat er allemaal aan de hand is met dat geroep in de verte. Hij komt maar gewoon naar me toe om iets te vertellen :=

Ik vind het wel geinig wanneer hij dan vanalles gaat zeggen / zingen enzo als hij denkt dat ik hem niet hoor :))

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:50

Ontbijt doen ze idd ook zelf. Als zij om half 6/6uur willen eten mogen ze dat, maar mijn man en ik komen pas om 7.00u uit bed.
Dus als wij nog niet uit bed zijn en ze willen wel eten, smeren ze zelf de boterhammen.

En nee, ik vind het niet vervelend dat ze zelf eten pakken. Heb juist het idee dat die van ons doordat ze alles zelf mogen pakken er juist minder behoefte aan hebben. Het snoep blijft iig meestal liggen of wordt opgegeten door speeldates die hun ogen uitkijken :') en ze hebben niet overdreven veel eetmomenten eigenlijk. En zitten op de onderste lijn van de BMI dus worden ook niet moddervet.

Ze dekken hier trouwens ook regelmatig de tafel en helpen met een doekje het huis schoon te maken. En ze moeten helpen als we gaan snoeien in de tuin.
Is het dan bij ons echt een strafkamp? Twee jongens van 4 en 7 zijn het.
Ik vind echt dat ze moeten leren dat het huishouden niet vanzelf gaat, je daar met z’n allen voor moet zorgen. En ik ben ook wel zo feministisch dat ik als enige vrouw in huis zeker niet ga opdraaien voor alle ‘vrouwentaken’.

Maartje_M

Berichten: 9436
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:57

ze weten dat ze geen snoep mogen pakken. Boterham of fruit mag altijd, met als eindtijd 4 uur. Daarna moeten ze wachten tot het avondeten. Werkt echt prima. Mama ik heb honger wordt standaard beantwoord met: je weet wat je er aan kunt doen :+

Hier moeten ze ook gewoon helpen met tafel dekken en afruimen, zelf was in de wasmand doen (anders wast mama het niet), zelf brood smeren voor school, soms mee koken... ik vind dat niet meer dan normaal hoor

juval

Berichten: 13439
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:07

hier ook een grote mate van zelfstandigheid. Vanaf dat ze een jaar of 4/5 zijn al.. we hebben een boerderij en soms moeten ze dus gewoon even alleen binnen blijven. Ze hebben al heel snel door hoe de tv en computer werkt. zelfstandig netflix filmpjes of youtube kijken. boterham of fruit (of snoep) pakken ze zelf. Sinds kort weten ze ook hoe de magnetron werkt (popcorn).
ze zijn nu 8 en 9. Tijdens het melken 2x per dag zijn ze alleen. Gaat altijd goed eigenlijk, en anders kunnen ze ons opzoeken in de melkput :) (en oma woont naast ons).

klusjes erin krijgen is wat lastiger, ze zijn helaas echt sloddervossen. Soms ga ik er met grof geschut doorheen en verdwijnt het een en ander in de kliko. (meestal wordt het niet eens gemist haha)

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:14

Inmiddels is ze t stadium al weer voorbij.
Maar mijn jongste (8jr) ging als dreumes altijd in de waterbak van de paarden zitten. (Watergeven deed ik dus pas op t allerlaatste)
Of samen met dr zus voluit in de modder van de paddock (of welke plas dan ook)...
In kader van... goed voor de weerstand heb ik t destijds opgegeven haar tegen te houden... eenmaal omgedraaid deed ze t net zo hard weer.

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:18

singa schreef:
Echt? Kunnen jullie 4-jarigen (op een schappelijke manier) zelf hun billen vegen? :o? Op school doet de juf dat ook gewoon bij haar (en haar klasgenoten).

Verder zelfde problemen als Tink: koelkast te hoog en kraan buiten bereik. Althans voor de jongste, de oudste is een topbroer die dat met alle liefde voor zijn zus doet.


Billen vegen kan mijn 4-jarige gelukkig heel goed zelf. Maar de koelkastdeur krijgt ze niet open (en daar ligt bij ons groente en fruit, niet los op het aanrecht). En we hebben ook een learning tower, maar die lost niet alles op. Mijn kleine 4-jarige kan daarmee niet bij de kraan...

Ze moeten overigens wel gewoon meehelpen met koken, tafel dekken en afruimen, hun was in de wasmand doen enz.

Mijn loedermoederacties bestaan vooral uit 'nee, deze ah heeft geen snoepafdeling, dat is alleen bij de XL' en mijn dochter die ooit uit de auto kiepte (stoel stond zijwaarts gedraaid) omdat ik haar niet vast had gedaan. Van haar opengeschaafde, huilende gezichtje toen kan ik nu, 3,5 jaar later nog buikpijn krijgen.

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:20

De kinderen moeten onze konijnen dagelijks eten en vers water geven, anders zijn ze de volgende dag dood.