Hoe vind je het perfecte dekbed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Hoe vind je het perfecte dekbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:25

Ik heb het 4 seizoenendekbed en ben er tevreden mee. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Roosch schreef:
Ik heb het 4 seizoenendekbed en ben er tevreden mee. :j

Welke van de twee? De ene is de Terschellinger en de andere Schaperij, het prijsverschil is significant, dus vraag me af of het echt uit maakt tussen de twee.

Ik lees dat jij t ook snel warm hebt, maar voor jou werkt schapenwol dus goed?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op Gisteren, 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:28

Oh de Terschellinger, sorry. Met de ander geen ervaring, dus kan niet vergelijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Roosch schreef:
Oh de Terschellinger, sorry. Met de ander geen ervaring, dus kan niet vergelijken.

't Is wel hetzelfde bedrijf, dus logisch :P .

Maar iedere ervaring is welkom.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

Wij slapen ook onder schapenwol. Maar deze is gemaakt door een buurvrouw, dus niet te koop. Onze vorige was Texels merk, kan thuis kijken welke. Maar ook daar heerlijk jaren onder geslapen. Kan het zeker aanraden.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

Ik weet niet welke wij hebben maar hebben ook een wollen. Waar soms verschil in zit is de manier van hey stikken van de deken. Als het hele lange banen zijn heb je sneller de kans dat de wol niet echt op zijn plek blijft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Ik ben echt gek op wol, we hebben véél wollen kleding enzo.
En wij stoken niet boven / op de slaapkamers dus het kan goed koud worden.
Maar wollen dekbedden heb ik dus snel weer verkocht omdat die echt te warm waren.

Best leuk voor de koudste winterdagen maar zodra het wat minder echt koud is, vond ik het toch te warm. En wol-zijde ook.
Daarom het zijden dekbed, dat is het hele jaar comfortabel en dan in de winter een wollen deken er over.
En katoen-flanellen beddengoed voor het knusse, zachte gevoel, dat scheelt ook een berg comfort / warmte :+:

Die wollen deken maakt het heel veelzijdig / flexibel want kan je makkelijk terugslaan als het toch wat te warm wordt, en weer omhoog trekken als je het dan toch weer wat frisjes krijgt dus die combinatie is echt ideaal +:)+

Er zijn toch behoorlijk veel nachten dat je in het begin van de nacht lekker 'in de wol' wilt nestelen, maar gedurende de nacht je het toch wat te warm krijgt. Dan is het erg fijn om de deken (deels) terug te slaan en toch nog lekker knus onder je dekbedje te liggen :j

En het is dus ook veelzijdig, de ene keer heb je het warmer dan de andere keer, soms sla je hem terug tot net onder je schouder. Soms tot je benen, enz. Ideaal dat je altijd makkelijk en snel de perfecte balans kan vinden *\o/*

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Ik vind wol voor kleding en sokken heerlijk, maar als dekbed vind ik het veel te stug vergeleken met dons. Texeler gehad, maar die zakte tussen mijn man en mij niet naar beneden. We hadden een soort brug en dus een open tocht gat tussen ons in. Van alles geprobeerd om m soepel te krijgen, maar niks werkte. Dus verkocht en onze oude dons er weer op gelegd. Die is al 10 jaar oud en aan vervanging toe, maar ik heb zelf inmiddels wat moeite met dons qua leed…. En geen enkel materiaal gevonden dat ik net zo fijn vind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Tink89 schreef:
Ik vind wol voor kleding en sokken heerlijk, maar als dekbed vind ik het veel te stug vergeleken met dons. Texeler gehad, maar die zakte tussen mijn man en mij niet naar beneden. We hadden een soort brug en dus een open tocht gat tussen ons in. Van alles geprobeerd om m soepel te krijgen, maar niks werkte. Dus verkocht en onze oude dons er weer op gelegd. Die is al 10 jaar oud en aan vervanging toe, maar ik heb zelf inmiddels wat moeite met dons qua leed…. En geen enkel materiaal gevonden dat ik net zo fijn vind.

Dons wil ik niet ivm productie, maar ook allergie, dus dat is voor ons geen optie.

Synthetisch is ook geen optie, daar zweten we ons beide kapot onder. Zijde vind ik veel te duur, en koop ik nooit nieuw.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:54

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:10

Oh, ik zoek geen zomerdekbed, die heb ik al.

De zijde 4-seizoenen of winterdekbedden die ik vond waren een heel stuk duurder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Met een zomerdekbed en een wollen deken kan je het hele jaar rond zonder steeds te hoeven wisselen of alsnog te warme / te koude nachten te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Oh vast. Maar ik zoek denk ik gewoon een 4-seizoenen dekbed zodat ik kan afwisselen in dikte/warmte.

En ik zoek het ook niet twee dekbedden te wisselen :=.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Juist als je geen dekbedden wilt wisselen kan je beter geen 4-seizoenen dekbedden nemen.... want het hele idee daarvan is nou juist dat je dan steeds zit te tobben van wat doe ik in mijn dekbedovertrek en in de nachten heb je dan vaak alsnog dat het te warm of te koud wordt....

Ze waren vroeger zo dom nog niet met hun laagjes met wollen dekens die je makkelijk terug kan slaan midden in de nacht :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

Ik bedoel wekelijks de dekbedovertrekken om te wassen. Ik vind het niet erg van dikte te wisselen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ik snap het denk ik niet helemaal want je dekbedovertrekken moeten wassen / verschonen dat heb je toch sowieso...?

De oplossing voor het het hele jaar rond lekker warm willen hebben, maar niet liggen zweten is gewoon een echt fijn zomerdekbed met tijdens de koudere nachten een wollen deken of sprei of wat dan ook, zodat je laagjes hebt die je terug kan slaan al naar gelang je warmte-behoefte :)

Wij kregen het in onze koude slaapkamer echt regelmatig te warm onder een wollen dekbed, en dan kan je niks tenzij je midden in de nacht je dekbed wil gaan staan wisselen voor een minder warme.... en dan weer hetzelfde gedoe als je het toch weer wat frisjes krijgt een paar uur later. Dat is echt geen doen.

Nu klappen we gewoon de wollen deken zover terug als we willen en je trekt hem een paar uur later weer makkelijk over je heen.

En we doen in de winter nog een katoen flanel laken onder het dekbedovertrek, dan hoef je dat overtrek ook wat minder vaak te wassen want je doet dan elke week dat laken en hoeslaken in de was en het overtrek iets minder vaak.

Maar ieder heeft zijn voorkeuren natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:14

Ja, maar 1 overtrek wassen/wisselen is minder werk dan 2 overtrekken wassen/wisselen. Ik wil gewoon 1 dekbed en 1 dekbedovertrek. En volgens mij is dat prima te bereiken met een wollen 4-seizoenendekbed waar je in dikte kunt kiezen :j.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Ik snap het nog steeds niet want wij hebben ook maar gewoon 1 dekbedovertrek op bed liggen...?
Met daarin dus de laatste jaren dat zijden zomerdekbedovertrek dat we het hele jaar door gebruiken.

Kijk je hoeft het natuurlijk geenszins op onze manier te doen, hè, begrijp me niet verkeerd :P
Maar ik snap je bezwaar niet zo want er zijn geen meerdere overtrekken of meer werk ofzo...?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Jullie bedoelen allebei wat anders.
De een heeft het over een wollen deken/ plaid, zo'n een die je ook op de bank kan gebruiken waar in feite geen hoes om heen hoeft. De ander over een wollen dekbed die in een hoes op je bed gaat.

Je kan dus kiezen voor een dekbed in overtrek en daar over heen een wollen plaid. Die doe je omdat daar onder je dekbed in overtrek zit, geen hoes om heen. Dus heb je nog steeds maar 1 dekbedovertrek te wassen. De ander raakt jou lichaam nauwelijks aan, wellicht alleen bij je armen. Of je dat hygiënisch genoeg vind om dan de wollen plaid zonder overtrek op je bed te leggen is een ander vraagstuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Ja, denk dat dat het is. Ik wil geen plaids. Beetje onduidelijk, sorry.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:25

Ik wil ook geen losse dekens op m’n dekbed. Ik heb dat hele gedoe met te warm en te koud en midden in de nacht frisjes ofzo echt totaal niet. In de zomer het dunne deel van 4 seizoenen. En in de winter het dikke deel. Allebei is in ons huis nooit nodig.

Ik kijk nu naar de donzen dekbedden van Lidl. Hoog donsgehalte en betaalbaar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

IKEA heeft tegenwoordig ook wollen dekbedden. Ik heb ze in de caravan en erg tevreden over.