Kleinere auto maar niet te klein?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Kleinere auto maar niet te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:48

Ik heb een kia picanto. Mijn man is 1.90 en ik kan daar op zich nog net achter zitten als hij achter t stuur zit. Gaan prima 5 personen in. Die hebben allemaal een gordel én een hoofdsteun :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 07:40

Juangi schreef:
Wij hebben zelf een Kia picanto, maar ik raadt ook zeker de Kia rio aan. Mijn vader heeft die en naast veel blikschade rijdt hij met z’n 300.000+ km’s nog als een zonnetje op zowel benzine als lpg (laten inbouwen)! Genoeg beenruimte zowel voor als achter en een goede kofferbak. Voor ons zou het een goede vervolgauto zijn, ook omdat Kia’s vrij robuuste auto’s zijn.

Oh Kia rio is ook leuke auto! :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:02

toen mijn kinderen groter werden heb ik de opel corsa ingeruild voor een Toyota yaris. Fijne auto waar we ook met volwassenen goed achterin kunnen zitten. De yaris is ook nog zuiniger dan de corsa en betaal minder wegenbelasting.

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:48

Suzuki Ignis! Klein en toch ruim en met verstelbare achterbank dus prima zitten met 3 mensen op de achterbank of keuze voor een lekkere ruime achterbak waar flink wat in kan, voldoet aan al je wensen!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:59

Hij werd al genoemd, maar de Ford Fiësta lijkt echt wel aan je wensen te voldoen. Bovendien ook goed te betalen. Mijn ouders hebben er twee en zijn er erg over te spreken. Enige minpuntje dat ik kan bedenken, is dat ik ze herrie vind maken. Maar dat is gewenning.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:45

Wij hebben de Golf 8 en daar passen 5 mensen in, maar heel comfortabel is het niet :') .
Verder zou je kunnen kijken naar een Polo, fiesta, Ibiza.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:08

mag schreef:
toen mijn kinderen groter werden heb ik de opel corsa ingeruild voor een Toyota yaris. Fijne auto waar we ook met volwassenen goed achterin kunnen zitten. De yaris is ook nog zuiniger dan de corsa en betaal minder wegenbelasting.

Van welk jaar was die corsa? In onze corsa’s zitten we best heel comfortabel met 4 volwassenen

De herrie makende fiesta’s, zijn denk ik de 1.25 motoren? Die moeten wel echt werken. Een zwaardere motor kan zeker verschil maken.

sunshine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:16

Hier een Ford Fiesta rijder en fan: model 2017, 1.0 titanium uitvoering. De auto is stil, rijdt zuinig (1 op 21 snelweg, 1 op 17 gecombineerd) en rijdt gewoon heel fijn, erg luxe uitvoering met automatisch inparkeren, adaptive cruisecontrol, verwarmde voorruit. Ik heb m nu 3,5 jaar en hij gaat voorlopig nog niet weg !

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:28

Hier goede ervaringen met een Peugeot 208.
Het oudere model, niet de nieuwste variant.
Heerlijk autootje, reed goed en ook best luxe voor zijn prijsklasse.
Het is dat we aan 1 auto genoeg hadden anders had ik hem nog gehad.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:39

pmarena schreef:
Ik ben helemaal wèg van onze Honda Jazz. Topwagentje! Compact genoeg om makkelijk overal te kunnen parkeren. Van binnen ruim genoeg om met gemiddelde volwassenen fatsoenlijk op de achterbank te kunnen zitten.

Fatsoenlijk kofferbakje waar een paar boodschappenkratten in kunnen. Niet zo'n sneu streepje als bij een Fiat 500 ofzo := En hij is super veelzijdig qua vervoer van grote / veel spullen want je kan de achterbank helemaal vlak neerklappen en dan heb je echt een boel ruimte :j De passagiersstoel kun je ook nog neerklappen voor de wat langere dingen +:)+

Tevens kan je hierbij de achterbank juist omhoog wegklappen, waardoor je een hoge ruimte krijgt waar je bvb. een kastje, IKEA-dozen, een grote plant of zelfs een fiets (met het voorwiel verwijderd) er in kan vervoeren.

Echt een heerlijk wagentje +:)+ Ik kan er verdorie meer in vervoeren dan in het (kleine) busje dat ik hiervoor had := En gewoon lekker achterdeuren, zo'n 3-deurs vind ik echt waardeloos :=

Seconded :D ik heb al 110.000 km in de mijne gereden, en nog nooit bij de garage gestaan (los van onderhoud dan :'))

We hebben ook een lease Toyota Chr, maar de jazz is nog steeds de auto die we pakken als we veel moeten vervoeren omdat er zo veel in past.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:46

Janinevv schreef:
Peuk schreef:
Proefrijden is sowieso een goed idee. *\o/*
Maar ik zou wel op voorhand een lijstje maken van auto’s die aan je smaak voldoen en passen bij je wensen. Anders word je bij de dealer/garage echt meegesleept in alle mogelijkheden of je wordt genaaid bij de garage/dealer met de prijs omdat je geen flauw benul hebt wat zoiets kost.

Hoe sta je er in tov het bouwjaar - km? Hoe belangrijk vind je dat?

Vind je een Toyota Yaris geen leuke auto? Als je een C1 leuk vindt? Dat is ook zo’n ‘bolletje’.

Ja ik wil op voorhand de kanshebbers op een lijstje hebben zodat ik mij daarin van te voren verdiep van en ook daarna kan proef rijden.

Yaris nieuwste type net gezien erg leuke auto! Alleen vriendin zei dat deze minder zuinig zouden zijn?

Ik zoek liever een nieuwere auto kijk zelf beetje vanaf 2016 maar bij sommige types vind ik ze dan niet meer mooi en pas mooier vanaf 2019 en daar zit vaak en prijs kaartje wel aan.

Als het model nieuw is en wat meer km gereden heeft vind ik dat niet heel erg. Maar denk zelf aan 60-100.000 range.

Al weet ik niet of dat perse haalbaar is met de wensen en niet te duur.

Ik denk dat je ergens concessies moet doen. De wensen die je hebt icm met een budget van +- €10.000 is wel erg pittig om nieuwere B klasse auto van te rijden. Ook de goedkopere modellen niet als je er nog wat extraatjes op wil hebben (cruise control of een gezellig velgje er onder).

Misschien alle B klasses auto’s een nalopen? Eerst op uiterlijk of het je aanspreekt en daarna online kijken wat je dan kan krijgen voor het geld? Uiteindelijk komt er dan vanzelf een lijstje uit denk ik. :D

Succes! Ik vond het zelf wel een leuke zoektocht naar een geschikte auto. Ik heb in super veel auto’s gereden maar heb uiteindelijk gewoon degene gekocht die ik qua uiterlijk het leukste vond en ben er nog steeds super blij mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:06

lukka63 schreef:
Toyota Yaris ik heb een hybride dus automaat wat een heerlijke auto en heel zuinig!

helemaal mee eens, wat een fijne auto. Zelfs m'n man (rijdt een Volvo XC40) valt het op dat de Yaris zo gemakkelijk en fijn rijdt). Alleen ik zou er niet met 3 volwassenen op de achterbank een flink stuk mee rijden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:23

sunshine123 schreef:
Hier een Ford Fiesta rijder en fan: model 2017, 1.0 titanium uitvoering. De auto is stil, rijdt zuinig (1 op 21 snelweg, 1 op 17 gecombineerd) en rijdt gewoon heel fijn, erg luxe uitvoering met automatisch inparkeren, adaptive cruisecontrol, verwarmde voorruit. Ik heb m nu 3,5 jaar en hij gaat voorlopig nog niet weg !

Oh de voorruit verwarming die mis ik echt nu ik mijn Fiesta heb weg gedaan.

Mijne was trouwens ook niet lawaaierig. De buren hier hebben ook één fiesta die hoor ik ooit nooit vertrekken ofzo.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 15:05

Ford fiesta staat ook op het lijstje !
Renault clio
Kia Rio
Opel …. Weet nog niet welke editie denk de Astra want denk dat de Karl net wat kleiner is ?
Skoda Fabia

Tot nu toe ben ik wel redelijk enthousiast over deze modellen :) !

En wil ze zeker proef rijden

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:17

De mini en Fiat 500 vind ik nogal truttig, die laatste is volgens mij is behoorlijk klein van binnen.

Ik rij een Hyundai i20. Omdat het geen super populair merk is, zijn die niet zo heel duur. Is mijn 2e Hyundai en ben tevreden.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:22

Mazda 2 past makkelijk voor 4 personen, met 5 wordt het iets krapper

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:28

Tussen de Karl en Astra zit nog de Corsa, deze zit in hetzelfde segment als de polo en fiesta.

Als ik jou verhaal zo lees zou ik ook naar deze klasse kijken, net iets groter dan de hele kleintjes. Vooral fijner op lange afstanden en meer (baggage)ruimte.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 15:42

ingvdh schreef:
Tussen de Karl en Astra zit nog de Corsa, deze zit in hetzelfde segment als de polo en fiesta.

Als ik jou verhaal zo lees zou ik ook naar deze klasse kijken, net iets groter dan de hele kleintjes. Vooral fijner op lange afstanden en meer (baggage)ruimte.

Dankje voor je antwoord ik zet hem erop!
De Mazda 2 van hierboven vergeten erop te zetten ook prima :)

Hyundai i20 moet ik nog even bekijken

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:53

Ik zou zeker eens naar de hyundai i20 kijken. Zelf rij ik een i30 uit 2009 maar had toen pas 88.490 gelopen. Heb geen cruise control of stoel verwarming bijvoorbeeld, maar heb er dan ook nog geen €6.000 voor betaald. Wellicht dat je met een iets ruimer budget meer comfort kunt krijgen.

Heb hem sinds 09-2020 en op apk + normale beurten (en kapotte spiegel door een plank die met de storm erop viel) geen onderhoud eraan gehad.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:42

Ik reed vandaag op de snelweg en haalde een Lexus in.
Ik moest direct aan dit topic denken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:15

Ik ben erg blij met mijn citroën C3

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:30

Renault twingo 2

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:42

Wat je vriendin zegt over de Yaris klopt niet. Ik heb hem een tijdje als vervangwagen gehad en verder jaren de Auris gehad, nu de Corolla. Ook een tijd een Opel Crossland gehad en ik merk het verschil van de hybride Toyota's wel degelijk in de portemonnee. Toyota staat gekend om de zuinige modellen als koploper in het hybride rijden, zonder plugin.

Ik vond de Yaris verrassend fijn om te rijden, ook al was ik een maatje groter gewend. Heel veilig gevoel ook.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:06

Ik zou echt weg blijven bij de Renaults en andere Franse auto’s. Ik heb inmiddels ruim 13 jaar franse auto’s en echt niets anders dan ellende, reparaties gaan nooit eens om 200,-. Heb de aanschaf verdubbeld aan reparatie.

Zou kiezen voor een betrouwbaar merk, waarbij Toyota echt op 1 staat maar daar betaal je ook voor. Japans is het meest betrouwbaar.

Ik ben momenteel aan het kijken voor een occasion, beetje hetzelfde wat jij omschrijft. Meest betaalbare is ford fiesta.
Zou zelf graag een yaris willen, maar 9000,- voor een auto van 10 jaar oud in dit formaat weiger ik :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:30

Mallow schreef:
Ik zou echt weg blijven bij de Renaults en andere Franse auto’s. Ik heb inmiddels ruim 13 jaar franse auto’s en echt niets anders dan ellende, reparaties gaan nooit eens om 200,-. Heb de aanschaf verdubbeld aan reparatie.

Zou kiezen voor een betrouwbaar merk, waarbij Toyota echt op 1 staat maar daar betaal je ook voor. Japans is het meest betrouwbaar.

Ik ben momenteel aan het kijken voor een occasion, beetje hetzelfde wat jij omschrijft. Meest betaalbare is ford fiesta.
Zou zelf graag een yaris willen, maar 9000,- voor een auto van 10 jaar oud in dit formaat weiger ik :D

Ja ik snap dat je dan zelf geen Renault meer wilt. Maar zo heeft iedereen andere ervaringen. Hier meerdere Renaults en nooit problemen. De oh zo betrouwbare Volkswagen iedere x dikke ellende.
Ze zijn zo degelijk…. Nou mijn reet. :')