Volwassen worden is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:49

Sizzle schreef:
Is er een zorgeloze tijd?
Ik vind juist het volwassen leven eigenlijk relaxter dan kind zijn die altijd maar van alles moet.

Ben ik met je eens. Eigen woning, werk waarbij je je niet meer hoeft te profileren, vriendschappen die al zo lang duren dat de kans dat ze eindigen, klein is. Heerlijk, die 'zekerheden'.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:52

Cer schreef:
Ik weet wel nog het allereerste moment dat ik alleen woonde.. dat ik op de wc zat in mn flatje waar ik net een paar uur in woonde, en dacht “ja… wc papier.. dat regelt zichzelf natuurlijk niet” :')

Dat heb ik nog weleens, en dan vraag ik me af of ik ooit mijn studentenhuistijd wel ontgroeid ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:38

Ik heb me nog nooit zo burgerlijk en volwassen gevoeld toen ik op mijn 28e een fietsendrager van 200 euro kocht :') .

Heb ook nog onderhandeld met, jawel, de Albert Heijn, omdat hij bij een ander filiaal goedkoper was en 50 euro eraf gepraat. Nou toen voelde ik me wel de belichaming van een éénkoppig ANWB-koppeltje genaamd Karen. Werd ook wel versterkt toen ik de volgende dag weer naar mijn studentenbijbaantje moest, en te horen wat mijn collega's met 200 euro zouden doen :') .

In het algemeen is mijn leven nu, 30, echt een stuk simpeler geworden en ik haal veel meer plezier uit veel meer simpele dingen. Dat maakt wel dat ik me af een toe een saaie gesettelde trut voel. Mijn vriend en ik overwegen zelfs om op fietsvakantie te gaan -O- :') .

Ik studeer ook nog, en dan merk je dus wel echt dat je oud bent :+ . Ik vind 30 zijn wat dat betreft ook wel een verschrikking waar je maar mondjesmaat mentaal op voorbereid wordt door de maatschappij. Het valt me echt tegen :+ . Ben echt dramatisch ingesteld, maar heb constant het gevoel dat ik al met 1 been in m'n graf sta nu :)) _O- .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:30

daantjuhhh schreef:
Sizzle schreef:
Is er een zorgeloze tijd?
Ik vind juist het volwassen leven eigenlijk relaxter dan kind zijn die altijd maar van alles moet.

Ja dus de tijd die je als volwassene “zorgeloos” bent zeg maar :j die is vrij kort (vond ik)

Eer ik alles een beetje voor elkaar had.. tot de tijd dat ik voor mn ouders ging zorgen.. da was nie superlang naar mijn idee :)

Die is er bij mij nooit geweest. Ik ben vanaf mijn 7de mantelzorger[/quote]

Pfoehh Daantjuhhh, zwaar :(:)

Ik was zoveel mogelijk weg, nogal overheersende moeder en dan zeg ik het nog netjes, en zocht mijn gezelligheid bij mijn vriendin thuis of bij mijn hele lieve buurtjes.
Ik ben nu gelukkig veel zekerder van mezelf, laat me ook niets meer vertellen en als iets me niet aanstaat zeg ik het ook.
Ik was 19 toen ik met mijn nu man samen ging wonen en ik vond het heerlijk, eigen baas :j
Ben ook ook mijn bakkes gegaan hoor maar dan was er niemand die zei ‘ ik heb het je toch gezegd’ heerlijk!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:43

Ik zie ineens dat ik een dikke vinger heb.
Heb per ongeluk de 4 op mijn toetsenbord geraakt waar ik een 3 nodig had in een eerdere post _O-
Misschien komt dat ook met volwassen worden :D

Realiseerde me laatst ook dat ik steeds minder goed dicht bij mijn gezicht kan lezen :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:46

Sizzle schreef:
Ik zie ineens dat ik een dikke vinger heb.
Heb per ongeluk de 4 op mijn toetsenbord geraakt waar ik een 3 nodig had in een eerdere post _O-
Misschien komt dat ook met volwassen worden :D

Realiseerde me laatst ook dat ik steeds minder goed dicht bij mijn gezicht kan lezen :+

:') Dat laatste komt me erg bekend voor :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:47

Is dat volwassen worden of oud worden :oo #)

Ik moet eigenlijk een gehoorapparaat maar dat vertik ik. Dan hoor ik voor mijn gevoel bij de bejaarde....

(sorry voor wie er al een heeft. Voor mijn gevoel hè)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:08

Echt niet DP!
Ik ken een jong iemand met een ieniemini hoorapparaat hoor!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:09

Ik heb hiervoor jaren particulier gehuurd, soort tiny house, met alles inclusief. Nu heb ik voor het eerst in mn leven een 'grote mensen-huisje' (ok, appartement), en heb voor het eerst energiecontracten en gemeentelijke belastingen geregeld. Eindelijk volwassen op mn 42e? :')

Gehoorapparaat vind ik zeker geen bejaarden-tik. Eerder het bij alles reageren met WAT ZEG JE?!?! ;) :+ :(:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:32

Bij mij zit het volwassen worden (zijn..?) 'm vooral in een bepaalde verzachting die ik voel. Eerst was ik over alles heel uitgesproken: iets was zwart of wit. Goed of fout. Nu zie ik meer nuances, kijk ik met meer compassie naar de mensen om mij heen en de keuzes die ze maken.

Ik hoor mezelf ineens dingen zeggen die mijn moeder vroeger al tegen mij zei, waarop ik dan nadrukkelijk met mijn ogen rolde. Nu snap ik haar, en glimlach ik. Waar ik me vroeger kon ergeren aan mijn ouders omdat ik ze betuttelend vond, kan ik nu de tranen in mn ogen krijgen als ze me voor het raam staan uit te zwaaien als ik weer wegrijd naar mijn eigen huis. Want ik besef me ineens, niets is voor altijd, en tijd is zo enorm kostbaar.

Daarnaast worden andere dingen belangrijk. Verdieping, een goed gesprek met een glas wijn, vriendinnen met een eerste kindje en ineens denken "hoe zou het zijn..?" En dan daarin mezelf verbazen, want ik wilde toch nooit een kind of een drukke carrière? Maar mijn ambities en wensen waren blijkbaar niet in beton gegoten, en veranderen die met mijzelf en de jaren mee. En dat is helemaal oké :j

Anoniem

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:34

"Volwassen worden is' je zorgen maken om je ouders.
Pa dan in dit geval.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:30

Ik denk dat volwassen worden ook is om inderdaad meer begrip voor een andere mening te kunnen hebben. Ondanks dat het niet de jouwe is. Het kunnen luisteren om te begrijpen in plaats van om te kunnen reageren.
Overigens kan niet iedereen dit helaas. Zou veel ellende schelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:45

Je blijven verwonderen over hoe oud je bent, helemaal wanneer je oude bekenden die leeftijdgenoten zijn, ziet :oo In je hoofd en in je hart blijf je altijd dat kleine meisje, die tiener, die jonge vrouw. Zo onwerkelijk. Ik heb dat heel regelmatig. Alsof ik niet helemaal goed geaard ben of zoiets.

Je realiseren dat je nooit uitgeleerd en uitontwikkeld bent. Al denk je het allemaal wel te weten als het jezelf aangaat (en overige zaken) als je jong(er) bent en daarin heel stellig kunt zijn. Nu denk ik, wacht het maar eens rustig af meid. Ook als ik anderen heel stellig zie zijn.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:11

_San87_ schreef:
Misschien is het dat ultieme gevoel wanneer de wasmand leeg is, wanneer je net besluit een wasje te draaien omdat je nu even tijd hebt.

Huh? Wasmand leeg? Error.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:09

Kamperen met het gezin en daarna naar je eigen huis met tuin gaan. Dat is zoooooo voor volwassenen!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:36

Dat je ineens de rol van 'moeder met tas vol broodjes, drinken en doekjes' hebt, als je een dagje weggaat :D

En wat ik me laatst bedacht: wij en onze vrienden (allemaal dertigers) hebben nu dezelfde leeftijd als onze ouders toen wij jong waren en zij allemaal van die saaie volwassenen op bezoek kregen. Vond ik ook heftig :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:39

Dat je het financieel beter geregeld hebt dan ooit, en ook beter dan je ouders.

Ik vind mijn leven op dit moment het beste ooit, tot 7 jaar geleden was het niet leuk/zo zo.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:01

Ik zei tegen mijn dochters nog dat ze moesten genieten want ik had het idee dat ik met mijn ogen knipperde en ineens 60 was :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:19

Dat je zelf verantwoordelijk bent voor je huishouden. En dat je zelf je afwas moet doen.
Zelf je maaltje koken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:34

chanicha schreef:
Ik zei tegen mijn dochters nog dat ze moesten genieten want ik had het idee dat ik met mijn ogen knipperde en ineens 60 was :=

Geen 60, maar heel herkenbaar.
Ik spoor mijn dochter aan om herinneringen te maken. Ook een vorm van genieten :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:42

Wat grappig om te lezen dat veel mensen nu gelukkiger zijn naarmate ze ouder worden. Ik zei altijd 'ik ben blij als ik 30 ben want dan heb ik het tenminste een beetje voor elkaar'.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:22

Boras schreef:
chanicha schreef:

Geen 60, maar heel herkenbaar.
Ik spoor mijn dochter aan om herinneringen te maken. Ook een vorm van genieten :)

Inderdaad :j
Nu denken ze ja hoor maar over een tijdje weten ze gewoon dat je gelijk had.
Ik ben nu bijna 63, al bijna 45 jaar samen met mijn man, waarvan iedereen zei dat we het geen half jaar vol zouden houden :D , lichamelijk een wrak maar best gelukkig O:)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:15

Volwassen worden: erachter komen dat het beeld wat je als kind had (volwassenen weten echt alles) gewoon niet klopt.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:39

tjaakje schreef:
Volwassen worden: erachter komen dat het beeld wat je als kind had (volwassenen weten echt alles) gewoon niet klopt.

Dat ja!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:20

En dat je als kind klakkeloos gelooft wat je moeder zegt, zonder er een seconde aan te twijfelen!