Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zelda_Link

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:53

germie schreef:
Maar de klant is geen koning


Nee, een klant die je onterecht van diefstal beschuldigd is geen koning nee…gek hè?

Maar zeg nou eens: waarom vind je zo erg dat de Rabobank moet betalen terwijl zij niks geks hebben gedaan? Natuurlijk is het vervelend dat jij dat geld kwijt bent, maar waarom zou de Rabobank voor de kosten op moeten draaien? Zij hebben net zo min iets verkeerds gedaan als jij. Waarom zou het bij jou onterecht zijn, maar bij de Rabobank niet? Omdat jij als koning behandeld wil worden?

Je hebt nog mazzel dat de Rabobank te groot is om zich druk te maken over aanstellers zoals jij, anders hadden ze je nog aan kunnen klagen wegens smaad en laster. En die boete is hoger dan 136 euro.

Als het zoveel geld voor je is (en dat ís het ook, dat ontken ik niet), kun je al deze energie beter in je werk gaan stoppen en misschien wat extra uren gaan draaien ipv op Bokt blijven roepen dat je bestolen bent terwijl je na alle reacties hier toch echt wel zal moeten weten dat je gewoon dik ongelijk hebt….

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 09:57

Topic kan dus dicht, ik ga overal achteraan waar ik achteraan kan. Kennelijk geldt hier wat anders dan bij winkels die een fout maken, daar spreek je de winkel aan, niet de partij waar de winkel weer zaken mee doet. Dus ik zal ook verder gaan.
Ik heb verder geleerd van jullie dat ik maar moet accepteren dat ik een enorm groot bedrag mis door iets waar ik niets aan kan doen. Fijn. Dat er in de portemonnee van een ander gekeken wordt zonder de feiten te kennen is me ook duidelijk. Er wordt veroordeeld naar de pechvogel, het slachtoffer, en weet ik veel wat, maar niemand weet wat de financiele situatie van iemand is. Enerzijds lees ik op bokt dat je niet mag oordelen als iemand in een Tesla uit een voedselkast pakt, maar hier weten mensen wel wat iets gekost heeft of dat je dat wel even kunt dragen (wat dus niet waar is). Dan weet ik dat ook weer.
Bedankt voor het onterecht oordelen en veroordelen over iemands persoonlijke financiele plaatje.

En wat Vuurvleugels nu weer schrijft is meer dan een vuile gore belediging mijn kant op. Dit hoort zeker niet op bokt en dat zal ik ook melden.
Kennelijk mag je op bokt ook mensen zwart maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:59

germie schreef:
Kennelijk mag je op bokt ook mensen zwart maken.


Nee, dat mag niet. En bedrijven onterecht zwart maken ook niet..

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:00

Wauw. Dat is het enige wat ik er nog over kan zeggen op dit punt :')

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:01

Ik gun je veel wijsheid TS. En wat meer rust in je koppie want daar lijkt een enorme storm te woeden.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:04

De rabobank is juist niet de winkel in jouw voorbeeld. Maar de bezorger die jouw pakketje bezorgd. Dat het pakketje verkeerd is kunnen zij niks aan doen, maar zij moeten wel betaald worden voor hun geleverde diensten. De fout ligt bij de opdrachtgever en daar neem je ook contact mee op. Dus de winkel is ook degene die die opdracht gegeven is. Want in de winkel is de rabobank ook degene die alleen maar de opdrachten uitvoerder qua betalingen.

Maar feit blijft dat het absoluut geen stelen is, want zij hebben diensten geleverd waar deze kosten bij horen. Die opdrachten waren niet terecht, maar daar kunnen zij ook niks aan doen.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:07

Dan moet iemand maar de titel aanpassen, ik kan dat zelf niet meer doen. Maar dat ik niet blij ben is duidelijk. Ik wil gewoon mijn geld terug. Ik ben letterlijk de dupe van iets waar ik geen enkele schuld aan heb of opdracht voor gegeven heb.

Maar kennelijk moet ik een verlies ook maar accepteren. Niemand weet hoe veel geld dit voor een ander is. Dat iemand er om moet huilen, al 2 dagen flink de balen heeft omdat hier niet tegen te werken valt, dat is dan niet relevant. Ik weet ook dat er mensen zijn die het met nog minder moeten doen, maar het wil niet zeggen dat ik rijk ben of dit zomaar even kan missen. Want zo wordt er gedaan. En dat komt hard over, ik werk ook voor m'n geld en ben niet rijk. Ik heb ook vaak dat de maand langer is dan m'n geld. En ja, dat is hard, zeker als het iets is waar je dus helemaal niets aan kunt doen. Er is hier maar 1 het slachtoffer en dat ben ik. De rest haalt schouders op en gaat door.
De wereld is dus hard, maar het oordelen en veroordelen van een financiële positie van een ander die je niet eens kent is niet netjes. En gebeurt hier wel.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:10

KSHancox schreef:
Ik gun je veel wijsheid TS. En wat meer rust in je koppie want daar lijkt een enorme storm te woeden.

Klopt, want het kan voor sommigen echt het bedrag zijn om rond te komen of net niet. DUs ja, zomaar geld missen kan dan wel een probleem zijn.
Vandaag is het weer payday gelukkig.

Morganlefay

Berichten: 8728
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:12

germie schreef:
Dan moet iemand maar de titel aanpassen, ik kan dat zelf niet meer doen. Maar dat ik niet blij ben is duidelijk. Ik wil gewoon mijn geld terug. Ik ben letterlijk de dupe van iets waar ik geen enkele schuld aan heb of opdracht voor gegeven heb.

Maar kennelijk moet ik een verlies ook maar accepteren. Niemand weet hoe veel geld dit voor een ander is. Dat iemand er om moet huilen, al 2 dagen flink de balen heeft omdat hier niet tegen te werken valt, dat is dan niet relevant. Ik weet ook dat er mensen zijn die het met nog minder moeten doen, maar het wil niet zeggen dat ik rijk ben of dit zomaar even kan missen. Want zo wordt er gedaan. En dat komt hard over, ik werk ook voor m'n geld en ben niet rijk. Ik heb ook vaak dat de maand langer is dan m'n geld. En ja, dat is hard, zeker als het iets is waar je dus helemaal niets aan kunt doen. Er is hier maar 1 het slachtoffer en dat ben ik. De rest haalt schouders op en gaat door.
De wereld is dus hard, maar het oordelen en veroordelen van een financiële positie van een ander die je niet eens kent is niet netjes. En gebeurt hier wel.

Goh dat had je eerder kunnen bedenken :o?
En lekker zielig gaan doen ook niet, VRAAG je bank hoe het opgelost kan worden ipv gillen dat het een stel dieven zijn.
Wat betreft inkomen?
Je mag een maandje met mij ruilen. }:)

meggiemeg

Berichten: 12270
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:12

Denk dat je nu te veel persoonlijk aantrekt, vuurvleugels geeft haar persoonlijke mening met een tip daarbij, dat mag het is een discussieforum. Of een mening soms leuk of aardig is nee, maar daar is het wel bokt voor, dat zie en lees ik vaker. Ik denk dat je best wat bruikbare tips hebt gehad inmiddels, nu nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten heeft voor dit geval geen zin als je die niet hebt, deze zaak loopt al en valt daar dan buiten.

prompter

Berichten: 11510
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:12

Natuurlijk wil je je geld terug, dat zou ik ook willen. Ik vind 136 Euro ook veel. Je hebt alleen in eerste instantie de verkeerde organisatie in beeld die dit veroorzaakt zou hebben. Ik hoop dat je er uit komt met degene die de onterechte afschrijving heeft gedaan.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:14

Er zijn juist bijna alleen maar mensen die zeggen dat zij er ook achteraan zouden gaan. Maar wel op de juiste manier, bij de juiste partij en geen valse beschuldigingen bij een partij die niks verkeerds gedaan heeft.

Je leest en reageert op bijna geen tips. Rechtsbijstand aanspreken bijvoorbeeld, de opdrachtgever aanschrijven, de klacht bij rabobank afwachten. En vooral niet te veel in de slachtofferrol gaan zitten in het contact met partijen. Als jij al begint over stelen, allemaal valse beschuldigingen en droog brood eten na een vakantie in Mexico laat je bij een klantenservice toch een negatieve indruk achter. En we zijn allemaal mensen, die dus beïnvloed worden door zulke gesprekken.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-03-23 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 10:14

prompter schreef:
Natuurlijk wil je je geld terug, dat zou ik ook willen. Ik vind 136 Euro ook veel. Je hebt alleen in eerste instantie de verkeerde organisatie in beeld die dit veroorzaakt zou hebben. Ik hoop dat je er uit komt met degene die de onterechte afschrijving heeft gedaan.

Ik ga overal achteraan.

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:16

Opvallend dat veel mensen die 136 euro peanuts vinden. 136 euro is oprecht veel geld. En dan maakt het niet uit waar TS haar geld aan uitgeeft. Waarschijnlijk spaart ze er ook flink voor en laat ze andere dingen die voor anderen heel normaal zijn.

Een rechtsbijstand voor deze zaak is te laat, zaak is al gaande dus daar kun je niet meer tegen verzekeren. Maar: Sluit er wel 1 af. Het is altijd goed om er wel 1 te hebben want dan kun je tenminste iets.

Voor de huidige zaak: neem rustig contact op met de rabobank en leg de situatie uit. Luister naar wat de rabobank erover te zeggen heeft. Zij zijn hierin slechts de faciliterende partij en daarin dus niet de partij die de fout heeft gemaakt. Dat is weer de persoon die het bedrag heeft afgeschreven en weer terug heeft gestort. Die moet opdraaien voor het bedrag.

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:19

Winged schreef:
Opvallend dat veel mensen die 136 euro peanuts vinden. 136 euro is oprecht veel geld. En dan maakt het niet uit waar TS haar geld aan uitgeeft. Waarschijnlijk spaart ze er ook flink voor en laat ze andere dingen die voor anderen heel normaal zijn.

Een rechtsbijstand voor deze zaak is te laat, zaak is al gaande dus daar kun je niet meer tegen verzekeren. Maar: Sluit er wel 1 af. Het is altijd goed om er wel 1 te hebben want dan kun je tenminste iets.

Voor de huidige zaak: neem rustig contact op met de rabobank en leg de situatie uit. Luister naar wat de rabobank erover te zeggen heeft. Zij zijn hierin slechts de faciliterende partij en daarin dus niet de partij die de fout heeft gemaakt. Dat is weer de persoon die het bedrag heeft afgeschreven en weer terug heeft gestort. Die moet opdraaien voor het bedrag.


Waarom is rechtsbijstand te laat? Zij kunnen toch juist heel goed helpen bij geleden schade op welk vlak dan ook?

Zelda_Link

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:19

Goed lezen. Bijna niemand zegt dat het niet veel geld is (de meesten vinden het wel veel en zouden er ook achteraan) en dat je het maar moet accepteren.
Men zegt alleen dat je bij de goede partij moet aankloppen, dat dat niet de Rabobank is, en dat je hoe dan ook je toon kunt aanpassen. Vriendelijkheid is gratis, dat heeft niks met de inhoud van jouw portemonnee te maken, en het brengt je een stuk verder dan dit dramaqueen gedrag.

Nogmaals: waarom vind je het onterecht als jij moet betalen voor een fout van de verhuurder, maar vind je het terecht als de Rabobank er voor moet opdraaien? De Rabobank heeft net zo min iets fout gedaan.

Je moet klagen bij de verhuurder, niet bij de Rabobank. En je moet een bedrijf zeker niet onterecht zwart maken door ze van diefstal te beschuldigen (dat is namelijk gewoon strafbaar).
Maar aan alles laat je zien dat je gewoon je zin wil. Je wil gewoon je geld en het boeit je niet als een onschuldig bedrijf dat moet betalen omdat jij als koning behandeld wil. Als Bokt dan zegt dat je ongelijk hebt en je verder komt als je bij het juiste bedrijf klaagt en op een wat volwassenere toon, ga je roepen dat het topic maar dicht moet omdat hij niet te horen krijgt wat je wil horen. Zo werkt de wereld gewoon niet, Germie. Leer met tegenslagen omgaan, en leer feedback ontvangen.

Je hebt gewoon ongelijk om bij de Rabobank te klagen. Punt.
Dat zegt niks over of het wel of niet veel geld zou zijn. Het is veel geld. En je kon er niks aan doen. Maar het is ook niet het probleem van de Rabobank. Neem gewoon contact op met het verhuurbedrijf en vraag hen (op een nette toon) om ook die 136 euro over te maken. Zij hebben immers de fout gemaakt, niet de Rabobank.
Laatst bijgewerkt door Zelda_Link op 24-03-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:20

Wat doe iedereen hier verschrikkelijk onaardig.


Ik weet nog niet zo net of dit alleen bij het verhuurbedrijf ligt.

De vraag is of rabobank de afschrijving wel had mogen accepteren in de eerste plaats.

Als een willekeurig bedrijf geld van mijn rekening laat afschrijven alsof het een automatische incasso is. Waar ik dus geen toestemming voor heb gegeven.... Dan ga ik ook naar de bank omhet op te lossen.


Als de borgreservering al vrij gegeven was. Is de afschrijving dus een ongeoorloofde afschrijving zonder toestemming of handtekening van TS. En dan vraag ik me af of de bank die afschrijving wel mag uitvoeren.

Ook had Ts toch helemaal geen limiet meer van 5000 toch?

Maar Germie. Het helpt als je naar de bank rustig en helder het verhaal doet zonder te beschuldigen. Dan doen mensen meer voor je.

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:21

MyWishMax schreef:
Er zijn juist bijna alleen maar mensen die zeggen dat zij er ook achteraan zouden gaan. Maar wel op de juiste manier, bij de juiste partij en geen valse beschuldigingen bij een partij die niks verkeerds gedaan heeft.

Je leest en reageert op bijna geen tips. Rechtsbijstand aanspreken bijvoorbeeld, de opdrachtgever aanschrijven, de klacht bij rabobank afwachten. En vooral niet te veel in de slachtofferrol gaan zitten in het contact met partijen. Als jij al begint over stelen, allemaal valse beschuldigingen en droog brood eten na een vakantie in Mexico laat je bij een klantenservice toch een negatieve indruk achter. En we zijn allemaal mensen, die dus beïnvloed worden door zulke gesprekken.

Dit valt mij ook op.
Er zijn maar een paar bokkers die zeggen als je zulke vakantie kunt betalen dat geld niet veel meer voorstel.
Alle andere zeggen dat ze het ook veel geld vinden.

Maar je schiet wel in de drama stand waardoor het topic verder ontspoord.
En ja ook zeker door bokkers die het zo leuk vinden om te trappen tegen jou. Omdat jij dan weer meer drama maakt.
Tip: geef ze die lol niet. En ik hoop dat de mods daar ook wat aan doen.

Verder probeer jezelf te herpakken.
Neem contact op met rechtsbijstand en kijk eens wat die adviseren.

Voor nu. Adem even diep in en uit.
Zo boos worden begrijp ik maar helpt jou nu niet verder. Ook niet in je gemoedstoestand.
Dikke knuffel :knuffel:

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:27

Is een gofundme geen optie? Ik vind het heel heftig om te lezen dat je geen boodschappen meer kunt doen nu.

fleurtjeuh
Berichten: 10488
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:27

germie schreef:
Topic kan dus dicht, ik ga overal achteraan waar ik achteraan kan. Kennelijk geldt hier wat anders dan bij winkels die een fout maken, daar spreek je de winkel aan, niet de partij waar de winkel weer zaken mee doet. Dus ik zal ook verder gaan.
Ik heb verder geleerd van jullie dat ik maar moet accepteren dat ik een enorm groot bedrag mis door iets waar ik niets aan kan doen. Fijn. Dat er in de portemonnee van een ander gekeken wordt zonder de feiten te kennen is me ook duidelijk. Er wordt veroordeeld naar de pechvogel, het slachtoffer, en weet ik veel wat, maar niemand weet wat de financiele situatie van iemand is. Enerzijds lees ik op bokt dat je niet mag oordelen als iemand in een Tesla uit een voedselkast pakt, maar hier weten mensen wel wat iets gekost heeft of dat je dat wel even kunt dragen (wat dus niet waar is). Dan weet ik dat ook weer.
Bedankt voor het onterecht oordelen en veroordelen over iemands persoonlijke financiele plaatje.

En wat Vuurvleugels nu weer schrijft is meer dan een vuile gore belediging mijn kant op. Dit hoort zeker niet op bokt en dat zal ik ook melden.
Kennelijk mag je op bokt ook mensen zwart maken.

Om even op je dikgedrukte voorbeeld aan te haken.
In dit geval is de rabobank dus je partij waar de winkel zaken mee doet .
Als jij pint in een winkel, gaat dat ook via een bank. Die bank ziet een opdracht en voert deze uit. Als de winkel jou een foutief bedrag heeft laten pinnen, dan ga je naar de winkel en start je daar een klachtenprocedure. Niet de bank. Die voeren het alleen maar uit.

In jouw geval, zul je dus naar de opdrachtgever moeten. Santander dus. Dit is een bedrijf wat ook in nederland is gevestigd en onder andere financieringen doet op afbetaling. Ze zijn gewoon te bellen, mailen en misschien is er zelfs wel een chat functie.

Maar de rabobank heeft hier niks mee van doen. Die hebben het alleen maar uitgevoerd. Zoals iemand eerder al noemde, een soort pakket bezorger. Als je een online bestelling hebt gedaan en postnl levert een pakket met de verkeerde inhoud maar wel aan jou geadresseerd, dan klaag je ook bij de winkel, en niet bij postnl.

Mars

Berichten: 33328
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:27

Germie is iemand die slachtoffer zijn tot kunst heeft verheven en totaal niet leest.

De Rabobank is niet degene die hiervoor op moet draaien maar degene die de opdracht tot afschrijving/terugstorten heeft gegeven. En ja, daar zou ik zeker achteraan gaan.
Maar wel bij de juiste instantie en zonder smaad/laster op internet te gooien over een partij waar de fout niet ligt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:28

Urbanus schreef:
Is een gofundme geen optie? Ik vind het heel heftig om te lezen dat je geen boodschappen meer kunt doen nu.


Ze schrijft ook dat het vandaag payday is, dus dat lijkt me niet nodig?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:29

Maar ze schrijft ook dat ze droog brood moet eten?

Zelda_Link

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:29

Uit je eigen Bokt profiel:

‘Er zijn veel mensen die niet lezen, of niet goed lezen en zelf wat interpreteren wat er helemaal niet staat. Voordat je een bewering doet moet je hier nog eens goed over nadenken. Een los woord kan iets heel anders betekenen. Er zelf wat bij verzinnen en als waarheid verkondigen betekent niet dat het de waarheid is.’

Lees dit topic nog eens terug met deze woorden van jezelf in je achterhoofd.

Ga goed lezen en niet zelf interpreteren wat er staat (want bijna niemand zegt dat je er niet achteraan moet en dat het niet veel geld is), denk na voordat je een bewering doet (ga niet gelijk roepen dat je bent bestolen) en ga je eigen verzinsels niet als waarheid verkondigen (dat Rabobank doelbewust jouw geld steelt een heel Bokt tegen je is).

Ik gun je echt meer rust in je hoofd, en hoop dat je het geld terugkrijgt, maar wel van de goede partij. En mocht de verhuurder geen thuis geven: Als je beetje fatsoenlijk doet tegen de Rabobank, heb je best kans dat zij het uit coulance vergoeden (dus niet omdat je er recht op hebt, maar omdat zij het ook vervelend voor je vinden). Maar echt, dan moet je ze niet uitmaken voor dieven en zo. Dat helpt je zaak echt niet. Wees aardig en beleefd en leg het verhaal uit aan de hand van de feiten en niet van je eigen interpretaties. Dan kom je echt een heel eind bij de Rabobank!

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 10:38

Urbanus schreef:
Maar ze schrijft ook dat ze droog brood moet eten?

Lijkt mij een beetje overdreven aangezien ze in een ander topic een vraag gesteld heeft of ze wel naar Cuba kan.
Ik vind gewoon dat ze aan het overdrijven is. En ik ben niet de enige.

Ze moet gewoon bij het autoverhuur bedrijf haar klacht neerleggen en niet bij de bank. Deze kan er niks aan doen.