Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juangi schreef:Wij hebben zelf een Kia picanto, maar ik raadt ook zeker de Kia rio aan. Mijn vader heeft die en naast veel blikschade rijdt hij met z’n 300.000+ km’s nog als een zonnetje op zowel benzine als lpg (laten inbouwen)! Genoeg beenruimte zowel voor als achter en een goede kofferbak. Voor ons zou het een goede vervolgauto zijn, ook omdat Kia’s vrij robuuste auto’s zijn.
mag schreef:toen mijn kinderen groter werden heb ik de opel corsa ingeruild voor een Toyota yaris. Fijne auto waar we ook met volwassenen goed achterin kunnen zitten. De yaris is ook nog zuiniger dan de corsa en betaal minder wegenbelasting.
pmarena schreef:Ik ben helemaal wèg van onze Honda Jazz. Topwagentje! Compact genoeg om makkelijk overal te kunnen parkeren. Van binnen ruim genoeg om met gemiddelde volwassenen fatsoenlijk op de achterbank te kunnen zitten.
Fatsoenlijk kofferbakje waar een paar boodschappenkratten in kunnen. Niet zo'n sneu streepje als bij een Fiat 500 ofzoEn hij is super veelzijdig qua vervoer van grote / veel spullen want je kan de achterbank helemaal vlak neerklappen en dan heb je echt een boel ruimte
De passagiersstoel kun je ook nog neerklappen voor de wat langere dingen
Tevens kan je hierbij de achterbank juist omhoog wegklappen, waardoor je een hoge ruimte krijgt waar je bvb. een kastje, IKEA-dozen, een grote plant of zelfs een fiets (met het voorwiel verwijderd) er in kan vervoeren.
Echt een heerlijk wagentjeIk kan er verdorie meer in vervoeren dan in het (kleine) busje dat ik hiervoor had
En gewoon lekker achterdeuren, zo'n 3-deurs vind ik echt waardeloos
Janinevv schreef:Peuk schreef:Proefrijden is sowieso een goed idee.![]()
Maar ik zou wel op voorhand een lijstje maken van auto’s die aan je smaak voldoen en passen bij je wensen. Anders word je bij de dealer/garage echt meegesleept in alle mogelijkheden of je wordt genaaid bij de garage/dealer met de prijs omdat je geen flauw benul hebt wat zoiets kost.
Hoe sta je er in tov het bouwjaar - km? Hoe belangrijk vind je dat?
Vind je een Toyota Yaris geen leuke auto? Als je een C1 leuk vindt? Dat is ook zo’n ‘bolletje’.
Ja ik wil op voorhand de kanshebbers op een lijstje hebben zodat ik mij daarin van te voren verdiep van en ook daarna kan proef rijden.
Yaris nieuwste type net gezien erg leuke auto! Alleen vriendin zei dat deze minder zuinig zouden zijn?
Ik zoek liever een nieuwere auto kijk zelf beetje vanaf 2016 maar bij sommige types vind ik ze dan niet meer mooi en pas mooier vanaf 2019 en daar zit vaak en prijs kaartje wel aan.
Als het model nieuw is en wat meer km gereden heeft vind ik dat niet heel erg. Maar denk zelf aan 60-100.000 range.
Al weet ik niet of dat perse haalbaar is met de wensen en niet te duur.
lukka63 schreef:Toyota Yaris ik heb een hybride dus automaat wat een heerlijke auto en heel zuinig!
sunshine123 schreef:Hier een Ford Fiesta rijder en fan: model 2017, 1.0 titanium uitvoering. De auto is stil, rijdt zuinig (1 op 21 snelweg, 1 op 17 gecombineerd) en rijdt gewoon heel fijn, erg luxe uitvoering met automatisch inparkeren, adaptive cruisecontrol, verwarmde voorruit. Ik heb m nu 3,5 jaar en hij gaat voorlopig nog niet weg !
ingvdh schreef:Tussen de Karl en Astra zit nog de Corsa, deze zit in hetzelfde segment als de polo en fiesta.
Als ik jou verhaal zo lees zou ik ook naar deze klasse kijken, net iets groter dan de hele kleintjes. Vooral fijner op lange afstanden en meer (baggage)ruimte.
Mallow schreef:Ik zou echt weg blijven bij de Renaults en andere Franse auto’s. Ik heb inmiddels ruim 13 jaar franse auto’s en echt niets anders dan ellende, reparaties gaan nooit eens om 200,-. Heb de aanschaf verdubbeld aan reparatie.
Zou kiezen voor een betrouwbaar merk, waarbij Toyota echt op 1 staat maar daar betaal je ook voor. Japans is het meest betrouwbaar.
Ik ben momenteel aan het kijken voor een occasion, beetje hetzelfde wat jij omschrijft. Meest betaalbare is ford fiesta.
Zou zelf graag een yaris willen, maar 9000,- voor een auto van 10 jaar oud in dit formaat weiger ik