Amado7 schreef:Degene die zeggen dat God mensen die zo goed zijn naar de hel stuurt. Zien jullie jezelf echt allemaal als goed? Te goed?
Als ik over mezelf kijk: uiteraard wil ik me verre houden van misbruik, mishandeling etc etc. Maar een leugentje om bestwil, egocentrisch zijn, schijnheilig zijn, negatief over de ander praten wat de ander zeker niet ten goede komt, wat schuiven met uren in mijn werk, wat sjoemelen hier en daar.
Natuurlijk wil ik eerlijk zijn, nooit liegen, maar helaas betrap ik mij er elke keer weer op. Ik ben heel benieuwd naar de mensen die zeggen dat God goede mensen naar de hel stuurt, of die zichzelf dan zo goed zien. Zo zie ik namelijk God totaal niet, als de boeman.
En daarnaast als het gaan om onschuldige kindjes, ik geloof zeker niet dat alle onschuldige kindjes naar de hel gaan. Absoluut niet. Dit verschilt overigens ook weer per stroming.
Ik zal proberen met een beeldspraak hier antwoord op te geven
Ik ben helemaal wit en elke zonden maakt een klein zwart vlekje op mijn lijf. Elke zonden, dus groot en klein. Een keertje liegen om best wil, pesten, moord etc.
Aan het einde van mijn leven, zal hoe goed iemand ook is, er behoorlijk wat zwarte vlekken op je lichaam zitten. Maar God heeft een hekel aan zwarte vlekken. Daarom heeft hij je een kwast (de bijbel) en een schilder (Jezus) gegeven. Als ik bij de hemelpoort aankom zal de schilder mij een likje verf geven, en weer prachtig wit schilderen.
Iemand die Jezus niet aanneemt, heeft de kwast thuis laten liggen, en de schilder is in geen velden of wegen te bekennen. Die komt tot God en dan zegt God, huhh waarom heb jij allemaal van die vlekken, ik heb je nota bene nog een kwast en een schilder gegeven, je hoefde het alleen maar aan te nemen!
Als je dan zegt, ja sorry ik was te druk, of ja ik vond vooral een sprookje, of..... noem maar op. Dan is het toch niet vreemd dat God zegt, sorry maar je wist dat je met vlekken niet welkom zou zijn in mijn huis, ik heb je nog een kwast en schilder gegeven maar daar wilde je zelf niks mee doen. Nou dan is het nu ook te laat.
En als antwoord op je vraag of ik mezelf goed zie, nee niet dus. Maar gelukkig heb ik die kwast en weet ik dat mijn schilder straks klaar staat. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar elke keer als dat mislukt is er genade.