Ik heb voor de aardigheid eens opgezocht wat het maken van een testament normaal kost hier en dat is, houd je vast 113€ - 159€
Dus waarom hij 660 euro vroeg aan mij vriendin, dat ze af heeft kunnen dingen tot 600, is mij een raadsel. Of toch niet helemaal. Deze maneer adverteert, als enige voor zover ik kan zien, in het engels en zijn target is dus buitenlanders de van toeten nog blazen weten betreffende portugese prijzen en meestal van landen komen waar alles duurder is.
Als dit voorbij is, zal ik zorgen dat dit bekend is (dat hij teveel vraagt en wat de normale prijs is en dat hij daar werkelijk niets voor doet behalve het opstellen van het testament en dat nabestaanden vijfentwintig euro moeten betalen per testament om het in handen te krijgen) in zoveel mogelijk Facebook groepen voor buitenlanders in Portugal. ik heb geen andere social media.
Ondertussen ben ik in mijn hoofd bezg met een eis en misschien hebben jullie daar nog een menng over.
Ik wil in elk geval dat hondje en de boeken zo snel mogelijk en wel afgeleverd aan de deur (of de deur van de advokaat). Ik wil het geld in zijn totaal plus de kosten die ik maak aan de advokaat, die ik niet nodig had gehad als ze niet waren begonnen met liegen, en een vergoeding voor het extra leed dat ze me daarom hebben aangedaan vooral door de zorgen om het hondje.
Voor mijn vriendin kan ik niks meer betekenen maar ik heb wel een gevoel dat ik het misbruik van haar wil wreken. Normaal ben ik helemaal niet zo, ik ben van vergeven en doorgaan, maar zij zijn dit circus begonnen en zij hebben een rijkeluisleventje geleefd over de rug van mijn vriendin die zelf in oude kleren liep en zuinig met de boodschappen deed. Ja ze liet dit zelf toe, maar zijn zijn manipulators en uiteindelijk was ze een gevangene van haar eigen huis omdat die zoon niet eens de booster voor haar uit de garage wilde halen. Ik vind dat wel erg ver gaan.(Ik weet niet of ze de gesprekken van haar telefoon kunnen opvragen, maar dat was het laatste gesprek dat ik met haar had.) Ze had ook steeds problemen met de computer en had moeite met mailen op het laatst. En over mailen- ze vertelde in een mail dat ze het koud had, dus ze verwarmde haar huis ook minmaal.
En ergens voelt het goed als ze op een of andere manier moeten boeten voor het misbruik. Maar ik begrijp dat ik dat vooral moet overlaten aan karma. Dat de auto maar snel kapot mag gaan en de huizen verzakken en die nieuwe tuin omgewoeld door wilde zwijnen en de fruitbomen afsterven ofzo en bij het andere huis alle oogsten mislukken en de schapen geen levende lammeren meerkrijgen.
En de rest.
Ik ga morgen naar het inloopspreek uur van de dokter want volgens mij is mijn bloeddruk behoorlijk gestegen.