Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 18:29

Lieser schreef:
puppy1128 schreef:
Enige wat ik mij afvraag.. De bel kan toch uit? En dan? :+

Wat ik mij afvraag is hoe TS wist dat de buurvrouw vier jaar geleden de hele dag de deurbel indrukte én hoe ze wist dat dat ze oorzaak van de wonden van de vogels was.

Hoe gaat het dan als er in de buurt geheid wordt? Of een straatfeest is? Of een buurjongetje een blokfluit krijgt?

Dat deed ze steeds, ook als ik gewoon thuis was.
Als je dan open wilde doen ging ze snel naar binnen.
Vraag me niet waarom.
Als mijn vogels alles gewent zijn behalve die deurbel en ze dus in paniek gaan vanwege dat geluid dan is 1+1 gewoon 2.
Plus dat dit later in een onvriendelijk gesprek met haar ook bevestigd werd.
Dus ik roep niet zomaar wat.......alleen de dingen waar ik zeker van ben

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:39

Als slachtoffer van een terroriserende buurheks, kan ik er helemaal inkomen dat je ook iets terug doet. Wij zijn al die tijd netjes gebleven, niks gedaan waar ook maar enigszins aanstoot aan genomen kon worden en alsnog heeft het ons ruim €8000 gekost door alle rechtszaken en valse meldingen. Iedereen zei: kun je er niet iets tegen doen? Nee, wanneer je het allemaal volgens de wet blijft doen, zit er niets anders op dan wachten, advocaat inschakelen en betalen... (om er gedurende het proces achter te komen dat wij niet het enige slachtoffer waren)

Sterkte TS!!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:55

quartel schreef:
Als mijn vogels alles gewent zijn behalve die deurbel en ze dus in paniek gaan vanwege dat geluid dan is 1+1 gewoon 2.

1+1 is dan dus een andere deurbel kopen. Of de deurbel uitzetten. Dan ben je in ieder geval een goed baasje voor je vogels.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 19:16

Lieser schreef:
quartel schreef:

1+1 is dan dus een andere deurbel kopen. Of de deurbel uitzetten. Dan ben je in ieder geval een goed baasje voor je vogels.

Als je leest dan staat dat er ook;)
Lees maar eens terug

josien_m_

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:21

Ik lees hier geregeld verhalen over vroeger gepest zijn en alle akelige gevolgen daarvan.
Nu lees ik een verhaal dat volwassenen ook anderen pesten en dat ook nog hier beschrijven en zelfs bijval krijgen en mensen "ontmenselijken"... Ik hoop toch echt dat de gegeven reacties tot nadenken stemmen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:47

Tja, reality TV trekt ook kijkers. Je kunt dit topic ook scharen onder help mijn man is klusser, escape to the country, gluren bij de buren, de rijdende rechter enzovoorts.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:58

quartel schreef:
Lieser schreef:
Wat ik mij afvraag is hoe TS wist dat de buurvrouw vier jaar geleden de hele dag de deurbel indrukte én hoe ze wist dat dat ze oorzaak van de wonden van de vogels was.

Hoe gaat het dan als er in de buurt geheid wordt? Of een straatfeest is? Of een buurjongetje een blokfluit krijgt?

Dat deed ze steeds, ook als ik gewoon thuis was.
Als je dan open wilde doen ging ze snel naar binnen.
Vraag me niet waarom.
Plus dat dit later in een onvriendelijk gesprek met haar ook bevestigd werd.
Dus ik roep niet zomaar wat.......alleen de dingen waar ik zeker van ben

Misschien ben ik wel heel dom :+ . Maar waarom zet je het je deurbel uit, neem 1tje die jouw vogels niet erg vinden. Of een camera/ring deurbel.

Voor rest de denk ook met haar mee. Misschien kan je de vogels verplaatsen of extra isolatie?
Ik kan mij voorstellen dat anderen mensen van jouw vogels last kunnen hebben wanneer voor hun klinkt of ze naast de kooi zitten/wonen/slapen.

Ik zal in ieder geval geen vuur bestrijden met olie. Wat is het volgende, bak steen door het raam of je huis in de fik. Ik ben bang dat jij meer hebt te verliezen dan die buurvrouw die in de bijstand zit.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:01

Andere hint, als jou buurvrouw zo goede strijder is dan kan je haar beter als goede vriend hebben. Kan nog wel keer handig zijn als je last hebt van een andere buur.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:04

anjali schreef:
Als je van mening bent dat de verhuurder van de woningen en de politie onvoldoende doen om de problemen op te lossen, dan kun je de Rijdende Rechter inschakelen.

Goed idee, wel ons tippen zodat we mooi mee kunnen genieten :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:07

:') zit ze nu ineens in de bijstand?? :')

Dat wist ik zelfs nog niet _O-

Serieus bokkers.......sommige van jullie maken echt van een mug een olifant.

Er word zelfs niet eens een plaatsnaam genoemd laat staan een persoonsnaam...... hoeveel roodharigen zijn er in nederland???

Wat is het probleem precies?

Realy :roll:

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:15

Optie is natuurlijk om zodra je van huis gaat de bel af te zetten. Kan ze bellen wat ze wil...
Of een Ring of Eufybel installeren, die afgaat op de mobiel en opslaat op NAS. Kun je gelijk terugl*llen: "Hé Buuf, ga je terug naar eigen huis...aan de deur wordt niet gekocht."
Bovendien is het voordeel van zo'n deurbel dat de opnames bij de woningbouw bewijs zijn hoe vaak ze erop staat te bellen.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:18

quartel schreef:
Ik woon hier inmiddels vier jaar.....heb mijn brievenbus dicht gemaakt uit angst dat er wat naar binnen gegooit wordt.
Ik heb cameras hangen zodat het op film staat als er iets gebeurd.
Dit zelfs met de wijkagent besproken en goedkeuring gekregen.
Als ik mijn deur dicht trek hoop ik altijd weer dat mijn huis er nog staat als ik terug kom.

Vertel mij eens.....
In welk opzicht ben ik de pester hier

Misschien een keer bij haar aanbellen met een doos gebak om vervolgens onder een genot van een kop thee aan haar te vertellen wat dit pest gedrag met jou doet. Waarschijnlijk verteld zij precies het zelfde en kunnen jullie besluiten om elkaar niet meer te pesten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:19

Lindsey_99 schreef:
Optie is natuurlijk om zodra je van huis gaat de bel af te zetten. Kan ze bellen wat ze wil...
Of een Ring of Eufybel installeren, die afgaat op de mobiel en opslaat op NAS. Kun je gelijk terugl*llen: "Hé Buuf, ga je terug naar eigen huis...aan de deur wordt niet gekocht."
Bovendien is het voordeel van zo'n deurbel dat de opnames bij de woningbouw bewijs zijn hoe vaak ze erop staat te bellen.

Yep ......heb ik ook.
Plus de cameras....

Maar dat had ik allemaal al verteld.
Tis jammer dat er zo slecht gelezen word -O-

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:23

quartel schreef:
Ze zit afgekeurd thuis en heeft een dik dossier bij de woningbouwvereniging....

Blijkbaar ben jij slechter in om te onthouden wat je hebt geschreven ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:26

Horsepride schreef:
quartel schreef:
Ze zit afgekeurd thuis en heeft een dik dossier bij de woningbouwvereniging....

Blijkbaar ben jij slechter in om te onthouden wat je hebt geschreven ;)

Afgekeurd betekend niet altijd bijstand.
Is misschien iets om over na te denken.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:33

Ja, dat zou theoretische kunnen als iemand zijn uitkering weigert. Maar ik geloof niet dat in de praktijk voor komt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:35

Horsepride schreef:
Ja, dat zou theoretische kunnen als iemand zijn uitkering weigert. Maar ik geloof niet dat in de praktijk voor komt.

Als je afgekeurd bent krijg je WIA, wat je dan betaald krijgt is afhankelijk van het inkomen dat je had voordat je afgekeurd bent. En dat is mogelijk hoger dan een bijstandsuitkering

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:42

Voor mij is dat ook bijstand, het maakt voor mij niet uit welk naampje de uitkering heeft :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:44

Ik had een buurmanheks. Echt een vreselijke chagrijn. Zijn vrouw was wel aardig maar hij....
Altijd klagen over mijn honden. Die blaffen af en toe, maar alleen als de bel gaat of als de reiger weer op t dak van de overbuurman zit. Ik werk en werkte grotendeels thuis dus ik weet precies hoe vaak ze blaffen. Alleen op de logische momenten en vrij kort.
Soms als we met zn allen s zomers in de tuin zaten en ze blaften een enkele keer, dan schreeuwde hij en sloeg hij woedend tegen de schutting. Ik hoef jullie niet te zeggen dat je het daarmee erger maakt en ik me op zo'n moment niet geroepen voelde om ze stil te houden.
Zo ging het jaar in jaar uit tot we hoorden dat hij ging verhuizen. De vlag ging uit en de slingers opgehangen...
Ik hoopte echt op een leuke buur of buurgezin, zoals de buren aan de andere kant, die echt superleuk zijn. Ik zou ze welkom heten met een bloemetje.
Maar onze nieuwe (jaja) buur(heks) is 1 x komen kijken en vervolgens bleef het een half jaar stil. Er zaten wel wekelijks schoonmakers in het huis (wat ze moesten schoonmaken, geen idee) maar de buur(heks) vertoonde zich niet.
Op een gegeven moment heb ik de wijkagent maar eens ingeseind of er niet toevallig een wietplantage naast ons was ingetrokken. Enfin, in de loop van die tijd werd ik aangesproken door buren die blijkbaar precies wisten wie er naast ons was komen wonen. Het bleek een Madam die al op diverse plekken in de wijk de boel op stelten had gezet. Een echte O.H. dus. En een groot risico want parkeren kan ze absoluut niet. Ze heeft bij de net nieuwe auto van mijn andere buren de zijkant er al uitgerost. Ik moet zeggen dat ik (behalve de zorgen om onze auto) minder last heb van haar dan van de buurmanheks.
Er zijn geen vreemde activiteiten voor zover ik weet.
Alleen haar hondje. ... Je moet weten: Onze buurheks zegt geen boe of ba. Groeten doet ze alleen als het moet. Of als er weer eens een pakje bij ons is bezorgd. Maar het moment dat ze er kwam wonen en we spraken elkaar begon ze (o, nee) over mijn blaffende honden en ze was bang dat haar chihuahua dat blaffen zou overnemen.
Nou, mijn honden blaffen echt niet (alleen zoals gezegd als de bel gaat en het slaan tegen de schutting was ook voorbij). Maar haar chihuahua blaft heel de dag. En niet alleen de hele dag, maar ook de hele nacht.
Nu heeft hij niet zo'n grote stem en lig ik er niet wakker van. Maar ze was duidelijk de boel al aan het voorbereiden... Ik heb ook t idee dat t beest 'snachts vaak alleen is, want er wordt niet gecorrigeerd. Zou er zelf gek van worden.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 22-01-23 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:46

EmptyWords schreef:
Horsepride schreef:

Als je afgekeurd bent krijg je WIA, wat je dan betaald krijgt is afhankelijk van het inkomen dat je had voordat je afgekeurd bent. En dat is mogelijk hoger dan een bijstandsuitkering

Precies!

Dus die bijstand is echt onzin.

En daar kan ik een punt maken.
Mensen oordelen veel te snel.
Ik betrap mezelf daar ook nog wel eens op. De mening klaar hebben om er later achter te komen dat het toch anders zat.
Ik ben dan de beroerdste niet en kan mijn fout prima toegeven.

Maar dat oordelen........sja.....het is vaak niet fraai, dat blijkt hier in dit topic wel weer.
Men heeft meningen genoeg zonder door te vragen.
Dat zegt best iets

Dat is een beetje mijn punt hier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:47

Horsepride schreef:
Voor mij is dat ook bijstand, het maakt voor mij niet uit welk naampje de uitkering heeft :Y)

Ah. Dus AOW is ook bijstand? WW ook? Goh...

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:56

Dont feed the troll (heks) :+

Of mag alleen ts andere mensen trollen die nog eens niet op het forum zitten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:02

Ja je buurt heks topic.
Benieuwd naar het vervolg

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:04

Cocainehandel, mishandeling van partner en kinderen, celstraf gehad vanwege mishandeling ex partner van partner, verboden wapenbezit (en gebruik op straat - losse flodders) en uiteraard hash roken in de schuur (stinken joh!).
Dus ja, ook leuke buren

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:06

Wat een verhalen hier van absurd gedrag van buurtgenoten. Ik vind je schrijfstijl heerlijk weglezen, dus ik volg.

Hier gelukkig geen last van vervelende buren.