Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 10:16

thequeensmum schreef:
Janine1990 schreef:
Doel van de klacht moet dan vooral zijn dat je het niet eens bent met deze gang van zaken en duidelijk aangeven dat je deze privacyschending van jou, maar ook van je vriendin (als werknemer van Bijenkorf!) niet acceptabel is.

Privacyschending? Als TS en vriendin alles open en bloot op social media hebben staan dan is het toch geen schending van de privacy?
Vreemde actie is het zeker, maar toch niet meer dan dat.

TS, ik zou het laten gaan. Kan me je gevoel en frustratie 100% indenken, maar wat een gedoe om 70 euro. Vergeet het en als ik jou was kwam ik echt nooit meer bij een Bijenkorf, waar dan ook.

* sorry perongeluk dubbel geplaatst
Laatst bijgewerkt door KB12 op 23-01-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:17

De Bijenkorf is niet de fabrikant van de tas van ts maar slechts een doorverkoper. Wat wel eens kan werken is je klacht melden bij de fabrikant. Klanttevredenheid staat daar meestal hoog in het vaandel.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:24

anjali schreef:
De Bijenkorf is niet de fabrikant van de tas van ts maar slechts een doorverkoper. Wat wel eens kan werken is je klacht melden bij de fabrikant. Klanttevredenheid staat daar meestal hoog in het vaandel.

Mijn ervaring is juist precies andersom... Een fabrikant die helemaal niets om service en garantie geeft en de doorverkoper juist wel.

Wat een nare situatie TS. Ik snap je frustratie. Juridisch kan ik je geen advies geven, maar een slechte review kan soms inderdaad wel wat in beweging zetten is mijn ervaring.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:25

Soepblik schreef:
Ah, nog zo'n rare Bijenkorf ervaring. Ik ben helaas ook bekend met de "streken" van de service.

Toen ik een tijdje terug de (toevallig genoeg haha) Chloe Woody sandalen aan het passen was en m'n Gucci loafers even uit had gedaan, kwam er een verkoopster naar me toe die geschokt vroeg hoe lang ik ze al had en dat ze er dan echt niet zo uit horen te zien. Lang verhaal kort: mij werd klakkeloos verteld dat de schoenen waar ik twee jaar lang voor had gespaard er niet uitzagen, en dat die van haar na een paar jaar er nog veel beter uitzagen. Ik heb ze toen een paar maanden niet durven dragen. Teef.

Rare verkoopster! Maar mogelijk heb jij die schoenen dagelijks gedragen en had zij ze al een paar jaar in de kast staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:27

Lieffiefi schreef:
Het is al 14 x gezegd dat je bij het afrekenen akkoord gaat met de prijs.
Dat is juridisch nou eenmaal zo.
Klagen, mailen, bellen etc heeft geen enkele zin meer want: juridisch ben je zelf akkoord gegaan.

Dat denk ik dus ook.

Neemt niet weg dat ik het echt schandalig vind dat ze je hebben opgezocht en die vriendin van jou hebben benaderd. Dat kan echt niet. Maar hier kun je weinig mee, zonder je vriendin mee te nemen in de ellende... ik zou dat het denk ik niet waard vinden...

Overigens had ik de tas teruggebracht uit principe. Of het 70 euro verschil geslikt. en mijzelf voor de kop geslagen dat ik niet zelf naar de winkel ben gegaan, en akkoord ben gegaan met die andere prijs... Toch altijd lastig als je er zelf niet bij was.

germie

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:44

Nou, als ze die vriendin er dan op gaan aankijken, dan kan dat nog wel eens een heel bijzonder staartje krijgen als je er dan nog meer werk van maakt. Het is natuurlijk de vraag of je dat het waard vindt, want het kan wel je relatie met die vriendin schaden.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 10:59

Lieffiefi schreef:
Klagen, mailen, bellen etc heeft geen enkele zin meer want: juridisch ben je zelf akkoord gegaan.

Net met mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en nee het klopt niet wat jij zegt.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 11:03

_Mar3 schreef:
anjali schreef:

Mijn ervaring is juist precies andersom... Een fabrikant die helemaal niets om service en garantie geeft en de doorverkoper juist wel.

Wat een nare situatie TS. Ik snap je frustratie. Juridisch kan ik je geen advies geven, maar een slechte review kan soms inderdaad wel wat in beweging zetten is mijn ervaring.

Ze scoren op trustpilot maarliefst een hele 2.3 sterren. Schijnbaar zijn ze niet zo gevoelig voor slechte publiciteit :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:04

KB12 schreef:
Lieffiefi schreef:

Net met mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en nee het klopt niet wat jij zegt.

Heb je ook gezegd dat de Bijenkorf je een oplossing heeft aangeboden maar dat je daar niet mee akkoord bent gegaan?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 11:08

purny schreef:
KB12 schreef:

Heb je ook gezegd dat de Bijenkorf je een oplossing heeft aangeboden maar dat je daar niet mee akkoord bent gegaan?

Het is niet zo dat ik de helft van het verhaal weglaat om mijn gelijk te halen, of de helft van het mailverkeer niet voorlees. Dus ja, dit heb ik ook verteld.

anjali

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:15

@KB12: welke slechte recensies op Trustpilot bedoel je, van de Bijenkorf of van Chloe? Dat bedrijf moet het hebben van de luxe uitstraling en sfeer die aan hun producten zit want daar betaal je zo veel voor. En daar hoort slechte klantenbehandeling niet bij.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 11:18

anjali schreef:
@KB12: welke slechte recensies op Trustpilot bedoel je, van de Bijenkorf of van Chloe? Dat bedrijf moet het hebben van de luxe uitstraling en sfeer die aan hun producten zit want daar betaal je zo veel voor. En daar hoort slechte klantenbehandeling niet bij.

De bijenkorf scoort een 2.3 op basis van 1665 reviews. Echt enorm slecht.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:39

KB12 schreef:
Lieffiefi schreef:

Wat is hun onderbouwing? Ben ik oprecht benieuwd naar, want ik zie het anders.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:50

Ik vind het een beetje flauw dat veel mensen hier roepen "ik zou noooooit zo'n dure tas kopen".
Het komt nu een beetje over als "als jij dat geld voor een tas hebt, moet je niet zeuren over beetje korting meer of minder".
Dat heeft toch niets te maken met of TS mag balen van het mislopen van €70,- korting? Mij zou de €70,- niet zoveel doen, maar wél de behandeling. Je kunt je namelijk ook afvragen "jeetje, stel dat ik dan met mijn tas van €100,- een probleem heb, hoe stelt de Bijenkorf zich dan op?".
Ik zie soms bedragen voorbij komen voor paardgerelateerde spullen, suppelementen of behandelingen waarvan ik dan weer denk "wat een geld", zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren en prioriteiten.
In zo'n geval hoop je op het fatsoen van een bedrijf en de angst voor slechte reviews. Helaas trekt dit bedrijf zich daar niks van aan.

Juridisch kom je nergens. Je bent door de koop akkoord gegaan met de prijs. En het kon de Bijenkorf ook echt roesten of TS 'm wel of niet kocht, ze wisten dat de tas binnen 10 min aan een ander verkocht zou zijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:54

KB12 schreef:
Lieffiefi schreef:

Ik ben er 100% van overtuigd. Maar ik wens je heel veel succes.
Je kan ook blij en content zijn met een tas van 1000 euro die je hebt gekocht voor de helft + 70 euro en dat je financieel in staat bent dit te kopen ipv er z'n probleem van te maken.
Had de tas dan lekker laten staan of breng hem terug.
Maar dat stampvoeten dat jij gelijk hebt en de bijenkorf overal fout zit..
Zelfs al zit de bijenkorf overal fout, jouw partner kocht de tas en nam hem mee.
Dat is gewoon al een no go dan.
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 23-01-23 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:55

Bijenkorf,doe nou niet zo flauw en geef mevrouw die 70 euro terug waar ze in feite recht op had. Nu is ze zeer ontevreden en de toch door haar gekochte tas had zowiezo veel en veel meer afgeprijsd moeten zijn omdat hij vuil was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:03

Het klinkt alsof het niet alleen voor jou, maar ook voor dat filiaal een principe-kwestie is geworden :(:)

Het is natuurlijk wel heel zuur dat je de enige bent die minder korting heeft gekregen dan de rest die de tas online of bij een ander filiaal gekocht heeft... en een bedrijf dat klantenservice belangrijk vindt zou dan ook zeggen van "oh excuses dat is een fout van ons, hier heb je die 70 euro terug."

Maar om 1 of andere reden houden zij dus blijkbaar liever vast aan "dit was de prijs bij ons op dit moment, je bent hier zelf mee akkoord gegaan" en ik denk dat dat wettelijk ook meer steekhoudend is dan de regels van Bijenkorf zelf dat ze willen dat alle filialen dezelfde prijzen aanhouden.

Want dat is niet wat de wet voorschrijft, geen wettelijke regel dat alle filialen dezelfde prijzen moeten hanteren. Maar slechts wat Bijenkorf zelf wil.

Ik ben wel benieuwd wat je rechtsbijstand er van vindt, of die denken dat het zinvol is om er voor die 70 euro tijd in te gaan stoppen...?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:12

Lieffiefi schreef:
Je kan ook blij en content zijn met een tas van 1000 euro die je hebt gekocht voor de helft + 70 euro en dat je financieel in staat bent dit te kopen ipv er z'n probleem van te maken.
Zelfs al zit de bijenkorf overal fout, jouw partner kocht de tas en nam hem mee.

Nou precies dat. Vind dit echt zo’n 1st world problem.
Ik kan me echt niet herinneren dat ik me ooit zo heb gedragen als ik niet 50% maar 45% korting heb gekregen op iets.

Dan zei ik; oh jammer. Maar nog steeds dikke winst. Lets go!

Ga je ook heisa maken als het andersom zo is? Weetjewel, je loopt naar de kassa en de prijs is lager dan je had verwacht want het stickertje ofzo is eraf gevallen? Meevallertje dus! Ga je dan ook volhouden nee ik wil de volle prijs betalen niet de 20% korting. Nee toch?

You win some, you lose some.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:13

chevax schreef:
Ik vind het een beetje flauw dat veel mensen hier roepen "ik zou noooooit zo'n dure tas kopen".
Het komt nu een beetje over als "als jij dat geld voor een tas hebt, moet je niet zeuren over beetje korting meer of minder".
Dat heeft toch niets te maken met of TS mag balen van het mislopen van €70,- korting? Mij zou de €70,- niet zoveel doen, maar wél de behandeling. Je kunt je namelijk ook afvragen "jeetje, stel dat ik dan met mijn tas van €100,- een probleem heb, hoe stelt de Bijenkorf zich dan op?".
Ik zie soms bedragen voorbij komen voor paardgerelateerde spullen, suppelementen of behandelingen waarvan ik dan weer denk "wat een geld", zo heeft ieder z'n eigen voorkeuren en prioriteiten.
In zo'n geval hoop je op het fatsoen van een bedrijf en de angst voor slechte reviews. Helaas trekt dit bedrijf zich daar niks van aan.

Juridisch kom je nergens. Je bent door de koop akkoord gegaan met de prijs. En het kon de Bijenkorf ook echt roesten of TS 'm wel of niet kocht, ze wisten dat de tas binnen 10 min aan een ander verkocht zou zijn.

De Bijenkorf was\is wel gemakkelijk met spullen terugnemen en dan geld teruggeven en niet slechts een tegoedbon wat andere zaken wel eens doen. Vele jaren geleden kocht ik er ooit een jade armband en toen ik thuiskwam zag ik pas dat er een barst in zat. Ik ging ermee terug en hoefde niet eens uit te leggen waarom ik hem niet meer wilde. Ik kreeg zonder enige discussie mijn geld terug. Terwijl ik bij een andere juwelier wel eens te horen kreeg in zo'n geval dat "het in de steen zat". En pas na tussenkomst van iemand anders mijn geld terugkreeg. Door zo'n gezeur raken ze dan wel een klant kwijt. Al heeft die laatste zaak me tenslotte door een heel erg goede kortingactie toch wel weer binnengelokt. Nou dit waren dan enkele van mijn shoppingavonturen! Die horen wel leuk te zijn. Ook voor jou ts ,ik hoop dat het goedkomt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:21

Ik begrijp jou wel, en ik geef je ook 100% gelijk. Het is niet netjes van de Bijenkorf, en jou dan gaan opzoeken op sociale media is echt helemaal not-done.
Maar ook: bijna 500€ betalen voor zo'n vieze tas, dat zou ik ook zeker nooit doen. Van mij zouden ze de tas mogen houden, ze is vast nog wel ergens anders te koop voor een nette prijs (designeroutlets, vinted).

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:30

Nagini schreef:
Lieffiefi schreef:

Nou precies dat. Vind dit echt zo’n 1st world problem.
Ik kan me echt niet herinneren dat ik me ooit zo heb gedragen als ik niet 50% maar 45% korting heb gekregen op iets.

Dan zei ik; oh jammer. Maar nog steeds dikke winst. Lets go!

Ga je ook heisa maken als het andersom zo is? Weetjewel, je loopt naar de kassa en de prijs is lager dan je had verwacht want het stickertje ofzo is eraf gevallen? Meevallertje dus! Ga je dan ook volhouden nee ik wil de volle prijs betalen niet de 20% korting. Nee toch?

You win some, you lose some.

Dit soort reacties zijn zo ontzettend flauw. Omdat ik veel geld kan besteden aan een tas, en het geen first world problem is, én ik vast niet eerlijk terug ga als ik ergens te weinig betaal, moet ik maar niet 'zeuren'?? Eigenlijk is dit om te lachen. Gefeliciteerd! Jij hebt officieel het probleem omgedraaid naar mij {:}

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:31

sevke schreef:
Ik begrijp jou wel, en ik geef je ook 100% gelijk. Het is niet netjes van de Bijenkorf, en jou dan gaan opzoeken op sociale media is echt helemaal not-done.
Maar ook: bijna 500€ betalen voor zo'n vieze tas, dat zou ik ook zeker nooit doen. Van mij zouden ze de tas mogen houden, ze is vast nog wel ergens anders te koop voor een nette prijs (designeroutlets, vinted).

Ik zou hem ook terugbrengen zodat ik van de ergernis af was. Maar ts heeft aangegeven dat ze hem wil houden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:32

Tja ik vraag mij af waarom je een topic opent als je het beter weet dan de rest?
Jij bent akkoord gegaan met de prijs op het moment dat je het afgerekend heb en mee naar huis heb genomen. Ze bieden aan het geld terug te geven (voor een artikel wat niet meer verkoopbaar is want het is gebruikt) maar je wilt alleen je gelijk halen meer niet. Ik heb zelf jaren in een groot bedrij gewerkt en wij waren altijd veel schappelijker tegen vriendelijke klanten dan klanten die alleen maar kwamen om hun gelijk te halen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:38

Wat vervelend dat je een mondelinge toezegging heb gehad van de klantenservice.
Heb je daar al op beroept? Misschien een naam genoteerd?

Helaas geldt wel vaak als je heb afgerekend akkoord bent gegaan met de prijs.
Je geld later proberen terug te halen is lastig en je wilt zelf graag de tas hebben.

Als ik persoonlijk zo behandeld zou worden door een winkel zou ik de tas hebben teruggebracht en daar nooit meer iets gekocht. Zo'n winkel zou geen cent meer aan mij verdienen, daarvoor is mijn ego te groot. :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:43

candalisa schreef:
Tja ik vraag mij af waarom je een topic opent als je het beter weet dan de rest?
Jij bent akkoord gegaan met de prijs op het moment dat je het afgerekend heb en mee naar huis heb genomen. Ze bieden aan het geld terug te geven (voor een artikel wat niet meer verkoopbaar is want het is gebruikt) maar je wilt alleen je gelijk halen meer niet. Ik heb zelf jaren in een groot bedrij gewerkt en wij waren altijd veel schappelijker tegen vriendelijke klanten dan klanten die alleen maar kwamen om hun gelijk te halen.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de toon van TS al via de mails werd gezet door screenshots van de website, de andere 'tasseneigenaren' met de prijs van FB en van de website van de consumentenbond mee te sturen.