Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:18

Járen geleden was dat luchtje "Maroussia" hip. Beetje zo'n zware wierookachtige lucht. Een enkele keer kom je nog weleens iemand tegen ermee, echt bah.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:22

Ik kan La Vie est Belle niet aan :=
Verschrikkelijk.

Ooit eens heel misselijk geworden nadat mijn zusje dat geurtje opgespoten had en we vervolgens een heel stuk met de auto moesten rijden.
Kan die geur dus niet meer aan _O-

Als ik het bij iemand ruik (in de supermarkt of op werk) word ik gelijk weer misselijk.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:26

Te veel parfum is het ergst. Lijkt wel alsof er mensen zijn die een bad van parfum nemen voor ze naar buiten gaan...
Ik heb random mensen op straat nog nooit gevraagd wat voor parfum ze op hebben om erachter te komen wat ik zo smerig vind :') maar er zijn er 2 die eruit springen.
De ergste vind ik een geur die een aantal jaar geleden erg populair geworden is onder vooral jonge dames. De geur doet me denken aan stimerol fusion kauwgum. Fruit met munt ( :r ). Een soort meloen achtige geur met wat frissigs erbij. Ik probeer altijd zo snel mogelijk bij die geur uit de buurt te komen.
Een geur bij mannen die populair is onder de types die rondlopen in trainingsbroeken en lijkt op die dennenboom luchtverfrissers voor in de auto. Zelfde effect als dat je die dingen gelijk uit het zakje haalt, veel te sterk en overweldigend.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:09

Ik vind Dior Sauvage echt verschrikkelijk. Ooit iemand gedate die dat op had wat sowieso nare herinneringen terugbrengt, maar buiten dat voelt het echt als de go-to geur voor iedere man zonder fantasie. :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:18

Die paarse van Versace ruikt trouwens ook echt vies. Een soort combinatie van stof, zweet en oude mensen geur.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 01:58

Ik kan sowieso slecht tegen parfums. Jeuk, hoofdpijn, droge/rauwe keel en tranende ogen. Een cadeau kopen uit zo'n winkel is echt een hel.Vaak krijg ik cadeaubonnen voor parfumzaken welke ik de eerstvolgende verjaardag weer weggeef.

Van die geurstokjes in huis of kerstbomen in de auto...ik krijg na 10 minuten echt de behoefte om te maken dat ik weg kom.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:42

Ik kan de gewone roze Bruno Banani echt niet handelen en ruik hem van ver.. Bah.

Verder vind ik het meestal wel lekker wanneer mensen een luchtje op hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:25

Rhys schreef:
Járen geleden was dat luchtje "Maroussia" hip. Beetje zo'n zware wierookachtige lucht. Een enkele keer kom je nog weleens iemand tegen ermee, echt bah.

Die vond ik juist lekker. Maar dat is er wel een die alleen voor privegebruik is inderdaad omdat hij heel zwaar en uitgesproken is. Daar kon ik nergens mee naar toe gaan. Wel naar stal trouwens, een helaas inmiddels overleden pony die ik had begon mij helemaal af te snuffelen als ik die geur op had. Ook andere dames die zoete parfum ophadden kregen zijn attentie.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:28

Ik vind die Mugler Alien parfum echt zoooooo vies. En zoveel mensen dragen dat. De hele ruimte waar die persoon zich dan in bevindt meurt naar die geur. Ik word misselijk van die geur :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:42

Mijn Chanel 19 gaat zolang ik m zelf gebruik redelijk lang mee. It takes two to tango :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:52

Morganlefay schreef:
Mijn Chanel 19 gaat zolang ik m zelf gebruik redelijk lang mee. It takes two to tango :+

Die vond ik vroeger heerlijk, heb hem al jaren niet geroken. Nu vind ik het te duur om zelf te kopen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:05

Waar ik voornamelijk misselijk van word, is mensen die roken en naar een asbak ruiken. Als mensen stevig doorpaffen, dan gaat die lucht overal in zitten. Dan sta je bij de bakker naast een wandelende asbak. Bleh!

En autoluchtjes met kokos of vanille :') ook om van over je nek te gaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:31

La Vie Est Belle is zo irritant aanwezig. Een collega van mij heeft deze soms op en dan ruikt onze hele ruimte naar haar parfum. Vind ´m niet persé vies, maar mijn moeder had COPD en ik weet dat zij veel moeite had met mensen die zware luchten dragen. Het benam haar de adem en vind dat dan ook licht asociaal als men niet nadenkt over het feit dat niet iedereen er tegenkan. :7

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:45

donnar schreef:
En Mugler, dan vooral Alien, dat is echt migraine in een fles :r

Echt hè, dat spul lokt bij mij inderdaad migraine uit.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:47

Sharani schreef:
donnar schreef:
En Mugler, dan vooral Alien, dat is echt migraine in een fles :r

Echt hè, dat spul lokt bij mij inderdaad migraine uit.

Migraine in een fles. _O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:51

Ik heb dat met Aliën van Thierry Mugler, afschuwelijk!
Migraine in een fles vind ik een geweldige benaming hahaha :')
Doet me ook denken aan de "slobberwijnen" van supermarkten trouwens, van die mierzoete el cheapo meuk noem ik altijd "Chateau Migraine" :+

Edit; Ben niet de enige die deze geur ranzig vind lees ik al :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:06

Autoparfum. Zodra ik bij iemand instap die dat heeft ben ik binnen 2 minuten misselijk en autoziek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:19

Tallie1979 schreef:
Waar ik voornamelijk misselijk van word, is mensen die roken en naar een asbak ruiken. Als mensen stevig doorpaffen, dan gaat die lucht overal in zitten. Dan sta je bij de bakker naast een wandelende asbak. Bleh!

En autoluchtjes met kokos of vanille :') ook om van over je nek te gaan.

Daar kan ik ook niet tegen. De meeste rokers hebben niet door hoe sterk zij naar een volle asbak ruiken en dat je die geur niet kunt verdoezelen met parfum of een kauwgum.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:20

Ik heb niet echt een geur die ik specifiek niet lekker vind ruiken.
Ik ben zelf heel voorzichtig met het gebruik van parfum.

Sommige parfums slaan direct op mijn ademhaling en krijg ik het echt spaans benauwd van.
Dus als ik in een winkel iemand tegenkom die zich in een wolk parfum heeft gedoopt, dan probeer ik zo snel mogelijk bij die persoon uit de buurt te komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:21

sigarenrook, mijn bovenbuurman rookt 24/7 sigaren, zodra ik een raam of balkondeur open zet, is het vergeven van de stank hier, zo ranzig

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:29

Babootje schreef:
Ik heb dat met Issy Myake, léau d'Issy. Verschrikkelijk...

Ik had m dus opgespoten op Schiphol bij het zoeken naar een nieuw lekker geurtje. Had ik t maar niet gedaan. Ik heb geprobeerd t van me af te wassen, maar dat lukte dus niet. De hele reis met die stank om me heen uitgezeten. Hoofdpijn dat ik had... (Heb ik nooit met luchtjes). De aversie is zo sterk dat ik mensen die m op hebben echt uit mn buurt wilde hebben. Gelukkig is t geurtje inmiddels wel weer een beetje "uit" maar er zijn nog wel die hards die m gebruiken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:50

Onze Directeur is ook van de sterke parfum en je ruikt het als hij in het pand is :+ Ook als hij er niet is en je loopt langs zijn kantoor, ruik je zijn parfum. Zit daar gewoon helemaal in de vloerbedekking getrokken := Het is gelukkig wel een lekker geurtje, maar het kan wel 4 tandjes minder.

Ik heb zelf La Vie est Belle en Rose. Ik vind 'm heerlijk als ik 'm net op doe, maar in de loop van de dag zit ik mezelf enorm in de weg.

De Chloé parfum vind ik ook ellendig. Ook een collega gehad die deze parfum droeg en dat het dan door het hele pand heen hing. Mijn vader werkte voor dezelfde werkgever en wij mochten thuis die parfum ook echt niet kopen want die 'ruikt naar Carolien'. _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:08

* doet CRTL + F op Black Opium *

Geen hits. Gelukkig :Y)

Ik kan ook niet tegen mensen die enorm naar rook stinken, of rook überhaupt. Gegarandeerd hoofdpijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:10

ik had vroeger een collega die had de mannenversie van Chanel op, in grote hoeveelheden. Als ik het pand binnenkwam, rook ik het altijd als hij er al was. Zijn leslokaal rook er ook helemaal naar. Ik heb in die jaren eigenlijk niemand erover horen klagen, iedereen vond het wel een lekker luchtje.
Ik ben wel eens met hem meegereden naar een of andere bijeenkomst en zijn auto rook er natuurlijk ook helemaal naar, toen ik uitstapte, rook ik ook zo :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:11

xPabloBokt schreef:
* doet CRTL + F op Black Opium *

Geen hits. Gelukkig :Y)

Ik kan ook niet tegen mensen die enorm naar rook stinken, of rook überhaupt. Gegarandeerd hoofdpijn.

Da's echt mijn favoriete parfum! <3
Vind het te duur om te kopen, heb nu een dupe van de Kruidvat.